بهترین منابع علوم فنون ادبی کنکور

اهمیت علوم و فنون ادبی در کنکور انسانی

سؤالات بخش زبان و ادبیات فارسی در دفترچه تخصصی رشته علوم‌ انسانی از کتاب‌ های علوم و فنون ادبی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم هستند. در این درس، اکثر مطالب نیاز به‌ مرور زیاد دارند، به جز آرایه‌ها و عروض و قافیه که بیشتر نیازمند به حل تست‌های زیاد هستند.

منابع این درس باید پوشش مناسبی هم بر روی مباحث حفظی، مروری و هم بر روی مباحث مفهومی داشته باشد تا داوطلب بتواند 30 سؤال این بخش را در سی دقیقه به نحو احسن پاسخ دهد.

همین امر باعث شده که انتخاب بهترین کتاب علوم و فنون ادبی کنکور از میان کتاب‌ های معروف رشته انسانی، چالشی برای داوطلبان باشد. با ما همراه باشید، در ادامه، به معرفی و مقایسه منتخب این کتاب‌ ها پرداخته شده است.


فهرست بهترین کتاب علوم و فنون ادبی کنکور

کتاب تست علوم و فنون ادبی کنکور خیلی سبز

کتاب علوم و فنون ادبی انتشارات خیلی سبز، یکی از کتب کارآمد در کنکور سراسری انسانی است.

این کتاب، با متمایز کردن نکات برتر، پوشش تیپ‌های مختلف سؤالات شامل تست‌های تک‌ موضوعی، ترکیبی و الفبایی، طبقه‌ بندی سؤالات از متوسط به دشوار و… توانسته نظر داوطلبان و معلمان را به خود جلب کند.

بهترین منابع علوم فنون ادبی کنکور
فهرست کتاب تست علوم و فنون ادبی خیلی سبز

کتاب تست علوم و فنون ادبی کنکور مشاوران

کتاب علوم و فنون ادبی انتشارات مشاوران آموزش، یکی از کتاب‌ های معروف رشته انسانی در درس زبان و ادبیات تخصصی کنکور است.

این کتاب به چهار بخش «سبک‌شناسی و تاریخ ادبیات»، «عروض و قافیه»، «آرایه‌های ادبی» و «قرابت معنایی» تقسیم شده است.

در این بخش‌ها، سعی شده به‌ وسیله نمودارها و جداول مقایسه‌ای، جهت یادگیری درس علوم و فنون ادبی از سمت حفظی به سمت مفهومی تغییر پیدا کند.

بهترین منابع علوم فنون ادبی کنکور
فهرست کتاب تست علوم و فنون ادبی مشاوران

کتاب تست میکرو علوم و فنون ادبی کنکور گاج

کتاب علوم و فنون ادبی میکرو گاج، یکی دیگر از کتاب‌ های معروف رشته انسانی در درس علوم و فنون ادبی کنکور است.

این کتاب هم مانند اکثر کتاب‌ های دیگر انتشارات گاج، چیدمانی درس به درس دارد که داوطلب می‌تواند از مطالعه درسنامه آغاز کرده و برای تسلط بیشتر، از تست‌های متنوع موجود در درسنامه استفاده کنند.

همچنین در انتهای هر فصل کتاب میکرو علوم و فنون ادبی انتشارات گاج، آزمون‌های جامعی از مباحث بیان شده برای جمع‌بندی آن‌ها ارائه شده است.

بهترین منابع علوم فنون ادبی کنکور
فهرست کتاب علوم و فنون ادبی میکرو گاج

کتاب علوم و فنون ادبی کنکور مهروماه

کتاب علوم و فنون ادبی جامع کنکور انتشارات مهروماه، با محتوایی منطبق بر کتاب درسی، سعی در آماده نمودن مخاطبان برای شرکت در کنکور دارد.

بخش‌های مختلف کتاب علوم و فنون در هر سه پایه تحصیلی، شامل تاریخ ادبیات، آرایه‌های ادبی، قافیه و عروض، سبک‌شناسی بوده که متناسب با هر یک از عناوین درسی، توضیحات و مفاهیم آن بیان شده‌اند.

بهترین منابع علوم فنون ادبی کنکور

در این مطلب سعی کردیم تا با معرفی بهترین کتاب های درس جامعه علوم و فنون ادبی کنکور راهنمایی خوبی به شما عزیران کرده باشیم تا نقش اندکی در موفیقتتان در کنکور داشته باشیم.

امیدواریم از این مطلب بهره خوبی برده باشید. خوشحال می‌شویم نظرات شما عزیزان را نیز راجع به کتاب های علوم و فنون ادبی کنکور بدانیم.

مقاله‌های پیشنهادی کتابانه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت