بهترین کتاب های کمک درسی فارسی نهم

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی فارسی نهم

در هر صورت چه تنها برای پرسش‌های کلاسی و امتحانات نهایی بخوانید و یا قصد مطالعه بیشتر برای آزمون‌های ورودی مدارس برتر را داشته باشید، به یک کتاب کمک آموزشی مناسب نیاز خواهید داشت. به همین دلیل در این مطلب تصمیم گرفتیم به معرفی تعدادی از بهترین کتاب های کمک درسی فارسی نهم به انتخاب کارشناسان سایت فروشگاه کتابانه بپردازیم. با ما همراه باشید.

کتاب درسی فارسی نهم از آن درس‌هایی است که می‌تواند نقش موثری هم در نمره و معدل دانش‌آموز و هم در قبولی وی در آزمون‌های ورودی مدارس ایفا کند؛ اما اغلب ارزش آن دست کم گرفته شده و بهای کمتری به آن داده می‌شود. در حالی که تنها کمی تلاش در کنار استفاده از کتاب های کمک درسی فارسی نهم می‌تواند یکی از برگ‌های برنده شما در مقابل دیگر دانش‌آموزان باشد.

کتاب درسی نهم

در مقاله زیر می‌خوانیم:

  • بهترین کتاب های کار فارسی نهم
  • بهترین کتاب های تیزهوشان و نمونه دولتی فارسی نهم
  • بهترین کتاب های آموزش فارسی نهم
  • بهترین کتاب های نمونه سوالات امتحانی فارسی نهم

بهترین کتاب های کمک درسی فارسی نهم

احتمالا با خود فکر کنید که تمامی کتاب های کمک درسی نهم درس فارسی مانند یکدیگرند و تفاوت چندانی با هم ندارند، در حالی که این تفکر کاملا اشتباه است! مانند هر درس دیگری، کتاب های کمک درسی فارسی نهم تنوع بسیاری دارند و ناشرین چندین عنوان کتاب کمک درسی مختلف تألیف و توزیع کردند. از این رو انتخاب و خرید بهترین کتاب کمک آموزشی فارسی نهم برای هر دانش‌آموز می‌تواند کمی پیچیده و سخت باشد.

در ابتدا لازم است بدانید که کتاب های کمک درسی فارسی نهم به چند دسته تقسیم می شوند: کتاب کار ها، کتاب های کمک آموزشی، کتاب های تیزهوشان و نمونه دولتی و کتاب های نمونه سوالات امتحانی. هر کدام از این دسته‌ها با هدف مشخصی تعریف و منتشر شدند که در ادامه به توضیح هر کدام می پردازیم. همچنین بهترین کتاب های کمک درسی فارسی نهم از هر دسته را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین کتاب های کار فارسی نهم

کتاب های کار شامل درسنامه، سوالات تشریحی، سوالات تستی و اغلب تعدادی نمونه سوال امتحانی پایان نوبت نوبت اول و نوبت دوم هستند. یکی از مشخصه‌های اصلی این دسته که باعث گمراه‌شدن برخی می‌شود، نداشتن پاسخنامه برای سوالات است. در واقع دانش‌آموزان باید این کتاب را در طول مدرسه حل کرده و اشکالات خود را با معلمشان درمیان بگذارند.

کتاب کارپوچینو فارسی نهم (9) گاج

کتاب کارپوچینو فارسی نهم از انتشارات گاج مانند دیگر نسخه‌های سری کتاب های کارپوچینو گاج، دارای یک درسنامه از مباحث کتاب درسی است. بعد از آن تعدادی از انواع مختلف پرسش‌های تشریحی مطرح شده و در نهایت شاهد قرارگیری تعدادی سوال تستی هستیم. دانش‌آموزان با پاسخگویی به این سوالات توانایی پاسخ به هر پرسش و امتحان کلاسی و مدرسه‌ای را به دست می‌آورند.

مولفین همچنین برای آمادگی دانش‌آموزان در امتحانات نوبت اول و نوبت دوم تعدادی نمونه سوالات ویژه در لابه‌لای کتاب گنجاندند.

خرید کتاب کارپوچینو فارسی نهم گاج

کتاب کار فارسی نهم [9] خیلی سبز

کتاب کار فارسی نهم انتشارات خیلی سبز با زبان شیرین و روان شناخته شده خود ابتدا به توضیح معنی کلمات و ابیات هر درس پرداخته، سپس مبانی ادبی هر درس را آموزش می‌دهد. در نهایت هم با ذکر تاریخ ادبیات درس، درسنامه را به پایان می رساند. دانش‌آموز پس از درسنامه با پرسش‌های متنوع تشریحی و در نهایت سوالات تستی موجود در این کتاب کار خیلی سبز، می‌تواند آموخته‌های خود را محک بزند.

خرید کتاب کار فارسی نهم خیلی سبز

کتاب شاهکار فارسی نهم (9) کلاغ سپید

کتاب شاهکار فارسی نهم انتشارات کلاغ سپید به صورت مشترک با نشر گاج منتشر می‌شود. این کتاب در چهار بخش درسنامه، کار و تمرین، پرسش‌های چهارگزینه‌ای و تمرین‌های اضافه تعریف شده است. بخش درسنامه همانطور که از نامش مشخص است به توضیح نکته‌های هر درس می‌پردازد. بخش دوم با نام کار و تمرین در واقع همان پرسش‌های تشریحی کتاب است که با تنوع و گوناگونی بالایی عرضه می‌شوند. در بخش سوم به پرسش‌های چهارگزینه‌ای می‌رسیم که مجموعه‌ای از سوالات تستی پیشرفته و تیزهوشانی بوده و دانش‌آموزان را برای پاسخگویی به آزمون‌های تستی پیشرفته آماده می‌کند. بخش آخر هم شامل تعدادی سوال بیشتر برای تفهیم بهتر درس است.

در بخش انتهایی این کتاب، از سری کتاب های شاهکار کلاغ سپید، شاهد قرارگیری تعداد کاربرگ‌های مروری هستیم از این کاربرگ‌ها می‌توان برای مرور مطالب تدریس شده استفاده کرد. همچنین این صفحات قابلیت جداشدن از کتاب را داشته و می‌توانید برای تصحیح آنان را به معلمتان تحویل دهید. در مجموع، کتاب شاهکار فارسی نهم کلاغ سفید را می‌توان بهترین کتاب کمک اموزشی فارسی نهم در دسته کتاب کار دانست.

خرید کتاب شاهکار فارسی نهم کلاغ سپید

مطالعه‌ی بیشتر: معرفی بهترین کتاب های کمک درسی علوم نهم


بهترین کتاب های تیزهوشان و نمونه دولتی فارسی نهم

کتاب های تیزهوشان و نمونه دولتی در واقع بانک سوالات تستی پیشرفته هستند که دانش‌آموزان را جهت شرکت در آزمون‌های ورودی مدارس برتر مانند مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان آماده می‌کنند. این کتاب‌ها اغلب دارای یک درسنامه هم هستند که به توضیح نکات مهم و ریز مطالب کتاب درسی می‌پردازد.

کتاب تیزهوشان فارسی نهم [9] خیلی سبز

کتاب تیزهوشان فارسی نهم خیلی سبز شامل سه بخش درسنامه، پرسش‌های چهارگزینه‌ای و پاسخنامه است. در بخش درسنامه، نویسنده به توضیح مطالب و مباحث کتاب درسی با تمرکز روی دانش‌های ادبی و زبانی می‌پردازد.

در ادامه شاهد قرارگیری تعدادی پرسش های چهارگزینه‌ای پیشرفته به منظور آمادگی برای شرکت در هر امتحان تستی، در این کتاب از مجموعه کتاب های تیزهوشان خیلی سبز، هستیم. در نهایت با استفاده از پاسخنامه‌های تشریحی کتاب می‌توانید نسبت به رفع اشکالات‌تان اقدام کنید.

خرید کتاب تیزهوشان فارسی نهم خیلی سبز

کتاب مرشد مسابقات فارسی نهم [9] مبتکران

کتاب مرشد مسابقات فارسی نهم انتشارات مبتکران در واقع مجموعه کاملی از انواع سوالات تستی پیشرفته و سخت است. در کل کتاب‌های مجموعه مرشد برای ارائه بانک سوالات جامع شناخته می‌شوند. سوالات گردآوری‌ شده در این کتاب، از مجموعه کتاب های مرشد مبتکران، شامل پرسش‌های امتحانات ورودی مدارس برتر مانند مدارس استعدادهای درخشان و مدارس نمونه دولتی، در کنار سوالات مطرح‌ شده در مسابقات سراسری است.

پرسش‌های این کتاب به صورت درس به درس ارائه شدند و بعد از پایان هر بخش، پرسش و پاسخنامه مربوطه آن قرار گرفته است. همچنین بیش از ۲۰۰ سوال تألیفی هم در پایان کتاب گنجانده شدند تا دانش‌آموزان به تمامی نکات کتاب درسی مسلط شوند.

خرید کتاب مرشد مسابقات فارسی نهم [9] مبتکران

کتاب IQ (آی کیو) فارسی نهم گاج

کتاب آی کیو فارسی نهم گاج جامع‌ترین و کامل‌ترین درسنامه را میان کتاب‌های تیزهوشان فارسی دارد. درسنامه کتاب به صورت کامل به توضیح تمامی مطالب کتاب درسی می پردازد. در ادامه، تعداد زیادی پرسش‌های چهارگزینه‌ای تألیفی به منظور ایجاد آمادگی برای شرکت در انواع امتحانات ورودی مدارس برتر قرار داده شدند.

نکته قوت این کتاب، از سری کتاب های IQ (آی کیو) گاج، شیوه خاص نوشتن پاسخنامه آن است؛ به شکلی که دانش‌آموزان با مطالعه پاسخنامه سوالات می‌توانند مرور کوتاهی روی مطالب کتاب درسی داشته باشند. دیگر ویژگی خاص این کتاب گردآوری دو نوبت آزمون‌های ورودی مدارس تیزهوشان است که کمک شایانی برای آشنایی دانش‌آموزان با این آزمون‌ها می‌کنند.

خرید کتاب IQ (آی کیو) فارسی نهم گاج

بهترین کتاب های آموزش فارسی نهم

کتاب های آموزش به دسته‌ای از کتاب های کمک درسی فارسی نهم گفته می‌شود که در کنار ارائه تمامی ویژگی‌های یک کتاب کار از جمله درسنامه، تمرین‌های تشریحی و سوالات تستی، پاسخنامه سوالات را هم در خود جای دادند. این دسته درواقع تأکید و توجه بیشتری روی آموزش مطالب به دانش‌آموزان داشته و درسنامه آنان مفصل‌تر و جامع‌تر است.

کتاب پیشتاز فارسی نهم (9) خیلی سبز

کتاب پیشتاز فارسی نهم خیلی سبز یکی از کتاب های کمک درسی برتر فارسی نهم دسته‌ی کتاب های پیشتاز خیلی سبز، است. این کتاب از پنج بخش تشکیل شده که شامل معنا و مفهوم جمله‌ها و ابیات کتاب، واژگان هم خانواده و معنای واژگان، دانش‌های زبانی و ادبی، پرسش‌های چهارگزینه‌ای و آزمون‌های جامع چهارگزینه‌ای هستند. سه بخش اول همان طور که از نام‌شان پیداست، در واقع همان بخش درسنامه کتاب را تشکیل می‌دهند و به توضیح مطالب کتاب درس می‌پردازند.

از طرف دیگر پرسش‌های چهارگزینه‌ای کتاب به صورت درس به درس به همراه پاسخ‌های تشریحی‌شان گردآوری شده‌اند. در نهایت آزمون‌های جامع چهارگزینه‌ای کتاب قرار گرفتند که در سطح پیشرفته بوده و متناسب با آزمون‌های ورودی مدارس برتر مانند مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی تألیف شدند. پاسخ‌های تشریحی این آزمون‌ها هم در پایان کتاب می‌توانید پیدا کنید.

خرید کتاب پیشتاز فارسی نهم (9) خیلی سبز

کتاب فارسی نهم طالب تبار مبتکران

کتاب فارسی نهم طالب تبار مبتکران یکی دیگر از کتاب‌های کمک درسی مطرح از این دسته است. این کتاب از ۴ بخش تشکیل شده که دو بخش اول آن مربوط به درسنامه کتاب و دو بخش بعدی مربوط به بخش سوالات آن هستند. بخش اول بررسی لغت‌ها ابیات و جملات دشوار کتاب درسی است و در بخش دوم به دانش‌های زبانی و ادبی هر درس کتاب می‌پردازد. این بخش شامل تمرین‌ها و پرسش‌های چهارگزینه‌ای به همراه پاسخ تشریحی است. بخش سوم کتاب فارسی نهم طالب تبار به صورت اختصاصی به پرسش‌های چهارگزینه‌ای درس به درس اختصاص یافته که شامل سوالات از تمام مباحث دستور، لغت، مفهوم آرایه‌های ادبی و … هستند. بخش آخر هم آزمون‌های جامع تیزهوشانی هستند‌ تمامی سوالات این کتاب دارای پاسخنامه تشریحی بوده و دانش‌آموزان می‌توانند از آن برای رفع اشکالات خود استفاده کنند.

خرید کتاب فارسی نهم مبتکران (طالب تبار)

کتاب پرسمان فارسی نهم گاج

کتاب پرسمان فارسی نهم گاج بهترین کتاب کمک آموزشی فارسی نهم برای کسانی دانست که به دنبال یک درسنامه کامل و جامع می‌گردند. معانی واژگان ابیات و عبارات درس‌ها، تاریخ ادبیات دانش‌های زبانی و ادبی، واژگان مهم از نظر املایی و تمامی قالب‌های شعری و آرایه های ادبی دوره اول متوسطه از مباحثی هستند که در بخش‌های مختلف کتاب مطرح می‌شوند. این کتاب، از مجموعه کتاب های پرسمان گاج، همچنین پاسخ تمامی سوالات کتاب درسی را در خود گنجانده تا دانش‌آموزان با خیال راحت برای امتحانات از آن استفاده کنند. البته این تنها بخش کتاب با هدف آمادگی برای امتحانات نیست و چند دوره نمونه سوال امتحان نوبت اول و نوبت دوم هم در کتاب گنجانده شدند. در نهایت تعدادی پرسش‌های چهارگزینه‌ای هم در کتاب قرار داده شدند تا دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات تستی هم مشکلی نداشته باشند.

خرید کتاب پرسمان فارسی نهم گاج

بهترین کتاب های نمونه سوالات امتحانی فارسی نهم

کتاب های نمونه سوال امتحانی به کتاب های کمک درسی فارسی نهم اطلاق می‌شود که دانش‌آموزان را به‌صورت ویژه برای شرکت در آزمون‌های پایان نوبت نوبت اول و نوبت دوم آماده می‌کند. این کتاب‌ها در واقع یک بانک سوال جامع از انواع نمونه‌های امتحانی هستند. این کتاب همچنین در کنار ارائه نمونه سوالات امتحانی به ارائه خلاصه درس‌هایی هم می‌پردازد؛ به این شکل دانش‌آموزان می‌توانند مطالب مهم کتاب را به‌صورت یکجا داشته و مرور کنند.

کتاب شب امتحان فارسی نهم خیلی سبز

کتاب شب امتحان فارسی نهم از انتشارات خیلی سبز یکی از بهترین کتاب های کمک درسی فارسی نهم در دسته بانک سوالات امتحانی است. این کتاب از پنج بخش تشکیل شده که شامل انواع آزمون‌های طبقه‌بندی‌شده و طبقه بندی نشده نوبت اول و نوبت دوم، پاسخنامه و درسنامه است. درسنامه کتاب مذکور، از سری کتاب های شب امتحان خیلی سبز، در واقع خلاصه‌ای از مطالب و مباحث کل کتاب درسی است که در ۱۹ صفحه گردآوری شدند.

خرید کتاب شب امتحان فارسی نهم خیلی سبز

کتاب ادبیات فارسی نهم اسفندیار

مجموعه کتاب های انتشارات اسفندیار به عنوان یکی از بانک سوالات جامع امتحانی شناخته می‌شوند و کتاب فارسی نهم اسفندیار هم از این قاعده مستثنی نیست. این کتاب شامل انواع نمونه سوالات امتحانی نوبت اول و نوبت دوم بوده و همچنین خلاصه مباحث کتاب را در قالب فلش کارت‌هایی به دانش‌آموزان ارائه می‌کند تمامی سوالات این کتاب نیز دارای پاسخنامه هستند.

خرید کتاب ادبیات فارسی نهم اسفندیار

کتاب گلبرگ فارسی نهم گل واژه

کتاب گلبرگ فارسی نهم از نشر گل واژه مانند دیگر کتاب های گلبرگ گل واژه متشکل از ۵ قسمت مشاوره امتحان، سوالات درس، پاسخنامه، نکاتی برای یادآوری و آزمون می‌باشد. بخش مشاوره امتحان و نکاتی برای یادآوری قالب درسنامه دارند که اولی مجموعه‌ای کامل از نکات شب امتحانی و دومی خلاصه‌ای از همه مفاهیم کتاب است که در قالب فلش‌کارت‌هایی ارائه می‌شود.

بخش سوالات درس این کتاب هم در واقع همان نمونه سوالات امتحانی طبقه‌بندی‌شده هستند که به صورت مبحث به مبحث بوده و برای هر درس به صورت جداگانه قرار گرفتند. بخش آزمون کتاب گلبرگ فارسی نهم به ارائه ۷ دوره آزمون جامع به همراه بارم‌بندی‌های رسمی آنان می‌پردازد تا دانش‌آموزان با قالب امتحانات آشنا باشند.

خرید کتاب گلبرگ فارسی نهم گل واژه

در این مطلب به معرفی تعدادی از بهترین کتاب های کمک درسی فارسی نهم پرداختیم تا بتوانید به راحتی کتاب کمک درسی مورد نیاز خود را پیدا کرده و انتخاب نمایید. شما می‌توانید نسبت به خرید کتاب های کمک درسی فارسی نهم در هر ساعت و روزی از سایت کتابانه اقدام کنید.

اگر کتاب مناسبی می شناسید که جایش در این فهرست خالی است، نامش را از طریق بخش نظرات با ما و دیگر بازدیدکنندگان این صفحه به اشتراک بگذارید. منتظر نظرات کاربردی و سازنده‌ی شما عزیزان هستیم.

مطالعه‌ی بیشتر: معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ریاضی نهم

1 Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت