معرفی بهترین کتاب های کمک درسی فارسی دهم

در این مطلب از کتابانه با معرفی بهترین کتاب های کمک درسی فارسی دهم در خدمت شما هستیم. نکته مهمی که در رابطه با دروس عمومی وجود دارد و هیچ‌وقت نباید نادیده گرفته شود این است که ادبیات فارسی بیشترین ضریب را بین دروس عمومی دارد؛ به همین دلیل باید توجه ویژه‌ای به آن شود. کتاب کمک درسی فارسی دهم بسیاری در بازار موجود هستند، اما اینکه کدام بهترین است، موضوعی است که قصد داریم در ادامه به طور مفصل به آن بپردازیم.

در این مطلب قصد داریم به معرفی برخی از بهترین کتاب ‌های کمک‌ درسی فارسی دهم و نیز راه‌های خرید کتاب ‌های کمک‌ درسی فارسی دهم بپردازیم. عناوین این مقاله عبارت اند از:

  • کتاب های تست فارسی دهم
  • کتاب های آموزش فارسی دهم
  • کتاب های نمونه سوالات امتحانی فارسی دهم
  • کتاب های کار فارسی دهم

خرید کتاب درسی فارسی دهم


بهترین کتاب های کمک درسی فارسی دهم

کتاب های کمک درسی برتر فارسی دهم در یکی از دسته‌های زیر جای می‌گیرند:

مطالعه بیشتر: معرفی بهترین کتاب های کمک ‌درسی زیست شناسی دهم


بهترین کتاب های آموزش فارسی دهم

در این بخش به معرفی بهترین کتاب های کمک آموزشی فارسی دهم می‌پردازیم:


کتاب فارسی 1 دهم مبتکران (طالب تبار)

کتاب فارسی دهم حمید طالب تبار از انتشارات مبتکران دارای دو بخش است. در بخش اول تمامی بیت‌ها و نثرهای کتاب درسی معنا شده و تمامی آرایه‌های ادبی و دستور زبان فارسی بررسی شده‌اند. در بخش دوم به ارائه پرسش‌های چهار گزینه‌ای درس به درس همراه با پاسخ‌های تشریحی کامل پرداخته شده است. فارسی دهم طالب تبار مبتکران علاوه بر اینکه یک کتاب آموزشی است، برای داوطلبان کنکور سراسری نیز قابل استفاده است.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی فارسی دهم

کتاب سیر تا پیاز فارسی دهم

از دیگر بهترین کتاب کمک آموزشی فارسی دهم می‌توان به کتاب های سیر تا پیاز گاج اشاره کرد. در ابتدای کتاب سیر تا پیاز فارسی دهم گاج بخش درسنامه قرار گرفته است که به توضیح کامل موضوع درس از جمله معانی تمام اشعار و متون کتاب، آرایه‌های ادبی به کار رفته در آن‌ها، قرابت معنایی و معانی واژگان جدید می‌پردازد.

در ادامه تعدادی سوالات چهارگزینه‌ای مطرح شده است که کمک می‌کنند دانش آموز میزان دانسته‌هایش را بسنجد و نقاط ضعفش را شناسایی و آن‌ها را برطرف کند. در بخش انتهایی این کتاب نیز دانش آموز می‌تواند با انواع مختلف سوالات امتحانی آشنا شود. سیر تا پیاز یکی از بهترین کتاب هایی است که تاثیر بسزایی در بهبود روند مطالعاتی دانش آموزان دارد.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی فارسی دهم

خرید کتاب های کمک درسی فارسی دهم

کتاب ماجراهای من و درسام فارسی دهم خیلی سبز

کتاب ماجراهای من و درسام فارسی دهم خیلی سبز یکی از پرفروش‌ترین کتاب های کمک درسی فارسی دهم بوده که هدف از تالیف آن، یادگیری بهتر و عمیق‌تر کتاب درسی و آشنایی دانش آموزان با نمونه سوالات مختلف است.

در این کتاب از مجموعه کتاب های ماجراهای من و درسام خیلی سبز ابتدا با لحن عامیانه به تشریح هر درس پرداخته شده است و پس از آن نمونه سوالات امتحانی همراه با پاسخ‌های تشریحی کامل قرار گرفته‌اند. از نکات مثبت این کتاب می‌توان به وجود متن کامل کتاب درسی و حتی ریز متون اشاره کرد.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی فارسی دهم

کتاب پرسمان فارسی دهم

یکی دیگر از محبوب‌ترین کتاب های کمک درسی فارسی دهم، کتاب های پرسمان گاج است که به بهترین شکل ممکن نیازهای آموزشی دانش آموزان را برطرف می‌کند. در ابتدای این کتاب بخش درسنامه قرار گرفته است که مولف به صورت مختصر و مفید هر درس را توضیح داده است.

قسمت بعدی مربوط به تمرین‌ها و سوالات مشابه کتاب درسی است تا میزان یادگیری دانش آموز سنجیده شود. در انتها نیز پاسخ تشریحی سوالات و فهرست جامعی از چند دوره امتحان پایان ترم قرار گرفته شده است تا دانش آموزان به درک عمیقی از سوالات امتحانی برسند.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی فارسی دهم

بهترین کتاب کار فارسی دهم

کتاب فارسی دهم از هشت فصل با عنوان‌های ادبیات تعلیمی، ادبیات سفر و زندگی، ادبیات غنایی، ادبیات پایداری، ادبیات انقلاب اسلامی، ادبیات حماسی، ادبیات داستانی و ادبیات جهان تشکیل شده است. برای درک بهتر هر یک از این فصل‌ها بهتر است به سراغ کتاب کار بروید. از بهترین کتاب های کار فارسی دهم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

کتاب کار فارسی دهم خیلی سبز

فارسی دهم خیلی سبز، بهترین کتاب کمک آموزشی فارسی دهم بوده و کتاب خوبی است برای اینکه دانش آموزان در امتحان نمره عالی کسب کنند و ایرادات و نقطه ضعف‌هایشان را متوجه شوند. این کتاب 8 فصل دارد و سه قلمرو ادبی، فکری و زبانی را شامل می‌شود.

علاوه بر این، دارای سوالات تشریحی متنوعی است تا دانش آموزان بتوانند سطح تسلط و سوادشان را محک بزنند. در این کتاب خبری از پاسخنامه نیست و دانش آموزان برای اینکه بدانند سوالات را درست جواب داده‌اند یا غلط، باید آن را زیر نظر معلم حل کنند.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی فارسی دهم

بهترین کتاب های نمونه سوالات امتحانی فارسی دهم

آشنایی با نمونه سوالات امتحانی فارسی دهم به علت اهمیت ویژه‌ای که این درس دارد، میتواند کمک زیادی به موفقیت دانش آموزان کند. هدف از تالیف چنین کتاب هایی، آشنایی دانش آموزان با فضای امتحان است. از طرف دیگر، کتاب های نمونه سوالات امتحانی کمک می‌کنند دانش آموزان نکات درسی را بهتر به خاطر بسپارند. از بهترین کتاب های نمونه سوالات امتحانی فارسی دهم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:


کتاب شب امتحان فارسی دهم خیلی سبز

یکی از پرفروش‌ترین کتاب های کمک درسی فارسی دهم، کتاب شب امتحان فارسی دهم خیلی سبز است که از 4 قسمت اصلی آزمون‌های نوبت اول، آزمون‌های نوبت دوم، پاسخ نامه تشریحی آزمون‌ها و درسنامه کامل شب امتحانی تشکیل شده است. آزمون‌های شماره 1 تا 3 شامل آزمون‌های نوبت اول و شماره 4 تا 12 شامل آزمون‌های نوبت دوم می‌شوند.

در قسمت پاسخنامه تشریحی نیز به طور کامل و دقیق به توضیح پاسخ هر سوال پرداخته شده است. بخش درسنامه کامل شب امتحانی مناسب دانش آموزانی است که قصد گرفتن نمره عالی در امتحان فارسی را دارند و علاوه بر کتاب درسی، این قسمت کوتاه را نیز به طور دقیق می‌خوانند.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی فارسی دهم

کتاب فارسی دهم اسفندیار

یکی دیگر از کتاب های کمک درسی برتر فارسی دهم، کتاب هندسه فارسی دهم انتشارات اسفندیار است. در ابتدای این کتاب درسنامه کامل و جامعی به همراه تحلیل ابیات کتاب در قالب ادبی آورده شده است. پس از آن، برای به چالش کشیدن دانش آموزان و سنجش میزان درک آن‌ها از درسنامه، پرسش‌های هدف‌دار مطرح شده است. در انتها نیز چند نمونه از امتحان نوبت اول و دوم به همراه پاسخنامه تشریحی آورده شده است. خلاصه نکات مهم این کتاب نیز در فلش کارت‌ها دسته بندی شده‌اند.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی فارسی دهم

کتاب گلبرگ فارسی دهم گل واژه

کتاب گلبرگ فارسی دهم نشر گل واژه از 5 بخش مشاوره امتحان، سوالات درس، پاسخنامه، نکاتی برای یادآوری و تکرار و آزمون تشکیل شده است. در بخش مشاوره به توضیح نکاتی پرداخته شده است که دانش آموزان برای شب‌های امتحان باید به آن‌ها توجه کنند.

در بخش سوالات درس برای هر درس انواع سوالات تشریحی، صحیح و غلط، چهار گزینه‌ای و غیره مطرح شده است. بعد از سوالات پاسخنامه تشریحی آورده شده است و پس از آن در بخش نکاتی برای یادآوری و تکرار، خلاصه نکات مهم کتاب به صورت فلش کارت آماده شده است. در بخش آخر نیز چند دوره آزمون جامع آورده شده است.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی فارسی دهم

بهترین کتاب های تست فارسی دهم

کتاب های کنکوری و تست فارسی دهم مناسب همه دانش آموزان هستند؛ به شرط اینکه در کنار این کتاب ها از درسنامه یا کتاب های تک مبحثی نیز استفاده کنند تا بتوانند موفق باشند. حل تست‌های کتاب های زیر میتواند شما را به یکی از بهترین‌های ادبیات تبدیل کرده و کمک کند در کنکور سراسری درصد بهتری کسب کنید.

کتاب تست فارسی دهم خیلی سبز

کتاب تست فارسی دهم انتشارات خیلی سبز با هدف آماده کردن دانش آموزان پایه دهم برای کنکور سراسری تالیف شده است. چیدمان فصل‌های این کتاب مطابق با کتاب درسی بوده و هر درس به بخش‌های مختلفی همچون لغت و املا، آرایه‌های ادبی، زبان فارسی و قرابت معنایی تقسیم شده است.

کتاب تست فارسی دهم خیلی سبز می‌تواند منبع خوبی باشد تا سطح سواد ادبیاتتان را ارتقا دهید و بر سوالات تستی تسلط بیشتری پیدا کنید. لازم به ذکر است که زبان این کتاب بسیار روان و قابل فهم بوده و کمک می‌کند دانش آموزان به ساده‌ترین روش ممکن درس‌ها را یاد بگیرند.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی فارسی دهم

کتاب تست فارسی دهم نشر الگو

تست فارسی دهم نشر الگو یکی از بهترین کتاب های کمک درسی فارسی دهم است که به دانش آموزان کمک می‌کند به راحتی از پس امتحانات تشریحی پایه دهم بربیایند. در این کتاب آموزش همه درس‌ها همراه با پرسش‌های چهار گزینه‌ای ارائه شده است و دانش آموزان می‌توانند به پاسخ‌های تشریحی کامل دسترسی داشته باشند.

علاوه بر این، محتوای کتاب تست فارسی دهم نشر الگو کاملا در راستای کنکور نوشته شد است و شامل ایده‌های خوبی همچون تمرین‌های غیرتستی نیز هست. کتاب نشر الگو گزینه‌ای ایده آل برای افرادی است که می‌خواهند همراه با آموزش معلم و به شکل موضوعی ادبیات را کار کنند.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی فارسی دهم

کتاب میکرو فارسی دهم گاج

کتاب میکرو فارسی دهم انتشارات گاج شامل سه بخش درسنامه کامل، پرسش‌های تشریحی و پرسش‌های چهار گزینه‌ای است. بخش درسنامه این کتاب از مجموعه کتاب های میکرو گاج در سه قلمرو زبانی، ادبی و فکری آموزش داده شده است. در قلمرو زبانی به بررسی تمامی واژگان و لغات کتاب درسی پرداخته شده، قلمرو ادبی شامل تشریح و بررسی آرایه‌های ادبی است و در قلمرو فکری نکات مهم و برجسته هر درس بیان شده است.

بخش پرسش‌های تشریحی شامل انواع پرسش‌ها و نمونه سوالات استاندارد از منابع کتب جدید بوده و بخش پرسش‌های چهار گزینه‌ای نیز تست‌های استاندارد را با پاسخ‌های کاملا تشریحی شامل می‌شود.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی فارسی دهم

اگر قصد خرید اینترنتی کتاب های کمک آموزشی فارسی دهم را دارید، خوب است بدانید که کتابانه یکی از بهترین وب سایت‌های فروش اینترنتی کتاب است که به کمک آن می‌توانید در زمان و سرمایه خود صرفه‌جویی کنید. با بهره‌مندی از چنین وب‌سایتی، دیگر نیازی نیست مسافت‌های طولانی را برای رسیدن به کتاب فروشی‌های شهرتان طی کنید. علاوه بر این با خرید کتاب کمک درسی فارسی دهم از کتابانه می‌توانید از تخفیف‌های فوق العاده نیز بهره ببرید.

آیا شما تجربه استفاده از کتاب های کمک درسی فارسی دهم را داشته‌اید؟ به نظر شما کدام یک از این کتاب ها بهترین هستند؟ نظرات و دیدگاه‌هایتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالعه بیشتر: معرفی بهترین کتاب های کمک درسی دین و زندگی دهم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت