بهترین کتاب های آموزش بورس در ایران

معرفی بهترین کتاب های آموزش بورس در ایران

بورس، بازار سرمایه، سهام؛ این کلمات چند سالی است که بیشتر از گذشته مورد توجه عموم قرار گرفتند. بورس که تا چند سال پیش شاید برای بسیاری مجهول و ناشناخته بود، حالا به یکی از شاخص‌های اقتصادی مورد توجه عموم تبدیل شده و بیش از ده میلیون کد بورسی در آن فعالند. در این میان، نکته‌ای است که بسیاری به آن بی توجهند؛ فعالیت در بازار سرمایه مانند هر بازار دیگری به دانش و مهارت نیاز دارد! کتاب های بورس متعددی در بازار وجود دارند که به این منظور نوشته شدند و کمک شایانی به شما خواهند کرد. در ادامه، تعدادی از بهترین کتاب های بورس را برایتان فهرست کردیم. با کتابانه همراه باشید.

کتاب چگونه در بورس دو میلیون دلار بدست آوردم؟

کتاب چگونه در بورس دو میلیون دلار بدست آوردم؟ نوشته‌ی «نیکلاس دارواس» مجموعه نکاتی برای موفقیت در بازار سرمایه و حتی زندگی، به خوانندگان ارائه می‌کند. البته این نکات در قالب ماجراهای یک مهاجر مجارستانی ارائه شدند؛ فردی که از کار در بارها شروع می‌کند و در نهایت موفق به کسب دو میلیون دلار از بازار بورس آمریکا می‌شود.

کتاب چگونه در بورس دو میلیون دلار بدست آوردم؟ به خوانندگان نشان می‌دهد که درس گرفتن از اشتباهات گذشته چه تاثیر پررنگی در مسیر رسیدن به موفقیت خواهد داشت. از ارزش این کتاب همین بس که «مارک کریسپ»، تریدر شناخته شده‌ی بازارهای مالی، در وصف کتاب گفته: «اگر می خواهید فقط یک کتاب درباره ی بازار بورس بخوانید، اجازه بدهید که آن کتاب چگونه در بورس ۲ میلیون دلار بدست آوردم نوشته نیکولاس دارواس باشد».

خرید کتاب چگونه در بورس دو میلیون دلار به دست آوردم

کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه

کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه اثر «جان مورفی»، پدر تحلیل تکنیکال و برنده جایزه تحلیل‌گر برتر تکنیکال در جهان، است. این اثر معروف‌ترین اثر وی است که مدت‌ها به عنوان یکی از پرفروش ترین کتاب های بورس شناخته می‌شد. مورفی در کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه ابتدا به بررسی تفاوت‌های روش تحلیل تکنیکال از روش بنیادی می‌پردازد. سپس انتقادهای وارده به این نوع تحلیل را پاسخ داده و عملکرد و رفتار بازار از منظر تکنیکال را تجزیه و تحلیل می‌کند.

شایان ذکر است که کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه را می‌توان بهترین اثر برای شروع راه اشخاصی دانست که به دنبال یادگیری روش تحلیل تکنیکال هستند.

خرید کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه

کتاب تحلیل بنیادی، تکنیکال یا ذهنی؟

کتاب تحلیل بنیادی، تکنیکال یا ذهنی؟ به قلم «مارک داگلاس»، مدیر شرکت Trading Behavior Dynamics، است. داگلاس در این کتاب به تقویت بعد روانی معامله‌گران پرداخته و اهمیت حفظ آرامش درونی هنگام انجام معاملات را روشن می‌کند. در واقع، داگلاس سعی دارد تا با تلفیق مهارت‌های روانشناختی با روش‌های مخالف تحلیل بازار، به راهی برای سوددهی مستمر و پایدار دست پیدا کند.

قطعا متوجه شدید که معامله‌گران حرفه‌ای اعتمادبه‌نفس بالایی دارند و در هنگام تصمیم‌گیری، مطمئن و ثابت قدم عمل می‌کنند. این دسته از تریدرها دریافتند که چگونه به متغیرهای درست دقت کنند و تحت‌تاثیر عواملی مانند رفتارهای نابسامان بازار و هیجانات لحظه‌ای قرار نگیرند. اما شما اگر این ویژگی‌ها را دارید، مطالعه کتاب «تحلیل بنیادی، تکنیکال یا ذهنی؟» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

خرید کتاب تحلیل بنیادی، تکنیکال یا ذهنی؟

کتاب معامله گر منضبط

کتاب معامله گر منضبط یکی دیگر از آثار داگلاس است. همانطور که متوجه شدید، آثار داگلاس تمرکز زیادی روی روانشناسی معاملات در بازار سرمایه دارند. کتاب معامله گر منضبط به تریدرهای تازه‌کار کمک می‌کند تا با روان‌شناسی بازار آشنا شوند و از طریق افزایش شناخت خود، دید جدید و عمیق‌تری به بازار داشته باشند. در واقع داگلاس معتقد است که برای رسیدن به شناخت بازار، ابتدا باید به خودشناسی رسیده باشید؛ چرا که تنها در آن زمان می‌توانید آگاهانه و بدون تردید، معاملات‌تان را انجام دهید.

کتاب‌های مارک داگلاس اغلب جزو بهترین کتاب های بورس طبقه‌بندی شده و میان پرفروش‌ترین کتاب های بورسی حضور دارد.

خرید کتاب معامله گر منضبط

کتاب تحلیل تکنیکی به زبان ساده

کتاب تحلیل تکنیکی به زبان ساده از «محمد مساح»، یک کتاب نسبتاً کوتاه است. این اثر با هدف آشنایی اولیه با روش تحلیل تکنیکال نوشته شده و حاصل مطالعات گسترده نویسنده در رابطه با این موضوع است. نویسنده کتاب معتقد است بخشی از ناکامی بسیاری از تریدرهای تازه‌کار طی چند سال اخیر، ناشی ناآشنایی آنان با مبانی تحلیل تکنیکال بوده.

کتاب تحلیل تکنیکی به زبان ساده شامل نوشته‌ها، گفتارها و اندیشه‌های تحلیلگران شناخته شده به همراه برداشت‌های نویسنده از آنان است. اگر به دنبال خرید کتاب بورسی برای آشنایی با مبانی تحلیل تکنیکال هستید، این اثر می‌تواند راضی‌کننده باشد.

خرید کتاب تحلیل تکنیکی به زبان ساده

کتاب تحلیل موج های الیوت در بازار سرمایه

کتاب تحلیل موج های الیوت در بازار سرمایه نوشته «رابرت پریچر»، تحلیل‌گر و تریدر شناخته‌شده بازارهای مالی، است. این اثر یکی از منابع شناخته‌شده میان فعالان بازارهای مالی بوده و اغلب نامش را می‌توانید در فهرست پرفروش ترین کتاب های بورس پیدا کنید. امواج الیوت، یکی از مباحث تخصصی بازارهای مالی هستند؛ این مبحث بیان می‌کند که رفتار بازار، به‌صورت دوره‌ای تکرار می‌شود چرا که رفتار توده‌ها در بازار دائماً در حال تکرار است. طبق این فرضیه، تاریخ در بازارهای مالی تکرار می‌شود و رفتارشناسی توده، نقش پررنگی در پیش‌بینی آن دارد.

پریچر ضمن بررسی نظریه «نلسون الیوت»، به تشریح دقیق و واضح انواع امواج پرداخته و مباحث اصلی آنان را آموزش می‌دهد. البته او به همین بسنده نکرده و کاربرد عملی آنان در بازار سرمایه را نمایش می‌دهد. وی در انتها به رابطه امواج با فرمول فیبوناجی هم می‌پردازد. اگر قصد فعالیت جدی در بازارهای مالی را دارید، کتاب تحلیل موج های الیوت» اثری است که باید در کتابخانه‌تان داشته باشید.

خرید تحلیل موج های الیوت در بازار سرمایه

کتاب تحلیل تکنیکی از «الف» تا «ی»

کتاب تحلیل تکنیکی از الف تا ی مجموعه‌ای از نوشته‌ها و آموزش‌های اساتید بزرگ و فعال در بازارهای مالی است. محمد مساح، نویسنده کتاب و…، مسئولیت گردآوری مطالب کتاب را برعهده داشته. تمامی روش‌های تحلیل تکنیکال معرفی شده در کتاب، با نمودارهای شرکت‌ها و مجموعه‌های حاضر در بازار بورس اوراق بهادار ایران منطبق شدند تا بهتر متوجه کارکرد آنان بشوید.

در صورتی که به یادگیری روش‌های مختلف و کاربردی تحلیل تکنیکال علاقه‌مندید، کتاب تحلیل تکنیکی از الف تا ی می‌تواند مرجع مناسبی برایتان باشد.

خرید کتاب تحلیل تکنیکی از الف تا ی

کتاب مفاهیم اولیه بورس به زبان ساده

کتاب مفاهیم اولیه بورس به زبان ساده به قلم «کامیار فراهانی‌فرد» و «رضا صبری»، یکی از بهترین کتاب های بورس برای آغاز راهتان است. هدف از نگارش این کتاب، آشنایی عموم مردم با مفاهیم و اصطلاحات مهم و رایج بورس از قبیل افزایش سرمایه از محل صرف سهام، نوسان قیمت سهم و حق تقدم – حجم مبنا، شاخص‌ها، پرتفوی و … عنوان شده است. نویسندگان در میان این مطالب به اصول سرمایه گذاری هم اشاره‌هایی می‌کنند.

در صورتی که به تازگی وارد بازار سهام شدید و به دنبال یک کتاب روان و جامع، برای یادگیری اصول اولیه می‌گردید، کتاب مفاهیم اولیه بورس به زبان ساده پاسخ مناسبی به نیازتان خواهد بود.

خرید کتاب مفاهیم اولیه بورس به زبان ساده

کتاب آشنایی با مفاهیم بورس اوراق بهادار

کتاب آشنایی با مفاهیم بورس اوراق بهادار یکی دیگر از گزینه‌های خرید کتاب های بورس برای تازه‌کاران است. این اثر توسط «محمدرضا مهرانفر» نوشته و توسط «نشر چالش» منتشر شده است. این کتاب به صورت فصل به فصل، به توضیح کامل بورس و تمامی نکاتی که باید بدانید پرداخته؛ به شکلی که بعد از مطالعه این اثر می‌توانید به راحتی و با خیالی آسوده فعالیت‌تان را در بازار سرمایه آغاز کنید. کتاب آشنایی با مفاهیم بورس اوراق بهادار یکی از بهترین کتاب های بورس برای مبتدیان و تازه‌واردان است.

خرید کتاب آشنایی با مفاهیم بورس اوراق بهادار

کتاب چگونه سهام سودآور انتخاب کنیم؟

کتاب چگونه سهام سودآور انتخاب کنیم؟ نوشته‌ی «پائول لارسون»، سردبیر مجموعه کتاب‌های Morningstar Investing و فعال شناخته‌شده‌ی بازارهای مالی، است. لارسون در این کتاب، طی 23 فصل به توضیح استراتژی‌های مختلف سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه پرداخته و روش‌های انتخاب سهام خود را توضیح می‌دهد. البته کتاب چگونه سهام سودآور انتخاب کنیم؟ تنها شامل تجربه‌های لارسون نبوده و تجربه‌های سهامداران شناخته‌شده و بزرگی از قبیل «وارن بافت»، «فیلیپ فیشر» و «بنیامین گراهام» هم در فصل پایانی آن گنجانده شدند.

نکته قوت کتاب چگونه سهام سودآور انتخاب کنیم؟ در نحوه نگارش آن نهفته است. متن این اثر برخلاف دیگر کتاب های بورس پیشرفته به صورتی است که معامله‌گران با سطح اطلاعات و تجربه‌های متفاوت بتوانند از آن استفاده کنند.

خرید کتاب چگونه سهام سودآور انتخاب کنیم؟

کتاب زندگی از راه داد و ستد در بازارهای مالی

کتاب زندگی از راه داد و ستد در بازارهای مالی اثر «الکساندر الدر»، مدیر شرکت «Financial Trading Inc»، یکی از پرفروش ترین کتاب های بورسی است. این کتاب یکی از بهترین آثار موجود در رابطه با روانشناسی بازارهای مالی لقب گرفته و اطلاعات کاملی در این زمینه ارائه می‌کند.

همانطور که احتمالا می‌دانید، روش‌های مختف تحلیل سهام و ارزش شرکت‌ها چه تکنیکال و چه بنیادی به تنهایی پاسخگوی نیازهای یک تریدر حرفه‌ای نیستند؛ بلکه آشنا بودن با روانشناسی بازارهای مالی یکی از مهم‌ترین مهارت‌های این افراد است. کتاب زندگی از راه داد و ستد در بازارهای مالی، یک گزینه‌ی عالی برای اشخاصی است که می‌خواهند با روانشناسی رفتار بازار آشنا شوند.

خرید کتاب زندگی از راه دادوستد در بازارهای مالی

کتاب ناگفته های بورس ایران

کتاب ناگفته های بازار بورس ایران نوشته‌ی «علی صالح آبادی»، رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار ایران است. صالح آبادی در این کتاب از اتفاقات و ماجراهای بورس ایران در زمان ریاست خود (1384-1393) صحبت می‌کند. تصویب قوانین جدید طی این سال‌ها، تاثیر اتفاقات مهم بر بازار سرمایه و چالش‌های آن، از جمله مباحثی هستند که در این کتاب گنجانده شدند. در صورتی که تمایل به شناخت کامل بازار بورس ایران و اتفاقات آن دارید، کتاب ناگفته های بازار بورس ایران پیشنهاد ما به شماست.

خرید کتاب ناگفته های بورس ایران

در این مطلب به معرفی تعدادی از بهترین و پرفروش‌ترین کتاب های بورس پرداختیم. اگر کتاب بورس مناسب دیگری می‌شناسید که جایش در فهرست بالا خالی است از طریق بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان این صفحه در میان بگذارید. ما در کتابانه مفتخریم که با گردآوری آثار مختلف، به مرجعی مناسب جهت تهیه و خرید کتاب های بورسی بدل شدیم.

1. بهترین کتاب های بورس خارجی کدامند؟

«کتاب های چگونه در بورس دو میلیون دلار بدست آورم؟»، «کتاب تحلیل بنیادی، تکنیکال یا ذهنی؟» و… از جمله بهترین کتاب های بورس خارجی هستنذد.

2. چگونه تحلیل تکنیکال یاد بگیریم؟

مطالعه کتاب های بورس با موضوع تحلیل تکنیکال مانند کتب «تحلیل موج های الیوت» و «تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه»، می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند.

3. روانشناسی بازار سرمایه چیست؟

به گفته بسیاری از بزرگان بازارهای مالی، تکنیک‌های مختلف تحلیل سهام تنها بخشی از مهارت‌های یک تریدر موفق‌اند. مهم‌ترین مهارت یک معامله‌گر موفق رفتارشناسی و آشنایی با روانشناسی بازار است. با استفاده از این دو کتاب می‌توانید به روانشناسی بازار مسلط شوید.

4. چه کتاب‌هایی برای آشنایی با مفاهیم اساسی و پایه‌ای بورس بخوانیم؟

کتاب «آشنایی با مفاهیم بورس اوراق بهادار» و کتاب «مفاهیم اولیه بورس به زبان ساده»، از پرفروش‌ترین کتاب های بورس برای افراد مبتدی هستند.

مطالعه بیشتر: معرفی بهترین کتاب های رهبری کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت