بهترین کتاب های پول، ارز و بانکداری

بهترین کتاب های پول، ارز و بانکداری

اهمیت مطالعه کتاب های پول و ارز بانکداری در رشته اقتصاد

پول و بانکداری از مهم ترین موضوعات کتاب های رشته اقتصاد است. شناخت جزئیات و کلیات این مبحث موجب می‌شود تا حدودی با دنیای بیکران اقتصاد آشنا شوید.

بازارها و سازمانهای مالی، نه تنها زندگی روزمره ما را تحت تاثیر قرار می دهند ،بلکه موجب جریان یافتن مبالغ عظیمی از پول در سیستم اقتصادی می شوند ،که آن هم به نوبه خود بر سود شرکت ها ،تولید کالا و خدمات و حتی بهبود وضع اقتصادی کشورهای دیگر اثر می گذارند.

فهرست برترین کتاب های پول، ارز و بانکداری

ما در این مقاله تعدادی از بهترین کتاب های پول، ارز و بانکداری را که از سهم فروش و محبوبیت بالایی در بین داوطلبان برخوردار هستند را جمع آوری کرده‌ایم؛ تا شما داوطلبان را در انتخاب برترین کتاب های پول و ارز بانکداری یاری بدهیم.


کتاب پول، ارز و بانکداری یوسف فرجی

درباره کتاب پول، ارز و بانکداری فرجی

کتاب پول، ارز و بانکداری فرجی از نشر بازرگانی ماحصل تدریس در حوزه ی پول و ارز و بانکداری در چند سال است. در این کتاب سعی شده ضمن بیان نظریات پولی و بانکی اقتصاددانان مختلف، مسائل پولی و بانکی ایران نیز بررسی شود. از به وجود آمدن پول و سیستم های پولی شروع می شود، سپس به تعاریف پول و اقتصاد پرداخته است. در فصل های بعدی با شکل گیری بانک ها و تحولات آنها اشاره شده و همچنین به پیدایش بانک ها در ایران و روند کاری آنها نیز پرداخته است.

در دیگر فصل ها توضیحاتی در مورد خلق پول توسط بانک ها، مسئله ی نقدینگی، ابزارهای سیاست پولی، استراتژی های سیاست پولی، کسری بودجه دولت ارائه کرده و در فصل ویژه ای به مسئله ی تورم و تورم رکودی پرداخته است. ویژگی های گفته این اثر را به پرفروش کتاب پول، ارز و بانکداری تبدیل کرده است.


کتاب پول، ارز و بانکداری فردریک میشکین

درباره کتاب پول، ارز و بانکداری میشکین

در کتاب پول ،ارز و بانکداری اثر فردریک میشکین از انتشارات سمت با بررسی پول در سیستم اقتصادی و شیوه هایی که سازمانهای مالی (بانکها ،شرکت های بیمه صندوق های مشترک و بازار ارز) به آن عمل می کنند پرداخته شده است.


کتاب سیاست های پولی و ارزی (پول، ارز و بانکداری) کیومرث آریا

بهترین کتاب های پول، ارز و بانکداری

کتاب سیاست های پولی و ارزی کیومرث آریا انتشارات کویر از 3 بخش پول، ارز و پدیده جهانی اقتصاد تشکیل شده و در مجموع شامل 10 فصل می باشد.

  • در فصل اول تلاش شده است تا ریشه های تاریخی نظام بین المللی پول و همچنین تکامل آن بطور خلاصه بیان شود.
  • فصل دوم ارزش اقتصادی پول با توجه به مفاهیم پولی و علل تورم مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
  • تقاضای پول می تواند از دیدگاه های متفاوتی تجزیه و تحلیل شود که در فصل سوم به آن پرداخته می شود.
  • عرضه پول نیز با توجه به نقش بانک مرکزی (پایه پولی و سیستم بانکی (ضریب پولی) در فصل چهارم بررسی می شود.
  • عرضه و تقاضای پول موضوع تعیین نرخ بهره در فصل پنجم مطرح می شود و همچنین بررسی عواملی که در شکل گیری نرخ بهره بانکی مؤثر هستند.
  • فصل ششم در برگیرنده مهم ترین موضوع این کتاب یعنی سیاست های پولی و مالی است.
  • فصل هفتم به نقد و بررسی ارز و نظام های ارزی شروع می شود.
  • در فصل هشتم اتحادیه اروپا با توجه به فواید اقتصادی و سیاسی پول مشترک و همچنین امکانات اروپا (یورو) در رقابت با آمریکا (دلار) تجزیه و تحلیل می شود.
  • فصل نهم به معرفی پدیده جهانی اقتصاد و همچنین نقش سازمانهای بین المللی در تسریع روند جهانی شدن اشاره دارد.
  • فصل دهم با بیان نقش بازار سهام در رشد و ثبات اقتصادی و مالی کشورها توجه دارد.


کتاب پول و بانکداری نوین حسن زاده

بهترین کتاب های پول، ارز و بانکداری

کتاب پول و بانکدارى نوین از انتشارات جنگل؛ با سیر مشخص و کاملى به مسائل پولى و بانکى مى پردازد. تقریبا تا اواسط کتاب سیر تحول پول، اصول بانک و بانکدارى و نظریه هایى که دراین زمینه وجود دارد را شفاف سازى مى کند و بعد از آن، مسائل بروز و جدید در بانکدارى را تحلیل و بررسى مى کند.

کتاب پول و بانکدارى نوین به عنوان یکى از بهترن کتاب های پول و بانکداری مجموعه عناوین گسترده تألیفات و مستندات مربوط به توسعه و ارتقا دانش پولى و بانکى مى باشد که مى تواند نقش مؤثرى براى آشنایى اولیه دانشجویان و علاقه مندان به این حوزه ایفا کند.


کتاب پول، ارز و بانکداری صفرزاده و احمدی

بهترین کتاب های پول، ارز و بانکداری

کتاب پول، ارز و بانکداری احمدی و صفرزاده مشتمل بر 8 فصل است و با هدف تامین نیازهای آموزشی گروههای مختلف اقتصاد، حسابداری، مدیریت بازرگانی و سایر رشته های مرتبط به رشته تحریر درآمده است. مولف در فصل اول کتاب مذکور به بررسی پول و تاریخچه تحولات پولی پرداخته و موضوعاتی چون اقتصاد پایاپای، انواع نظام های مالی، وظایف پول و تاریخچه انتشار آن را در ایران مطرح می کند.

فصل دوم کتاب نظریات پولی نئوکلاسیک را تشریح کرده و در ادامه به تحلیل نظریه تقاضای پول و انواع آن می پردازد. موضوعاتی همچون سیاست های پولی، تعادل در بازار، سازوکار مبادلات پولی، تحولات پول و نقدینگی کشور از دیگر مباحث مهمی هستند که مولف در بخش های مختلف کتاب به شرح و تفصیل آنها پرداخته است.

فصول انتهایی کتاب به مباحثی از قبیل معرفی بانک مرکزی، ارز و نهادهای مالی بین الملل، پول و تورم  اختصاص دارد.


کلام آخر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت