بهترین کتاب های بازاریابی و فروش

معرفی بهترین کتاب های بازاریابی و فروش

بازاریابی و فروش یکی از مقوله‌های مهم و حائز اهمیت در دنیای امروزی است. در همین راستا کتاب های بازاریابی و تبلیغات نیز به دلیل داشتن نکات برجسته و کاربردی، راه حلی فوق‌العاده برای ارتقای توان و مهارت در این زمینه به شمار می‌رود. در همین راستا در این مطلب از سایت کتابانه قصد داریم بهترین کتاب های بازاریابی با رویکردهای مختلف را مورد معرفی و بررسی اجمالی قرار دهیم. آثاری که مطالعه و به‌کارگیری تکنیک‌های هر کدام، به نوبه خود می‌تواند در زمینه‌های مختلف بسیار سودمند باشد.


کتاب شیوه گرگ

کتاب شیوه گرگ نوشته «جردن بلفورت» یکی از کتاب های معروف بازاریابی است. اگر می‌خواهید با روش‌ها و تکنیک‌های یکی از موفق‌ترین افراد این حوزه یعنی جردن بلفورت آشنا شوید، خواندن این کتاب را از دست ندهید! بلفورت در این کتاب شیوه‌های کسب موفقیت خود در فروش و رسیدن به ثروت و موفقیت را مرحله به مرحله تشریح کرده است.

کتاب شیوه گرگ نه تنها درون‌مایه بسیاری از دوره‌های آموزشی قرار گرفته بلکه فیلم‌ سینمایی درخشانی نیز از روی آن ساخته شده است. شیوه‌های متقاعدسازی مخاطبان، تکنیک‌های توفیق در فروش و همچنین آشنایی با مهارت‌های فروشندگی فارغ از هر سن و تحصیلاتی که هستید، از مهمترین ویژگی‌های این کتاب فوق‌العاده به شمار می‌رود.

خرید کتاب شیوه گرگ

مطالعه‌ی بیشتر: معرفی بهترین کتاب های کارآفرینی و استارتاپ


کتاب بازاریابی | برایان تریسی

کتاب بازاریابی «برایان تریسی» از بهترین کتاب های بازاریابی محسوب می‌شود. تریسی در این کتاب شما را با چندین و چند ایده و راه حل کلیدی و البته مؤثر و درخشان، برای موفقیت در کسب و کار آشنا کرده است. بدون شک به کارگیری چنین ایده‌هایی می‌تواند سبب پیشی گرفتن شما از رقبا شود.

در این کتاب، موفقیت در بازاریابی و فروش را شاه‌کلید رسیدن به موفقیت و یا شکست در یک کسب و کار می‌داند. استراتژی ضربه غافلگیرانه، چهار روش بازاریابی موفق و چهار روش به منظور تحلیل کسب و کار، تنها گوشه‌ای از محتوای ارزشمند کتاب بازاریابی برایان تریسی است.

خرید کتاب بازاریابی برایان تریسی

کتاب یخ شکن ها

کتاب یخ شکن ها اثر «تام بیگ ال شرایتر» یکی از پرفروش ترین کتاب های بازارابی با رویکرد تبدیل مشتری‌های خنثی به مشتری‌های پرشور است. کتاب یخ شکنان قرار است یخ مشتری‌های شما را آب کند! در این کتاب با تکنیک‌ها و کلمات ساده محاوره‌ای آشنا می‌شوید.

به‌کارگیری کلمات حساب‌شده و سنجیده بسیار حائز اهمیت است. کلماتی که در عین سادگی، بسیار تأثیرگذار و مؤثر هستند. این کتاب فرمول‌های ساده‌ای را برای جذب مشتریان ارائه می‌کند که استفاده از آن‌ها کاربرد فراوانی در موقعیت‌های مختلف دارد. بدون شک کتاب یخ شکن ها اثر تام شرایتر برای بهبود شرایط فروش، ارتقای مهارت و اصلاح اشتباهات بسیار مؤثر و کاربردی است.

خرید کتاب یخ شکن ها

کتاب استراتژی بازاریابی

کتاب استراتژی بازاریابی «اورویل واکر» و همکاران از جمله آثار پایه‌ای و بنیادی در میان بهترین کتاب های بازاریابی است. این کتاب برای آشنایی با مبانی و استراتژی‌های اصلی در زمینه بازاریابی و فروش انتخابی بسیار مناسب است.

محور موفقیت در استراتژی‌های بازاریابی، استراتژی بازاریابی تجاری، تجزیه و تحلیل صنعت و مزیت رقابتی، استراتژی برای ورود به بازار، مرحله رشد و بلوغ آن از جمله مهمترین سرفصل‌های این کتاب به شمار می‌رود. لذا اگر به دنبال منبعی مناسب برای مطالعه عمیق و پایه‌ای در حوزه بازارابی هستید، کتاب استراتژی بازاریابی اورویل واکر و همکاران انتخابی هوشمندانه خواهدبود.

خرید کتاب استراتژی بازاریابی با رویکردی تصمیم محور

کتاب روان شناسی نفوذ | رابرت بی. چالدینی

کتاب روان شناسی نفوذ اثر «رابرت بی. چالدینی» از دیگر کتاب های معروف بازاریابی با رویکرد متقاعد سازی مشتریان است. در این کتاب تکنیک‌های بازاریابی با ایده‌های علمی و روانشناسی ترکیب شده و مجموعه‌ای ارزشمند گردآوری شده است.

بررسی رفتاری انسان و چارچوب‌های ذهنی آن در کنار چارچوب‌های حاکم بر جامعه، توانسته قواعد تأثیرگذاری برای نفوذ اجتماعی به همراه داشته باشد که نتیجه مدیریت آن می‌تواند متقاعدسازی مشتریان باشد. نویسنده در کتاب روان شناسی نفوذ، سعی کرده تا نکاتی مهم و کاربردی را در راستای تأثیرگذاری بر مخاطبان ارائه نماید.

خرید کتاب روان شناسی نفوذ

کتاب بازاریابی به زبان آدمیزاد

کتاب بازاریابی به زبان آدیمزاد نوشته «الکساندر هیام»، از جمله آثار مهم در زمینه موفقیت در بازاریابی به عنوان یکی از مهمترین مهارت‌ها در دنیای تجارت است. ایده‌های عملی و تجربیات متعدد در زمینه بازاریابی، برای یافتن راه‌حل مناسب در حوزه فروش، از جمله اصلی‌ترین موضوعات کتاب بازاریابی به زبان آدیمزاد، به عنوان یکی از بهترین کتاب های بازاریابی، به شمار می‌رود. بدون شک روش‌های مختلف و تکنیک‌های متفاوت بازاریابی نتایجی شگفت‌انگیز در انواع کارهای تجاری خواهدداشت.

این کتاب با توجه به ارائه نکات مختلف، برای صاحبان کسب و کارهای کوچک، مدیران و کارمندان سازمان‌های بزرگ و فعالان مختلف بازاریابی، انتخاب مناسبی خواهدبود.

خرید کتاب بازاریابی به زبان آدمیزاد

کتاب فوق ستاره فروش شوید

کتاب فوق ستاره فروش شوید یکی دیگر از آثار برجسته برایان تریسی است. این کتاب دارای روش‌های فوق‌العاده‌ای برای کسب موفقیت و ارتقای فروش است. در این کتاب نویسنده به کمک مباحث و تجربیات خود به عنوان یک فروشنده همه فن حریف، سعی کرده تا ابعاد مختلف فروش را از درون و بیرون، مورد بررسی قرار دهد.

ارائه تکنیک‌های ناب و اثربخش برای ارتباط قوی‌تر در همان دقایق اول ارتباط، ارائه فروش بهتر و مؤثرتر و همچنین سریع‌تر، از جمله اهدافی است که در این تکنیک‌ها دنبال می‌شود. کتاب فوق ستاره فروش شوید به عنوان یکی از پرفروش ترین کتاب های بازاریابی با رویکرد تکنیک محور، برای کلیه علاقه‌مندان زمینه بازاریابی منبعی مناسب محسوب می‌شود.

خرید کتاب فوق ستاره فروش شوید

کتاب رسیدن به فروش بیش از حد

کتاب رسیدن به فروش بیش از حد اثر «دنیل پریستلی» به چند سؤال چالشی و البته تأمل‌برانگیز حوزه بازاریابی پاسخ می‌دهد. تابه‌حال توجه کرده‌اید که چرا مردم برای برخی رستوران‌ها و فروشگاه‌ها صف می‌کشند و یا ساعت‌ها منتظر می‌مانند؟ یا اینکه چرا برخی از محصولات پیش از تولید و عرضه، در تعداد زیادی به فروش می‌رسد؟ در واقع چرا با وجود اینکه انتخاب‌های بسیاری در همان زمینه‌ها وجود دارد، اما عده زیادی حاضر به پرداخت بهای بیشتر هستند.

کتاب رسیدن به فروش بیش از حد، این ویژگی را فروش بیش از حد یا پیشی گرفتن تقاضا بر عرضه می‌داند. موضوعی که بررسی جوانب مختلف آن می‌تواند تأثیر بسزایی در شیوه کاری و کسب موفقیت شما نیز داشته باشد.

خرید کتاب رسیدن به فروش بیش از حد

کتاب سیاره مشتری

کتاب سیاره مشتری نوشته «حامد عسگری» یکی دیگر از بهترین کتاب های بازاریابی در زمینه مشتری‌یابی در بیمه‌های عمر به سبک نانومارکتینگ است. شیوه بیان و نگارش این اثر تا حد زیادی با سایر کتاب‌های بازاریابی متفاوت بوده و البته جذاب و خواندنی است. نویسنده، خاطره، رمان و طنز را عنصری کلیدی در یادگیری می‌داند. در همین راستا، این کتاب در بستر یک داستان توانسته نکات و راهکارهایی ارزشمند و کاربردی را به مخاطب ارائه کند.

شیوه روایت جذاب و سرگرم کننده، ارائه نکات و تکنیک‌های کاربردی با مثال‌های ساده و به دور از چارچوب‌های آکادمیک، از جمله نقاط برجسته کتاب سیاره مشتری است. این موارد سبب شده تا مطالعه این کتاب برای بسیاری از افراد و فعالان بازاریابی به انتخابی مناسب تبدیل شود.

خرید کتاب سیاره ی مشتری

کتاب نه به نه در فروش بیمه های عمر | حمید امامی

کتاب نه به نه در فروش بیمه‌ های عمر نوشته «حمید امامی» یکی از بهترین کتاب های بازاریابی با رویکرد پاسخ به اعتراضات و دلایل عدم رضایت مشتریان است. امامی در این کتاب سعی کرده شیوه و چگونگی فروش بیمه عمر را مورد تجزیه و تحلیل قراردهد. ضمن آنکه عمده دلایل عدم تمایل مردم در استفاده از بیمه های عمر نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

دلایل رایجی که بسیاری از مردم در مواجهه با پیشنهادهای شما ارائه می‌کنند. مانند اینکه بگذارید با فلانی مشورت کنم یا اینکه شرکت شما خصوصی است و من از دولتی می‌خرم یا باالعکس. کتاب نه به نه در فروش بیمه‌ های عمر نوشته حمید امامی، شما با اینکه اساساً چرا مشتری بیمه می‌خرد و شما بیمه می‌فروشید آشنا خواهید شد. موضوعی که می‌تواند شما را در متقاعدسازی مشتریان بسیار یاری برساند.

خرید کتاب نه به نه در فروش بیمه های عمر

کتاب جسور باش ارائه کن

کتاب جسور باش ارائه کن اثر «آستین کلئون» از دیگر آثار برجسته و شناخته شدن در زمینه بازاریابی است. این کتاب که در اوایل سال 2014 نیز منتشر شده به بیان توانایی‌ها، ایده‌ها و همچنین خلاقیت‌ها به مخاطبان می‌پردازد. کلئون در این اثر خودش به آموزش تقویت خلاقیت و ایده‌پردازی می‌پردازد.

 لازم نیست نابغه باشید، قصه گوی خوبی باشید، یاد بگیرید چطور مشت بخورید و صحنه را ترک نکنید، برخی از فصولی هستند که در آن‌ها، راهکارهای عملی و ساده‌ای برای ارائه ایده و خلاقیت درنظر گرفته شده است. کتاب جسور باش ارائه کن، به عنوان یکی از کتاب های معروف بازاریابی، از جمله بهترین انتخاب‌ها در راستای تقویت ایده‌پردازی و خلاقیت در فروش و بازاریابی به شمار می‌رود.

خرید کتاب جسور باش ارائه کن

کتاب گاو بنفش

کتاب گاو بنفش نوشته «ست گادین» از دیگر آثار برجسته و مشهور در زمینه بازاریابی است. اگر دقت کرده باشید، نام کتاب یک ویژگی خاص دارد و آن هم تفاوت با آن چیزی است که تصور داشته اید. با همین رویکرد، گادین در این کتاب معتقد است برای موفقیت و توسعه در کسب و کارتان علاوه بر تبلیغات هدفمند، باید تفاوتی جدی با سایر رقبا داشته باشید. لذا شما باید خدمتی را ارائه دهید که بقیه نسبت به آن اقدام نمی‌کنند. اگر قرار باشد همه یک خدمت را ارائه کنند، به احتمال فراوان مشتریان به دنبال باسابقه‌ترین فروشنده خواهند رفت.
گادین، خسته کننده بودن را عامل اصلی شکست بسیاری از کسب و کارها می‌داند.

کتاب گاو بنفش سعی کرده تا متفاوت و منحصربه‌فرد بودن را به شما آموزش دهد و با ارائه استراتژی‌های درست، شما را در مسیر موفقیت یاری رساند.

خرید کتاب گاو بنفش | کتیبه پارسی

کتاب خلق محتوا، خلق مشتری

کتاب خلق محتوا، خلق مشتری به قلم «جو پولیتزی» از معروف ترین کتاب های بازاریابی محسوب می شود. رویکرد اصلی این کتاب، دنیای دیجیتال و مارکت روز دنیا است. پولیتزی در این کتاب، شیوه‌های قدیمی و سنتی تبلغیات را تا حد زیادی ناکارآمد می‌پندارد و معتقد است باید در اصول این زمینه تجدیدنظر نمود.

تولید محتوا عاملی مهم در زمینه بازاریابی امروزی است و با توجه به دیجیتال شدن بازارها باید محتواهایی متناسب با این فضا ارائه شود. انقلاب بازار محتوایی، شیوه اجرای بازاریابی محتوایی و ارائه روش‌های مناسب در این زمینه، از جمله بخش‌های اصلی این کتاب به‌شمار می‌رود.

خرید کتاب خلق محتوا، خلق مشتری | جو پولیتزی

بدون شک، بازاریابی و تبلیغات یکی از حوزه‌های پرکاربرد و مطرح در دنیای امروزی است. مطمئناً شما هم  کم و بیش با این حوزه برخورد داشته‌اید و شاید با چالش‌هایی روبه‌رو بوده‌اید که در پی رفع آن اقدام کرده‌اید. مطالعه و خرید کتاب های بازاریابی به دلیل داشتن تکنیک‌های مختلف راه حل بسیار خوبی هستند. لذا تجربیات شما از مطالعه این آثار و یا سایر آثاری که فرصت ارائه آن در این مطلب نبوده است، می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

در همین راستا و به منظور هدایت و راهنمایی بیشتر ما و سایر کاربران، منتظر دیدگاه‌ها و تجربیات گرانقدر شما هستیم. لذا از شما می‌خواهیم در بخش نظرات، دیدگاه‌های خود را با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

مطالعه‌ی بیشتر: معرفی بهترین کتاب های بازاریابی شبکه ای


سوالات متداول:

بهترین کتاب های بازاریابی کدامند؟

امروزه بازاریابی امری گسترده و وسیع است و رویکردهای متفاوتی را شامل می‌شود. همان گونه که در متن اشاره شد، بسته به حوزه کاری و نیازتان می‌توانید اقدام به تهیه و مطالعه بهترین کتاب های بازاریابی نمایید.

مطالعه کتاب های بازاریابی و فروش چه کمکی خواهد کرد؟

اغلب کتاب های بازاریابی، نوشته افراد برجسته و صاحب سبک است. در این کتاب‌ها، تکنیک‌ها و ایده‌های فراوان اغلب با مثال بیان شده و به‌کارگیری آن‌ها می‌تواند برای بسیاری از کسب و کارها کاملاً کاربردی و مؤثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت