بهترین کتاب های انتشارات پرتقال

آشنایی با فعالیت ها و بهترین کتاب های انتشارات پرتقال

شاید نام «انتشارات پرتقال» به‌عنوان یکی از بهترین ناشران کتاب کودک و نوجوان به گوش‌تان خورده باشد، اما جالب است بدانید که ماجرای تولد این انتشارات بسیار شنیدنی و شیرین است؛ درست مانند یک پرتقالِ چاق و چله‌ی آبدار که قرار است کام آدم های خسته از پاییز و دل‌سرد از زمستان را شیرین کند.

اگر مربی کودکان هستید، فرزندی در سنین کودکی یا نوجوانی دارید و یا خودتان از بچه‌کتاب‌خوان هایی هستید که عاشق انتخاب کتاب های جورواجور و هیجان‌انگیز هستند، این مقاله‌ی کتابانه که درباره‌ی آشنایی با بهترین کتاب‌ها و خرید کتاب های انتشارات پرتقال است، را از دست ندهید!

معرفی انتشارات پرتقال

انتشارات پرتقال فرزند ته‌تغاری انتشاراتِ خیلی سبز است! خیلی سبز را که می‌شناسید؟ ناشر باکیفیت و متعهدِ بهترین کتاب های کمک آموزشی در ایران! ماجرای تولد انتشارات پرتقال از آن‌جایی شروع شد که خیلی سبز جای خالیِ کتاب های کودک و نوجوان با محتوای سنجیده‌ای که صرفا برای این گروه های سنی طراحی شده باشد را به شدت احساس می‌کرد.

البته کتاب های معروف انتشارات پرتقال این‌روزها به اندازه‌ای وسعت و اعتبار دارد که بتوانید آن را از انتشارات خیلی سبز، مجزا تصور کنید!

انتشارات پرتقال، زیرمجموعه انتشارات خیلی سبز

انتشارات پرتقال در سال 1395 به‌لطف انتشارات خیلی‌سبز و حضور جناب «ابوذر نصری» در سِمَت مدیرمسئول، تاسیس شد!

رویکرد این انتشارات چاپ کتاب هایی برای گروه های خردسال، کودک و نوجوان است که تا به امروز بیش از 800 عنوان کتاب با حفظ این رویکرد توسط نشر پرتقال منتشر شده‌اند.

هدف اصلی انتشارات پرتقال فراهم‌کردنِ فرصتی برای مطالعه بهترین کتاب های جهان است و مطابق با این هدف، فقط کتاب هایی توسط این انتشارات چاپ می‌شوند که ترجمه برگزیده های ادبیاتِ کودک و نوجوان در سراسر دنیا باشند.

پرتقال به‌واسطه سال ها تلاش برای ارائه محتوای پرمعنا از ادبیات جهان برای کودکان و نوجوانان پارسی‌زبان، با جوایز زیادی از جمله نشان لاک‌پشت پرنده، مورد تقدیر قرار گرفته است.

انواع کتاب های انتشارات پرتقال

یکی از خصوصیات قابل‌توجه پر فروش ترین کتاب های انتشارات پرتقال، تنوع فوق‌العاده آن ها است. کتاب های این انتشارات در ژانرهای متنوعی مانند ژانر علمی تخیلی، ماجراجویی و معمایی، وحشت و جنایی، رئال، طنز، فانتزی، بیوگرافی و کتاب های تصویری کودکان به چاپ می‌رسند. البته اگر کلی‌تر به ماجرا نگاه کنیم، دو دسته‌بندی اصلی انتشارات پرتقال با دو عنوان زیر تعریف می‌شود:

کتاب های کودک انتشارات پرتقال

انتشارات پرتقال انواع و اقسام کتاب های کودک را با تضمین محتوا و کیفیت بالای صفحه‌بندی کتاب ها(جان‌سخت و مقاوم برای استفاده کودکان) منتشر می‌کند. بی‌دلیل نیست که پرتقالی ها این انتشارات را متفاوت‌ترین ناشر کودک و نوجوان معرفی می‌کنند!

رده‌بندی سنی اصولی، ترجمه بهترین کتاب های کودک و خلاقیت در انتشار آثار تصویری و بدون واژه برای تقویت برخی از مهارت های کودکان، یکی از هزار دلیلی است که این انتشارات را از سایر ناشرهای کودک متمایز خواهد کرد.

نشر پرتقال ادعا می‌کند که هدفش ترجمه بهترین داستان های جهان برای کودکان ایران است و شواهد نشان می‌دهد که با چاپ هر کتاب یک قدم به این هدف نزدیک‌تر می‌شود!

کتاب های نوجوان انتشارات پرتقال

نوجوان ها معمولا قشر مهجور و کمتر دیده‌شده جامعه کتاب‌خوانی هستند؛ اما انتشارات پرتقال تنوع بی‌نظیری از انواع رمان ها و داستان های هیجان‌انگیز برای علاقه‌مندکردن این طیف به آشتی با کتاب و کتاب‌خوانی را ارائه ارائه کرده است.

تنوع ادبیات نوجوان در فرایند خرید اینترنتی کتاب های انتشارات پرتقال، به‌اندازه‌ای وسعت دارد که انتخاب را برای نوجوانان، سخت و درعینِ‌حال، هیجان‌انگیز می‌کند!

خلاصه که اگر نوجوانی در خانه دارید یا خودتان ایام نوجوانی را سپری می‌کنید، لذت مطالعه کتاب های نوجوان انتشارت پرتقال را از دست ندهید؛ ما هم در انتخاب بهترین هایش کنارتان هستیم!

بهترین مجموعه کتاب های انتشارات پرتقال

بارها گفته‌ایم که در بحث کتاب و کتاب‌خوانی، “بهترین کتاب”، همانی است که متناسب با علایق و روحیات شما تدوین شود. برای مثال ممکن است کتابی برای آمادگی کودکان در مواجهه با سوگ عزیزان، با بهترین کیفیت و محتوای ممکن چاپ شود اما اگر در شرایط نامناسبی برای او خوانده شود، نتیجه‌ای به غیراز آشوبِ فکری و اضطرابِ زودرس کودکان ندارد!

انتشارات پرتقال، نشری است که به‌سختی می‌توان کتاب ضعیف یا کم ارزش‌تر از حد متوسط در آن یافت؛ با این وجود بعضی از مجموعه هایش به قدری محبوب و تایید شده هستند که ارزش بارها معرفی را دارند!


مجموعه کتاب های مدرسه جاسوسی

  • ژانر: کارآگاهی
  • رده‌بندی سنی: 12+

بعضی از کتاب ها حتی با عنوان‌شان مخاطب را جذب می‌کنند. مجموعه کتاب های مدرسه جاسوسی که یکی از کتاب های معروف نشر پرتقال است، به همین شکل است.

این مجموعه در 8جلد، روایت‌گر داستان هایی از یک مدرسه مرموز و تاحدی متفاوت است! دراین میان پسری باهوش به نام «بنجامین» که نبوغ فوق‌العاده‌ای در حل تمرینات ریاضی دارد، وارد مدرسه جاسوسی می‌شود و از این به بعدِ ماجرا آن‌قدر هیجانی و بامزه است که کتاب از دست‌تان نمی‌افتد!

خرید مجموعه کتاب های مدرسه جاسوسی

مطالعه‌ی بیشتر: آشنایی با فعالیت ها و کتاب ‌های نشر افق


مجموعه کتاب های کاپیتان زیرشلواری

  • ژانر: طنز
  • رده‌بندی سنی: 7-12

مجموعه کتاب های کاپیتان زیرشلواری در 5 جلد، روایت‌گر ماجراهای بامزه دو دوست و هم‌کلاسی با نام های «جورج» و «هرولد» است! شیطنتی در دنیا نیست که این دو بچه امتحانش نکرده باشند؛ البته این‌بار جنس شیطنت آن ها فرق می‌کند و باعث می‌شود که یک شاهکارِ ادبی خلق شود!

آن ها داستان های بامزه‌ای می‌نویسند که یک شخصیت فوق‌العاده خنده‌دار دارد؛ جنابِ «کاپیتان زیرشلواری» در مقامِ مدیرِ مدرسه! اتفاقات بعدی، ماجرای رویارویی جورج و هرولد با این مدیرِ غرغرو و بداخلاق است که البته سر دوستی با این دو بچه شیطان و دردسرساز را ندارد!

خرید مجموعه کتاب کاپیتان زیرشلواری

مجموعه کتاب های قصر شگفت انگیز

  • ژانر: فانتزی
  • رده‌بندی سنی: 12+

تصور کنید ساکن یک قصر هستید و قرار است هر روزِ هفته، با اتفاقاتی مواجه شوید که حیرت‌زده‌تان کند! البته بعضی وقت ها این اتفاقات چندان خاص به نظر نمی‌رسند، اما سه‌شنبه ها روزی است که بدون جادو و جنبل نمی‌گذرد!

مجموعه کتاب های قصر شگفت انگیز در 5 جلد، قصه های «شاهزاده سیسیلیا» را به‌عنوانِ قهرمانِ کتاب روایت می‌کند. اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی و هیجان‌انگیز در قصر به‌اندازه ای‌است که سیسیلیا تجربه های شگفت‌انگیزش را با مخاطب ها به اشتراک می‌گذارد؛ در قالب همین کتابی که می‌بینید!

خرید مجموعه کتاب قصر شگفت انگیز

مجموعه کتاب های من جوکم

  • ژانر: طنز
  • رده‌بندی سنی: 7-12

اگر دنبال کتابی هستید که صدای قهقه‌تان را از پنجره اتاق به همه خانه های اطراف انتشار دهد، مجموعه کتاب های من جوکم در 4 جلد، انتخاب بسیار خوبی است.

این مجموعه کتاب یکی از پر فروش ترین کتاب های انتشارات پرتقال است که برای چشاندن طعم خنده های بلند و از ته دل به نوجوان ها به چاپ رسیده است!  ماجرا از این قرار است که«جیمی گریم» پسرکی عاشقِ کمدی و البته بانمک، تصمیم می‌گیرد محدودیت جسمی خود را نادیده گرفته و هرکسی را که می‌تواند، بخنداند!

جالب است بدانید که این رمان دنباله‌دار تصاویر جالب‌توجهی هم دارد که باعث می‌شود اعتماد به نفس نوجوانان تقویت شود و مانند جیمی، یاد بگیرند هرگز خودشان را دست‌کم نگیرند!   

خرید مجموعه کتاب های من جوکم

مجموعه کتاب های قصه ها عوض می‌شوند

  • ژانر: فانتزی
  • رده‌بندی سنی: 7-12

مجموعه کتاب های 12جلدیِ قصه ها عوض می‌شوند، روایتگر خواهر و برادری است که با آیینه جادویی‌شان سفر در دل افسانه های قدیمی را تجربه می‌کنند. یکی از هیجان‌انگیزترین کتاب های انتشارات پرتقال بدون شک این کتاب است! 

ماجرا از جایی جذاب می‌شود که بچه ها تصمیم می‌گیرند قصه های قدیمی را به دست خودشان تغییر دهند!

این ایده خلاقانه برای روایت داستان های کتاب، باعث جلب‌توجه نوجوان های زیادی شده است؛ افسانه هایی مثل زیبای خفته، سیندرلا، دیو و دلبر، پری دریایی، ملکه برفی، گیسو کمند و قصه های نام‌آشنای دیگر قرار است تغییر کنند و این مسئله، بار جذابیت کتاب ها را به دوش می‌کشد.

خرید مجموعه کتاب های قصه ها عوض می شوند

مجموعه کتاب های بیگ نیت

  • ژانر: طنز
  • رده‌بندی سنی: 7-12

داستان های مجموعه‌ای  بیگ نیت از کتاب های معروف نشر پرتقال محسوب می‌شود؛ البته افزودنِ چاشنیِ طنز به داستان و تصویرسازی فوق‌العاده هم کتاب های بیگ نیت را جذاب‌تر کرده است. این مجموعه هفت‌جلدی خاطرات پسربچه‌ای را روایت می‌کند که کارهایش از خنده روده‌برتان خواهدکرد!

بچه‌ای که معلم ها از دستش عاصی هستند و استادِ دردسرساختن در مدرسه است. البته قرار نیست کل ماجرای کتاب ها به دردسرسازی این وروجک ختم شود؛ قرار است مخاطب، شاهد مواجهه بیگ نیت با مشکلات و اتفاقات مختلف باشد؛ البته این چیزی از خنده‌دار بودنِ کتاب کم نمی‌کند!

خرید مجموعه کتاب های بیگ نیت

مجموعه کتاب های خوب های بد، بد های خوب

  • ژانر: فانتزی
  • رده‌بندی سنی: 12+

انتشارات پرتقال، عاشق داستان هایی است که در آنها مفاهیم دوستی و دشمنی، خوبی و بدی و مواردی مانند اینها در ذهن کودک یا نوجوان به چالش کشیده شود!

مجموعه کتاب های خوب های بد، بدهای خوب ماجراهای ورود دو دوست با نام های«سوفی» و «آگاتا» را روایت می‌کند که با ورود به مدرسه‌ای عجیب قرار است قصه بسازند!

آن‌هم قصه هایی که هم شخصیت های خوب دارند و هم شخصیت های بد؛ اصلا خوب و بد یعنی چه؟! چرا آدمی که می‌تواند خوب باشد، گاهی وقت ها بد است؟ و حتی برعکس؟!

اصلا این دو دوستِ قصه‌ساز خودشان در کدام دسته جای می‌گیرند؟! شخصیت خوب قصه ها یا کسی‌ که از همه شرورتر است!

شما به عنوان مخاطبِ این اثر با یکی از پرفروش‌ترین های نیویورک‌تایمز روبه‌رو هستید که در 6 جلدِ فوق‌العاده به چاپ رسیده است؛ البته انتشارات پرتقال تا به امروز دو جلد از این مجموعه را منتشر نموده و بقیه جلدها درحال ترجمه و طی مراحل دیگر هستند.

خرید کتاب خوب های بد بدهای خوب

مجموعه کتاب های اراذل و اوباش

  • ژانر: طنز
  • رده‌بندی سنی: 7-12

مجموعه کتاب های اراذل و اوباش در 5 جلد یکی از بهترین کتاب های انتشارات پرتقال برای دوستداران ماجراجویی است. قهرمان های این قصه قرار است عجیب‌ترین موجوداتی باشند که تاکنون دیده‌اید؛ یک مار که حسابی موذی و دراز است، تیزدندان‌ترین پیرانای دنیا و یک کوسه با شکمِ کاملا قلمبه!

این سه تصمیم می‌گیرند باشگاه خودشان را راه بیاندازند؛ باشگاهی که اسمش فرسنگ ها از ظاهر قضیه دورتر باشد! باشگاه مثبت ها!

اگر دل‌تان برای خنده های از ته دل لک زده، مطمئن باشید  این مجموعه کتاب مصور و دوستی عجیب و غریب شخصیت هایش دقیقا مناسبِ شما است!

خرید مجموعه کتاب های اراذل و اوباش

مجموعه کتاب های دوتا خفن

  • ژانر: طنز
  • رده‌بندی سنی: 7-12

مجموعه کتاب های دوتا خفن در چهارجلد توسط انشارات پرتقال منتشر شده است و از جمله کتاب هایی است که هر جمله‌اش جوری شما را قلقلک می‌دهد که بعداز آن، طوفان خنده در راه است!

«مایلز مورفی» معروف‌ترین دانش‌آموز مدرسه است؛ حتی وقتی مجبور باشد به اجبار از مدرسه قبلی دل بکند و قدم به مدرسه جدید بگذارد، بازهم خودش را خفن و همه‌چیزتمام می‌داند! البته این‌جا موضوع کمی فرق می‌کند؛ انگار دانش‌آموز دیگری هم هست که خودش را خفن بداند و این دو با همراهیِ یکدیگر، سردرسته همه دردسرسازهای مدرسه می‌شوند!

خرید مجموعه کتاب های دوتا خفن

مجموعه کتاب های آپولو

  • ژانر: فانتزی
  • رده‌بندی سنی: 12+

مجموعه کتاب های آپولو برنده‌ جایزه بهترین کتاب گودریدز است و البته یکی از پرفروش‌ترین های نیویورک تایمز! در چالش خرید اینترنتی کتاب های انتشارات پرتقال، آپولو جایگاه منحصر‌به‌فردی دارد!  کتابِ پیشِ‌رو، مجموعه‌ای از هیجان‌انگیزترین داستان های مربوط به اساطیر یونان و رم باستان است که البته در هر جلد، روایتِ حقیقیِ افسانه ها دست‌خوش تغییر و متناسب با احوالات انسانِ امروزی شده‌اند.

ماجرا از این قرار است که  آپولو از مشهورترین خدایان یونان به‌شمار می‌رود که طی اتفاقی، شعله های عصبانیت پدرش زئوس را برمی‌انگیزد! او به حکمِ پدر از جایگاه فعلی‌اش تبعید شده و زندگی دیگری را در هیبت یک نوجوان، آن‌هم در شهر نیویورک آغاز می‌کند که سرآغاز ماجراهای دیگری است.


مجموعه کتاب های زمانه جادو

  • ژانر: فانتزی
  • رده‌بندی سنی: 12+

انتشارات پرتقال مجموعه کتاب های زمانه جادو را در سه‌جلد به چاپ رسانده است. این مجموعه کتاب، فانتزی‌ترین رویاهای پسرکی را روایت می‌کند که باوجود شاهزاده بودنش، هیچ قدرت جادوگری خاصی ندارد! او تصمیم می‌گیرد سفری ماجراجویانه را آغاز کند و طی این سفر به کشف جادوی شخصی‌اش برسد.

راهی که پسرک انتخاب کرده است، ابدا راه ساده‌ای نیست! چون افراد زیادی او را مسخره می‌کنند، یا باور نمی‌کنند بتواند رویایش را تحقق ببخشد.


مجموعه کتاب های مایکل وی

  • ژانر: فانتزی
  • رده‌بندی سنی: 12+

یکی از مجموعه کتاب های معروف انتشارات پرتقال، ماجراهای هفت جلدیِ مایکل‌وی است! «مایکل» یک پسرک چهارده‌ساله است که البته مثل بقیه نوجوان ها نیست؛ مایکل دست هایی دارد که از آن ها انرژی الکتریسیته ساطع می‌شود! همین‌قدر محال، همین‌قدر هیجان‌انگیز!

وجودِ همین تفاوت با سایر دانش‌آموزهای مدرسه باعث رقم‌خوردنِ اتفاقات جالب‌توجهی می‌شود. جالب است بدانید که این کتاب از منظر تخیل و هیجان با مجموعه های قدرت‌مندی مانند هری پاتر هم مقایسه شده است.


مجموعه کتاب های آخرین بچه های زمین

  • ژانر: تخیلی/ وحشت
  • رده‌بندی سنی: 12+

انتشارات پرتقال، استاد یافتن قصه های جذاب و انتقال تجربه‌ های ارزشمند به کودکان و نوجوانان است. در مجموعه کتاب های آخرین بچه های زمین در هفت‌جلد، شاهد برش هایی از زندگی پسرکی به نام جک هستید که ظاهرا زندگی خسته‌کننده‌ای دارد! اما این همه ماجرا نیست؛ جک قهرمان هیولاها است!

او به همراه تعدادی از دوستانش تنها کسانی هستند که می‌توانند از آدم های شهر در برابر زامبی های غول‌پیکر دفاع کنند و البته یکی از آن ها که نسبت به همه غول‌پیکرتر است، نقشه های بزرگی برای جک و دوستانش می‌کشد!


مجموعه کتاب های قصه های همیشگی

  • ژانر: فانتزی
  • رده‌بندی سنی: 12+

این کتاب یکی از پرفروش‌ترین های نیویورک تایمز است که ازقضا در لیست پر فروش ترین کتاب های انتشارات پرتقال هم دیده شده است.

ماجرای کتاب از این قرار است که بازآفرینیِ افسانه ها، آرزوی همیشگی بچه ها است! آن‌هم وقتی مدت زمان زیادی از شنیدن قصه های کهن می‌گذرد و بچه ها دوست دارند مطابق با آن‌چه رویای امروزشان است، قصه هارا دوباره خلق کنند.

جادوگر خبیث،پری مهربان و شاهزاده افسانه‌ای، هرکدام قصه خودشان را دارند اما گروهی از بچه های باهوش و خلاق تصمیم دارند کمی تغییرشان بدهند و ببینند چه می‌شود!

مجموعه کتاب های قصه های همیشگی 5 جلد دارد که جلد آخر در مراحل نهایی ترجمه است و به‌زودی منتشر می‌شود.


مجموعه کتاب های نجات ارداس

  • ژانر: فانتزی
  • رده‌بندی سنی: 12+

مجموعه کتاب های نجات ارداس در هفت جلد، رمان های دنباله‌دار و بی‌نظیری هستند که شجاعت انسان های بزرگ را به کودکان و نوجوانان نشان می‌دهند. جذابیت این کتاب از انتشارات پرتقال، آن‌جایی به اوج می‌رسد که متوجه می‌شوید هرکدام از شخصیت های داستان ها، یک حیوان درونی هم دارند و آن حیوان صاحبش را در همه جنگ های سخت یاری می‌کند.

بنابراین اگر به دنبال کتابی هستید که بچه هارا با پیوند عاطفی انسان ها و حیوانات به‌خوبی آشنا کند، این مجموعه‌کتاب ها انتخاب درستی هستند. “ارداس” نام سرزمینی است که وقتی بچه های ساکنِ آن‌جا 11 ساله می‌شوند، باید شهدی را بنوشند و حیوان درونی‌شان را احضار کنند! سپس همه انسان ها با حیوانات احضارشده در جنگ ها حاضر می‌شوند و برای نجات این سرزمین درکنارِ هم تلاش می‌کنند.


مجموعه کتاب های دُری

  • ژانر: رئال و فانتزی و طنز به‌صورت توامان!
  • رده‌بندی سنی: 7-12

یکی از بهترین کتاب های انتشارات پرتقال، مجموعه 5 جلدی از ماجراهای دُری کوچولو است. دُری، دخترکی وروجک و دردسرساز است که البته یک ویژگی خاص دارد! او هیولاها را می‌شناسد و یک جورهایی از همه چیز هیولا می‌سازد!

مثلا فکر می‌کند جاروبرقی یک هیولا است یا مدلِ هیولاهای داخل حمام با هیولای کنجِ اتاق فرق می‌کند. دُری یک دوست هیولا هم دارد که به او در رقم‌زدنِ اتفاقات خنده‌دار حسابی کمک می‌کند!


مجموعه کتاب های ماهی چاق گنده من که زامبی شد

  • ژانر: فانتزی و طنز
  • رده‌بندی سنی: 7-12

مجموعه کتاب های ماهی چاق گنده من که زامبی شد در هفت‌جلد منتشر شده است، اما درحال حاضر پک سه‌جلدیِ آن به‌همراه عروسکِ ماهی دراختیار کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرد. انتشارات پرتقال برای کتاب های طنز ارزش خاصی قائل است و عادت دارد با انتشار کتاب های خنده‌دار، شادیِ دوران کودکی و نوجوانی را پررنگ‌تر کند. در این قصه شاهد تبدیل خنده‌دارِ یک ماهی قرمز به زامبی وحشتناکی هستیم که ازقضا قدرت هیپنوتیزم‌کردن افراد را هم دارد!


مجموعه کتاب های تیمی کارناگاه

  • ‌ ژانر: کاراگاهی
  • رده‌بندی سنی: 7-12

کتاب های تیمی کارناگاه که در مجموعه هفت‌جلدی به دست مخاطبان می‌رسد و از کتاب های معروف نشر پرتقال است. ازآن‌جایی که بیشترِ بچه ها عاشق کاراگاه بازی هستند، احتمالا با شخصیت اصلی این کتاب هم‌ذات‌پنداری کنند!

این کتاب ها روایتی از زندگی پسرکی 11ساله به نام تیمی است که مدیریت یک دفتر کاراگاهی به نام آژانس خرابکار را هم بر عهده دارد! تیمی تصور می‌کند در دنیای کاراگاهی‌اش نظیر ندارد؛ اما راستش را بخواهید همکار عجیب و غریبش یک خرس گنده‌بک است که حسابی کار دستش می‌دهد! تیمی از آن بچه‌زرنگ های روزگار است و در هر جلد سعی می‌کند مشکلات یا چالش های به‌وجود‌آمده را هرطور که می‌تواند، حل کند.


مجموعه کتاب های اکو

  • ژانر: فانتزی
  • رده‌بندی سنی: 7-12

کتاب های اکو یک مجموعه 3 جلدی هستند که روایت‌گر جذاب‌ترین اتفاقات دوران نوجوانی‌اند! ماجرا از این قرار است که این سه نوجوان در هرکدام از سه جلدِ کتاب ها، با یک سازدهنی جادویی روبه‌رو شده و زندگی‌شان دگرگون می‌شود!

البته همین ساز کوچک، سرنوشت آن هارا ناخواسته به هم‌دیگر گره می‌زند و ماجراهای جالبی را به وجود می‌آورد.


پر فروش ترین و بهترین کتاب های نشر پرتقال

در این فهرست قصد داریم به صورت جزئی‌تر پر فروش ترین کتاب های انتشارات پرتقال را زیر ذره‌بینِ محبوبیت‌شان بررسی کنیم!

کتاب هایی که در ادامه معرفی می‌شوند، پشتوانه‌ای از از تحقیق و اعتبار دارند؛ بنابراین می‌توانید بعداز مطالعه توضیحات، درصورت جذابیت موضوع و محتوای کتاب، با خیال راحت آن ها را به سبد خرید کتاب‌فروشی آنلاین کتابانه اضافه کنید و در سریع‌ترین زمان ممکن، کتاب های موردعلاقه‌تان را در آغوش بگیرید.


کتاب بی صدایی

  • ژانر: فانتزی
  • رده‌بندی سنی: 12+

تصور کنید در روستایی که هیچ‌کس قادر به شنیدن هیچ صدایی نیست، تنها کسی باشید که صداها را می‌شنود! رمان جذاب بی‌ صدایی ماجرای زندگی دخترکی ست که برای نجات مردم روستایش از فقر و گرسنگی، سفری دور و دراز را تجربه می‌کند و مخاطبان نوجوان هم در این سفر هیجان‌انگیز همراهِ او هستند.

جالب است بدانید که مسیر زندگی او در طول سفر به طرز شگفت‌انگیزی تغییر می‌کند و همین موضوع باعث جذابیت و هیجانِ داستان شده است.

خرید کتاب بی صدایی

کتاب سفر به انتهای دنیا

  • ژانر: ماجراجویی
  • رده‌بندی سنی: 12+

کتابِ سفر به انتهای دنیا از بهترین کتاب های انتشارات پرتقال است. در این کتاب با دخترکی عجیب روبه‌رو هستیم، در دنیایی عجیب، غریب‌تر! گریسی دفترچه خاطراتی دارد که در آن عجیب‌ترین اتفاقات دنیایش را می‌نویسد؛ از حمله هیولاها به شهرش می‌گوید و از بیماریِ برادرش که همه خانواده را نگران کرده است. بنابراین گریسی و خانواده‌اش تصمیم می‌گیرند به شهری رویایی سفر کنند و از شر سایه شوم مرگ و حمله همه هیولاهای بد خلاص شوند!

خرید کتاب سفر به انتهای دنیا

کتاب خواهر عروسکی

  • ژانر: رئال
  • رده‌بندی سنی: 12+

اگر برای خرید اینترنتی کتاب های انتشارات پرتقال عزم‌تان را جزم کرده‌اید، پیشنهاد می‌شود این کتاب را در سبد خرید خود قرار دهید! انتشارات پرتقال این‌بار در ستایشِ تفاوت ها می‌نویسد! کتاب خواهر عروسکی روایتِ نوجوانی به نام «جینی» است که به بیماری اوتیسم مبتلا است. او خودش قصه را روایت می‌کند و از اتفاقات تلخ و شیرین زندگی‌اش برای مخاطبان می‌گوید.

مادرِ جینی بیماریِ او را درک نمی‌کند اما جینی یک خواهر کوچولو هم دارد؛ خواهر جینی به‌قدری کوچک است که به عروسک ها می‌مانَد و برای همین جینی با خود عهد می‌بندد که تا آخر عمر مراقب عروسکش باشد.

هیجان و نبض تپنده داستان از جایی اوج می‌گیرد که یک شب پلیس ها مادر جینی را دستگیر می‌کنند و جینی را به خانه دیگری می‌برند. در لحظات آخر جینی به یاد عروسکش می‌افتد و او را داخل چمدانی زیر تخت می‌گذارد تا کسی اذیتش نکند. روزها می‌گذرد و جینی به دنبال راهی است که بتواند از حال خواهر کوچولویش با خبر شود…

 این کتاب روایتی متفاوت از دلتنگی و بحران های عاطفی کودکان مبتلا به اوتیسم است که مطالعه آن می‌تواند برای نوجوان ها و حتی بزرگ‌سالان بسیار تاثیرگذار باشد.

خرید کتاب خواهر عروسکی

کتاب سوفی کوآیر

  • ژانر: فانتزی
  • رده‌بندی سنی: 12+

کتاب سوفی کوآیر جلد دوم از مجموعه کتاب پیتر نیمبل، کاشف قلمرو افسانه‌ای است! در این جلد از کتاب های انتشارات پرتقال، ماموریت جدیدی در انتظار پیتر است که چشم امید خیلی ها را نسبت به او جلب کرده؛ ماموریت جست‌وجوی سوفی! دخترکِ 12ساله‌ای که دنیایش را کتاب ها پر کرده‌اند و هیچ کتابی در دنیا نیست که نخوانده باشد!

درحقیقت پیتر برای همین در جست‌وجوی اوست؛ به این امید که جواب سوالاتش در دستان یک دخترکِ همه‌چیزدان باشد! در این میان سوفی ملاقات های عجیب و غریبی را تجربه می‌کند؛ ملاقات با پسری که چشم هایش اصلا معمولی نیست و  اسبی که بیشتر به گربه ها شبیه است! پیتر و سوفی برای ماموریت دیگری با هم به سرزمین رویا و جادو می‌روند و یک عالمه ماجرای هیجان‌انگیز در پیش دارند!

خرید کتاب سوفی کوآیر

کتاب درخت دروغ

  • ژانر: فانتزی
  • رده‌بندی سنی: 12+

کتاب درخت دروغ  از درخشان‌ترین و البته پر فروش ترین کتاب های انتشارات پرتقال است که خواندنش به‌هیچ‌وجه پشیمان‌تان نمی‌کند. دخترکی 14ساله به نام «فیت» که ظاهرا دختر آرام و راست‌گویی است، به‌خاطر کشف رمز و رازهای ماجرای قتل پدرش، مجبور به دروغ‌گویی می‌شود! او با درختی دیدار می‌کند که به درخت دروغ مشهور است و در ازای انتشار دروغ های بزرگ و حتی من‌درآوردی، رازها را افشا می‌کند.

القصه دخترک برای حل معمای قتل پدرش، شروع به دروغ‌پراکنی می‌کند و این کار را تا جایی پیش می‌برد که دروغ، به جزئی جدانشدنی از زندگی‌اش تبدیل می‌شود!

خرید کتاب درخت دروغ

کتاب پاستیل های بنفش

  • ژانر: فانتزی
  • رده‌بندی سنی: 12+

کتاب پاستیل های بنفش روایتِ جذابی از لذتِ حضورِ یک دوستِ خیالی است! حتی برای بچه های خیلی منطقی مانند “جکسون” که شخصیت اولِ این کتاب است. او در هفت‌سالگی با دوست خیالی‌اش آشنا می‌شود، درحالی‌که اصلا به قدرت تخیل و رویاپردازی اعتقاد ندارد!

ازطرفی خانواده جکسون مشکلات مختلفی دارند؛ پدر دچار بیماری ام‌اس است و به همین دلیل، شغلش را از دست می‌دهد. وضعیت اقتصادی خانواده روز به روز ضعیف‌تر می‌شود تاجایی‌که آینده بچه ها هم تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد. 

جکسون می‌خواهد مشکلات خانواده را حل کند و برای این کار دوست خیالی‌اش، گربه سخن‌گو، به کمکِ او می‌شتابد!

خرید کتاب پاستیل های بنفش

کتاب دختری که ماه را نوشید

  • ژانر: فانتزی
  • رده‌بندی سنی: 12+

کتاب دختری که ماه را نوشید یکی از پرفروش‌ترین های نیویورک تایمز و بهترین کتاب های انتشارات پرتقال است. ماجرا از این قرار است که در روزگاری نوزادان رهاشده در جنگل، آسیب های زیادی می دیدند، اما یک روز جادوگر مهربانی تصمیم می‌گیرد از این نوزادان نگهداری کند و آن هارا با خواراندنِ نور ستاره ها زنده نگه دارد.

داستان اصلی از جایی شروع می‌شود که جادوگر دل‌رحمِ ما، به یکی از نوزادان نور ماه را می‌خوراند و همین اشتباهِ ناخواسته، باعث می‌شود آن نوزادِ دختر قدرت سحرآمیزی به دست بیاورد و زندگی‌اش دگرگون شود!

خرید کتاب دختری که ماه را نوشید

کتاب تیمارستان متروک

  • ژانر: وحشت
  • رده‌بندی سنی: 12+

اگر به مطالعه رمان های ژانر وحشت علاقه‌مند هستید، این کتاب از انتشارات پرتقال، پیشنهاد فوق‌العاده‌ای است. بیمارستان متروکی به نام«گری­لاک»، جایی است که در آن از بچه های مبتلا به بیماری های روانی مراقب می‌کنند. البته این قسمتِ ترسناک ماجرا نیست!

 بعضی از خبرها نشان از آن دارند که چندین جوان در این بیمارستان به قتل رسیده‌اند! در ادامه کتاب، روایت سفرِ دو دوستِ ماجراجو با نام های نیل و بری را شاهد هستیم که تصمیم می‌گیرند با کمکِ روح یکی از مقتولین به نامِ ربکا، راز ماجرای قتل او را کشف نموده و قاتلان را رسوا کنند!

خرید کتاب تیمارستان متروک

کتاب کتابخانه ارواح

  • ژانر: وحشت
  • رده‌بندی سنی: 12+

این رمان دقیقا از آن دسته رمان هایی است که به محض خواندن خط اول، حتی به بهانه چای هم نمی‌توانید رهایش کنید! در کتاب کتاب‌خانه ارواح که از کتاب های معروف نشر پرتقال محسوب می‌شود، این‌بار شاهد ویژگی های عجیب و ترسناکِ پسرکی به نام سایمون هستیم! این پسر که بعداز فوت والدینش در تصادف، با عمویش زندگی می‌کند، می‌تواند با مرده ها حرف بزند و صدای آن هارا هم بشنود!

سایمون در آژانس روح‌گیری مشغول به کار می‌شود و ماموریت سنگینی دارد؛ بیرون راندن ارواح از یک کتاب‌خانه قدیمی که منجر به اتفاقات هیجان‌انگیزِ بعدی خواهد شد!

خرید کتاب کتابخانه ارواح

کتاب یک شب فاصله

  • ژانر: رئال
  • رده‌بندی سنی: 12+

یک شب فاصله، داستان تاریخی و درعینِ حال پرکششی را برای نوجوان ها روایت می‌کند. این کتاب، روایتِ زندگی «گرتای» 12ساله است که به‌واسطه هوش و شجاعتش، می‌خواهد با سختی های زندگی برای همیشه خداحافظی کند و به جای بهتری برای تحقق بخشیدن به رویاهایش فرار کند.

اگر دوست دارید نوجوان‌تان با ارزش های جسارت، شجاعت و تغییر زندگی ناعادلانه آشنا باشد، این کتاب انتخاب بسیار خوبی است؛ ضمن این‌که اطلاعات تاریخی فوق‌العاده‌ای را هم در بطن داستان به نوجوانان انتقال می‌دهد و همین موضوع شاید، اولین جرقه میل به آگاهی و عدم پذیرشِ بی‌قیدوشرط در آن ها باشد.

خرید کتاب یک شب فاصله

کتاب سیرک میراندا

  • ژانر: فانتزی
  • رده‌بندی سنی: 7-12

کتاب سیرک میراندا، از بهترین کتاب های انتشارات پرتقال برای طرفداران دوآتیشه جادو و جادوگری است! البته در کتاب های کودک و نوجوان، جادو الزاما به معنای خرافه‌پرستی و ممکن‌کردنِ چیزهای غیرممکن نیست!

جادو گاهی‌وقت ها در معنای امید و اشتیاقی ظاهر می‌شود که آدم هارا صبورتر می‌کند و دست‌شان را به رویای دلخواه‌شان، نزدیک‌تر!

«میکا» دخترکی است که به‌دلیل شرایط سخت زندگی‌اش غمگین و ناامید است. پدربزرگ او که ازقضا بیماری سختی دارد و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند، یک راز بزرگ را با میکا در میان می‌گذارد! رازی که می‌تواند چیزهای زیادی را تغییر دهد! رازِ سیرک جادوییِ میراندا که سرآغازِ آشناییِ میکا جادوگری است که جادو را به‌خوبی می‌شناسد!

خرید کتاب سیرک میراندا

کتاب داستان یک روح

  • ژانر: وحشت
  • رده‌بندی سنی: 12+

این کتاب هم به عشاق رمان های ترسناک و ماجراجویانه توصیه می‌شود! روایتی دلهره‌آور که به‌لطف نثر روان و قابل‌فهم انتشارات پرتقال، ضربان قلب‌تان را هزار برابر خواهد کرد!

کتاب داستان یک روح، از خانواده‌ای می‌گوید که به‌دلیل ورشکستگی، مجبور به تغییر محل زندگیِ خود می‌شوند؛ اما خانه جدید یک خانه معمولی نیست! شایعه شده است که در این خانه، دخترهایی حدود پنجاه سال پیش، توسط زنی که دیگران به او «عمه خانم» می‌گویند، ربوده شده‌اند. ماجرا از آن‌جایی جذاب می‌شود که دخترِ این خانواده هم در دام عمه خانم می‌افتد. برادرش تصمیم می‌گیرد او را نجات دهد و طلسم روح خبیث عمه‌ خانم را برای همیشه از بین ببرد!

خرید کتاب داستان یک روح

تجربه انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان به‌اندازه به دنیا آوردنِ آن ها، تصمیم چالش‌برانگیزی است! این حرف را مامان ها بهتراز دیگران می‌فهمند.

البته مربیان کودک، پدرهای عشقِ کتاب‌خوانی و حتی خودِ کودک و نوجوان هم در هیاهوی خرید اینترنتی کتاب های انتشارات پرتقال، انتخاب سختی در پیش دارند.

چیزی که برای همه ما شفاف است، انتخاب انتشارات پرتقال به‌عنوان ناشری است که در درجه اول”مخاطب” برایش اهمیت دارد و قرار نیست هر محتوایی را برای سیراب کردن عطش مطالعه در کودکان و نوجوانانِ پارسی‌زبان به خورد آن ها دهد؛ راحت بگوییم که انتشارات پرتقال دغدغه‌مند است و می‌توان با خیال راحت از بستر امن و محتاطانه کتاب هایش استفاده کرد و لذت برد!

 تا به این‌جا ما گفتیم و شما شنیدید، از این‌جا به بعد اجازه بدهید یک جرعه تجربه را در کنارِ نظرات ارزشمند شما بنوشیم! شما تجربه خرید کتاب کودک را دارید؟ تابه‌حال پیش آمده که برای انتخاب کتاب مناسب نوجوانان مستاصل شده باشید؟! نظرات و تجربیات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

(اینجا)


سوالات متداول:

چرا انتشارات پرتقال تا به این اندازه محبوب است؟

انتشارات پرتقال یکی از بهترین ناشرهای کودک و نوجوان است که به‌صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کند. این انتشارات در انتخاب کتاب ها سخت‌گیری دلنشینی دارد که نتیجه‌اش، کیفیت فوق‌العاده محتوا و دلبری از کودکان و نوجوانان است.

بهترین کتاب های کودک و نوجوان چه ویژگی هایی دارد؟

کتاب های کودک و نوجوان در درجه اول، باید تلفیقی از خلاقیت، مهارت‌آموزی و مطالبِ مورد علاقه بچه ها باشند. برای انتخاب بهترین های این حوزه، ضمنِ مطالعه مقاله های وب‌سایت کتابانه، انتخاب آگاهانه‌تری خواهید داشت!

۲ Comments

  1. سلام بین بهترین کتاب هاتون جای یک چیز خالیه قرنطینه داستانی از توطعه شجاعت ,شهامت اتحادو... تا اخرین صفحه ها نفستان در سینه حبس خواهد شد کتابی راجب دخترکی که به دلیل یک بیماری ویروسی به نام اسکروج راهی قرنطینه می شود همان جایی که مردم در انتظار مرگ می نشینند اما ایا "انی ملز" واقعا می خواهد بمیرد؟ در این قرنطینه موضوعی مشکوک به نظر می رسد . و انی به همراه دوستش ویول تصمیم میگیرند پرده از راز قرنطینه بردارد کتاب فوق العاده ای هست که این قدر نکته ی مثبت داره که نتونم همه رو بگم
  2. من خیلی پرتقال دوست دارم دری دختری که ماه رو نوشید کل مجموعه مدرسه جاسوسی چند قسمت از قصه های همیشگی رو خوندم و درحال خوندن سفر به انتهای دنیا هستم?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت