بهترین کتاب های آموزش مهارت های اجتماعی

معرفی بهترین کتاب های آموزش مهارت های اجتماعی و فردی برای کودکان

یکی از دوران‌های طلایی برای کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی، کودکی است. بنابراین خانواده‌ها و والدین باید بدانند که چطور این مطالب را به آنها بیاموزند و در ذهنشان نهادینه کنند چرا که کسب مهارت‌های اجتماعی و حتی فردی در آینده و ورد فرزندان به جامعه کمک شایانی به آنها خواهد کرد. البته که این گروه سنی قادر نیست مطالب را به هر روشی بیاموزد و تحلیل کند بنابراین سعی شده تا در قالب کتاب های داستان و ابزارهای دیگر این مطالب به آنها آموخته شود.

اهمیت خواندن کتاب های آموزش مهارت های اجتماعی برای کودک

سنین بزرگسالی آینه‌ای است از آنچه فرزندان در سنین کودکی می‌آموزند، مطالعه‌ی کتاب‌های آموزش مهارت‌های فردی مثل نظافت، اعتماد به نفس، شجاعت و … و همچنین کتاب‌ مهارت‌های اجتماعی مثل چگونگی آداب معاشرت در جمع، سلام کردن، حفظ حریم اشخاص و …کمک می‌کند تا کودک برای ورد به جامعه‌ی بزرگ‌تر مثل مهد، مدرسه و … آماده شود. به این شکل کمتر در ارتباطاتش با دیگران دچار مشکل می‌شود، دوستان مناسب‌تری پیدا می‌کند و از اعتماد به نفش بالاتری برخوردار خواهد بود.

لیستی از بهترین کتاب های آموزش مهارت های اجتماعی مناسب کودکان

در این مقاله به معرفی تعدای کتاب در مورد آموزش مهارت‌های اجتماعی و فردی برای کودکان پرداخته شده است برای آشنایی با کتاب‌های کودک و نوجوان و خرید می‌توانید به سایت فروشگاه کتابانه مراجعه نمایید.


خرید کتاب مهارت های زندگی

کتاب مهارت های زندگی صابرین

این مجموعه از بهترین کتاب های آموزش مهارت اجتماعی و فردی برای کودکان از انتشارات صابرین می‌باشد. در هر جلد با کودکان و نوجوانان درباره‌ی یکی از مهارت‌های زندگی اجتماعی که در جوامع امروزی معانی خود را از دست داده‌اند و یا دیگر مانند گذشته مهم به شمار نمی‌آیند، صحبت می‌شود. این کتاب‌ها با وجود این که صفحات کمی دارند اما به خوبی مطالب را برای مخاطب خود بیان کرده‌اند.


خرید کتاب فسقلی ها

کتاب فسقلی ها

این اثر از بهترین کتاب‌های مهارت‌های اجتماعی و فردی برای کودکان از انتشارات قدیانی می‌باشد. داستان های این مجموعه با زبانی ساده و قابل فهم، اشاره به مسائل تربیتی و اجتماعی کودکان دارد. شخصیت اصلی هر یک از داستان های این کتاب دختر یا پسر کوچولویی است که یک رفتار زشت و یا عادت منفی در خود دارد که در پایان داستان متوجه رفتار اشتباه خود می شود.


خرید کتاب خود خودم

کتاب خود خودم

این اثر از مجموعه کتاب‌های مهارت‌های اجتماعی و خودشناسی از انتشارات گیسا مجموعه‌‌ای است برای کودکان، همان‌گونه که از نامش پیداست، مطالبی در جهت شناخت کودکان از توانایی‌ها، نا توانی‌ها، عواطف و احساسات گوناگون و ابعاد مهم شخصیتی به کودکان سه تا دوازده سال ارائه می‌دهد.


مطالعه بیشتر: بهترین کتاب های روانشناسی


خرید کتاب من و داداشم

کتاب من و داداشم

کتاب من و داداشم که در انتشارات با فرزندان به چاپ رسیده در مورد دختر بچه ای به نام گودون است که صاحب برادری شده و همین امر دغدغه‌هایی را برایش به وجود آورده، او سعی می‌کند این مشکلات را حل کند. گودون به عنوان خواهر بزرگ‌تر در نگهداری از برادرش نیز به والدینش کمک می‌کند، این داستان برای آموزش حس مسئولیت‌پذیری و افزایش حس همیاری و … نوشته شده است.


خرید کتاب فرانکلین

کتاب فرانکلین

این اثر از بهترین کتاب‌های مهارت‌های اجتماعی و فردی از انتشارات آبادیران می‌باشد. شخصیت اصلی این مجموعه لاک پشت کوچولویی است به نام فرانکلین که با مسائل، دردسرها و دغدغه‌هایی روبرو می‌شود که ممکن است برای هر کدام از کودکان نیز اتفاق بیفتد. کودک شما با مطالعه‌ی داستان‌های فرانکلین با مشکلات او آشنا و با آن همراه می‌شود و در پایان هر داستان آموخته که در شرایط مختلف چگونه بر مشکلات خود غلبه کند و تصمیم درست را بگیرد.


معرفی بهترین کتاب های آموزش مهارت های اجتماعی و فردی برای کودکان

کتاب خانواده خرس ها

این اثر از بهترین کتاب‌های مهارت‌های اجتماعی و فردی در کودکان از نشر موزون می‌باشد. این مجموعه، مفاهیم و مهارت‌های زندگی را با بیان داستان‌هایی در مورد خانواده‌ی خرس‌ها به کودکان آموزش می‌دهد. در هر کتاب، با اتفاقاتی که برای این خانواده می افتد داستان کتاب‌ها شکل می گیرد و نکته‌ای آموزنده در ارتباط با یکی از مهارت‌های فردی و یا اجتماعی آموزش داده می‌شود.


خرید کتاب احساس های تو

کتاب احساس های تو

این مجموعه‌ی 12 جلدی از بهترین کتاب‌های آموزش مهارت‌های اجتماعی و فردی از انتشارات قدیانی می‌باشد و درباره‌ی احساسات گوناگونی است که انسان با آن‌ها سر و کار دارد. این اثر برای کودکان گروه سنی 6 تا 10 سال تالیف شده تا آن‌ها را با احساسات و عواطف مختلف آشنا کند و به کودکان بیاموزد که آنها نیز همانند بزرگترها دارای احساسات متفاوتی هستند، چه منفی و چه مثبت، اما نکته‌ی مهم و اساسی چگونگی مدیریت این احساسات و کنترل آن‌ها می‌باشد.


خرید کتاب تو هم می توانی

کتاب تو هم می توانی

این اثر از بهترین کتاب‌های آموز مهارت‌های زندگی برای کودکان از انتشارات قدیانی می‌باشد. هدف این مجموعه آموزش صحیح برای رشد توانمندی‌های کودکان در کنار رشد جسمی و ذهنی است. در این کتاب بهترین شیوه‌های آموزشی به طور غیر مستقیم، برای حل مشکلات آموزشی کودکان در قالب داستان ارائه شده است.


خرید کتاب با هم بودن را یاد بگیریم

کتاب با هم بودن را یاد بگیریم

این اثر در 10 جلد از بهترین کتاب‌های آموزش مهارت های فردی و اجتماعی برای کودکان می‌باشد که در انتشارات قدیانی به چاپ رسیده است. مهربان بودن، توانایی انجام کارهای سخت و جدید، پیدا کردن دوست خوب و بهبود روابط اجتماعی، کنترل خشم و عصبانیت، مقابله با ترس‌ها، رعایت کردن حق تقدم و… از جمله پندهای آموزنده و مفاهیم تربیتی هستند که در این جا توجه ویژه‌ای به آنها شده است.


خرید کتاب اولین تجربه های تو

کتاب اولین تجربه های تو

این اثر از بهترین کتاب‌های آموزش مهارت‌های اجتماعی و فردی برای کودکان توسط انتشارات قدیانی به چاپ رسیده است. کودکان با مطالعه‌ی این داستان‌ها می‌آموزند؛ رشد کردن و بزرگ شدن با کسب تجربه‌هایی جدید همراه است که به یکدیگر اتصال مرئی و نامرئی دارند. شناسایی اولین توانایی‌ها، توجه و دقت به انواع آن و متمرکز شدن روی تجربه‌های خاصی که برای اولین بار اتفاق می‌افتد، برای کودک جالب توجه است و به او کمک می‌کند نسبت به این فعل، که رخداد مهمی در زندگی است همواره دقت کند.


خرید کتاب راهنمای مهارت های زندگی تپلی

کتاب های تپلی

این اثر در چند جلد و با عنوان مجموعه یکی از بهترین کتاب‌های آموزش مهارت‌های اجتماعی و فردی توسط انتشارات فنی ایران به چاپ رسیده است. در این کتاب با کمک داستان‌هایی که برای یک خرس کوچولو اتفاق می‌افتد یکی از رفتارهای صحیح اجتماعی یا فردی آموزش داده می‌شود. روند قصه و تصاویر کودکانه‌ی این کتاب کمک می‌کند تا کودکان بیشتر جذب این کتاب شوند.


مطالعه‌ی این مقاله به شما کمک می‌کند تا با کتاب‌های آموزش مهارت‌های اجتماعی و فردی برای کودکان آشنا شوید و جهت سفارش و خرید این کتاب‌ها می‌توانید به سایت فروشگاه کتابانه مراجعه نمایید.(+)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت