بهترین کتاب های مدیریت منابع انسانی

بهترین منابع مدیریت منابع انسانی

اهمیت مطالعه کتابهای مدیریت منابع انسانی

مدیریت منابع انسانی با بهره‌وری از نیروی انسانی می کوشد تا به اهداف سازمان دست یابد و بخشی از نیازهای کارکنان را نیز تامین کند زیرا منابع انسانی هر سازمان عامل اصلی پیشرفت و حیات آن سازمان می باشد. مدیریت منابع انسانی به درک و شناخت رفتار انسانها در محیط کار و انتخاب سِمَت مناسب با توجه به استعداد کارکنان می پردازد. از این رو متوجه اهمیت کتاب های مدیریت منابع انسانی در بین کتاب های رشته مدیریت می شویم.

فهرست بهترین کتاب‌های مدیریت منابع انسانی

ما در این مقاله تعدادی از بهترین کتاب های مدیریت منابع انسانی را که از سهم فروش و محبوبیت بالایی در بین داوطلبان برخوردار هستند را جمع آوری کرده‌ایم؛ تا شما داوطلبان را در انتخاب برترین کتاب های مدیریت منابع انسانی یاری بدهیم.


کتاب مدیریت منابع انسانی اسفندیار سعادت

کتاب مدیریت منابع انسانی اسفندیار سعادت

کتاب مدیریت منابع انسانی سعادت از انتشارات سمت مشتمل بر 12 فصل می باشد. هدف کتاب آشنایی هرچه بیشتر با عامل انسانی و نقش منحصر به فرد او به عنوان طراح و مجری سیستمها و فرآیندهای سازمانی می باشد. نقش مدیریت منابع انسانی، نخست تشخیص بالقوه نیروهای شاغل در سازمان و سپس فراهم آوردن امکاناتی برای شکوفایی آنهاست.

این اثر برای دانشجویان رشته ی مدیریت در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و مدیران کسب و کارها تدوین شده است. اثر حاضر بعنوان معروف‌ترین کتاب مدیریت منابع انسانی شناخته می شود.


کتاب مدیریت منابع انسانی آرین قلی پور

کتاب مدیریت منابع انسانی آرین قلی پور

کتاب مدیریت منابع انسانی قلی پور، به تحلیل و تجزیه مدیریت استراتژیک منابع انسانی، سیستم انتخاب و کارمندیابی، فرایند برنامه‌ریزی منابع انسانی، حقوق و دستمزد کارکنان می‌پردازد. در این اثر مثال‌هایی از دنیای واقعی سازمان‌ها برای ارائه شواهد تجربی گردآوری شده است. دکتر آرین قلی پور می‌کوشد تا خوانندگان را با متدولوژی‌های معتبر و محکم، تفکر اندیشمندان و بزرگان از جمله دسلر، دنیزور، رابینز و ایوانکوویچ، با ایده‌های آنان آشنا شوند.

در انتهای هر فصل سوالات مرتبط با موضوع فصل جهت ارزیابی و آشنایی با سوالات آورده شده و پیوست آخر کتاب چند نمونه پرسشنامه مرتبط با موضوعات کتاب و قوانین مربوط به استخدام را آورده است. کتاب مدیریت منابع انسانی آرین قلی پور مناسب دانشجویان کارشناسی رشته مدیریت، حسابداری و اقتصاد می باشد.


کتاب مبانی مدیریت منابع انسانی اثر گری دسلر

کتاب مبانی مدیریت منابع انسانی گری دسلر

کتاب مبانی مدیریت منابع انسانی با ترجمه‌ی علی پارسائیان و سیدمحمد اعرابی مرورى جامع ، فشرده و نو در مفاهیم، مبانى و روش هاى مدیریت امور پرسنلى ومدیریت منابع انسانى در ساده ترین شکل مى‌باشد. کلیه فصل هاى کتاب الگویى یکسان دارند.

هر فصل به منظور طرح موضوع، هدف هاى رفتارى و عنوان هاى اصلى شروع مى شود، سپس متن اصلى به تفصیل تشریح مى گردد. در متن اصلی مطالب بسیار ارزنده اى تحت عنوان: مدیریت منابع انسانى در مرحله عمل و مدیریت منابع انسانى و مسائل جهانى مطرح مى گردد.

در پایان هر فصل نیز، خلاصه اى از بحث مورد نظر و تمرین هاى کاربردى هم آورده شده است. اثر حاضر جزو بهترین کتاب های مبانی مدیریت منابع انسانی می باشد که به زبان فارسی ترجمه شده است.


کتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی آرمسترانگ

کتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی آرمسترانگ

کتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی مایکل آرمسترانگ به عنوان یک مرجع جامع و موثر در حوزه مدیریت قابل استفاده خواهد بود. این کتاب با استفاده از آخرین تحقیقات در ۱۳ فصل تدوین گردیده است و به انواع استراتژی های کاربردی توسط مدیران سازمان ها برای بهره وری هرچه بیشتر از منابع انسانی اشاره دارد. مطالعه این کتاب علاوه بر دانشجویان رشته های مدیریت، برای مدیران سازمان ها نیز مفید خواهد بود.


کتاب مدیریت منابع انسانی پیشرفته عباس پور

کتاب مدیریت منابع انسانی پیشرفته عباس پور

موضوعاتی که در کتاب مدیریت منابع انسانی پیشرفته عباس پور بررسی می‌شود در 5 بخش و 18 فصل ارائه و براساس یک فرآیند پیچیده پژوهشی تلاش شده مهم ترین مباحث مدیریت منابع انسانی براساس آخرین یافته‌های علمی و به استناد منابع دست اول بررسی گردد.

محتوای کتاب از مطالب متنوع منابع تخصصی مرتبط با موضوع تهیه شده که می‌تواند برای استادان محترم این درس و دانشجویانی که در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند، بسیار سودمند باشد. بر این اساس در این کتاب، تلاش شده اساسی ترین مباحث مدیریت منابع انسانی براساس آخرین یافته‌های علمی بررسی گردد.


کتاب مدیریت منابع انسانی و امور کارکنان سیدجوادین

کتاب مدیریت منابع انسانی و امور کارکنان سیدجوادین

کتاب مدیریت منابع انسانی و امور کارکنان دکتر سیدرضا سیدجوادین به بررسی کلیات، استخدام یا تدارک نیرو، نظام پرداخت، توسعه انسانی، روابط کار و نگهداری کارکنان می‌پردازد و می‌کوشد مباحث را با زبانی ساده و روان به صورت جامع در اختیار دانشجویان قرار دهد.

در انتهای هر فصل خلاصه و پرسش هایی جهت جمع بندی و بحث بیشتر آورده شده و در ارائه مطالب از جداول، نمودارها و تصاویر استفاده شده است. کتاب مدیریت منابع انسانی و امور کارکنان سیدجوادین مناسب دانشجویان کارشناسی رشته مدیریت و حسابداری می باشد.


کتاب مدیریت منابع انسانی استوارت

کتاب مدیریت منابع انسانی استوارت

کتاب مدیریت منابع انسانی نوشته‌ی استوارت و براون به بررسی چگونگی ایجاد یک منبع استراتژیک، تأمین و حفظ کارکنان موثر، بهبود عملکرد کارکنان و انگیزش و مدیریت کارکنان می پردازد. نویسندگان این اثر عملیات استراتژیک را به صورت یکپارچه ارائه می کند و دلایل راهگشا نبودن ابزارهای منابع انسانی را بررسی و به تعیین ابزار و راهکار مناسب می پردازد.

استراتژی و عمل صحیح در جذب نیروی انسانی، دلایل موفقیت هر سازمان، چگونگی ایجاد انگیزش شغلی در کارکنان و یافتن استعداد مناسب هر کار از دیگر مباحثی است که در این کتاب مورد بررسی قرار می گیرد.

در ابتدای هر فصل اهداف یادگیری و در انتهای آن خلاصه مطالب و پرسش ها جهت جمع بندی و آشنایی با سوالات آورده شده است. نویسندگان با زبانی ساده و مثال های متفاوتی از شرکت ها و سازمان های پیشرفته، بازگویی دلایل موفقیت آنها، ارزیابی نمودارها و جداول مطالب را در اختیار دانشجویان قرار می دهند.


کتاب ارشد مرجع کامل مدیریت منابع انسانی سیدجوادین

کتاب ارشد مرجع کامل مدیریت منابع انسانی سیدجوادین

کتاب مرجع کامل مدیریت منابع انسانی سیدجوادین و جلیلیان از نشر نگاه دانش به منظور آماده‌سازی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد مدیریت و آزمون‌های مرتبط تدوین شده است. از این اثر به عنوان بهترین منبع برای آزمون ارشد مدیریت یاد می‌شود که مهم‌ترین ویژگی‌های آن عبارتند از:

  • پوشش کامل منابع اصلی و مطالب مهم منابع جدید مکمل
  • جامعیت از نظر سرفصل‌ها و مباحث
  • شرح روان و طبقه‌بندی شده‌ی مطالب
  • برجسته (بولد کردن) عبارات و اصطلاحات مهم
  • سوالات آزمون کارشناسی ارشد به همراه پاسخ تشریحی
  • سوالات تالیفی استاندارد و شبیه‌سازی شده به همراه پاسخ تشریحی
  • ذکر معادل انگلیسی واژگان و ترجمه‌ی گوناگون از منابع مختلف

کلام آخر

بهترین کتاب های مدیریت منابع انسانی که در این مقاله انتخاب شده‌اند براساس تجربیات کارشناسان فروش کتابانه بوده است؛ چنانچه شما جای کتابی را در این میان خالی می بینید لطفا از طریق نظرات با ما در میان بگذارید.

لازم به ذکر است برای خرید کتاب های ارشد مدیریت، می توانید به سایت کتابانه مراجعه کنید.(+)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت