بهترین کتاب های موفقیت

معرفی بهترین کتاب های موفقیت

سال‌هاست که کتاب های موفقیت، به لیست کتاب‌های موردعلاقه مردم افزوده شده و نویسندگان زیادی در این حوزه فعالیت دارند. کتاب‌های موفقیت، همگی سعی دارند تا مسیر آنچه که موفقیت اطلاق می‌شود را برای خوانندگانشان هموار کرده و رازهایش را برایشان فاش نمایند. درک این کتاب‌ها، عموماً برای خوانندگانشان ساده است، زیرا که ادبیات ساده‌ای دارند تا برای تمام مردم، تمام علایق و سلایق مناسب باشند.

تعداد کتاب‌های موفقیت در بازار بسیار زیاد شده، از همین رو قصد داریم تا در این مطلب، به معرفی بهترین کتاب های موفقیت بپردازیم. اگر قصد خرید کتاب های موفقیت را دارید، بد نیست که پیش از آن، کمی بیشتر از کتاب های معروف موفقیت بدانید. کتابانه، مرجع خرید کتاب، برای شما علاقه‌مندان به خرید کتاب های موفقیت، بستری امن را فراهم کرده تا خریدی ساده و سریع را تجربه کنید.


کتاب هفت قانون معنوی موفقیت دیپاک چوپرا

اولین کتابی که در معرفی بهترین کتاب های موفقیت به آن پرداخته شده، کتاب هفت قانون معنوی موفقیت، اثر «دیپاک چوپرا»، نویسنده و پزشک آمریکایی-هندی معاصر است که برای اولین‌بار در سال 1994 به چاپ رسیده است. هفت قانون معنوی موفقیت دیپاک چوپرا، قوانین معنوی زندگی هستند.

این قوانین همان قوانین طبیعت در آفرینش است. در این کتاب، علاوه بر معرفی هفت قانون «توانایی مطلق، بخشایش، کارما، کمترین تلاش، قصد و آرزو، عدم دل‌بستگی و غایت حیات»، چگونگی استفاده از آنها در زندگی روزمره و روزهای هفته نیز ارائه می‌شود. چوپرا معتقد است که با عمل به این قوانین در زندگی، می‌توان خیلی سریع به موفقیت رسید.

خرید کتاب هفت قانون معنوی موفقیت

مطالعه‌ی بیشتر: معرفی بهترین کتاب های قانون جذب


کتاب اصول موفقیت

کتاب اصول موفقیت، نام یکی دیگر از کتاب های معروف موفقیت است. این کتاب نوشته «جک کنفیلد»، نویسنده، کارآفرین و سخنران انگیزشی امریکایی معاصر است که اولین‌بار در سال 2005 به چاپ رسید. این کتاب در سال 2015 به‌روزرسانی شد. در این کتاب، درباره اصولی توضیح داده می‌شود که در مسیر رسیدن به موفقیت، به آنها نیازمندیم و تمام افراد موفق در طول تاریخ به آنها پایبند بوده‌اند. این اصول اساساً اصول ساده‌ای هستند، اما باید از آنها اطلاع داشت و به آنها عمل کرد؛ بنابراین در این کتاب درباره تمام مسائل «هدف‌گذاری و مشخص‌کردن مسیر، رفع موانع ذهنی و احساسی، تشکیل تیم، توجه به نبوغ درونی، ایجاد روابط پایدار با افراد مختلف، آگاهی درباره پول و اهمیت زمان در رسیدن به موفقیت و رؤیاها» به‌تفصیل توضیح داده شده است.

این کتاب حاصل مطالعات فراوان نویسنده است و داستان‌ها و خاطرات زیادی از افراد موفق دنیا در آن نقل شده است. کنفیلد معتقد است که دانستن این مسائلِ هرچقدر هم کلیشه‌ای، برای تمام سنین و فرای جنسیت و جغرافیا، در راستای رسیدن به موفقیت، الزامی است.

خرید کتاب اصول موفقیت

کتاب به سوی کامیابی

کتاب به سوی کامیابی، نام مجموعه کتابی است از «آنتونی رابینز» که توانسته در ردیف بهترین کتاب های موفقیت قرار گیرد. رابینز، نویسنده، مربی، بازیگر و سخنران آمریکایی معاصر است که عمده شهرتش به علت کتاب‌ها و سخنرانی‌های انگیزشی است که ارائه می‌دهد. این مجموعه کتاب‌ها، از معروف‌ترین کتاب‌های این نویسنده محسوب می‌شوند.

کتاب‌های پنج‌جلدی به‌سوی کامیابی، مجموعه‌ای است شامل کتاب‌های «نیروی بیکران، نیروی عظیم درونی را فعال کنید، دیدار با سرنوشت، قدم‌های بزرگ و یادداشت‌های یک دوست». در این کتاب‌ها، آنتونی رابینز از علم مسیر رسیدن به موفقیت با استفاده از قدرت ذهن، با مخاطبان خود صحبت می‌کند تا بتوانند با دانش، دنیای موفق خود را بسازند. او بر این باور است که تمام انسان‌ها، قادر به انجام همه کارها هستند و تنها باورهایشان است که آنها را در رسیدن به اهدافشان محدود می‌کند؛ بنابراین، بایستی باورهایشان را برای رسیدن به موفقیت تربیت و کنترل کنند.

خرید کتاب به سوی کامیابی

کتاب قانون توانگری

کتاب قانون توانگری، نام یکی دیگر از کتاب های معروف موفقیت است. این کتاب که اولین‌بار در سال 1962 منتشر شد، اثری موفق از «کاترین پاندر»، نویسنده و کشیش آمریکایی معاصر است. در این کتاب، آنچه که می‌خوانید، داستان‌ها و تجربیات واقعی نویسنده است. در این کتاب، تمامی اقشار جامعه و مسائل مرتبط به ثروتمند شدن، با جزئیات بررسی می‌شود و در انتها به این نتیجه می‌رسد که همه چیز در درون انسان ریشه دارد. مطالب این کتاب با عناوین «حقیقت تکان‌دهنده درباره توانگری، قانون اصلی توانگری، قانون خلأ، قانون خلاقیت، قانون تخیل، قانون توانگری و فرمان، قانون افزایش، قانون توانگرانه و مرفه، کار، راهی قدرتمند برای توانگری، استقلال مالی، قانون محبت و خیرخواهی، قانون دعا، قانون اعتمادبه‌نفس، قدرت‌های خارق‌العاده‌ای که در شما هست، قدرت‌های ویژه‌ای که برای توانگری دارید، قانون پشتکار و مداومت، قروض چه باید کرد و تندرستی و اندیشه توانگرانه» ارائه شده‌اند.

از منظر پاندر، به قدرت ذهن باید ایمان آورد تا تغییرات در زندگی رخ دهند. قانون توانگری نشان می‌دهد که چگونه با تفکر توانگر می‌توان به یاری خود در زندگی آمد.

خرید کتاب قانون توانگری اثر کاترین پاندر

کتاب همه چیز به نفع تو پیش می رود

یکی دیگر از پر فروش ترین کتاب های موفقیت، کتاب همه چیز به نفع تو پیش می‌رود است. این کتاب اثر «جول اوستین»، کشیش و نویسنده آمریکایی معاصر است که برای اولین‌بار در سال 2019  منتشر شد. این کتاب، راه روشنگری در روزهای تاریک و پر تب‌وتاب زندگی را به ما نشان می‌دهد.

 دیدگاه جول اوستین این است که اگر به خدا ایمان داشته و به قضایا با نگرشی مثبت نگاه کنیم، می‌توانیم از روزهای تاریک عبور کرده به جایی برسیم که خوشبختی ماست. او بر این باور است که در تندبادهای زندگی، همیشه، کنترل همه چیز در دستان خداست و اگر این را باور کنیم، به‌راحتی می‌توانیم از این تندبادها گذر کرده و به ساحل امن خوشبختی برسیم. در این کتاب، این مطالب تحت عناوین «هر اتفاقی خوب است، موهبت پنهان، شبانگاه، ناامیدی‌های مخفیانه، اعتماد بی‌قیدوشرط، رنج خود را هدر نده، دشمنانت موجب برکت می‌شوند، هیچ‌چیز هدر نمی‌رود، مشکلات محل عبور هستند، زمین خوردی، اما فراموش نشدی، جبران کسری بودجه، ایمان در نیمه راه، در بندرگاه امید لنگر بینداز، به سمت هدفت سوق داده می‌شوی، به وادی غیب قدم بگذار، همچنان ایستاده‌ام، رؤیایت را به‌خاطر بیاور و پایان حدس‌زدنی»، با توضیحاتی کامل و جامع ارائه شده‌اند.

خرید کتاب همه چیز به نفع تو پیش می رود

کتاب پله پله تا اوج

در معرفی بهترین کتاب های موفقیت، نباید کتاب پله پله تا اوج را از قلم انداخت! این کتاب یکی از کتاب های معروف موفقیت، نوشته «هیلاری هینتون» یا همان «زیگ زیگلار»، نویسنده و فروشنده حرفه‌ای آمریکایی است که بین سال‌های 1926 و 2012 می‌زیست. این کتاب برای اولین‌بار در سال 1985 به چاپ رسید. زیگ زیگلار بر این باور است که رمز موفقیت انسان‌های موفق در زندگی، این است که آنها با افکار و نگرش خود به پیروزی می‌رسند.

او در این کتاب هفت راهکار «اصلاح نگرش، انتخاب درست، جرئت گام برداشتن، تعیین هدف، استفاده از پتانسیل خود در موقعیت‌های مختلف، عشق و پشتکار» را با توضیحات کامل و مثال‌های کاربردی برای به‌کارگیری آن‌ها در زندگی، در راستای پیشرفت و رسیدن به موفقیت ارائه نموده است. او معتقد است که برای رسیدن به قله، باید هرآنچه که در توان داریم را به کار ببندیم، سختی‌ها و دشواری‌های مسیر را بپذیریم، تا موفق به فتح آن قله شویم.

خرید پله پله تا اوج

کتاب هدف ها

کتاب هدف‌ها، یکی از بهترین کتاب های موفقیت است که در سال 2003 برای اولین‌بار به چاپ رسید. این اثر نوشته «برایان تریسی»، سخنران و نویسنده انگیزشی و خودشناسی معاصر کانادایی است.

برایان تریسی در این کتاب، طی 21 فصل، 21 قانون هدف‌گذاری در زندگی را بیان می‌کند: «توانمندی‌های خود را آزاد کنید، سررشته امور زندگی خود را به دست بگیرید، آینده خود را خلق کنید، ارزش‌های خود را مشخص سازید، هدف‌های واقعی خود را مشخص سازید، درباره هدف اصلی خود تصمیم بگیرید، باورهایتان را تحلیل کنید، از آغاز شروع کنید، پیشرفت خود را اندازه بگیرید، راه‌بندها را از میان بردارید، در زمینه کاری خود به تخصص برسید، با اشخاص مناسب معاشرت کنید، دست‌به‌کار شوید، مدیریت زمان را رعایت کنید، همه‌روزه هدف‌هایتان را مرور کنید، پیوسته هدف‌هایتان را مجسم کنید، ذهن فرا هشیار خود را فعال کنید، در همه مواقع انعطاف داشته باشید، خلاقیت ذاتی خود را آزاد کنید، همه‌روزه کاری انجام بدهید و مداومت کنید تا به موفقیت برسید».

از منظر او، موفقیت در زندگی، تنها به‌وسیله مشخص‌کردن دقیق اهداف و برنامه‌ریزی کارهای روزمره در راستای رسیدن به آن اهداف امکان‌پذیر است. این کتاب راهنمایی است برای درک گام‌به‌گام مسیر رسیدن به موفقیت.

خرید کتاب هدف ها برایان تریسی

کتاب برتری خفیف – جف اولسون

کتاب برتری خفیف، اثر «جف اولسون»، یکی از مهم‌ترین کتاب های موفقیت بوده که در سال 2005 منتشر شد. جف اولسون، مدیر و نویسنده معاصر حوزه بازاریابی و فروش امریکایی است. این کتاب، دربردارنده رموز موفقیت جف اولسون، به‌عنوان یک مدیر موفق است.

محتوای کتاب، در دو بخش ارائه می‌شود. بخش اول با عنوان «نحوه عملکرد برتری خفیف» و بخش دوم با عنوان «زندگی‌کردن با برتری خفیف». در بخش اول، او از زندگی خود، شکست‌ها و موفقیت‌هایش سخن می‌گوید و بازگو می‌کند که تنها سخت‌کوشی‌اش بوده که او را به مدیری موفق تبدیل کرده است. از نظر او، کارهایی بسیار کوچک هستند که ما را به موفقیت نزدیک و از شکست دور می‌کنند. کارهایی آن‌قدر ساده و کوچک که افراد اساساً آن‌ها را نادیده می‌گیرند و نمی‌دانند که اگر انجام آنها را به عادت تبدیل کنند، به چه موفقیت بزرگی دست پیدا می‌یابند! در بخش دوم کتاب نیز، بیشتر از تأثیرگذاری این کارهای کوچک در زندگی روزمره سخن می‌گوید. در این کتاب بارها و بارها تأکید شده که این خود انسان است که باعث موفقیت خودش می‌شود؛ بنابراین برای ساختن موفقیتتان، باید از روزمرگی بیرون بزنید و به قول عنوان کتاب، اقدامات منظم ساده را به موفقیت و خوشبختی نامحدود تبدیل کنید.

خرید کتاب برتری خفیف

کتاب قله ها و دره‌ها

در معرفی بهترین کتاب های موفقیت، می‌توان به کتاب قله‌ها و دره‌ها اشاره کرد. این کتاب، اثر «اسپنسر جانسون»، پزشک و نویسنده معاصر آمریکایی است که برای اولین‌بار در سال 2009 به چاپ رسید. کتاب قله‌ها و دره‌ها، به مخاطب یادآور می‌شود که بسیاری از رویدادهایی که در اطراف ما رخ می‌دهد، در زندگی تأثیر می‌گذارد و واکنش‌های ما در مقابل آن‌ها است که ما را به موفقیت یا شکست می‌رساند.

این کتاب به خواننده می‌آموزد که چگونه با قله‌ها و دره‌ها در زندگی روبرو شود. منظور از دره‌ها در این کتاب، تجربه‌های بد و تلخ و قله، تجربه‌های خوب و شیرین است. هدف این کتاب این است که مخاطب، این قله‌ها و دره‌ها را شناخته و در آینده، دره‌های کمتر و قله‌های بیشتری را تجربه کند. این مطالب در نه فصل «احساس افسردگی در دره‌ها، دستیابی به پاسخ‌ها، فراموش‌کردن، استراحت کردن، آموختن، کشف کردن، سهیم بودن، استفاده از روش قله‌ها و دره‌ها و لذت بردن از قله‌ها» ارائه شده‌اند. خواندن این کتاب برای خودیاری و داشتن زندگی بهتر، به همه مردم توصیه می‌شود.

خرید کتاب قله ها و دره ها

کتاب دوازده ستون موفقیت

کتاب دوازده ستون موفقیت، نام اثری است از «جیم ران»، کارآفرین و نویسنده انگیزشی معاصر آمریکایی که بین سال‌های 1930 تا 2009 می‌زیست. این کتاب یکی از بهترین کتاب های موفقیت است که برای اولین‌بار در سال 2005 به چاپ رسید. دوازده ستون موفقیت مجموعه‌ای است از داستان‌ها و مطالبی جالب درباره راه‌های رسیدن به موفقیت. این کتاب در دوازده بخش، به دوازده ستون موفقیت در زندگی پرداخته است.

این دوازده ستون عبارت‌اند از: «روی خودتان کار کنید، سلامتی کامل، موهبت روابط، تحقق اهداف، استفاده درست از زمان، هم‌نشینی با بهترین‌ها، یادگیری همیشگی، همه زندگی فروش است، رشد مالی تابع رشد فردی است، یک رابطه مؤثر باعث ایجاد تفاهم می‌شود، دنیا همیشه به یک رهبر بزرگ نیاز دارد و میراثی از خود به یادگار بگذار».

جیم ران، این مباحث را تحت عنوان داستان‌ها و خاطرات بیان کرده تا بتواند مغز کلام را به‌راحتی به مخاطب منتقل کند؛ بنابراین خواندن این کتاب محدود به سن و جنسیت خاصی نمی‌شود و برای تمام انسان‌ها نوشته شده است.

خرید کتاب دوازده ستون موفقیت

کتاب 125 اصل موفقیت وارن بافت

کتاب 125 اصل موفقیت، از دیگر کتاب های معروف موفقیت، اثر «ماری بافت» و «دیوید کلارک» است. این کتاب، اولین‌بار در سال 2008 به چاپ رسید. 125 اصل موفقیت، شامل قوانین و باورهایی است که برای رسیدن به موفقیت، باید آنها را رعایت نمود. این مجموعه قوانین برای استفاده در تمام روزهای زندگی مناسب است.

مطالب در این کتاب تحت عناوین «ثروتمند شدن و ثروتمند ماندن، کسب‌وکار، مربی‌های وارن، آموزش، محیط کار، تحلیل‌گران، مشاوران و دلالان سهام، چرا نباید به دنبال تنوع سهام باشیم، نظم، احتیاط و صبر سه اصل مهم، از نادانی حرص و طمع آگاه باشید، چه زمانی بفروشید و چه زمانی نگه دارید، اشتباهاتی که باید از آن‌ها آگاه بود، چرخه شایستگی، بهایی که پرداخت می‌کنید و ارزش اقتصادی بلندمدت، راز بهره‌برداری از جهالت بازار سهام کوتاه‌مدت»، ارائه شده‌اند. این اصول، باورها و فرمان‌هایی هستند که «وارن بافت»، یکی از موفق‌ترین تجار، برای رسیدن به موفقیت از آن‌ها تبعیت کرده است.

خرید کتاب 125 اصل موفقیت وارن بافت

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید، نام یکی دیگر از بهترین کتاب های موفقیت، اثری است از «ناپلئون هیل»، نویسنده آمریکایی که بین سال‌ها 1883 تا 1970 می‌زیست. این کتاب برای اولین‌بار در سال 1937 منتشر شد. کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید، تجربیات کامل کسب درآمد هنگفت پانصد فرد ثروتمند است که همگی آنها با سرمایه‌ای کم شروع به کارکرده‌اند. اینکه چه کاری را چگونه انجام داده‌اند، دستورالعمل‌هایی که برای فروش استفاده کرده‌اند و فرمول معروف پیشرفت و موفقیت آنها، در این کتاب بیان شده است.

ناپلئون هیل بر این باور است که اگر بتوان همچون افراد ثروتمند اندیشید، پس می‌توان فرمول رسیدن به ثروت و موفقیت آن‌ها را نیز کشف کرد. در این کتاب فرمولی سیزده مرحله‌ای برای رسیدن به موفقیت بیان شده است. او این مفاهیم را در پانزده فصل با عناوین «قدرت فکر، اشتیاق، ایمان، تلقین به خود، علم تخصصی، تخیل، برنامه‌ریزی سازمان‌یافته، تصمیم، پشتکار، قدرت عقل کل، تسلط بر استحاله جنسی، ذهن ناخودآگاه، مغز، حس ششم، چگونه شش شبح ترس از فقر، انتقاد، ناخوشی، از دست دادن عشق، پیری و مرگ را گول بزنیم و کارگاه شیطان» عنوان کرده است.

 کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

کتاب اثر مرکب

کتاب اثر مرکب، یکی از پرفروش‌ترین و بهترین کتاب های موفقیت در جهان است. این کتاب اثر «دارن هاردی» نویسنده و سخنران معاصر آمریکایی است که در سال 2010 برای اولین بار به چاپ رسید. این کتاب، چکیده‌ای از تجربیات شخصی نویسنده است. اثر مرکب، اصول اساسی موفقیت را به خواننده ارائه کرده و راهکارهای افزایش درآمد و ثروتمند شدن را به او نشان می‌دهد. از منظر این کتاب هیچ فرمول مخفی برای موفقیت وجود ندارد و هیچ موفقیتی بدون تلاش و برنامه‌ریزی به دست نیامده است.

در این کتاب، هاردی در شش فصلِ «اثر مرکب در عمل، انتخاب‌ها، عادت‌ها، تکانش، تاثیرات و شتاب بخشیدن»، تئوری نرم خود را اثبات می‌کند و چگونگی رسیدن به اهداف با اجرای یک سری برنامه‌ریزی‌ها و عادت‌های درست و در مرور زمان را یادآور می‌شود. اما آموختن مطالب کتاب، به تنهایی نمی‌توانند موفقیت را مسجل کند و به همراهی و پایبندی خواننده، برای ایجاد تغییر نیاز است.

خرید کتاب اثر مرکب

کتاب جادوی فکر بزرگ

کتاب جادوی فکر بزرگ، یکی دیگر از پر فروش ترین کتاب های موفقیت است که اولین‌بار در سال 1959 به چاپ رسید. این کتاب نوشته «دیوید جوزف شوارتز»، نویسنده و مربی انگیزشی آمریکایی است که بین سال‌های 1927 تا 1987 می‌زیست.

این کتاب حاصل تجارب و شواهد زندگی شوارتز بوده و ارائه‌دهنده آموزه‌هایی کاملاً عملی است که خواننده با به‌کاربردن آنها، می‌تواند زندگی خود را متحول کرده و به موفقیت و رضایت در زندگی برسد. در تمام فصول این کتاب، با عناوین «به موفقیت خود ایمان داشته باشید، با عذرتراشی یا بیماری شکست‌پذیری مقابله کنید، به خود اطمینان کنید و ترس را از میان ببرید، چگونه بزرگ بیندیشیم، چگونه به تفکر و تخیل خلاق دست یابیم، شخصیت شما تابع اندیشه‌های شماست، بر محیط اطراف خود مسلط شوید، درجه یک باشید، از نگرش‌های خود، حامیان سرسختی بسازید، مردم را دوست داشته باشید، حرکت را به‌صورت عادت درآورید، چگونه از شکست پیروزی بسازیم، هدف‌ها را محلی برای تعالی خود قرار دهید و رهبران، چگونه می‌اندیشند»، تئوری‌های علمی و عملی زیادی برای خواننده بازگو می‌شود که بزرگ‌اندیشی را به او بیاموزاند.

خرید کتاب جادوی فکر بزرگ

در این مطلب از کتابانه به معرفی بهترین کتاب های موفقیت پرداخته شد. نظر شما در مورد این سبک کتاب‌ها چیست؟ تجربه‌ای از خواندن این کتاب‌ها دارید؟ به نظرتان نام چه کتابی در این لیست خالی بود؟ تجربیات خود در مورد مطالعه کتاب‌های موفقیت را با ما در میان بگذارید.

مطالعه‌ی بیشتر: معرفی ۱۱ کتاب از سرگذشت رهبران و کسب و کارهای موفق


1_ معروف‌ترین کتاب‌های موفقیت کدام هستند؟

کتاب‌های هفت قانون معنوی موفقیت، اصول موفقیت، به‌سوی کامیابی، قانون توانگری، همه چیز به نفع تو پیش می‌رود، پله‌پله تا اوج و…

2_ چرا برای رسیدن به موفقیت به کتاب راهنما در این زمینه نیاز است؟

رسیدن به موفقیت اتفاقی نیست و بدون تلاش امکان ندارد؛ اما در این مسیر، انسان‌ها برای خارج نشدن از آن، نیاز به راهنما دارند. کتاب‌های موفقیت، می‌توانند راهنمای خوبی برای افراد در طی مسیر رسیدن به موفقیت باشند.

3_ کتاب‌های موفقیت برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب‌ها برای تمام مردم، تمام علایق، سلایق و در هر کجای این کره خاکی مناسب باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت