معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ریاضی هفتم

درس ریاضی یکی از پرچالش‌ترین دروس دوران تحصیلی بوده است. از همان سال‌های اول ابتدایی که دانش آموز الفبای محاسبات و ریاضی را یاد می‌گیرد تا سال‌های بعد از دوره متوسطه‌دوم و کنکور، ریاضی همان درسی است که یا صددرصد عاشقش هستند یا صددرصد مخالفش؛ کتاب کمک درسی ریاضی هفتم طیف گسترده و متنوعی را در برمی‌گیرد.

مدارس و معلمان همیشه سعی می‌کنند با روش‌هایی معتبر و آزموده‌شده به تدریس ریاضیِ قابل‌فهم برای همه دانش‌آموزان بپردازند اما گاهی وقت‌ها وجود یک کتاب کمک درسی ریاضیِ خوب، می‌تواند تاثیر زیادی در ایجاد رفاقت دانش‌آموز با درسی داشته باشد که روزی کمر بر قتلش بسته بود. ازسویی‌دیگر، پایه هفتم فرصتی برای درک عمیق‌تر مفاهیمی مانند جبر و معادله، هندسه و استدلال، آمار و احتمال و موارد دیگر است که اگر پروسه یادگیری به‌ صورت کامل انجام نشود، در سال‌های تحصیلی بعدی مشکلات جدی وجود خواهد داشت. کتابانه امیدوار است که ضمن مطالعه این مقاله و افزایش آگاهی دانش‌آموز برای خرید کتاب کمک درسی ریاضی هفتم متناسب با نیاز او، مسیر آموزش ریاضی به مسیری قابل‌تحمل‌تر و لذت‌بخش‌تر تبدیل شود.


بهترین کتاب های کار ریاضی هفتم 

ریاضی از دروس اصلی و جدانشدنی سیستم آموزش در مدارس ایران است؛ بنابراین جای تعجب ندارد که بازار انتشارات برای چاپ بهترین کتاب های کمک درسی ریاضی هفتم همیشه داغ باشد. در لیست کتاب های کمک درسی هفتم، کتاب هایی قرار دارند که توسط افراد صاحب‌سبک در تدریس و پژوهش تالیف شده‌اند. به‌همین‌دلیل انتخاب یکی از آن‌ها به عنوان منبع تمرین و حل مسائل بیشتر با تمرکز بر محتوای کتاب درسی ریاضی هفتم، به‌شدت باعث پیشرفت می‌شود.


کتاب کارپوچینو ریاضی هفتم  گاج

انتشارات گاج از موفق‌ترین انتشارات در زمینه چاپ کتاب های کمک درسی برتر ریاضی هفتم  است. کتاب های کارپوچینو گاج مخصوص تمرین‌های بیشتر و مطابق با مباحث مختلف کتاب درسی هفتم است که بدون پاسخ هستند؛ بنابراین یا در منزل توسط خود دانش‌آموز حل شده و درست یا غلط بودنش ضمن تدریس معلم و رفع اشکال همگانی صورت مشخص می‌شود و یا معلم ترجیح می‌دهد دانش‌آموز در فضای کلاس درس و همراه با دانش‌آموزان دیگر به حل تمرینات کتاب کار بپردازد.

وجود تمرینات زیاد در کنار درس‌نامه‌های کوتاه و کاربردی، به‌گونه‌ای است که ایرادهای احتمالی در روند حل تمارین کتاب و کتاب کار را برطرف می‌کند. سوالات تشریحی کتاب کارپوچینو ریاضی هفتم گاج همه مطالب کتاب را پوشش می‌دهند اما سوالات تستی در این کتاب، صرفا جهت آشنایی اولیه دانش‌آموز با روند تست‌زنی مطلب تدریس شده است و در تعداد اندک طرح شده‌اند.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ریاضی هفتم

کتاب شاهکار ریاضی هفتم کلاغ سپید

در بررسی انتشارات کلاغ سپید باید بدانید که به‌واسطه درخشان بودنِ سوابق گاج در چاپ کتب آموزشی، با انتشارات متعهدی روبه‌رو هستیم. کتاب شاهکار ریاضی هفتم از مجموعه کتاب های شاهکار کلاغ سپید است و طبق انتظاری که از کتاب کار داریم، درس‌نامه‌هایی روان و قابل‌فهم، پرسش‌های متنوع مطابق با آخرین ویرایش کتاب درسی، آن‌هم به صورت درس‌به‌درس را برای دانش‌آموزان مهیا کرده است.

همچنین کلاغ سپید به فکر شب امتحان‌های پراسترس ریاضی هم بوده و نمونه‌سوالاتی را در قالب آزمون‌های امتحانی، در اپلیکیشن رایگان انتشارات گنجانده است که دانش‌آموزان می‌توانند پیشرفت خود را پیش از امتحان به‌واسطه آن‌ها محک بزنند.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ریاضی هفتم

کتاب کار و تمرین ریاضی هفتم منتشران

کتاب کار و‌ تمرین ریاضی هفتم انتشارات منتشران با هدف آماده کردن دانش‌آموزان برای آزمون‌های سطح مدرسه مانند میان‌ترم و پایان‌ترم، پا به میدان رقابت کتاب‌ های کمک درسی برتر ریاضی هفتم گذاشته است. سؤالات به صورت تشریحی و بدون پاسخ طراحی شده‌اند تا دانش‌آموزان برای حل آن‌ها از دانش خود و مشورت با معلم کمک بگیرند.

البته کتاب کار وتمرین ریاضی هفتم منتشران، درس‌نامه‌های مفصل ندارد و همین امر باعث می‌شود دانش‌آموزانی که تسلط نسبی به سرفصل‌های آموزشی کتاب درسی دارند، از پس حل تمارین این کتاب برآیند. اما اگر به دنبال منبعی کم‌حجم برای حل تمرین‌های تشریحی طبقه‌بندی‌شده هستید، این کتاب از انتشارات منتشران گزینه بسیار مناسبی است.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ریاضی هفتم

کتاب کار ریاضی هفتم خیلی سبز

یکی دیگر از گزینه‌های اصلیِ خرید کتاب کمک درسی ریاضی هفتم انتشارات خیلی‌سبز است. جالب است بدانید که این انتشارات به لحن صمیمی و خودمانی درس‌نامه‌هایش معروف است! حتی در کتاب کار ریاضی هفتم که لحن و شیوه بیان، چندان نقش پررنگی ندارد، خیلی‌سبز از تکنیک‌های بیانی کمک می‌گیرد تا مخاطب را با ریاضیات، حسابی رفیق کند.

به همین خاطر کتاب کار ریاضی هفتم خیلی سبز درس‌نامه‌های قوی دارد. قابل‌فهم و جذاب به طوری‌که هرقدر از ریاضی متنفر باشید، نمی‌توانید تاثیر توضیحات ساده مولف کتاب کار خیلی‌سبز را نادیده بگیرید. در کنار درس‌نامه‌های جذاب، وجود سوالات و تمرین‌های تشریحی زیاد که شما را برای آزمون‌های پایان هرفصل آماده می‌کند، مزیتی قابل‌توجه است. البته مانند اکثر کتاب های کار، این کتاب هم فاقد پاسخ‌نامه کاملا تشریحی است اما راهنمایی‌های قبال‌قبولی برای چراییِ رسیدن به پاسخ صحیح دارد.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ریاضی هفتم

بهترین کتاب های تیزهوشان ریاضی هفتم

کتاب های تیزهوشان ریاضی هفتم برای دانش‌آموزانی در نظر گرفته می‌شود که ترجیح می‌دهند سوال‌هایی فراتر از سطح کلاس و آزمون‌های مدرسه را حل کنند. دانش‌آموزانی که معمولا برای شرکت در آزمون‌های سمپاد و تیزهوشان آماده می‌شوند و چندان وابسته به پیشروی گام به گام با سرفصل‌های کتاب درسی نیستند.

کتاب های کار معرفی شده در قسمت قبلی به‌طورقطع، پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان در سطح تدریس معلم برای همه سطوح و مطابق با کتاب درسی ریاضی هفتم هستند؛ به‌همین‌خاطر اگر دنبال یادگیری عمیق‌تر و مطالب فراتراز کتاب هستید، باید از کتاب ‌های کمک آموزشی ریاضی هفتم آن هم از نوع تیزهوشانش استفاده کنید! چون کتاب های تیزهوشان و نمونه دولتی مطابق با نیازهای یک دانش‌آموز مشتاق و با آغوشی باز برای یادگیری نامحدود، طراحی شده‌اند.


کتاب تیزهوشان ریاضی هفتم خیلی سبز  

کتاب تیزهوشان ریاضی خیلی سبز در همه مقاطع تحصیلی یکی از بی‌نظیر‌ترین منابع کمک آموزشی است که تضمین قبولی دانش‌آموزان به شرط تلاش و مطالعه عمیق منابع در آزمون‌های ورودی مدارس خاص است. جالب است بدانید این کتاب در مجموع دوجلد دارد تا هیچ نکته‌ای را از قلم نینداخته باشد؛ درس‌نامه‌های سرشار از نکته و سوالات تستی تالیفی چالش‌برانگیز در جلد اول قرار دارد.

جلد دوم شامل پاسخنامه‌های کاملا تشریحی برای تفهمیم هرچه بهتر مطالب است. اگرچه کتاب های خیلی‌سبز لحن خودمانی جذابی دارند، کتاب های تیزهوشان خیلی سبز با بیانی رسمی در کنار استفاده از لحن محاوره‌ای برای توضیح برخی از نکات، جذابیت یادگیری ریاضی تیزهوشان را بیشتر می‌کند.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ریاضی هفتم

خرید کتاب مرشد ریاضی هفتم مبتکران

کتاب مرشد ریاضی هفتم مبتکران

انتشارات مبتکران که در بیشتر مواقع درراستای عنوانش حرکت می‌کند! مبتکر و خلاق! کتاب مرشد ریاضی مبتکران در پایه هفتم، دقیقا ایفاگر نقش مرشدی دلسوز با راهنمایی‌های به‌جا است که به لطفِ آن، تمام نمونه‌سوال‌ها و نکات لازم در این کتاب، تضمین ورود به بهترین مدارس هستند.

کتاب مرشد ریاضی هفتم در دو جلد منتشر شده است که جلد اول دارای سوالات تستی مفهومی و جلد دوم پاسخ‌نامه تشریحی این سوالات است. باوجود‌اینکه کتاب مرشد ریاضی، درس‌نامه‌ای ندارد، اما نکات جامع پاسخ‌نامه کاملا قابل درک هستند  وبه نوعی کمبود درس‌نامه را جبران می‌کنند.

خرید کتاب مرشد مسابقات ریاضی هفتم [7] مبتکران


خرید کتاب تیزهوشان ریاضی هفتم کاهه

کتاب تیزهوشان ریاضی هفتم کاهه

کتاب تیزهوشان ریاضی هفتم از انتشارات کاهه، یکی از بهترین منابع کمک آموزشی ریاضی هفتم است که دراختیارِ طیف وسیعی از دانش‌آموزان قرارمی‌گیرد. از آنجاکه این کتاب درس‌نامه‌ای ساده با بیان نکات ضروری دارد، دانش‌آموزان در سطوح ضعیف‌تر می‌توانند از آن استفاده کنند.

البته به علت وجود تعداد زیادی تست تالیفی و آزمون‌های شبیه‌سازی شده برای افزایش احتمال قبولی در مدارس ویژه، باید مراقب بود که دانش‌آموزان باتوجه به سطح ریاضیِ خود به حل سوالات 4گزینه‌ای بپردازند. کتاب تیرهوشان ریاضی هفتم کاهه فقط دارای یک جلد است که پاسخ‌نامه تشریحی در انتهای آن قرار گرفته است.

خرید کتاب تیزهوشان ریاضی هفتم [7] کاهه


بهترین کتاب های آموزشی ریاضی هفتم

کتاب های آموزش ریاضی هفتم معمولا درس‌نامه‌های مفصل‌تری دارند و در فرایند آموزش، تمرینات تشریحی بیشتری را ارائه می‌کنند. در کتاب هایی با رویکرد آموزش ریاضیات، مفاهیم تاحدی ساده و قابل‌درک با مثال‌های متنوع و نزدیک به کتاب درسی ارائه می‌شوند که برای همه دانش‌آموزان قابل‌استفاده باشد. کتاب های آموزش ریاضی، سوالات4گزینه‌ای را هم به تعداد اندک و در بستر کتاب درسی فراهم می‌کند که پاسخگویی به آن‌ها نه برای شرکت در آزمون‌های مهم، بلکه صرفا جهت یادگیری بهتر صورت می‌گیرد.


خرید کتاب ریاضی کامل هفتم جویا مجد

کتاب ریاضی کامل هفتم جویا مجد

کتاب ریاضی کامل هفتم از انتشارات جویا مجد هم از نمونه کتاب های همه‌کاره ریاضیات است. همه کاره از آنجایی‌که هم درس‌نامه‌هایی برای درک عمیق‌تر ریاضی دارد، هم تمرین‌های متنوع تشریحی مطابق با سرفصل‌های کتاب درسی که کاملا مطلب را برای دانش‌آموز شیرفهم می‌کند. از آن سمت برای پیشرفت دانش‌آموزان سطوح بالاتر بیکار ننشسته و تمرینات بدون پاسخش را فراتراز متن کتاب درسی طراحی کرده است.

به احترام تست‌دوستان، پرسش‌های 4گزینه‌ای را هم به این مجموعه باارزش افزده و پاسخ‌هارا به صورت کاملا تشریحی بیان می‌کند. یک مجموعه کامل برای تقویت ریاضیات پایه هفتم که حل تمریناتش به مرور، تاثیر قابل‌توجهی بر روند پیشرفت دانش‌آموز می‌گذارد.

خرید کتاب ریاضی کامل پایه هفتم (7) جویا مجد


خرید کتاب ریاضی هفتم کامل طلایی

کتاب ریاضی هفتم کامل طلایی

کتاب ریاضی هفتم انتشارات کامل طلایی حقیقتا یک کتاب کامل است. درس‌نامه‌هایی جامع و کاربردی، سوالات تشریحی و آزمون‌هایی طراحی‌شده جهت شرکت در آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و تیزهوشان، باعث شده است که این کتاب برای طیف گسترده‌ای از دانش‌آموزان مفید باشد.

البته تعداد تست‌های درنظرگرفته شده کتاب ریاضی هفتم کامل طلایی چندان زیاد نیست و ممکن است این منبع کمک آموزشی، نتواند به‌تنهایی تضمین قبولی در آزمون‌های ویژه مدارس باشد.

خرید کتاب ریاضی هفتم کامل طلایی


خرید کتاب ماجراهای من و درسام ریاضی هفتم خیلی سبز

کتاب ماجراهای من و درسام ریاضی هفتم خیلی سبز

ماجراهای من و درسام انتشارات خیلی سبز رویکردی مشابه با سیر تا پیاز گاج دارد؛ آموزش‌محور و پوشش‌دهنده تمام مطالب کتاب درسی. طبق ادعای انتشارات موفق خیلی‌سبز، این کتاب های کمک درسی برتر ریاضی هفتم، با هدف 20گرفتن در تمام امتحانات مدرسه چاپ شده است. پس درکنار درس‌نامه‌های گویا، روان و قابل‌فهم، دانش‌آموزان با دریایی از مثال‌های تشریحی متنوع و نمونه‌سوالات امتحانی روبه‌رو هستند.

این باعث نشده است که خیلی‌سبز به فکر پرسش‌های4گزینه‌ای نباشد و تستها در تعداد و تنوع کمتر وجود دارند. کتاب های ماجراهای من و درسام خیلی سبز، یک کتابِ استرس‌زدای شبِ امتحانی است که البته بدون شک قبل از شب امتحان باید به سراغش بروید!

خرید کتاب ماجراهای من و درسام ریاضی هفتم خیلی سبز


خرید کتاب سیر تا پیاز ریاضی هفتم (7) گاج

کتاب سیر تا پیاز ریاضی هفتم  گاج

انتشارات محبوب گاج مجموعه کتاب های سیر تا پیاز گاج را با شعار 3 کتاب در 1 کتاب منتشر می‌کند که البته شعار درستی است. درحقیقت سیر تا پیاز ریاضی هفتم آموزش، تست و آمادگی برای امتحان را به صورت توامان پوشش می‌دهد که مخصوصا برای دانش‌آموزان ضعیف‌تر گزینه خوبی است.

همچنین سواالات امتحانی در دو بخش پاسخ‌های تشریحی و بدون پاسخ طبقه‌بندی شده‌اند که دست دانش‌آموز را برای پاسخگویی به دلخواه خود باز می‌گذارد و ازطرفی فرصت کنجکاوی و تلاش برای یافتن پاسخ سوالات بدون جواب را هم از او دریغ نمی‌کند. کتاب سیر تا پیاز ریاضی هفتم گاج، درس‌نامه‌هایی کامل و پراز نکته دارد که نیاز آموزشی دانش‌آموزان را به‌خوبی برطرف می‌کند و البته تعدادی سوالات متناسب با سطوح تیزهوشان ارائه می‌دهد که مولفین پاسخ آن‌ها در انتهای فصل گنجانده‌اند. سیرتا پیاز دقیقا سیرتا پیازِ ریاضی هفتم است! مفصل و درعین‌حال کابردی!

خرید کتاب سیر تا پیاز ریاضی هفتم (7) گاج


بهترین کتاب های نمونه سوالات امتحانی ریاضی هفتم

کتاب های نمونه سوالات امتحانی، سریعا سراغ اصل‌مطلب می‌روند. وجود نمونه سوالات متنوع برای آمادگی بیشتر جهت قبولی در امتحان‌های مدارس، اصلی‌ترین انگیزه انتشار این دسته از کتاب ها است. بهترین کتاب کمک آموزشی ریاضی هفتم که ازقضا نمونه سوالات امتحانی هم دارد، به‌نوعی فرصتی برای جمع‌بندی نهایی دانش‌آموزان از آن‌چه آموخته‌اند، محسوب می‌شود و یک تجربه خودارزیابی بی‌نظیر است.


خرید کتاب شب امتحان ریاضی هفتم (7) خیلی سبز

کتاب شب امتحان ریاضی هفتم خیلی سبز

در کتاب شب امتحان ریاضی هفتم خیلی سبز، با طبقه‌بندی‌های جذابی از آزمون‌ها روبه‌رو هستیم؛ آزمون‌های شبیه‌سازی‌شده و متناسب با سرفصل‌های نوبت اول، نوبت دوم و فصل‌به‌فصل. به همراه یک پاسخ‌نامه تشریحی عالی که نکته‌های راه‌گشایی در حل مسائل دارد. درس‌نامه‌ها هم شب‌امتحانی و مختصر هستند اما تمام آن‌چه که باید را به دانش‌آموز انتقال می‌دهند. کتاب حاضر از سری کتاب های شب امتحان خیلی سبز می‌باشد.

خرید کتاب شب امتحان ریاضی هفتم (7) خیلی سبز


خرید کتاب ریاضی هفتم [7] اسفندیار

کتاب ریاضی هفتم اسفندیار

انتشارات اسفندیار نامی باستانی و قدرت‌مند را یدک می‌کشد که البته کاملا برازنده است، حداقل درباره کتاب کمک آموزشی ریاضی! مولفین این کتاب تمام آن‌چه از کتابِ دارای نمونه‌سوالات امتحانی انتظار داشته‌اید را، گردآورده‌اند.

آزمون‌های نوبت اول و دوم به همراه پاسخ‌نامه‌های تشریحی مفصل در کنار فلش‌کارت‌های جذاب که در یادآوری مطالب به‌شدت کمک‌کننده هستند، باعث می‌شود این کتاب هم دانش‌آموز را از استرس شب‌های امتحان تاحدودی نجات دهد.

خرید کتاب ریاضی هفتم [7] اسفندیار


خرید کتاب گلبرگ ریاضی هفتم (7) گل واژه

کتاب گلبرگ ریاضی هفتم گل واژه

نشر گل واژه بانک سوالات امتحانی را در بهترین کیفیت ممکن به دانش‌آموزان ارائه می‌کند. در کنار تنوع سوالات امتحانی، پاسخ‌نامه کاملا تشریحی، آزمون‌هایی مطابق بارم‌بندی و یادآوری در قالب فلش‌کارت، نکته جالب‌توجه ارائه قسمتی تحت‌عنوان” مشاوره امتحان” است که نکات شب‌امتحانی موردنیاز هر دانش‌آموز را بیان می‌کند.

خرید کتاب گلبرگ ریاضی هفتم (7) گل واژه


کتابانه امیدوار است با مطالعه این مقاله آگاهی کافی برای انتخاب منبع کمک آموزشی متناسب با نیازهای دانش‌آموز در درس ریاضی پایه هفتم را به دست آورید. همچنین شما به عنوان دانش‌آموز، والدین یا معلم، می‌توانید خرید اینترنتی کتاب های کمک آموزشی ریاضی هفتم را در سریع‌ترین زمان ممکن با وب‌سایت کتابانه تجربه کنید.  به طورقطع باوجود تنوع کتاب های چاپ‌شده در حوزه ریاضیات پایه هفتم، انتخابِ سختی در پیش دارید، اما واقع‌بینی در تصمیم‌گیری باتوجه به سطح دانش‌آموز و مشورت با معلم، می‌تواند عبور این مسیر را به چالشی لذت‌بخش تبدیل کند.

از شما هم به عنوان مخاطب این مقاله درخواست می‌کنیم که تجربیات‌تان را در زمینه انتخاب بهترین منبع کمک آوزشی ریاضی هفتم درقسمت دیدگاه‌ها، با ما درمیان بگذارید تا تصمیم نهایی برای خرید کتاب مناسب، در آگاهانه‌ترین شکل ممکن صورت بگیرد.

برای خواندن معرفی بهترین کتاب های کمک درسی فارسی هفتم کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت