بهترین کتاب های رهبری کسب و کار

معرفی بهترین کتاب های رهبری کسب و کار

اگر برای پیشبُرد کسب‌و‌کارتان، در دوراهی «ادامه‌دادن» یا «پذیرش شکست» گیر کرده‌اید و نمی‌دانید چه راهی شما را به مقصد رویایی در فراسوی ذهن‌تان می‌رساند، به خواندن این مقاله که در آن به معرفی بهترین کتاب های رهبری و کسب و کار بپردازید. مزیت مطالعه در این زمینه، پروازِ ذهن در آسمانِ قصه‌هایی است که مشهورترین صاحبان کسب‌وکار تجربه کرده‌اند و تجربه دیگران، دقیقا همان چیزی است که کشف، خلاقیت و سرافرازیِ یک کسب‌وکار از دلِ آن جوانه می‌زند! البته شرط این است که باغبانِ خوبی باشید و با ناآگاهی یا نادیده‌گرفتن کتاب های این‌چنینی، تیشه به ریشه درخت کسب‌وکارتان نزنید.

همانطور که گفته شد، در مقاله پیش‌رو از پرفروش‌ترین و بهترین کتاب ‌های رهبری و کسب و کار سخن گفته‌ایم؛ با کتابانه همراه بمانید.

کتاب با چرا شروع کنید

کتاب با چرا شروع کنید اثرِ «سایمون سینک»، از پرفروش‌ترین کتاب های رهبری و حوزه کسب و کار است که ادعا دارد اگر چراییِ کسب‌وکارتان را بدانید، مسیر لذت‌بخش‌تری را تجربه می‌کنید. آقای سینِک با این کتاب در 14 فصل از شما رهبری می‌سازد که چرایی و چگونه پیش‌بردن ایده‌هایش را به‌خوبی می‌داند و تلاش می‌کند رهبری الهام‌بخش برای خود و دیگران باشد.

ماجرا از آن‌جا شروع شد که در سال 2009، سایمون سینک تصمیم گرفت با نگارش این کتاب به افراد جویای خلق ایده‌های جذاب در زمینه کسب‌وکار کمک کند تا در محل کار به نوبه خود، الهام‌بخش همکاران و مشتریان خود باشند.

کتاب با چرا شروع کنید، یادآوری می‌کند که افرادی مانند «مارتین لوتر کینگ جونیور»، «استیو جابز» و «برادران رایت» هرکدام در عرصه‌های مختلف درخشان بوده‌اند، اما یک ویژگی مشترک دارند و آن‌هم این است که همه آن‌ها با «چرا» شروع کردند.

موفق‌ترین صاحبان کسب‌وکار دیجیتال و سایر حوزه‌ها به‌خوبی می‌دانند که مردم تا زمانی که دلیل چرایی ارائه یک ایده خلاقانه را درک نکنند، هرگز راضی به خرید محصول، گرفتن خدمات و تشویق ایده‌ای نمی‌شوند.

اگر ایده‌های کسب‌وکارتان به اندازه کافی شفاف نیست، یا چالش‌های مسیر ثمره ‌بخشیدن به آن ایده‌ها، فرصت لذت از مسیرتان را نابود می‌کند، خرید کتاب های رهبری و کسب و کار مخصوصا این کتاب، پیشنهاد کتابانه به شما است.

خرید کتاب با چرا شروع کنید

مطالعه بیشتر: معرفی بهترین کتاب های مدیریت و رهبری


کتاب رهبران آخر غذا می خورند

اگر شیفته رهبری و پیش‌برد کسب‌وکارتان هستید، اما ازجانب کارمندان‌تان به اندازه کافی حمایت نمی‌شوید یا از نحوه عملکردشان رضایت کافی ندارید، این کتاب مختص شما است!

کتاب رهبران آخرین غذا را می‌خورند برای شما شفاف می‌کند که چرا برخی از تیم‌های کسب‌وکار با هم جمع می‌شوند و بعضی دیگر نه!

کتاب حاضر یکی از بهترین کتاب های رهبری اثر سایمون سینک است و پس از پرفروش‌ترین اثر او یعنی کتاب با چرا شروع کنید در سال 2004 به چاپ رسید. او در این کتاب به بررسی نحوه موفقیت رهبران و تأثیر رهبری بر پیشرفت و توسعه عملکرد اعضای یک شرکت و سازمان می‌پردازد. سینک می‌گوید که رهبری فقط مراقبت از مردم است؛ چون آن‌ها ایده‌های ذهنی شما را به وضوح نمی‌بینند اما محبت و تلاش‌تان در راستای احساس امنیت‌شان را چرا!

درحقیقت رهبران موفق می‌دانند با نشان دادن وجهه پرتلاش و مهربان‌شان به کارمندان خود، آن‌ها هم رویای آینده‌ای بهتر را در سر می‌پرورانند، زمان و تلاش خود را برای یادگیری بیشتر سرمایه گذاری می‌کنند و کارهای بیشتری را برای توسعه کسب‌وکار انجام می‌دهند!

خرید کتاب رهبران آخر غذا می‌خورند

کتاب رهبری برایان تریسی

کتاب رهبری برایان تریسی از لذتبخش ترین کتاب های حوزه مدیریت است که برایان تریسی لقمه‌لقمه در دهان مخاطب می‌گذارد و کیفش را می‌برد! کتابی که از ویژگی‌های رهبران تحسین‌برانگیز می‌گوید. جالب است بدانید که مردم معمولاً بهترین امتیازها را به رهبرانی می‌دهند که به آن‌ها اعتماد دارند و البته مهم‌ترازآن، به رهبرانی که به نظرات کارمندان‌شان «گوش» می‌دهند!

آخرین باری که واقعاً ایده و فکر یکی از کارکنان خود را شنیدید کی بود؟!آیا می‌توانید به یاد داشته باشید که دقیقا آخرین باری که بدون وقفه یا حواس‌پرتی به یکی از اعضای تیم‌تان گوش می‌دهید، چه زمانی بوده است؟ احتمالا نه!

برایان تریسی در یکی از بهترین کتاب های رهبری که نگاشته است، به ما می‌گوید که هیچ‌کس مادرزاد رهبر به دنیا نمی‌آید؛ اما به‌مرور تبدیل به فردی می‌شوید که به احتمال زیاد سازمان را به سمت پیروزی هدایت می‌کند.

موفقیت در یک کسب‌وکار راز نیست؛ یک مهارت است که می‌توان آن را آموخت و کتاب برایان تریسی راهنمایی ضروری، با روش‌های عملی و اثبات‌شده است که به شما کمک می‌کند تا پتانسیل رهبری خود را بازآفرینی کنید.

خرید کتاب رهبری برایان تریسی

کتاب رهبر 360 درجه

به گفته «جان سی. مکسول»، نویسنده کتاب رهبری 360 درجه، شما می‌توانید به لطف این کتاب در 5 فصل با تبدیل‌ شدن به یک رهبر 360 درجه ، نفوذ خود را در هرکجای سازمان که هستید، توسعه دهید.

مکسول در این کتاب توضیح می‌دهد که تبدیل‌شدن به یک رهبر 360 درجه در دسترس هر کسی است که مهارت‌های رهبری را از ایده تا عمل، به‌خوبی می‌شناسد.

در این مسیر پرچالش، ممکن است افراد در توانایی خود یا اعضای تیمِ کسب‌وکارشان شک کنند، ممکن است اثربخشی آن‌ها به‌عنوان رهبر گروه کمرنگ‌تر شود و یا حتی تکنیک‌های رهبریِ اصولی از خاطرشان برود؛ نگران نباشید چون  فرصت خرید کتاب رهبری و کسب و کار دقیقا برای پیش نیامدن اتفاقاتی این‌چنینی امکان پذیراست!

جالب است بدانید که کتاب رهبری درجه 360 در سال 2006 «جایزه هارولد لانگمن» را به‌عنوان بهترین کتاب تجاری سال به دست آورد.

کتاب رهبر 360 درجه اثر جان سی. مکسول

کتاب رهبری (10 مقاله ای از هاروارد که باید بخوانید)

کتاب رهبری مجموعه‌ای از مقالات برتر برای هر دو گروه از مدیران تازه‌کار و با تجربه است. مجموعه 10 مقاله‌ای که بر موضوعات اصلی راه اندازی یک کسب‌وکار موفق تمرکز دارد و به بهترین شکل ممکن رهبری، استراتژی، تغییر، مدیریت افراد و مدیریت فردی را به شیفتگان مدیریت و رهبری می‌آموزد.

در این کتاب، مجله کسب‌وکار دانشگاه هاروارد (هاروارد بیزینس) صدها مقاله را مرتب کرده و تنها ضروری‌ترین بخش‌های آن‌ها را جهت مطالعه درمورد هر موضوع انتخاب کرده است. خلاصه کلام این است که اگر می‌خواهید با کتابی از بهترین کتاب های رهبری و مدیریت، مطالعه در این زمینه را آغاز کنید، این کتاب انتخاب درستی است و تنوع موضوعات مقاله باعث می‌شود که به‌هیچ‌وجه از خواندن کتاب های رهبری دلزده نشوید.

خرید کتاب رهبری

کتاب رهبری از الکس فرگوسن

سر «الکس فرگوسن» نمادِ برنده شدن است! ماجرا از جایی جذاب می‌شود که بدانید، نویسنده کتاب رهبری درحقیقت گذشته درخشانی هم دارد؛ او که ده‌‌ها جام طلایی با تیم منچستریونایتد در طول 27 سال سرمربی‌گری خود کسب نموده است، تیمش را آن‌چنان هدایت کرد که باشگاه‌های انگلستان و اروپا را نابود کردند! مهم نیست افراد تیم او چه کسانی بودند و چگونه بازی می‌کردند ، به نظر می‌رسید که آن‌ها همیشه برنده هستند.

بدیهی است حضور بازیکنانی در رده جهانی مانند «دیوید بکهام»، «کریستیانو رونالدو» و «وین رونی» در این تیم، تیم را به سمت پیروزی سوق می‌دهد؛ اما، حتی با آمدن و رفتن بازیکنان در طول این سال‌ها ، فرگوسن همچنان به پیروزی ادامه می‌داد!

کتاب پیشرو یا رهبری از پرفروش ترین کتاب های رهبری و مدیریت است که مجموعه‌ای از حکایات واقعی در درس‌های مدیریت و رهبری توسط سر الکس فرگوسن است؛ فردی که در دوران مربی‌گری خود طی 26 سال، باشگاه منچستریونایتد را به‌عنوان یکی از موفق‌ترین باشگاه‌های ورزشی در جهان ثبت کرد.

خرید کتاب رهبری الکس فرگوسن

کتاب کشف شمال حقیقی

کتاب کشف شمال حقیقی از پرفروش‌ترین کتاب های رهبری است که شما را قادر می‌سازد با کشف خودتان به بهترین رهبری که می‌توانید، تبدیل شوید. این کتاب که در اصل بر اساس مصاحبه‌هایی با 125 رهبر محبوب بود، وقتی برای اولین بار در سال 2007 به چاپ رسید، فوراً تبدیل به یک کتاب کلاسیک تجاری پرطرفدار شد!

بعد از بازبینی مجدد کتاب و معرفی 48 رهبر جدید، دیگر بهانه‌ای برای دست رد زدن به سینه کتاب کشف شمال حقیقی نمانده بود و مدیران کسب‌وکار شیفته این کتاب شدند.

در کتاب کشف شمال حقیقی، رهبران موفق دنیا از تکنیک‌هایی صحبت کرده‌اند که تاکنون بازگو نشده است، یا دست‌کم کمتر موردتوجه قرار می‌گرفت.

در این کتاب که یکی از کتاب های معروف رهبری و مدیریت به‌شمار می‌رود، رهبران بزرگ با احساس اشتیاق، هدف و با تمایل عمیق برای ایجاد تغییر تعریف می‌شوند. با کشف شمال حقیقی می‌فهمید که رهبر بودن چیزی بیشتر از عنوان و مهارت‌های مدیریتی است.

نویسنده کتاب به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید از توانایی‌های رهبری ذاتی خود برای الهام‌بخشیدن و توانمندسازی دیگران استفاده کنید.

اگر به کار خود اهمیت می‌دهید و عاشق آن هستید، این کتاب یک نقشه راه فوق‌العاده برای شروع یک سفر پرماجرا است!

خرید کتاب کشف شمال حقیقی اثر بیل جورج

کتاب 21 قانون انکارناپذیر رهبری

جان سی مکسول یک متخصص رهبری، سخنران و نویسنده معتبر بین‌المللی است که بیش از 13 میلیون نسخه کتاب فروخته است.

این کتاب هم یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای خرید کتاب های رهبری و کسب و کار محسوب می‌شود که 21 قانون تاثیرگذار درباره رهبری را فاش می‌کند؛ قوانینی که دنیای مدیریت و کسب‌و‌کار شما را قدم به قدم هیجان‌انگیزتر کند.

نکته جالبش اینجا است که ماکسول برای نشان دادن رهبریِ اصولی، درهرفصل یک قانون را به مخاطبان معرفی می‌کند و برای این معرفی از مثال‌هایی در دلِ جامعه (شرکت‌ها، ورزش، سیاست) استفاده کرده و یا از داستان‌های واقعی الهام می‌گیرد.

خرید کتاب 21 قانون انکارناپذیر رهبری

وقتی تا به اینجای مقاله همراه وب‌سایت کتابانه بوده‌اید، احتمال می‌دهیم که شما هم به خرید کتاب های رهبری و کسب‌وکار علاقه‌مند هستید. البته حتما می‌دانید که دنیای این کتاب‌ها، دنیای هزارتویی است! همان‌قدر هیجان‌انگیز و همان‌قدر ریسک‌پذیر، برای کسانی که اول مسیر کتاب‌خوانی هستند!

کتاب های رهبری و مدیریت مانند آثاری با موضوعات مختلف، بهتراست آگاهانه و اصولی انتخاب شوند؛ به همین دلیل کتابانه مشتاق شنیدن تجربیات و نظرات شما دراین‌باره است. اگر هرکدام از کتاب های معروف رهبری و مدیریت را خوانده‌اید، یا حتی اگر هنوز اول راه هستید، پاسخ‌گوی پرسش‌ها و همچنین مشتاق نظرات و پیشنهادهای‌تان هستیم!

سوالات متداول

پرفروش ترین کتاب‌ های رهبری و کسب‌وکار چه کتاب هایی هستند؟

بیشترِ کتاب های پرفروش و محبوب حوزه مدیریت و رهبری در وب‌سایت کتابانه موجود هستند که می‌توانید با یک کلیک لیست آن‌ها به‌همراه قیمت و مشخصات‌شان را مشاهده کنید.

با کدام یک از کتاب های معروف رهبری و مدیریت شروع کنم؟

کتاب های رهبری و مدیریت بهتر است آگاهانه و اصولی انتخاب شوند؛ خواندن مقاله‌هایی دراین راستا می‌تواند برای انتخاب کتاب متناسب با نیازهای شما بسیار موثر باشد.

برای رشد کسب‌وکار چه کتاب هایی باید خواند؟

کتاب های درخشانی مانند کتاب با چرا شروع کنید به همراه لیست مفصلی از بهترین کتاب‌ های رهبری در کتابانه موجود است که با هدف توسعه کسب‌وکار نوشته شده‌اند.

چه کتاب هایی را مدیران موفق دنیا مطالعه کرده‌اند؟

استیو جابز و سایر صاحبان مشهور برندها به معجزه مطالعه در پیشرفت کسب‌وکارشان معتقد بوده‌اند که در بسیاری از کتاب های معرفی‌شده توسط وب‌سایت کتابانه، به این افراد اشاره شده است.

مطالعه بیشتر: معرفی بهترین کتاب های فلسفی برای نوآموزان فلسفه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت