معرفی بهترین منابع آزمون وکالت

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

منابع آزمون وکالت، برای کسب نتیجه بهتر در آزمون وکالت که شدت رقابت در آن بالاست، بسیار تاثیرگذار است. لذا موفقیت در این آزمون، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از بهترین کتاب‌ها و “منابع آزمون وکالت و مشاوران حقوقی” است

در همین راستا، در این مطلب قصد داریم به معرفی منابع آزمون وکالت در زیرشاخه‌های مختلف بپردازیم. مجموعه‌ای شامل حقوق مدنی، حقوق تجارت، آیین دادرسی کیفری و مدنی، حقوق جزای عمومی و اصول فقه. در نتیجه مجموعه مناسبی از کتاب‌های آزمون وکالت در سرفصل‌های گوناگون در اختیار شما خواهد بود. لذا اگر به دنبال بهترین منابع آزمون وکالت هستید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید!


اصلی ترین منابع آزمون وکالت | حقوق مدنی

قانون مدنی، محور و شاخه اصلی از نظام حقوقی است که در آن قواعد و قوانین حاکم بر اشخاص در جامعه مشخص گردیده ‌است. در نتیجه، حقوق مدنی از مهمترین دروسی است که همواره در آزمون‌ های حقوقی نقش پررنگ و تأثیرگذاری داشته‌ است. لذا تهیه و خرید کتاب آزمون وکالت در زمینه حقوق مدنی، یکی از برجسته‌ ترین اقدامات داوطلبان برای موفقیت در آزمون وکالت است. در این بخش قصد داریم به ارائه مهمترین منابع در این درس بپردازیم.

کتاب شرح جامع قانون مدنی دکتر فرهاد بیات

کتاب شرح جامع قانون مدنی دکتر فرهاد بیات یکی از شناخته‌ شده‌ ترین و بهترین کتاب‌ های آزمون وکالت است. این کتاب مرجعی کامل و جامع از آن‌ چیزی است که یک داوطلب حقوق به آن نیاز دارد. موضوعات و مباحث، به شکل کامل و دقیق توضییح داده شده و ارتباط موضوعی مواد قانونی نیز با یکدیگر مورد توجه قرار گرفته ‌است. این ویژگی سبب خواهد شد تا تسلط و دقت نظر بیشتری بر روی مواد قانونی داشته ‌باشید و نتیجه بهتری در آزمون کسب نمایید.

همچنین نکات کلیدی و مهم هر ماده نیز در بخش مربوط به خود به صورت کامل شرح داده شده‌ است. این امر به یادگیری موردی و آموزش مفهومی کمک شایانی می‌نماید. همه این موارد سبب شده تا کتاب شرح جامع قانون مدنی دکتر فرهاد بیات از جمله انتخاب خوب در این زمینه محسوب شود.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

کتاب مجموعه پرسش‌ های چهارگزینه‌ ای (تست) حقوق مدنی قربانی

کتاب مجموعه پرسش‌ های چهارگزینه ای (تست) حقوق مدنی قربانی یکی از بهترین کتاب‌ های آزمون وکالت است. این کتاب مجموعه‌ ای ارزشمند از سؤالات تستی حقوق مدنی در آزمون‌ های سال‌های قبل است. در نتیجه، بانک جامعی از سؤالات استاندارد برای آمادگی در آزمون وکالت در اختیار شماست. چینش سؤالات نیز براساس ابواب قانون مدنی تنظیم شده و بلافاصله پس از هر سؤال، پاسخ تشریحی ارائه شده است.

این پاسخ‌ها سعی شده در نهایت جامعیت و منحصر به فرد بودن ارائه شود. لذا تا حد امکان از ارائه پاسخ‌ های تکراری خودداری شده و با ارائه مبنای استدلالی و مفاهیم دقیق، پاسخ‌های مناسب و کاملی گردآوری شده است. این ویژگی‌ها کتاب مجموعه پرسش‌های چهارگزینه ای (تست) حقوق مدنی قربانی را به منبعی کامل برای داوطلبین آزمون‌های حقوقی از جمله آزمون وکالت، قضاوت و حتی مقاطع بالاتر همچون کارشناسی ارشد و دکترا تبدیل نموده است.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

کتاب قانون مدنی در نظم حقوقی کنونی دکتر کاتوزیان

کتاب قانون مدنی در نظم حقوقی کنونی دکتر کاتوزیان یکی دیگر از منابع کاربردی و در عین حال مشهور در قانون مدنی است. این کتاب یکی از بهترین کتاب‌ های آزمون وکالت برای داوطلبین این آزمون به ‌شمار می‌رود. تفسیر ماده به ماده برای فهم دقیق مطالب و بیان موضوعات مهم دیگر حقوقی به صورت نکته از ویژگی‌ های برجسته این کتاب است.

جامع بودن کتاب در عین کوتاهی و مختصر بودن، ارائه دیدگاه‌ های سایر حقوقدانان در ارتباط با موضوعات مطرح شده آمده است. همچنین تشریح کامل ابهامات قانونی از دیگر مشخصه‌ های کتاب قانون مدنی در نظم حقوقی کنونی دکتر کاتوزیان به‌ عنوان یکی از مهمترین منابع آزمون وکالت است. مشخصه‌هایی که این اثر را به گزینه‌ ای مناسب برای خرید کتاب‌ آزمون وکالت در زمینه قانونی مدنی تبدیل نموده ‌است.

قانون مدنی در نظم حقوق کنونی

کتاب آموزش جامع حقوق مدنی دکتر توکلی

کتاب آموزش جامع حقوق مدنی دکتر توکلی در دو جلد گردآوری شده ‌است. این کتاب دسته‌ بندی‌ های دقیق و مشخصی دارد که سبب آموزش بهتر و راحت‌ تر مباحث حقوقی گردیده ‌است. این دسته‌ بندی‌ ها با توضیحات دقیق و مثال‌های مختلف ارائه شده و یادگیری مطالب را فوق‌ العاده آسان نموده ‌است.

اشخاص و محجورین، اموال و مالکیت، قواعد عمومی قراردادها و حقوق خانواده از جمله فصول این مجموعه کتاب محسوب می‌شود. کتاب آموزش جامع حقوق مدنی دکتر توکلی از جمله کتاب‌ های آزمون وکالت است که با بیان مطالب به شیوه‌ ای خاص، منبع خوبی برای داوطلبین آزمون وکالت محسوب خواهد شد.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

کتاب کمک حافظه حقوق مدنی دکتر مهدی فلاح خاریکی

کتاب کمک حافظه حقوق مدنی دکتر مهدی فلاح خاریکی از دیگر منابع آزمون وکالت است که با شیوه‌ای خاص و جذاب به ارائه مفاهیم این حوزه می‌پردازد. ابتدای هر مبحث، مطالب مهم در جملاتی کوتاه به شکلی آیتم و موردی بیان می‌شود. این کتاب از منابع مرجع و کتاب‌هایی همچون دکتر کاتوزیان و دکتر امامی نیز در تدوین مطالب کمک گرفته‌ است.

نکات مهم نیز در کادری مجزا و با رنگ جداگانه در کنار نمودارهای مختلف، یادگیری مطالب را برای خوانندگان کتاب بیش از پیش جذاب نموده ‌است. سؤالات آزمون‌های سال‌های قبل نیز در این کتاب جمع‌آوری شده ‌است. لذا اگر به دنبال خرید منابع آزمون وکالت با رویکرد آزمون‌ محور هستید، کتاب کمک حافظه حقوق مدنی دکتر مهدی فلاح یکی از بهترین‌هاست.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

کتاب مجموعه آزمون‌ های طبقه‌ بندی شده (تست) حقوق مدنی دکتر شهبازی

کتاب مجموعه آزمون‌ های طبقه‌ بندی شده (تست) حقوق مدنی دکتر شهبازی یکی از مهترین منابع آزمون وکالت به عنوان مرجع بانک تست است. اگر به دنبال دنیایی از سؤالات چهارگزینه‌ ای مناسب برای آزمون هستید، این کتاب انتخاب خوبی است. این مجموعه ارزشمند در دو جلد فراهم شده که جلد نخست آن سؤالات تستی و جلد دوم پاسخنامه تشریحی است.

نگران پرسش‌ های تکراری و یا مربوط به قوانین منسوخ شده نباشید. چرا که همگی در این کتاب حذف شده و سؤالات در نهایت دقت، صحت و کاربردی بودن در نظرگرفته شده‌اند. در پاسخ‌ها نیز در کنار جامع و تشریحی بودن، به مواد قانونی مربوطه نیز ارجاعات دقیقی داده ‌شده ‌است. همه این عوامل، کتاب مجموعه آزمون‌ های طبقه‌ بندی شده (تست) حقوق مدنی دکتر شهبازی را به یکی از منابع خوب برای آمادگی آزمون وکالت مبدل نموده ‌است.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

کتاب مجموعه سوالات طبقه‌ بندی شده (تست) حقوق مدنی جرعه‌ نوش

کتاب مجموعه سؤالات طبقه‌ بندی شده (تست) حقوق مدنی جرعه‌ نوش یکی از بهترین کتاب‌ های آزمون وکالت با رویکرد تست محور است. این کتاب در یک جلد تهیه و تنظیم شده و شامل سؤالات تستی و پاسخنامه تشریحی است. سؤالات تألیفی بوده و همگی از ظرافت‌های خاصی برخوردار هستند. نوعی ابتکار و خلاقیت خاصی در طرح پرسش‌ها وجود دارد که سطح کیفی سؤالات را بالا برده ‌است. پاسخنامه کاملاً تشریحی بوده و توضیحات جامع و کاملی در خصوص آن ارائه می‌شود.

ضمن آن ‌که به‌ منظور مطالعه بیشتر در خصوص سؤال به کتب مرجع نیز رفرنس‌دهی شده‌ است. سؤالات ماهیت تحلیلی داشته و برای موفقیت در آزمون وکالت می‌تواند بسیار مؤثر و کارآمد باشد. در نتیجه اگر به‌ دنبال منبع آزمون وکالت به‌ صورت بانک تست، آن هم تست‌های دقیق، مفهومی با سطحی بالا هستید، کتاب مجموعه سوالات طبقه‌ بندی شده (تست) حقوق مدنی جرعه‌ نوش یکی از آن‌هاست.

خرید کتاب مجموعه سوالات حقوق مدنی جرعه نوش

مطالب مرتبط:


اصلی ترین منابع آزمون وکالت | حقوق تجارت

حقوق تجارت از جمله موضوعات مهم و تأثیرگذار در بسیاری از آزمون‌های حقوقی از جمله آزمون وکالت است. لذا خرید منابع آزمون وکالت در درس حقوق تجارت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حقوق تجارت از سرفصل‌های متعدد و گوناگونی تشکیل شده که مطالعه مواد قانونی و مقررات این حوزه نیازمند اهتمام و تلاشی دوچندان است. از آن‌جایی که استفاده از کتاب‌ها و منابع خوب می‌تواند برای موفقیت در آزمون وکالت بسیار مؤثر باشد، در ادامه قصد داریم شما را با بهترین منابع در حقوق تجارت آشنا نماییم.

کتاب تست حقوق تجارت قربانی

کتاب تست حقوق تجارت قربانی یکی از بهترین مجموعه‌ ها در خصوص گردآوری و ارائه سؤالات چهارگزینه‌ ای است. سؤالاتی که برای موفقیت در آزمون وکالت، بررسی و مطالعه آن‌ها بسیار مفید و مؤثر است. در این کتاب، بلافاصله بعد از هر سؤال، پاسخ تشریحی ارائه شده‌ است. پاسخ اغلب سؤالات نیز منحصر به‌ فرد بوده و از پاسخ‌های کلیشه‌ای و تکراری دوری شده ‌است.

همچنین در ارائه پاسخ‌ها، مبنای علمی و استدلال لازم درباره پرسش مورد بررسی قرار گرفته تا داوطلبین بتوانند به خوبی از مطالب و سؤالات، بهره لازم را ببرند. چیدمان سؤالات با توجه به ابواب قانون تجارت صورت گرفته و از دیگر ویژگی‌های متمایز این کتاب به‌ شمار می‌رود. بدون شک اگر به دنبال خرید کتاب آزمون وکالت در زمینه حقوق تجارت هستید، کتاب تست حقوق تجارت قربانی انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

کتاب تست حقوق تجارت نیلوفر حسینی

کتاب تست حقوق تجارت نیلوفر حسینی یکی از بهترین منابع آزمون وکالت و یک بانک تست کامل و جامع است. سؤالات آزمون وکالت، کارشناسی ارشد و مرکز قوه قضاییه سال‌های گذشته در این کتاب جمع‌آوری شده ‌است. در نتیجه منبعی کامل و مهمتر از آن، استاندارد در اختیار شماست. سرفصل‌های این کتاب، با توجه به مجموعه چند جلدی دکتر ربیعا اسکینی تهیه و تنظیم شده ‌است.

اعمال تجاری، شرکت‌های تجاری، اسناد تجاری و ورشکستگی از جمله موضوعات برجسته‌ ای است که به آن پرداخته ‌شده ‌است. ارائه پاسخ‌های کاملاً دقیق، در عین کوتاهی و مختصر بودن، از دیگر ویژگی‌هایی است که سبب می‌شود داوطلبین، هرچه بهتر و در زمان مناسب‌ تر به مطالعه و بررسی سرفصل‌ها بپردازند. اگر بخواهیم به معرفی منابع آزمون وکالت در درس حقوق تجارت بپردازیم، کتاب تست حقوق تجارت نیلوفر حسینی یکی از بهترین‌هاست.

خرید کتاب تست حقوق تجارت حسینی

کتاب حقوق تجارت به روش ساده رشیدی‌ نسب

کتاب حقوق تجارت به روش ساده رشیدی‌ نسب از دیگر منابع آزمون وکالت است. این کتاب با هدف آموزش آسان و سریع پایه‌ گذاری شده‌ است. در ابتدای هر مبحث، مطالب مهم با بیانی شیوا و روان ارائه و در ادامه نیز سؤالات چهارگزینه‌ ای بیان گردیده ‌است. مباحث و پرسش‌ها برای داوطلبین آزمون وکالت، کارشناسی ارشد و همچنین قضاوت مناسب است.

طبقه‌ بندی موضوعی، بیان نکات و مطالب مهم تستی و ارائه برخی از موضوعات به صورت نمودار از دیگر ویژگی‌ های این کتاب محسوب می‌شود. با توجه به حساسیت آزمون وکالت، بدون شک خرید منابع آزمون وکالت که بتواند به داوطلبین کمک کند، اهمیت فراوانی دارد. کتاب حقوق تجارت به روش ساده رشیدی‌ نسب از جمله منابعی است که در کنار جامع بودن، ساده و روان بوده و استفاده از آن، فرآیند یادگیری را برای داوطلبین بسیار آسان نموده ‌است.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

کتاب قانون‌ یار حقوق تجارت چتردانش

کتاب قانون‌ یار حقوق تجارت چتردانش از دیگر منابع معتبر و شناخته ‌شده برای آزمون وکالت می‌باشد. در این کتاب مواد قانون تجارت آورده شده و به دنبال آن نکات مهم و کاربردی در ارتباط با آن مورد بیان و بررسی قرار گرفته ‌است. در ادامه نیز سؤالات تستی مرتبط، همراه با نام آزمونی که این پرسش مطرح شده، ارائه گردیده ‌است.

تجار و معاملات تجاری، شرکت‌ های تجاری، اسناد، ضمانت، ورشکستگی و شخصیت حقوقی از جمله سرفصل‌ های این کتاب است. استفاده از کتاب قانون‌ یار حقوق تجارت چتردانش، به ‌عنوان یکی از بهترین کتاب‌ های آزمون وکالت، برای عموم حقوقدانان همچون کارآموزان، وکلا و داوطلبان برای شرکت در انواع آزمون‌های حقوقی مانند آزمون وکالت مناسب خواهد بود.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

کتاب ساده‌ ساز حقوق تجارت فرحناکیان

کتاب ساده‌ ساز حقوق تجارت فرحناکیان یکی از برجسته‌ترین کتاب‌های آزمون وکالت برای داوطلبین محسوب می‌شود. چرا که مواد قانونی و مباحث مطروحه به همراه تفسیر در این کتاب ارائه شده‌ است. سؤالات تستی متعددی نیز درباره هر یک از مباحث طرح شده تا آمادگی شما برای آزمون را بالاتر ببرد.

ارائه پاسخ‌های تشریحی مناسب و اختصار مجموعه در کنار جامع بودن آن از دیگر ویژگی‌های این کتاب و این منبع خوب آزمون وکالت می‌باشد. در نتیجه اگر به دنبال استفاده از منابع آزمون وکالت با رویکرد آموزش به همراه تست هستید، کتاب ساده‌ ساز حقوق تجارت فرحناکیان انتخاب خوبی خواهد بود.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

کتاب مختصر حقوق تجارت دکتر توکلی

کتاب مختصر حقوق تجارت دکتر توکلی با توجه به اختصار منبع فوق‌ العاده‌ای برای مرور و جمع‌بندی مطالب مهم امتحانی است. همواره وجود منبعی برای مرور مطالب و حتی مطالعه مباحث اصلی آن هم به اختصار برای افرادی که زمان کافی تا آزمون ندارند، اهمیت ویژه‌ای داشته ‌است. کتاب مختصر حقوق تجارت دکتر توکلی یکی از بهترین کتاب‌ های آزمون وکالت در این خصوص است.

البته این مختصر بودن سبب نشده تا از جامعیت مطالب کاسته شود. در واقع کتاب مختصر حقوق تجارت دکتر توکلی، منبعی خلاصه اما کامل است. تألیف این کتاب همچون بسیاری از منابع آزمون وکالت براساس قانون و مواد قانونی صورت گرفته ‌است. لذا در پایان هر بند و جمله، ماده قانونی مربوطه ذکر شده ‌است. همچنین در فهرست نیز در کنار عناوین و سرفصل‌ها، مقرارت و مواد قانونی مرتبط با آن نیز درج شده ‌است.

عکس کتاب آموزش جامع حقوق تجارت دکتر توکلی

بهترین منابع آزمون وکالت | آیین دادرسی کیفری

آیین دادرسی کیفری نیز یکی دیگر از سرفصل‌های مهم در آزمون وکالت است. این بخش از موضوعات و سرفصل‌های متعدد و زیادی تشکیل شده که لزوم استفاده از کتاب‌های آزمون وکالت در زمینه آیین دادرسی کیفری را دوچندان می‌نماید.

دعاوی خصوصی و عمومی، دادسرا و متصدیان آن، اختیارات دادستان، رسیدگی  و صدور رأی، اعتراض به رأی و… تنها گوشه‌ای از موضوعات مهم در این خصوص است. در راستای معرفی منابع آزمون وکالت، در ادامه مهمترین منابع آیین دادرسی کیفری مورد بررسی قرار گرفته است.

کتاب شرح آزمونی آیین‌ دادرسی کیفری احمد غفوری

کتاب شرح آزمونی آیین دادرسی کیفری احمد غفوری با استفاده از قوانین آیین دادرسی کیفری گردآوری شده ‌است. در این کتاب نکات مهم و کاربردی که از نقطه نظر طراحان آزمون می‌تواند مورد نظر باشد، جمع‌آوری و ارائه شده‌ است. در همین ارتباط پس از هر ماده قانونی، نکات آزمونی آن بیان شده و قسمت‌های مهم هر قانون نیز برای توجه و دقت بیشتر پررنگ گردیده ‌است.

تشریح و توضیح مواد قانونی مرتبط با یکدیگر به صورت یکجا نیز از دیگر ویژگی‌ های این کتاب محسوب می‌شود. در نتیجه اگر به دنبال بهترین کتاب‌ های آزمون وکالت در خصوص آیین دادرسی کیفری هستید، کتاب شرح آزمونی آیین‌ دادرسی کیفری احمد غفوری انتخاب خوب و مناسبی خواهد بود.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

کتاب تست آیین‌ دادرسی کیفری شادی عظیم‌ زاده

کتاب تست آیین‌ دادرسی کیفری شادی عظیم‌ زاده با محوریت پرسش‌های چهارگزینه‌ای مطابق با آخرین تغییرات در آزمون‌های حقوقی تهیه شده‌ است. این کتاب یک بانک تست فوق‌العاده در آیین‌ دادرسی کیفری است. پاسخنامه تشریحی آن همچون یک منبع آموزشی کامل است.

در همین پاسخ‌ها مطالب و لغات مهمتر به صورت پررنگ زیر آنها خط کشیده شده تا داوطلبین توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند. مباحث مطرح شده در فصول مختلفی گردآوری شده و به صورت کامل کلیه مباحث را پوشش خواهد داد. اصول دادرسی‌ کیفری، دعاوی خصوصی و عمومی، دادسرا، صلاحیت مراجع قضایی، اعتراض به آرای کیفری و اجرای احکام و هزینه‌های دادرسی از جمله سرفصل‌ های کتاب تست آیین‌ دادرسی کیفری شادی عظیم‌ زاده است.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

کتاب قانون‌ یار آیین‌ دادرسی کیفری چتردانش

کتاب قانون‌ یار آیین‌ دادرسی کیفری چتردانش منبع کامل و جامعی در این زمینه محسوب می‌شود. اگر به دنبال خرید منابع آزمون وکالت در آیین‌ دادرسی کیفری هستید، این کتاب انتخاب مناسبی خواهد بود. چرا که در ابتدای هر موضوع، مواد قانونی عیناً اشاره شده ‌است سپس نکات مهم در خصوص آن تشریح شده و در ادامه نیز پرسش‌های چهارگزینه‌ای مرتبط با آن طرح شده‌ است.

قوانین خاص مربوط به آیین‌ دادرسی‌ کیفری و ارائه پاسخنامه سؤالات از دیگر ویژگی‌های این کتاب محسوب می‌شود. در نتیجه منبعی کامل و جامع است. کلیه حقوقدانان و داوطلبین آزمون‌های حقوقی از جمله آزمون وکالت می‌توانند از کتاب قانون‌ یار آیین‌ دادرسی کیفری چتردانش بهره کافی را ببرند.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

کتاب تست آیین‌ دادرسی کیفری احمد غفوری

کتاب تست آیین‌ دادرسی کیفری احمد غفوری از دیگر منابع مهم در این زمینه است که رویکرد آزمون محور در آن پررنگ‌ تر است. در واقع در کنار مباحث و مفاهیم قانونی، یک بانک سؤالات تستی نیز برای موفقیت در آزمون، در نظرگرفته ‌شده‌ است. با این وصف، این کتاب یکی از بهترین کتاب‌ های آزمون وکالت در آیین‌ دادرسی کیفری است.

سؤالات آزمون‌های وکالت، ارشد و دکتری در کنار سؤالات تألیفی، این کتاب را به منبعی ارزشمند تبدیل نموده ‌است. رعایت استاندارد در سؤالات، ترکیب چندین تست در قالب یک سوال و همچنین بررسی نادرستی گزینه‌های مختلف از دیگر ویژگی‌های برجسته کتاب تست آیین‌ دادرسی کیفری احمد غفوری است.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

کتاب تست آیین‌ دادرسی کیفری ساولانی

کتاب تست آیین‌ دادرسی کیفری ساولانی یکی از کامل‌ترین مجموعه‌ پرسش‌های چهارگزینه‌ای در آیین دادرسی است. طبقه‌بندی سؤالات به صورت ماده به ماده صورت گرفته و مطابق با قوانین جدید و آخرین اصلاحات است. همچنین پاسخنامه تشریحی متفاوتی برای کلیه سؤالات در نظر گرفته شده که از این جهت با سایر منابع متفاوت است. در پاسخ به سؤالات، ابتدا قانون موردنظر با رنگی متفاوت بیان شده و توضیح مختصری در ارتباط با آن به صورت پررنگ ارائه شده ‌است.

در ادامه نیز توضیحاتی تکمیلی در ارتباط با موضوع برای تسلط و تفهیم بهتر در نظرگرفته شده ‌است. همچنین برای تمایز بهتر سؤالات و گزینه‌ها نیز از رنگ‌های متفاوتی برخوردارند. این تنوع در ظاهر متن سبب می‌شود، داوطلبان راحت‌تر بتوانند از موضوعات و مطالب استفاده نموده و مانع از یکنواختی و خستگی شود. این ویژگی‌ها در کنار سؤالات تألیفی و آزمون‌های سال‌های پیش، کتاب تست آیین دادرسی کیفری ساولانی را در زمره بهترین کتاب‌ های آزمون وکالت قرار داده‌ است.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

کتاب نکته‌ ها در قانون آیین‌ دادرسی کیفری دکتر خالقی

کتاب نکته‌ ها در قانون آیین‌ دادرسی کیفری دکتر خالقی به ارائه نکات ضروری و مهم با زبانی ساده پرداخته ‌است. این کتاب در فصول مختلفی تهیه شده و سعی کرده کلیه مباحث موردنیاز داوطلبان را مورد پوشش قرار دهد. آیین دادرسی کیفری و اصول حاکم بر آن، کشف جرم و تحقیقات، دادگاه‌های کیفری، اجرای احکام کیفری و هزینه دادرسی از جمله فصول این کتاب به حساب می‌آید.

در این کتاب، در ادامه‌ی مواد قانونی، به نکاتی مهم در ارتباط با آن ماده اشاره شده که قریب به 1400 نکته است. این امر جامعیت و کامل بودن کتاب را دو چندان نموده ‌است. این موضوع استفاده از این کتاب را برای دانشجویان رشته حقوق در درس آیین دادرسی کیفری و همچنین داوطلبین آزمون‌های حقوقی مانند آزمون وکالت بسیار مؤثر نموده ‌است. در نتیجه، چنانچه به دنبال استفاده از کتاب‌های آزمون وکالت در آیین دادرسی کیفری هستید کتاب نکته‌ها در قانون آیین ‌دادرسی کیفری دکتر خالقی، انتخاب مناسبی خواهد بود.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

بهترین منابع آزمون وکالت | آیین دادرسی مدنی

آیین دادرسی مدنی از دیگر سرفصل‌های مهم در آزمون وکالت محسوب می‌شود. این درس نیز همانند سایر دروس آزمون، نیازمند تسلط به مواد قانونی و همچنین آشنایی با نحوه طرح پرسش از آن‌هاست. لذا بایستی از منابع مناسب در این خصوص استفاده نمود. منابعی که بتوانند نکات لازم در ارتباط با مواد قانونی را به خوبی بیان کرده و با حل سؤالات مختلف بتوان بر آن‌ها مسلط شد.

در این بخش منابع مختلفی با رویکردهای آموزش‌محور و یا بانک تست وجود دارند که هر یک در جایگاه بسیار ارزشمند هستند. در نتیجه اگر قصد بررسی، انتخاب و خرید کتاب آزمون وکالت در آیین دادرسی مدنی دارید، در ادامه مطلب برجسته‌ترین آن‌ها را معرفی کرده‌ایم.

کتاب قانون‌ یار آیین‌ دادرسی مدنی چتردانش

کتاب قانون‌ یار آیین دادرسی مدنی چتردانش با شیوه قانون محور نگارش و تنظیم شده ‌است. در واقع ابتدا مواد قانون آیین دادرسی مدنی منطبق با آخرین اصلاحات بیان شده سپس نکات مربوط به هر ماده در ذیل آن ارائه گردیده ‌است. این امر این امکان را به داوطلبین می‌دهد تا کلیه نکات و مطالب را به صورت کامل و یکجا در اختیار داشته ‌باشند.

پس از بیان هر ماده و نکات آن، نوبت به ارائه پرسش‌های تستی می‌رسد. در این بخش، سؤالات چهارگزینه‌ای مهم و برجسته گردآوری شده تا سبب تسلط و آمادگی برای پاسخگویی به سؤالات آزمون شود. پاسخنامه تشریحی نیز این مجموعه فوق‌العاده را تکمیل نموده‌ است. در نتیجه کتاب قانون‌ یار آیین دادرسی مدنی چتردانش را می‌توان یکی از بهترین کتاب‌ های آزمون وکالت در آیین دادرسی مدنی قلمداد نمود.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

کتاب تست آیین‌ دادرسی مدنی السان

کتاب تست آیین‌ دادرسی مدنی السان یکی از کاملترین مجموعه‌های بانک سؤالات تستی است. در این کتاب، بیش از 1500 تست از آزمون‌های حقوقی سال‌های گذشته جمع‌آوری شده که بانکی ارزشمند برای داوطلبین آزمون وکالت محسوب خواهد شد. پوشش کلیه سرفصل‌های موردنیاز، منطبق با آخرین مصوبات و اصلاحات قانونی و ذکر منابع در ابتدای پاسخ هر تست از جمله ویژگی‌های برجسته این کتاب است.

کامل بودن پاسخ‌ها در عین کوتاهی و همچنین فهرست‌ بندی به دو صورت موضوعی و براساس شماره تست از دیگر ویژگی‌های این کتاب است. اگر به دنبال سؤالات آیین دادرسی مدنی در سال‌های گذشته هستید، مجموعه سؤالات این درس به صورت جداگانه در کتاب قرار گرفته ‌است. لذا درصورتی که قصد خرید بهترین منابع آزمون وکالت در آیین دادرسی مدنی را دارید، کتاب تست آیین‌ دادرسی مدنی السان را حتماً مدنظر داشته‌ باشید.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

کتاب تست آیین‌ دادرسی مدنی عمروانی

کتاب تست آیین دادرسی مدنی عمروانی یکی از منابع مهم و کاربردی در آزمون وکالت است. چرا که اساساً در آزمون‌های تستی، آشنایی با حل سؤالات و چگونگی طرح پرسش از مواد قانونی بسیار اهمیت دارد. این امر لزوم استفاده از بانک تست استاندارد را دوچندان می‌نماید. این کتاب یکی از بهترین مجموعه‌های تستی از مباحث و قوانین آیین دادرسی مدنی است.

جمع‌ آوری پرسش‌های چهارگزینه‌ای آزمون‌ های حقوقی سال‌های قبل، ارائه پاسخ کامل و جامع، ارائه سؤالات تألیفی به منظور پوشش هرچه بیشتر مباحث، از ویژگی‌های برجسته کتاب تست آیین دادرسی مدنی عمروانی است. مطالب برای مرور سریع‌تر نیز در انتهای کتاب به‌ صورت نمودار آماده شده و همچنین چینش سؤالات نیز براساس باب‌های قانون آیین دادرسی مدنی صورت گرفته ‌است. همه این عوامل این کتاب را به یکی از بهترین کتاب‌ های آزمون وکالت تبدیل کرده ‌است.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

کتاب ساده‌ ساز آیین‌ دادرسی مدنی فرحناکیان

کتاب ساده‌ ساز آیین‌ دادرسی مدنی فرحناکیان شامل مطالب و قوانین مربوط در حوزه آیین دادرسی مدنی به همراه پرسش‌های چهارگزینه‌ای است. این موضوع سبب شد تا این کتاب یکی از منابع خوب آیین‌ دادرسی مدنی در آزمون وکالت باشد. تفکیک سؤالات براساس مواد قانونی، گردآوری سؤالات پرتکرار در آزمون‌های مختلف و پاسخنامه تشریحی به همراه ارجاع به منابع اصلی از ویژگی‌های برجسته این کتاب است.

کتاب ساده‌ ساز آیین‌ دادرسی مدنی فرحناکیان برای آمادگی در آزمون‌های مختلفی مانند آزمون وکالت، قوه قضاییه، سردفتری و ارشد کاملاً مناسب است. در واقع وجود مطالب آموزشی و تست‌ زنی در کنار هم سبب شده تا این کتاب، یکی از بهترین منابع آزمون وکالت محسوب شود.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

کتاب تست آیین‌ دادرسی مدنی کمالوند

کتاب تست آیین دادرسی مدنی کمالوند یکی دیگر از منابع آزمون وکالت در آیین دادرسی مدنی است که به عنوان منبعی فوق‌العاده در زمینه تست محسوب می‌شود. وجود بیش از 2300 سؤال تستی که شامل سؤالات آزمون‌های مختلف حقوقی سال‌های قبل نظیر آزمون وکالت، کارشناسی ارشد و مشاوران حقوقی است.

سؤالات تألیفی استاندارد نیز به خوبی مکمل سؤالات دیگر بوده و توانسته مجموعه‌ای با ارزش را برای داوطلبین آزمون وکالت فراهم نماید. پاسخنامه نیز علاوه بر توضیحات به ارائه ماده قانونی مرتبط و کتب مرجع نیز پرداخته‌ است. در نتیجه اگر بخواهیم به معرفی منابع آزمون وکالت در آیین‌ دادرسی مدنی بپردازیم، کتاب تست آیین دادرسی مدنی کمالوند یکی از بهترین‌هاست.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

بهترین منابع آزمون وکالت | حقوق جزای عمومی و اختصاصی

حقوق جزای عمومی و حقوق جزای اختصاصی از دیگر مباحث مهم در زمینه حقوق و آزمون‌های حقوقی است. گستردگی مطالب و موضوعات، لزوم استفاده از منابع کامل و جامع را دوچندان نموده‌ است. اغلب مطالب این بخش به‌ صورت جداگانه و در بخش‌های جزای عمومی و اختصاصی ارائه می‌شوند. در ادامه این بخش قصد داریم به معرفی مابع آزمون وکالت در زمینه حقوق جزا بپردازیم. اگر به دنبال آشنایی و تهیه منبع مناسب هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

کتاب شرح آزمونی قانون مجازات اسلامی احمد غفوری

کتاب شرح آزمونی قانون مجازات اسلامی احمد غفوری، یکی از منابع آزمون وکالت محسوب می‌شود. این کتاب ویژگی‌های متعددی دارد که آن را از سایر کتاب‌ها متمایز کرده‌ است. پس از هر ماده قانونی، نکات آزمونی مرتبط با آن ذکر شده‌ است. بخش‌های مهم‌تر نیز به‌ صورت پررنگ مشخص شده و همگی مطالب مرتبط مواد قانونی همگی یکجا بیان شده تا از سردرگمی داوطلبین کاسته و سبب انسجام هرچه بیشتر متن و موضوعات شود.

مثال‌های فراوان و بهره‌ گیری از شیوه‌هایی مانند جدول، یادگیری موضوعات را کاربردی‌تر از همیشه نموده‌ است. علاوه بر مباحث بیان شده، کتاب شرح آزمونی قانون مجازات اسلامی احمد غفوری شامل 200 ماده مهم از قوانین خاص هم می‌باشد که این کتاب را به یکی از بهترین کتاب‌ های منابع آزمون وکالت در قانون مجازات اسلامی تبدیل کرده‌ است.

کتاب شرح آزمونی قانون مجازات اسلامی اثر احمد غفوری

کتاب تست حقوق جزای عمومی و تخصصی احمد غفوری

کتاب تست حقوق جزای عمومی و تخصصی احمد غفوری یک بانک تست جامع و کامل است. در واقع اگر به دنبال سؤالات چهارگزینه‌ای استاندارد و گوناگون هستید، این کتاب انتخاب مناسبی خواهد بود. بدون شک اهمیت حل سؤالات تستی برای موفقیت در چنین آزمون‌هایی برکسی پوشیده نیست. در نتیجه برای کسب موفقیت باید از این منابع استفاده کرد. کتاب تست حقوق جزای عمومی و تخصصی احمد غفوری دارای سؤالات تستی تألیفی و آزمون‌های حقوقی سال‌های گذشته است.

این مجموعه تست، این کتاب را منبعی کامل نموده‌ است. ضمن آن که با طبقه‌بندی سؤالات و پرهیز از ارائه سؤالات تکراری، کیفیت خود را بالاتر برده‌ است. ارائه پاسخ‌های تشریحی کامل و حتی استفاده از نمودار برای ساده‌سازی در کنار بررسی گزینه‌های غلط از دیگر ویژگی‌های این کتاب، به‌ عنوان یکی از بهترین کتاب‌های آزمون وکالت می‌باشد.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

کتاب کمک حافظه حقوق جزای عمومی شادی عظیم‌ زاده

کتاب کمک حافظه حقوق جزای عمومی شادی عظیم‌ زاده برای آماده‌ سازی داوطلبین در آزمون‌های مختلف رشته حقوق از جمله آزمون وکالت تهیه و تنظیم شده‌ است. مباحث قانونی و مواد آن با استفاده از شیوه‌های مختلف آموزشی بیان شده‌ است. نمودار و جدول از ابزارهایی است که برای ساده‌ سازی و یادگیری بهتر مطالب استفاده گردیده‌ است. مطالب با بیانی شیوا و روان همراه با مثال‌های کاربردی ارائه شده و قوانین خاص نیز مورد توجه قرار گرفته‌ است.

نویسنده سعی کرده با استفاده از تکنیک‌های آموزشی نوین و بهره‌گیری از بهترین شیوه‌ها، مباحث مربوط در حوزه جزای عمومی را در اختیار داوطلبین قرار دهد. بدون شک تهیه یا خرید منابع آزمون وکالت به‌ منظور کسب نتیجه مطلوب در آزمون، برای همه شرکت‌ کنندگان امری ضروری است. کتاب کمک حافظه حقوق جزای عمومی شادی عظیم‌ زاده از جمله منابعی است که شما را برای رسیدن به این هدف یاری می‌رساند.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

کتاب کمک حافظه حقوق جزای اختصاصی شادی ‌عظیم‌ زاده

کتاب کمک حافظه حقوق جزای اختصاصی شادی ‌عظیم‌ زاده نیز با همان سبک و سیاق خاص نویسنده تهیه و نگارش شده‌ است. استفاده از مباحث منطبق با سرفصل‌های آموزشی وزارت علوم، استفاده از ابزارهایی چون جدول و نمودار برای ارائه نکات مهم از ویژگی‌های برجسته این کتاب است. بیان روان و سلیس، بررسی قوانین خاص و ارائه مثال‌های متعدد نیز از دیگر ویژگی‌های متمایز این کتاب با سایر منابع آزمون وکالت است.

این کتاب برای جمع‌بندی و مرور نیز برنامه داشته و سعی کرده خلاصه مفیدی از دروس را ارائه کند. همچنین جهت انسجام بهتر، مواد قانونی مرتبط با سایر قوانین نیز در متن ارجاع داده شده‌ است. همه این ویژگی‌ها، کتاب کمک حافظه حقوق جزای اختصاصی شادی ‌عظیم‌ زاده را به‌ عنوان یکی از برجسته‌ ترین کتاب‌ های آزمون وکالت در جزای اختصاصی قرار داده‌ است.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

کتاب قانون‌ یار مجازات اسلامی چتردانش

کتاب قانون یار مجازات اسلامی چتردانش یکی از دیگر منابع خوب و کاربردی برای شرکت در آزمون وکالت است. این کتاب براساس روش قانون‌ محور نگارش شده‌ است. در واقع ابتدا مواد قانون مجازات اسلامی بیان شده و برای هر ماده، نکات مهم و اساسی آن‌ها ارائه گردیده‌ است. لذا مفاهیم و مواد قانونی به‌ خوبی تشریح شده و برای یادگیری و تسلط، بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

حدود، قصاص، دیات، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، از مهمترین سرفصل‌های کتاب قانون یار مجازات اسلامی چتردانش است. پس از پایان هر موضوع نوبت به سؤالات تستی می‌رسد. در واقع باید با شیوه بیان سؤالات از این مواد قانونی آشنا شد. این پرسش‌ها مجموعه‌ای از سؤالات تألیفی و آزمون‌های سراسری سال‌های قبل است. در نتیجه مجموعه‌ای استاندارد و کامل در اختیار شما است.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

کتاب حقوق جزای اختصاصی اسماعیل ساولانی

کتاب حقوق جزای اختصاصی اسماعیل ساولانی یکی دیگر از کتاب‌های آزمون وکالت با محوریت جزای اختصاصی است. این کتاب در سرفصل‌های مختلف و متعددی گردآوری شده و به خوبی به تشریح هریک از قوانین و مباحث می‌پردازد. شیوه نگارش مطالب موضوعی بوده و از دسته‌ بندی نموداری و همچنین مشخص کردن کلمات و نکات مهم و کلیدی استفاده کرده‌ است. در انتهای فصل نیز مباحث جمع‌ بندی و خلاصه‌ای از آن‌ها ارائه شده‌است.

بررسی جرم قتل، راه‌های اثبات و مجازات آن، بررسی جرائمی مانند منازعه، کلاهبرداری، سرقت، توهین، ارتشاء و… از مباحثی است که در این کتاب به آن اشاره شده‌ است. کتاب حقوق جزای اختصاصی اسماعیل ساولانی به‌ خوبی کلیه مباحث این بخش را شامل شده و می‌توانید از آن به عنوان منبعی کامل برای شرکت در آزمون وکالت و کسب نتیجه مطلوب استفاده نماییید.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

کتاب حقوق جزای عمومی اسماعیل ساولانی

کتاب حقوق جزای عمومی اسماعیل ساولانی با سبک آزمون محور سعی کرده به‌ عنوان یکی از بهترین کتاب‌های آزمون وکالت مطالب را به‌ خوبی در اختیار داوطلبین قرار دهد. بیان کامل مباحث جزای عمومی با سبک و روال آزمونی و با بیانی روان، طبقه‌بندی موضوعات و ارائه نکات آزمونی از مهمترین ویژگی‌های این کتاب است.

زیر نکات مهمتر خط کشیده شده و از نمودار نیز برای ارائه و دسته‌بندی بهتر مطالب نیز استفاده شده‌ است. همچنین برای جامعیت کتاب، از منابع مطرح و مهم این زمینه همچون دکتر اردبیلی، دکتر گلدوزیان و دکتر خالقی نیز استفاده گردیده‌ است. این ویژگی‌ها سبب شده تا کتاب حقوق جزای عمومی اسماعیل ساولانی برای کلیه داوطلبان آزمون‌های حقوقی مانند آزمون وکالت، کارشناسی ارشد و قضاوت بسیار مفید واقع شود.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

کتاب تست حقوق جزا اختصاصی شادی عظیم‌ زاده

کتاب تست حقوق جزا اختصاصی شادی عظیم‌ زاده یکی دیگر از بهترین منابع آزمون وکالت با محوریت تست و سؤالات چهارگزینه‌ای است. بدون تردید علاوه بر یادگیری و تسلط بر مواد قانونی، تست‌زنی و حل تست یکی از مهمترین اقدامات برای موفقیت در آزمون است. این کتاب با جمع‌آوری و سؤالات آزمون‌های حقوقی سال‌های گذشته در کنار پرسش‌های تألیفی منبع کامل و جامعی در این خصوص است.

این مجموعه با ارائه بیش از 1500 تست به همراه پاسخنامه تشریحی به خوبی کلیه مباحث را پوشش داده و داوطلبین با مطالعه و بررسی آن‌ها می‌توانند آمادگی خود را برای شرکت در آزمون وکالت دوچندان نمایند. لذا اگر بخواهیم به معرفی منابع آزمون وکالت در جزای اختصاصی با محوریت تست بپردازیم، کتاب تست حقوق جزا اختصاصی شادی عظیم‌ زاده یکی از بهترین‌هاست.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

کتاب تست حقوق جزا عمومی شادی ‌عظیم‌ زاده

کتاب تست حقوق جزا عمومی شادی ‌عظیم‌ زاده با تمرکز بر ارائه سؤالات تستی استاندارد و با کیفیت نگارش شده‌ است. قطعاً اهمیت تست زنی و آشنایی با مواد قانونی در قالب تست بر همگان آشکار است. لذا داوطلبین آزمون وکالت بایستی از کتاب‌ های تستی مناسب در این خصوص استفاده کنند. چرا که مطالعه و تسلط بر قوانین و مواد قانونی، شرط لازم برای شرکت در آزمون است نه شرط کافی!

لذا تهیه و خرید کتاب آزمون وکالت با محوریت تست، بیش از پیش داوطلبان را به کسب موفقیت نزدیک خواهد کرد. در همین راستا، کتاب تست حقوق جزا عمومی شادی ‌عظیم‌ زاده مجموعه‌ای فوق‌العاده از سؤالات تستی آزمون‌های سال‌های گذشته و سؤالات تألیفی است. این بانک تست جامع به خوبی به ارائه انواع موضوعات پرداخته و سبب یادگیری و تسلط هرچه بیشتر داوطلبان خواهد شد.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

بهترین منابع آزمون وکالت | اصول فقه

بررسی و تحلیل مسائل حقوقی و استنباط از مواد قانونی که منجر به استخراج حکم می‌شود، نیازمند آگاهی از روش‌هایی است که اصول فقه آن را ارائه می‌نماید. در نتیجه اصول فقه یکی از مهمترین موضوعات در زمینه حقوق است. در همین راستا در آزمون وکالت و سایر آزمون‌ها نیز از جایگاه ویژه‌ای یرخوردار است. در ادامه این مطلب به معرفی منابع آزمون وکالت در اصول فقه خواهیم پرداخت.

کتاب اصول فقه به روش ساده سمیرا سید‌محمدی

کتاب اصول فقه به روش ساده سمیرا سید‌محمدی یکی از منابع مهم در این خصوص است. همان‌ گونه که از نام کتاب نیز مشخص است، توضیح مباحث به زبان ساده مهمترین ویژگی این کتاب است. موضوعات کاملاً دسته‌ بندی شده و مثال‌های حقوقی مختلفی جهت تفهیم بهتر مطالب ارائه گردیده‌ است.

نکات مربوط به آزمون نیز به‌ صورت ویژه به آن توجه شده و برای یادگیری بهتر نیز از شیوه‌های مختلفی همچون نمودار استفاده شده‌ است. در پایان کتاب نیز دسترسی به سؤالات برجسته مربوط به آزمون وکالت و ارشد به همراه پاسخنامه فراهم شده‌ است. این ویژگی‌ها، کتاب اصول فقه به روش ساده سمیرا سید‌محمدی را جزء بهترین کتاب‌ های آزمون وکالت قرارداده‌ است.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

کتاب کمک‌ حافظه اصول فقه دوراندیشان

کتاب کمک‌ حافظه اصول فقه دوراندیشان نوشته دکتر مرادی یکی دیگر از منابع کاربردی و مفید در اصول فقه است. این کتاب با هدف آماده‌سازی داوطلبان رشته حقوق برای شرکت در آزمون‌های مختلف همچون آزمون وکالت و کارشناسی ارشد تهیه شده‌ است. مباحث، مطابق با سرفصل‌های وزارت علوم تهیه شده و در نتیجه دغدغه‌ای بابت پوشش مباحث مهم و اصلی وجود ندارد.

بیان کتاب روان و شیواست و از مثال‌های فراوانی برای توضیح بهتر بهره گرفته‌ است. همچنین از آن‌جایی که کتاب کمک حافظه اصول فقه امیر مرادی برای آمادگی آزمون است، لذا در انتهای هر بحث تعدادی تست برای آمادگی و آشنایی با نحوه بیان سؤالات در آزمون ارائه شده‌ است. همچنین خلاصه مفید و کاربردی از دروس وجود دارد که به جمع‌بندی و مرور شما کمک فراوانی خواهد نمود.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

کتاب تست اصول فقه شب‌ خیز و سمیرا سیدمحمدی

کتاب تست اصول فقه شب‌ خیز و سمیرا سیدمحمدی یکی از جامع‌ترین و بهترین کتاب‌ های تست‌ محور اصول فقه است. سؤالات آزمون وکالت، قضاوت و حقوق خانواده در سال‌های گذشته با آخرین بروزرسانی در این کتاب جمع‌آوری شده‌ است. سؤالات تألیفی نیز برای پوشش کامل مباحث مطابق با استاندارهای آزمون‌های سراسری به این مجموعه افزوده شده‌ است.

در نتیجه یک بانک تست کامل و جامع در اختیار شماست. ویژگی مهمی که سبب شده کتاب تست اصول فقه شب‌خیز و سمیرا سیدمحمدی از بهترین کتاب‌ های آزمون وکالت محسوب شود. پاسخنامه تشریحی نیز در انتهای کتاب در اختیار داوطلبین است تا به بررسی سؤالات بپردازند. همچنین گزینه‌های نادرست نیز مورد بررسی قرار گرفته تا با زوایای مختلف سؤالات آشنا شوید.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

کتاب اصول فقه به بیان ساده باقری‌ راد

کتاب اصول فقه به بیان ساده باقری‌ راد از دیگر منابعی است که به شکل کامل و با زبانی ساده به بررسی مباحث اصول فقه پرداخته‌ است. مهمترین و برجسته‌ ترین ویژگی این کتاب، ارائه مطالب در قالب نمودارهای ویژه است. این نمودارها در پاسخ به سؤالات تستی و تشخیص گزینه‌های نادرست بسیار مفید و کاربردی است.

استفاده از متون رنگی برای یادگیری بهتر مطالب از دیگر خصوصیات این کتاب است. همه این ویژگی‌ها در راستای آموزش بهتر مطالب برای داوطلبینی که قصد شرکت در آزمون‌ های حقوقی مانند آزمون وکالت دارند، درنظر گرفته شده‌ است. در نتیجه کتاب اصول فقه به بیان ساده باقری‌ راد را می‌توان در زمره یکی از متفاوت‌ترین و بهترین کتابهای آزمون وکالت قرار داد.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

کتاب تست اصول فقه دکتر شهبازی

کتاب تست اصول فقه دکتر شهبازی با محوریت تست و سؤالات چهارگزینه‌ای تهیه شده‌ است. مطمئناً در کنار یادگیری و مطالعه قوانین و مباحث، حل تست جایگاه ویژه‌ای دارد. تست‌ زنی و آشنایی با نحوه طرح سؤال از مواد قانونی از شرایط لازم برای کسب نتیجه است. این کتاب با ارائه سؤالات پرتعداد و مختلف سعی کرده تا نیاز داوطلبین را برای شرکت در آزمون‌ های حقوقی و کسب نتیجه مطلوب را برطرف نماید.

در همین راستا نزدیک به 1000 تست اصول فقه در این کتاب جمع‌آوری شده است. این سؤالات شامل پرسش‌های چهارگزینه‌ای تألیفی و آزمون‌های سراسری سال‌های گذشته‌ است. لذا اگر قصد محک زدن خود و دسترسی به منابع و کتاب‌دهای آزمون وکالت، جهت تسلط بر موضوعات و آمادگی آزمون وکالت دارید، کتاب تست اصول فقه دکتر شهبازی انتخاب خوبی خواهد بود.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

بهترین منابع آزمون وکالت | کتاب های متون فقه و تحریر الوسیله امام خمینی (ره)

متون فقه یکی دیگر از منابع مهم در آزمون وکالت محسوب می‌شود و داوطلبین برای کسب موفقیت، نیازمند استفاده از منابع مناسب در این خصوص هستند. کسب درصد بالا در این درس می‌تواند رتبه داوطلبین را به شدت ارتقا بخشد. در همین راستا و به‌ منظور معرفی منابع آزمون وکالت در متون فقه، کتاب‌ متون فقه محسن سینجلی، کتاب متون فقه علی بهادری جهرمی و کتاب متون فقه مهرپویان از جمله بهترین کتاب‌ های آزمون وکالت در مبحث متون فقه هستند.

این کتاب‌ها با استفاده از بیانی روان و شیوا سعی کرده‌اند، مطالب نسبتاً سنگین متون فقه که اکثراً از مراجع عربی هستند را به داوطلبین منتقل نمایند. لذا داوطلبین گرامی با تهیه این منابع و مطالعه آن‌ها، می‌توانند در متون فقه به تسلط و آمادگی خوبی دست‌ یابند. در نتیجه با کسب درصد مناسب در متون فقه، گوی رقابت را از سایر رقبا بربایند!

کتاب 1000 پرسش چهار گزینه‌ ای برگزیده متون فقه محسن سینجلی

کتاب 1000 پرسش چهار گزینه‌ ای (تست) برگزیده متون فقه محسن سینجلی یکی از بهترین منابع تستی در درس متون فقه محسوب می‌شود. کتاب‌ های آزمون وکالت آن هم در زمینه تست و حل سؤالات چهارگزینه‌ای از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. متنون فقه نیز از آن دسته دروسی است که پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. لذا دسترسی به منبع سؤالات مناسب، ارزش ویژه‌ای دارد.

کتاب 1000 تست برگزیده متون فقه محسن سینجلی منبع خوب و کاملی برای آشنایی با انواع سؤالات متون فقه و کسب آمادگی در این درس است. سؤالات به‌ گونه‌ای در نظر گرفته شده که کلیه مباحث را پوشش دهد. ضمن آن که پاسخنامه نیز به صورت کاملاً تشریحی بوده و زوایای مختلف سؤال را مورد بررسی قرار خواهد داد. لذا داوطلبین مختلف آزمون‌های حقوقی می‌توانند از این کتاب به‌ عنوان منبعی کامل جهت آمادگی آزمون و کسب نمره مناسب استفاده نمایند.

قیمت کتاب 1000 تست برگزیده متون فقه چتر دانش

کتاب متون فقه مشاوران محسن سینجلی

کتاب متون فقه مشاوران محسن سینجلی یکی از بهترین منابع متون فقه در آزمون وکالت محسوب می‌شود. درسنامه‌های دقیق که به شکل نکته و با بیان واضح و شفاف بیان شده از برجسته‌ ترین ویژگی‌های این کتاب است. ویژگی که با توجه به دشواری‌های متون فقه، یک امتیاز مهم به‌ شمار می‌رود. جدای از نکات درسنامه‌ای، بخش اعظم کتاب را سؤالات تستی تألیفی و آزمون‌های سال‌های قبل به همراه پاسخنامه تشریحی تشکیل می‌دهد.

بدون شک تست‌زنی و حل سؤالات چهارگزینه‌ای برای کسب نتیجه در آزمون امری ضروری است. این ویژگی سبب شده تا از این کتاب بتوان به عنوان منبعی کامل استفاده نمود. لذا اگر بخواهیم به معرفی منابع آزمون وکالت در متون فقه بپردازیم، کتاب متون فقه مشاوران محسن سینجلی انتخابی مناسب است.

متون فقه

کتاب متون فقه پیشرفته صیادی

کتاب متون فقه پیشرفته صیادی بدون شک یکی از کامل‌ترین منابع متون فقه است. این کتاب دارای ویژگی‌های منحصر به‌ فردی است که آن را از سایر منابع متمایز می‌کند. علاوه بر ارائه مطالب مورد نیاز داوطلبین، میزان اهمیت مطالعاتی هر بحث در آزمون نیز مشخص شده است. این ویژگی برای کسانی که زمان محدودی تا آزمون دارند و به دنبال کسب درصدی قابل قبول هستند، بسیار مناسب خواهد بود.

ترجمه مباحث، معنی واژگان و بیان مراجع ضمایر برای فهم بهتر متون فقهی نیز به صورت جدا و به شکل روان ارائه شده است. این ویژگی‌ها یادگیری و فهم مطالب را آسان‌تر می‌نماید. ارائه سؤالات تستی آزمون‌های سراسری سال‌های قبل پس از هر مبحث به همراه گزینه صحیح و همچنین برجسته‌ سازی نکات و اصطلاحات، از دیگر مزایای کتاب متون فقه پیشرفته مهدی صیادی محسوب می‌شود. ویژگی‌هایی که این منبع ارزشمند را به یکی از بهترین کتاب‌ های آزمون وکالت در متون فقه مبدل نموده است.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

کتاب مباحث منتخب تحریر الوسیله امام خمینی (ره) باقری راد

کتاب مباحث منتخب تحریر الوسیله امام خمینی (ره) باقری راد یکی از مهمترین و شناخته‌ شده‌ ترین منابع متون فقه است. تحریر الوسیله امام خمینی به‌ عنوان یکی از منابع آزمون وکالت معرفی شده و برای داوطلبین آزمون از اهمیت بالایی برخوردار است. در این کتاب با تکیه بر مفاهیم و موضوعات مهم، مطالب به‌ صورت موضوعی ارائه گردیده است.

کتاب مباحث منتخب تحریر الوسیله امام خمینی (ره) باقری راد با استفاده از شیوه درختی نیز امر یادگیری و فراگیری مطالب را بیش از پیش آسان نموده است. در پایان هر موضوع نیز تست‌های مربوطه به شکل جداگانه ارائه شده تا داوطلبین بتوانند از مباحث مطرح شده در قالب تست استفاده کرده و خود را برای آزمون آماده نمایند. لذا اگر به دنبال خرید منابع آزمون وکالت در متون فقه با تمرکز و محوریت بر منابع آزمونی هستید، این اثر ارزشمند انتخاب خوبی خواهد بود.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

کتاب کمک حافظه آموزش متون فقه دوراندیشان

کتاب کمک حافظه آموزش متون فقه دوراندیشان از جمله منابعی است که سعی کرده تا دشواری‌های متون فقه را با به‌ کارگیری شیوه‌های مختلف، برای داوطلبین آسان نماید. آموزش کامل مباحث و موضوعات سبب شده تا این کتاب منبعی کامل برای داوطلبین و دانشجویان رشته حقوق محسوب شود. برای فهم بهتر مطالب، نکات مهم، در کادری مجزا با رنگی متفاوت ارائه شده و از شیوه نموداری نیز برای ارائه هرچه بهتر استفاده شده است.

جداسازی مطالب به کمک اشکال هندسی مختلف سبب شده تا جذابیت بصری مانع از یکنواختی و خستگی خواننده شود. توضیحات بیشتر در ارتباط با مطالب نیز در بخش‌هایی با نام بیشتر بدانیم، بیان شده که داوطلبین و دانشجویان می‌توانند برای تسلط هرچه بیشتر به مطالعه آن‌ها بپردازند. این ویژگی‌ها کتاب کمک حافظه آموزش متون فقه دوراندیشان را در زمره بهترین کتاب‌ های آزمون وکالت در متون فقه قرار داده است.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

بهترین منابع آزمون وکالت | کتاب های مجموعه آزمون های وکالت

در کنار مطالعه مفاهیم و مواد قانونی در هریک دروس آزمون وکالت، پاسخگویی به این سؤالات در زمان محدود جلسه، آمادگی دوچندانی می‌طلبد. لذا آزمون‌ های طبقه‌ بندی‌ شده وکالت در سال‌های گذشته می‌تواند بهترین منبع و استانداردترین آزمون برای سنجش آموخته‌های داوطلبین باشد.

حقوق مدنی، آیین دادرسی کیفری و مدنی، حقوق تجارت، اصول فقه و حقوق جزای عمومی و اختصاصی از مباحث مطروحه در آزمون وکالت است که بانک جامعی از این پرسش‌ها برای آشنایی با حال و هوای آزمون بسیار مؤثر است. در همین راستا کتاب‌ های شامل آزمون‌ های طبقه‌ بندی شده وکالت، بهترین انتخاب هستند. در ادامه به معرفی منابع آزمون وکالت در این‌ باره می‌پردازیم.

کتاب‌ مجموعه آزمون‌ های طبقه‌ بندی شده (تست) وکالت چتردانش

کتاب‌ مجموعه آزمون‌ های طبقه‌ بندی شده (تست) وکالت چتردانش یکی از بهترین کتاب‌ های آزمون وکالت با رویکرد حل تست است. در واقع اگر به دنبال منبعی هستید تا از پرسش‌های چهارگزینه‌ای استاندارد برای آمادگی در آزمون‌های حقوقی استفاده کنید، این کتاب انتخاب مناسبی است. قطعاً حل سؤال به‌ منظور آشنایی با نحوه طرح سؤال و پاسخگویی به‌ آن‌ها، یکی از مهمترین اقدامات داوطلبین است.

در کتاب تست آزمون وکالت چتردانش، سؤالات آزمون‌های مختلف حقوقی در سال‌های گذشته گردآوری شده‌ است و منبع کامل و استانداردی در این زمینه است. پاسخنامه تشریحی نیز به همراه ارائه مواد قانونی مرتبط و همچنین معرفی منابعی جهت مطالعه بیشتر، از دیگر ویژگی‌های خوب این کتاب است.

خرید کتاب مجموعه آزمون های طبقه بندی شده وکالت چتر دانش

کتاب آزمون وکالت دوراندیشان

کتاب آزمون وکالت دوراندیشان از دیگر کتاب‌هایی است که با محوریت آزمون تهیه و تنظیم شده‌ است. دسترسی به بانک سؤالات سال‌های گذشته، به عنوان مهمترین و بهترین منبع آزمون وکالت، امری مهم و حائز اهمیت است. کتاب آزمون وکالت دوراندیشان، به‌عنوان یکی از کتاب‌ های آزمون وکالت که منبع جامعی برای شرکت در این آزمون است، از جمله منابع خوب و کاربردی است.

کتاب مجموعه آزمون کانون وکلای دادگستری دوراندیشان به ارائه سؤالات آزمون‌ های سال‌های قبل پرداخته و با تشریح آن‌ها و بررسی نکات مختلف، داوطلبین را برای موفقیت در این آزمون یاری می‌رساند. دسترسی به سؤالات کلیه دروس در کنار هم و آشنایی با سبک سؤالات و نحوه پاسخگویی به آن‌ها، یکی از بهترین تمریناتی است که با استفاده از این کتاب، داوطلبین می‌توانند برای کسب موفقیت در دستور کار خود قرار دهند.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

کتاب مجموعه آزمون‌ های وکالت کتاب‌ آوا

کتاب مجموعه آزمون‌ های وکالت کتاب آوا نیز از دیگر کتاب‌ ها و منابع آزمون وکالت است که اقدام به تهیه و جمع‌آوری سؤالات آزمون‌های سال‌های قبل نموده‌ است. این کتاب از دیگر منابعی است که برای آزمودن و محک داوطلبین آن هم با استانداردترین سؤالات، یعنی آزمون‌های سال‌های گذشته بسیار مناسب است.

همچنین کتاب مجموعه آزمون‌ های وکالت کتاب آوا برای مرور، جمع‌بندی و آمادگی برای آزمون وکالت بسیار مفید است. اگر به دنبال خرید منابع آزمون وکالت هستید، تهیه و انتخاب منابعی که شامل سؤالات سال‌های قبل هستند را از دست ندهید. در همین راستا این کتاب به دلیل داشتن همه دروس امتحانی در کنار هم و بانک جامعی از سؤالات دوره‌های پیشین، امکان شبیه‌ سازی آزمون را به نحوی ایده‌ آل برای شما فراهم خواهد کرد.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

کتاب مجموعه آزمون‌ های وکالت مهرگان مبین

کتاب مجموعه آزمون‌ های وکالت مهرگان مبین با گردآوری سؤالات آزمون‌های سال قبل، منبعی کامل برای آمادگی در آزمون وکالت است. کلیه سؤالات آزمون‌ وکالت در سال‌های گذشته در این کتاب جمع‌آوری شده و دارای پاسخنامه تشریحی است. در این کتاب علاوه بر سؤالات، نکات مهم تکمیلی نیز با بیانی ساده ارائه شده‌ است. لذا علاوه بر حل سؤال و مرور مطالب می‌توانید آموخته‌های خود را کامل‌تر نمایید.

کتاب مجموعه سوالات آزمون وکالت مهرگان مبین برای مرور در زمان‌های پایانی و نزدیک به زمان آزمون بسیار مناسب است. همچنین افرادی که فرصت کافی برای آمادگی آزمون نداشته‌اند، با بررسی این نوع از سؤالات می‌توانند با نمای کلی سؤالات آشنا شوند و نیم‌نگاهی به پاسخگویی به برخی از سؤالات داشته‌ باشند. این عوامل، این مجموعه را به یکی از بهترین کتاب‌ های آزمون وکالت با هدف آمادگی آزمون تبدیل نموده‌ است.

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت 1402

تمامی کتاب هایی که در این مطلب به شما معرفی شده اند حاصل تجربه‌ی چندین ساله کارشناسان فروش مجموعه کتابانه هستند. از این رو اگر جای خالی کتاب مهم و شاخصی را در این مطلب حس می‌کنید، لطفا دیدگاهتان را در کادر انتهای صفحه با ما به اشتراک بگذارید تا در معرفی بهترین منابع آزمون وکالت قدمی مفید برداشته باشیم.

موفقیت در آزمون وکالت به چه عواملی بستگی دارد؟

موفقیت در آزمون وکالت به برنامه ریزی دقیق و استفاده از بهترین و معتبرترین منابع بستگی دارد.

منابع آزمون وکالت چه مجموعه درس‌هایی را دربرمی‌گیرد؟

طبق آخرین اطلاعیه‌ها در مورد منابع، آزمون وکالت در برگیرنده‌ی: حقوق مدنی، آیین دادرسی مدنی، حقوق تجارت، حقوق جزا (عمومی و اختصاصی)، آیین دادرسی کیفری، متون فقه و حقوق ثبت می‌باشد.

برای آزمون وکالت فقط خواندن کتاب‌های قانون کفایت می‌کند؟

باتوجه به منابع آزمون وکالت و رقابت سخت در این حوزه، آمادگی بیشتر در آزمون وکالت نیازمند استفاده از کتاب های ویژه آزمون وکالت که مطابق با منابع اعلامی بوده و تست‌های ادوار گذشته را دربرمی‌گیرد.

ساختار اغلب کتاب‌های آزمون وکالت چگونه است؟

ساختار اغلب کتاب‌های ویژه آزمون وکالت به این شکل است که مفاهیم آموزشی جهت یادگیری بهتر و مجموعه پرسش‌های چهارگزینه‌ای منطبق با موضوع درس را جهت آشنایی داوطلب با نحوه طرح سوال و افزایش مهارت تست زنی ارائه شده است. این سوالات از آزمون وکالت، قضاوت، ارشد و دکتری ادوار گذشته و تألیفی می‌باشد.

بررسی و تحلیل مسائل حقوقی و استنباط از موارد قانونی نیازمند چه چیزی است؟

نیازمند آگاهی از روش‌هایی است که اصول فقه آن را ارائه می‌نماید. به همین خاطر است که اصول فقه نقش مهمی را در آزمون وکالت و تسلط بر فقه را ایفا می‌کند.

بهترین کتاب های متون فقه ویژه آزمون وکالت، چه کتاب‌هایی هستند؟

 کتاب‌ متون فقه محسن سینجلی، کتاب متون فقه علی بهادری جهرمی و کتاب متون فقه مهرپویان از جمله بهترین کتاب‌‌های آزمون وکالت در مبحث متون فقه هستند.

۶ Comments

  1. سلام امیرحسین منابعی که برای حقوق مدنی، آیین دادرسی مدنی، آیین دادرسی کیفری، حقوق جزا عمومی و اختصاصی، حقوق تجارت و اصول فقه معرفی شده‌اند، برای آزمون قضاوت هم کاربرد دارند.
  2. کتاب هایی که تو این مقاله معرفی کردید برای آزمون قضاوت هم استفاده میشود؟
  3. سلام خانم کریمی. بعضی از منابعی که معرفی شده، از جمله: اصول فقه، حقوق مدنی، تجارت، جزا، آیین دادرسی کیفری و مدنی مناسب آزمون اسکودا هستند.
  4. سلام. کتابهایی که معرفی کرده اید، برای آزمون اسکودا هم استفاده می شوند؟
  5. سلام وقت بخیر. منابعی که معرفی کردید مطابق با جدیدترین منابع اعلامی می‌ باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت