معرفی 6 دانشنامه برتر با موضوع خودرو

بهترین کتاب ها با موضوع خودرو برای کودک و نوجوان

امروزه صنعت خودروسازی و انواع اتومبیل بنا به کارکرد و طراحی توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است که در این بین نوجوانان نیز دیده می‌شوند. یکی از راههای کسب اطلاعات از دنیای شگفت‌انگیز ماشین‌ها خواندن کتاب‌هایی با موضوع خودرو می‌باشد صنعتی که تلفیقی از علم و هنر است.

لیست بهترین کتاب های علمی در مورد خودرو برای نوجوانان

در این حوزه کتاب‌های متنوعی نگاشته شده تا پاسخگوی نیاز کودکان و نوجوانان در این زمینه باشد برای آشنایی با چند مجموعه کتاب علمی بهتر است با کتابانه همراه شوید.


کتاب دانش و فناوری خودرو

این کتاب از نشر طلایی از بهترین کتاب ها در مورد خودرو می‌باشد و در مورد تاریخچه‌ی پیدایش اولین خودروها که به زمان اختراع اولین چرخ بر می‌گردد اطلاعاتی ارائه کرده است. از زمان اختراع چرخ، انسان کوشید تا به کمک آن انواع وسایل نقلیه‌ را به حرکت در آورد.او توانست در ابتدا به کمک چهار پایان و سپس با استفاده از نیروهایی چون زغال سنگ، باتری و بنزین خودروهای گوناگونی را که ساخته بود به حرکت در آورد و هر روز پیشرفت قابل ملاحظه ای نسبت به گذشته، در این بستر به دست آورد.

معرفی 6 دانشنامه برتر با موضوع خودرو

کتاب دانستنیها 2: خودروهای شگفت انگیز

این اثر از بهترین کتاب‌های خودرو نشر شهر می‌باشد که نگاهی جامع به خودروها و موتور سیکلت‌های برجسته و پیشرفته‌ی حال حاضر جهان و آینده دارد. دنیای امروز را نمی‌توان بدون اتومبیل در نظر گرفت، اما دیگر این وسیله تنها وسیله‌ی حمل و نقل نیست و شرکت‌های سازنده هر لحظه رقابت شدیدی بر سر زیبایی، سرعت، امکانات و قدرت موتورهای خود دارند.

معرفی 6 دانشنامه برتر با موضوع خودرو

کتاب اطلس مصور خودرو

این اثر از بهترین کتاب های خودرو می‌باشد که در انتشارات اندیشه کهن به چاپ رسیده است و در رابطه با شکوفایی صنعت خودرو و پیشرفت های به دست آمده در این زمینه از سال 1880 تا به امروز سخن می گوید. مطالب آمده در آن توضیحات مفیدی درباره ی انواع خودروهای شهری و مسابقه ای، بررسی اجزای خودرو، نحوه ی انتقال نیرو، طراحی های ظاهری و… را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

معرفی 6 دانشنامه برتر با موضوع خودرو

کتاب فرهنگنامۀ خودرو سازی از صفر تا صد در ایران و جهان

این اثر که در نشر طلایی به چاپ رسیده از بهترین کتابها در حوزه‌ی خودرو می‌باشد و همانند یک دایره‌المعارف کامل به صنعت خودروسازی از دهه‌ی 1880 تا زمان حال پرداخته است. سیر تحول خودروها در این دوران که همزمان با پیشرفت تکنولوژی و صنعت در جنبه‌های مختلف است باعث خلق خودروها و کارخانه‌های خودروسازی بزرگی شد که تا به امروز از نام‌آوران این صنعت به شمار می‌آیند.

معرفی 6 دانشنامه برتر با موضوع خودرو

مطالعه بیشتر: کتاب های علمی در مورد دایناسورها


کتاب دایره‌المعارف مصور ماشین

این اثر از انتشارات سایان جزء بهترین کتابهای خودرو می‌باشد که به بیان تاریخچه‌ی پیدایش ماشین از گذشته تا به حال پرداخته و انواع خودروها، اجزا، سیستم و کارکرد آن‌ها، طراحی، آناتومی، مدل‌ها و مارک‌های مختلف را با ارائه‌ی تصاویر واقعی معرفی و تشریح می‌کند. این کتاب به معرفی انواع ماشین از ابتدا تا 1920 و ماشین‌های سال 2000 به بعد پرداخته و در مورد خودروهای آینده مباحثی را مطرح می‌کند، و همچنین پر از سوال و جواب‌هایی درباره‌ی پیشرفته ترین ماشین آلات و نحوه‌ی حرکت و سرعت آن‌ها می باشد.

معرفی 6 دانشنامه برتر با موضوع خودرو

کتاب دانشنامه مصور ماشین

این اثر که بهترین کتاب خودرو می‌باشد در انتشارات سایان به چاپ رسیده و از چگونگی به وجود آمدن ماشین‌ها، تغییراتی که از آن زمان تا به حال در آنها اتفاق افتاده توضیحاتی را ارائه می‌دهد و انواع آن‌ها را شرح می‌دهد؛ همچنین برای شناخت بهتر از قسمت‌های مختلف ماشین‌ها، سیستم و کارکرد خودروها و طرح‌های مختلف آن، ساختمانشان و شرکت‌های سازنده‌ی آن تصاویر جذابی به همراه مطالب ارائه کرده است.

معرفی 6 دانشنامه برتر با موضوع خودرو

در مطلب فوق بهترین کتاب های علمی در مورد خودروها برای نوجوانان را معرفی نمودیم. شما می‌توانید برای خرید اینترنتی کتاب های علمی نوجوان یا انواع کتاب‌های کودک و نوجوان مورد نیازتان به سایت کتابانه مراجعه نمایید.


به نظر شما چه کتاب های دیگری را می‌توانیم در این لیست قرار دهیم؟ آیا کتاب مفید دیگری را در مورد خودرو می‌شناسید که نامش در کتاب های معرفی شده‌ی ما وجود ندارد؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید؟

اینجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت