بهترین کتاب های کمک درسی علوم نهم

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی علوم نهم

درس علوم را می‌توان مهم‌ترین درس پایه نهم بعد از ریاضی دانست. این درس از جمله دروس مفهومی است و به همین دلیل فهم و برداشت درست دانش آموز از مباحث آن اهمیت دارد. انواع کتاب کمک درسی علوم نهم هم با توجه به همین نکته تعریف شدند تا دانش آموزان را در این مسیر یاری رسانند. ما در این مطلب خواهیم خواند:

  • بهترین کتاب های کار علوم نهم
  • بهترین کتاب های تیزهوشان و نمونه دولتی علوم نهم
  • بهترین کتاب های آموزش علوم نهم
  • بهترین کتاب های نمونه سوالات امتحانی علوم نهم

با کتابانه همراه باشید.

خرید کتاب علوم نهم


بهترین کتاب کمک درسی علوم نهم

همانطور که می دانید کتاب های کمک درسی علوم نهم همانند دیگر کتاب های درسی مباحث دیگر، تنوع بالایی دارند و هر انتشارات اقدام به چاپ چند نسخه متفاوت از کتاب های کمک آموزشی این درس کرده است. به همین دلیل داشتن معیارهایی برای سنجش کتاب های پایه نهم هنگام خرید آنان، کمک شایانی به شما خواهد کرد.

کتاب های کمک درسی برتر علوم نهم کتاب هایی هستند که در کنار درسنامه جامع و قابل فهم، بتوانند تنوع مناسبی از انواع سوالات تشریحی و تستی را ارائه کنند. همانطور که احتمالا می دانید کتاب های کمک درسی نهم خود به چندین دسته تقسیم می‌شوند و مقایسه کتاب های دسته‌های مختلف با یکدیگر کار منطقی نیست؛ چرا که مثلاً کتاب های تیزهوشان و نمونه دولتی تمرکز خود را روی سوالات تستی مفهومی و سنگین می‌گذارند در حالی که کتاب های نمونه سوالات امتحانی تنها به ارائه درسنامه‌هایی در حد کتاب درسی و تعدادی نمونه سوال تشریحی امتحانات پایان نوبت نوبت اول و نوبت دوم بسنده می کنند. به همین دلیل در ادامه به معرفی بهترین کتاب های کمک درسی علوم نهم از دسته های مختلف می پردازیم تا شما بسته به نیازتان، بهترین گزینه ممکن را انتخاب نمایید.

بهترین کتاب های کار علوم نهم

کتاب کار های علوم نهم یکی از کامل‌ترین دسته‌های کتاب کمک درسی علوم نهم هستند. درسنامه‌های جامع، انواع نمونه سوالات تستی و تشریحی در کنار نمونه سوالات امتحانات نوبت اول و نوبت دوم، یعنی تمام آن چیزهایی که از یک کتاب کمک درسی جامع انتظار دارید، در کتاب های کار جمع‌آوری شدند. البته لازم به ذکر است که سوال‌های گردآوری شده در این دسته کتاب ها، پاسخ ندارند! نداشتن پاسخنامه یکی از ویژگی‌های اصلی این گروه است که بسیاری نسبت به آن بی‌توجهند. در ادامه به معرفی تعدادی از کتاب های برتر این درسته می‌پردازیم.

کتاب کارپوچینو علوم نهم [9] گاج

کتاب کارپوچینو علوم نهم انتشارات گاج مانند دیگر کتاب های این دسته، یکی از کامل‌ترین کتاب های کار کمک درسی است.

مولف در این کتاب از سری کتاب های کارپوچینو گاج تمامی مباحث و مبانی مرتبط با علوم نهم را در قالب مجموعه درسنامه‌هایی ارائه کرده است. به دنبال درسنامه‌ها، شاهد قرارگیری یک بانک سوال جامع هستیم که توانایی پاسخگویی به هر پرسش تشریحی و تستی را در دانش آموز به وجود می‌آورد. در نهایت چند نمونه سوال امتحانی ویژه امتحانات نوبت اول و نوبت دوم هم در کتاب قرار داده شدند تا خیال دانش آموزان از بابت امتحانات پایان نوبت راحت باشد.

خرید کتاب کارپوچینو علوم نهم گاج

کتاب کار علوم نهم [9] خیلی سبز

درسنامه کتاب کار علوم نهم از انتشارات خیلی سبز یکی از کامل‌ترین درسنامه‌هایی که می‌توانید برای این درس پیدا کنید.

استفاده از انواع مثال‌ها و تمرین‌ها در کنار زبان روان و صمیمی شناخته شده کتاب کار خیلی سبز باعث شدند تا مطالعه درسنامه این کتاب بسیار لذت‌بخش باشد. این کتاب همچنین شامل انواع پرسش‌های تشریحی و سوالات تستی هم هست تا دانش آموزان بتوانند آموخته‌های خود را محک بزنند.

خرید کتاب کار علوم نهم خیلی سبز

کتاب کار و تمرین علوم نهم (9) منتشران

کتاب کار و تمرین علوم نهم انتشارات منتشران شاید درسنامه نداشته باشد اما به جای آن یکی از کاملترین منابع سوالات تشریحی محسوب می‌شود؛ از هر جایی از کتاب درسی که فکرش را بکنید، سوال طراحی شده تا کوچک‌ترین نکات هم از دید دانش آموزان جا نماند.

اگر به دنبال کتاب کاری هستید که به وسیله آن خود را برای انواع پرسش‌ها و امتحانات کلاسی و مدرسه آماده کنید، این کتاب از مجموعه کتاب های کار و تمرین منتشران، بهترین کتاب کمک آموزشی علوم نهم برای شماست.

خرید کتاب کار و تمرین علوم نهم (9) منتشران

مطالعه‌ی بیشتر: معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ریاضی نهم


بهترین کتاب های تیزهوشان علوم نهم

کتاب های تیزهوشان کتاب هایی هستند که در سطحی بالاتر از مباحث کتاب درسی تدوین شده و شامل سوالات نکته‌دار و سخت هستند. سوالات این کتاب ها اغلب کاملاً تستی بوده و درسنامه‌های آنان در صورت وجود، به توضیح مباحث و مبانی کتاب های درسی در سطح پیشرفته می‌پردازند. این ویژگی‌ها باعث شدند تا کتاب های تیزهوشان به بهترین دسته به‌منظور آمادگی جهت شرکت در آزمون‌های ورودی مدارس برتر (مانند مدارس تیزهوشان و مدارس نمونه دولتی) تبدیل شوند.

در ادامه تعدادی از کتاب های کمک درسی برتر علوم نهم از این دسته را معرفی می کنیم.

کتاب تیزهوشان علوم نهم [9] خیلی سبز

کتاب تیزهوشان علوم نهم از انتشارات خیلی سبز شامل درسنامه‌های جامع و روان به همراه سوالات آزمون‌های ورودی مدارس تیزهوشان است.

این کتاب از سری کتاب های تیزهوشان خیلی سبز دارای پاسخنامه تشریحی بوده و دانش آموزان را برای شرکت در امتحانات ورودی این مدارس آماده می‌کند.

خرید کتاب تیزهوشان علوم نهم خیلی سبز

کتاب مرشد علوم نهم [9] مبتکران

کتاب مرشد علوم نهم انتشارات مبتکران کامل‌ترین بانک سوالات تستی تیزهوشان را برایتان فراهم می‌کند. سوالات این کتاب از پرسش‌های چهارگزینه‌ای آزمون‌های ورودی تیزهوشان، آزمون‌های ورودی مدارس نمونه دولتی، المپیادهای علمی و حتی سوالات کنکور سراسری گروه ریاضی و تجربی در کنار تعدادی سوال تألیفی تشکیل شدند.

دانش آموزان با مطالعه این کتاب از مجموعه کتاب های مرشد مبتکران تمامی مباحث کتاب درسی را در سطح عالی یاد می‌گیرند و با نحوه طراحی سوال از هر بخش به خوبی آشنا می‌شوند. اگر به دنبال یک بانک سوال جامع تستی در سطحی بالاتر از کتاب درسی می‌گردید، این اثر بهترین کتاب کمک آموزشی علوم نهم برای شماست.

خرید کتاب مرشد علوم نهم مبتکران

کتاب تیزهوشان علوم نهم کاهه

کتاب تیزهوشان علوم نهم انتشارات کاهه دارای درسنامه‌های جامع از تمامی مباحث کتاب درسی است که مطالب را در سطح بالاتری به دانش آموزان می‌آموزد. در ادامه درسنامه‌های این کتاب بانک سوال کاملی از پرسش‌های چهارگزینه‌ای پیشرفته ارائه شدند تا دانش آموزان برای رویارویی با هر آزمون تستی ساده و سختی آماده باشند.

خرید کتاب تیزهوشان علوم نهم [9] کاهه

بهترین کتاب های آموزش علوم نهم

کتاب های کمک آموزشی همانند کتاب های کار دارای درسنامه و انواع پرسش‌های چهارگزینه‌ای و تشریحی در کنار نمونه سوالات امتحانی هستند. تنها تفاوت این دسته با دسته‌ی قبلی داشتن پاسخنامه‌های تشریحی برای سوالات ارائه شده در کتاب است. همچنین درسنامه‌های این دسته اغلب کامل‌تر بوده و توضیحات بیشتری را در خود جای داده‌اند.

کتاب ماجراهای من و درسام علوم نهم خیلی سبز

کتاب ماجراهای من و درسام علوم نهم خیلی سبز دارای همان زبان گرم و صمیمی شناخته شده نشر در درسنامه‌ها و پاسخ‌هایش است.

تنوع سوالات این کتاب، از سری کتاب های ماجراهای من و درسام خیلی سبز در سطح خوبی قرار داشته و چند نمونه سوال امتحانات نیمسال اول و نیمسال دوم در آن گنجانده شدند.

خرید کتاب ماجراهای من و درسام علوم نهم خیلی سبز

کتاب سیر تا پیاز علوم نهم گاج

کتاب سیر تا پیاز علوم نهم از نشر گاج یکی از کتاب های کمک درسی برتر علوم نهم است. این کتاب در سه بخش تعریف شده: آموزش، امتحان و تست. بخش اول همانطور که احتمالا حدس می‌زنید در واقع همان درسنامه کتاب است که طبق سرفصل‌های کتاب تقسیم‌بندی شده و تمامی نکات مباحث کتاب را در برمی‌گیرد.

بخش دوم با نام امتحان یا همان پرسش‌های تشریحی به منظور آمادگی دانش آموز برای انواع پرسش‌ها و امتحانات کلاسی طراحی شده است. در نهایت بخش تست به ارائه انواع سوالات تستی از سطح متوسط تا پیشرفته پرداخته و انواع تست‌های تألیفی المپیادی و تیزهوشانی را در خود جای داده است.

اگر به دنبال یک کتاب جامع برای این درس می‌گردید این کتاب، از سری کتاب های سیر تا پیاز گاج، می‌تواند بهترین کتاب کمک آموزشی علوم نهم برای شما باشد.

خرید کتاب سیر تا پیاز علوم نهم گاج

کتاب علوم نهم کامل طلایی

کتاب علوم نهم از انتشارات کامل طلایی یکی دیگر از کتاب های جامع برای درس علوم نهم محسوب می‌شود. درسنامه کامل، ارائه انواع سوالات امتحانی تشریحی شامل جای خالی، صحیح غلط، پاسخ کوتاه، پاسخ کامل و … در کنار نمونه سوالات امتحانی نوبت اول و نوبت دوم، و آزمون‌های طراحی شده تشریحی و چهارگزینه‌ای، این کتاب را به یک گزینه عالی برای علاقه‌مندان تبدیل کردند.

این کتاب همچنین نمونه سوالات آزمون‌های ورودی مدارس برتر مانند نمونه دولتی و تیزهوشان را در خود جای داده است. با همه این اوصاف، می‌توان کتاب علوم نهم کامل طلایی را هم یکی از بهترین کتاب های کمک درسی علوم نهم دانست.

خرید کتاب علوم نهم کامل طلایی

بهترین کتاب های نمونه سوالات امتحانی علوم نهم

کتاب های نمونه سوالات امتحانی همانطور که از نامشان پیداست، برای آمادگی دانش آموزان در امتحانات پایان نوبت اول و نوبت دوم تألیف شدند. این دسته شامل خلاصه‌ای از مباحث درسی (عموما در قالب فلش کارت) و تعدادی آزمون‌های آماده (با سوالات تألیفی یا مشابه آزمون‌های برگزار شده سراسری) است. در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین کتاب های کمک درسی علوم نهم از این دسته می پردازیم.

کتاب شب امتحان علوم نهم خیلی سبز

کتاب شب امتحان علوم نهم از چهار بخش تشکیل شده: بخش اول آزمون‌های نوبت اول و نوبت دوم هستند و دو بخش بعدی به ترتیب پاسخنامه و درسنامه کتاب را تشکیل می دهند.

نمونه سوالات امتحان این کتاب، از سری کتاب های شب امتحان خیلی سبز، به صورت به دو صورت طبقه‌بندی شده و طبقه‌بندی نشده ارائه می‌شوند. همچنین درسنامه این کتاب به صورت خلاصه تمامی مطالب کتاب درسی را در تنها ۱۹ صفحه گردآوری کرده تا به راحتی بتوانید به مرور مطالب بپردازید.

خرید کتاب شب امتحان علوم نهم خیلی سبز

کتاب علوم تجربی نهم اسفندیار

مجموعه کتاب های انتشارات اسفندیار در دسته نمونه سوالات امتحانی، از آثار شناخته‌شده میان دانش‌آموزان هستند. کتاب علوم نهم این انتشارات هم مانند دیگر آثار آن دارای تعدادی نمونه سوال امتحانی به همراه پاسخ‌های کاملا تشریحی است. ویژگی خاص این کتاب، جمع‌آوری مطالب درسی در قالب فلش کارت‌هایی است. به این شکل مرور مطالب برای دانش آموزان راحت‌تر شده و می‌توانند از کوچک‌ترین فرصت‌ها هم برای مطالعه و مرور مطالب بهره ببرند.

خرید کتاب علوم نهم اسفندیار

کتاب گلبرگ علوم نهم [9] گل واژه

کتاب گلبرگ علوم نهم نشر گل واژه از پنج بخش تشکیل شده است: بخش اول با نام مشاوره امتحان شامل نکاتی است که دانش‌آموزان باید از موارد کتاب درسی بدانند. بخش دوم و سوم سوالات تشریحی و پاسخنامه هستند. سوالات این بخش از این کتاب، از مجموعه کتاب های گلبرگ گل واژه، شامل انواع سوالات تستی، جای خالی، صحیح غلط و … بوده و به صورت طبقه‌بندی شده در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

بخش چهارم نکاتی هستند که برای یادآوری و مرور شب امتحان در نظر گرفته شدند. این بخش به صورت فلش کارت‌هایی ارائه می‌شود. در نهایت بخش پنجم، بخش آزمون کتاب است که ۷ دوره آزمون جامع در آن گنجانده شده و به سنجش دانش و آموخته‌های دانش آموزان می‌پردازد.

خرید کتاب گلبرگ علوم نهم گل واژه

در این مطلب به معرفی تعدادی از کتاب های کمک درسی برتر علوم نهم پرداختیم. شما می‌توانید در هر ساعت و روزی، نسبت به خرید اینترنتی کتاب های کمک آموزشی علوم نهم از سایت کتابانه اقدام کنید. ما در کتابانه مفتخریم که تنوعی از کتاب های کمک درسی و غیر درسی را در اختیار شما قرار دادیم.

شما نیز اگر کتاب کمک آموزشی مناسبی می‌شناسید که جایش در این فهرست خالی است، از طریق بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان این صفحه به اشتراک بگذارید. ما همواره آماده‌ی شنیدن دیدگاه‌های شما عزیزان هستیم.

مطالعه‌ی بیشتر: معرفی بهترین کتاب های کمک درسی فارسی نهم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت