بهترین کتاب های اصول و مبانی علم اقتصاد

پرفروش ترین کتاب های اصول و مبانی علم اقتصاد

اهمیت کتاب های اصول علم اقتصاد در زندگی روزمره

مطالعه اقتصاد به ما کمک می کند تا جهان اطراف خود را بهتر بشناسیم، به طور آگاهانه در فعالیت های اقتصادی مشارکت کنیم و در نهایت درک بهتری از مزیت ها و محدودیت های اقتصادی داشته باشیم. ممکن است شما به زندگی عادی و روزمره خود ادامه دهید و به صراحت اعلام کنید که نیازی به مطالعه بیشتر درباره بسیاری از علوم ندارید ولی این عقیده را در مورد اقتصاد نمی توانید به صراحت بیان کنید.

در هر شغل و مقامی که باشید و هر مسئولیتی که به عهده شما گذاشته شده باشد نیاز به مطالعه اقتصاد دارید. هرچه این مقام و مسئولیت بالاتر باشد آگاهی از اصول و مبانی اقتصاد اهمیت بیشتری برای شما دارد. مطالعه اقتصاد نه تنها برای دانشجویان رشته اقتصاد مفید است بلکه برای تمامی مردم به ویژه مدیران سیاسی و اقتصادی کشورها و کسانی که رشته تحصیلی آن ها اقتصاد نیست، ضروری است. از این رو به اهمیت کتاب های رشته اقتصاد در زندگی بشری پی می‌بریم.

فهرستی از برترین کتاب های اصول علم اقتصاد

ما در این مقاله تعدادی از بهترین کتاب های اصول و مبانی علم اقتصاد را که از سهم فروش و محبوبیت بالایی در بین داوطلبان برخوردار هستند را جمع آوری کرده‌ایم؛ تا شما داوطلبان را در انتخاب برترین کتاب های کلیات علم اقتصاد یاری بدهیم.


کتاب کلیات علم اقتصاد گریگوری منکیو

معرفی کتاب کلیات علم اقتصاد منکیو

کتاب کلیات علم اقتصاد گریگوری منکیو با ترجمه‌ی حمیدرضا ارباب دلایلی را برای ضرورت خواندن اقتصاد بیان می‌کند. اولین دلیل این است که مطالعه‌ی اقتصاد کمک می‌کند تا جهان اطراف خود را، جهانی که در آن زندگی می‌کنید بهتر بشناسید. پرسش‌های زیادی درباره‌ی اقتصاد وجود دارد که ممکن است حس کنجکاکوی شما را تحریک کند.

دلیل دوم برای مطالعه‌ی اقتصاد براساس کتاب کلیات علم اقتصاد منکیو از نشر نی، این است که در درک و مشارکت آگاهانه در اقتصاد کمک می‌کند. وقتی شما به زندگی خود فکر می‌کنید ممکن است تصمیم گیری‌های اقتصادی زیادی را در نظر داشته باشید.


کتاب مبانی علم اقتصاد گریگوری منکیو

معرفی کتاب مبانی علم اقتصاد منکیو

کتاب مبانی علم اقتصاد منکیو ترجمه حمیدرضا ارباب شامل مباحث اقتصاد خرد و کلان است. از سوی دیگر، توجه دانشجویان بیشتر معطوف به کاربردها و سیاست ها می شود و کمتر به نظریه های رسمی اقتصاد پرداخته شده است. اثر حاضر که جزو سرشناس ترین کتاب های مبانی علم اقتصاد هست، شامل مطالعات موردی یا قضایای واقعی بسیار زیادی است که در درک اصول علم اقتصاد و کاربرد آنها به دانشجویان کمک می کند.


کتاب اصول اقتصاد محسن نظری

معرفی کتاب اصول اقتصاد نظری

کتاب اصول اقتصاد به قلم محسن نظری مناسب برای دانشجویان رشته های مختلف از قبیل: MBA، اقتصاد، حقوق، علوم اجتماعی و … می‌باشد. کتابی که در سایت کتابانه مشاهده می‌کنید، ویراست جدید از این اثر است که تغییرات زیر در آن اعمال شده است:

اول: در فصل های این کتاب، بخشی تحت عنوان «کاربرد مدیریتی» افزوده شده تا شیوه و اهمیت کاربرد مطالب برای خوانندگان بیشتر آشکار شود.

دوم: یک فصل جدید به فصول پیشین اضافه شده است که «مباحث جدید در علم اقتصاد» نام گرفته و مولف در این فصل، مطالبی که اخیرا وارد علمِ وسیع اقتصاد شده را با زبان ساده و شیوا به رشته تحریر در آورده است. ویژگی های گفته شده این اثر ارزشمند را به بهترین کتاب اصول علم اقتصاد تبدیل کرده است.


کتاب مبانی و اصول علم اقتصاد یدالله دادگر

معرفی کتاب مبانی و اصول علم اقتصاد دادگر

کتاب مبانی و اصول علم اقتصاد دادگر درباره اصول کلی و مبانی علم اقتصاد به گونه ای تنظیم یافته است که می تواند راهگشا و راهنمای تمامی مخاطبان خود باشد. هر چند به عنوان مقدمه ای بر علم اقتصاد برای دانشجویان این رشته نیز طراحی شده است.

نویسندگان هدف از تدوین این اثر را ترسیم اجمالی مبانی و اصول علم اقتصاد و پرداختن به اصلی ترین مواد آن در یک درس دانشگاهی دانسته اند و تمام تلاش خود را به کار گرفته اند که زبان کتاب بتواند مخاطبان عام خود را نیز از میان دیگر قشرها انتخاب کند.

مطالب این کتاب به گونه ای تنظیم شده است که می تواند به سرفصل های مصوب دورس علم اقتصاد، اقتصاد خرد و کلان دیگر رشته های علوم انسانی را پوشش بدهد.


کتاب اصول علم اقتصاد دومینیک سالواتوره

معرفی کتاب اصول علم اقتصاد سالواتوره

کتاب اصول علم اقتصاد دومینیک سالواتوره کلیه مباحث اصلی و مبانی این علم را پوشش می دهد که برای دانشجویانی که در رشته تخصصی و غیر تخصصی اقتصاد تحصیل می کنند بسیار مفید و قابل استفاده است. ویژگی دیگری که شاید در کمتر کتاب مبانی می توان یافت نحوه تقسیم بندی و سازماندهی مباحث در هر فصل است.

در عین حال که این کتاب به عنوان مرجع تمام کتب درسی علم اقتصاد نوشته شده و همچنین بیان نظریه ها و اصول به قدری کاملند که می توان آن را به عنوان یک کتاب درسی اقتصاد مقدماتی نیز مورد استفاده قرار گیرد.


کتاب کلیات علم اقتصاد دارون عجم اوغلو

معرفی کتاب کلیات علم اقتصاد عجم اوغلو

نویسندگان کتاب کلیات علم اقتصاد از انتشارات روزنه، این کتاب را نوشتند تا سادگی انگاره‌های اقتصادی و قدرت فوق‌العاده‌ی آن‌ها را در توضیح، پیش‌بینی و اصلاح آنچه در جهان رخ می‌دهد برجسته سازند. نویسندگان قصد دارند دانشجویان بر قواعد “اساسی” تحلیل اقتصادی اشراف پیدا کنند.


کلام آخر

بهترین کتاب های مبانی و اصول علم اقتصاد که در این مقاله انتخاب شده‌اند براساس تجربیات کارشناسان فروش کتابانه بوده است؛ چنانچه شما جای کتابی را در این میان خالی می بینید لطفا از طریق نظرات با در میان بگذارید. چنانچه مطلب فوق برای شما مفید بود، خوشحال می شویم آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

لازم به ذکر است برای خرید کتاب های ارشد رشته اقتصاد می توانید به سایت کتابانه مراجعه کنید.(+)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت