خرید کتاب شعر کودک

معرفی بهترین کتاب های شعر کودک

 شعر در واقع از چیدن کلماتی موزون کنار هم به همراه کمی تخیل و یا جان بخشیدن به اشیا ساخته می‌شود و ساختاری موسیقیایی نیز دارد.

شعر کمک می‌کند تا کودک دریافت دیگری از محیط اطراف خود داشته باشد.

شعر می‌تواند واژه‌ها را برای کودک به تصویر بکشد چرا که با ریتم همراه است و به همین علت کمک می‌کند تا واژگان در ذهن کودک برای باقی بماند.

اهمیت کاربرد کتاب شعر برای کودک

شعر کودک از جمله مواردی است که می‌توان به کمک آن موضوعات مختلف تربیتی، فرهنگی و آموزشی را به کودک آموخت چرا که اغلب از کلمات ساده ساخته شده و به خاطر آهنگی که در کلمات قرار دارد کودک خیلی زود با آن ارتباط برقرار می‌کند و آنها را می‌آموزد. ریتم و موسیقی کلام سبب می‌شود مطالب ماندگار شوند. یکی از مهمترین دسته‌بندی ها در حوزه کتاب کودک و نوجوان مربوط به اشعاری است که جنبه‌ی آموزشی و تربیتی دارند.

فهرستی از بهترین کتاب های شعر کودکانه

در این مقاله لیستی از برترین کتاب های شعر کودک از شاعران بزرگ این حوزه ارائه شده است برای مشاهده‌ی این کتاب ها و آشنایی بیشتر با کتاب های شعر کودک می توانید به سایت کتابانه مراجعه نمایید.


خرید کتاب تاتی کوچولوها

کتاب تاتی کوچولوها

این اثر از بهترین کتاب‌های شعر، یک مجموعه‌ی ده جلدی است که به زبان شعر توسط ناصر کشاورز و شکوه قاسم‌نیا سروده شده است. این اثر با هدف آموزش و آشنایی کودکان با محیط اطراف خود و مسائلی که در طول روز ممکن است با آنها رو به رو شوند مانند پوشیدن لباس، رفتن به دست شویی، پیدا کردن دوست، ورزش کردن، خوابیدن، بازی کردن و… برای گروه سنی یک تا شش سال تهیه و چاپ شده است. اشعار ساده، آهنگین و تصاویر رنگی زیبا یکی از ویژگی های مثبت آن می باشد.


خرید کتاب های ترانه های نی نی

کتاب ترانه های نی نی

این مجموعه در چند جلد برای گروه سنی 6 تا 18 ماه توسط رودابه حمزه‌ای و رها زادمهر سروده شده و در انتشارات پیدایش به چاپ رسیده است. این مجموعه از بهترین کتاب‌های شعر کودک می‌باشد که سعی دارد برخی موضوعات؛ مثل حیوانات، رنگ‌ها، رفتارهای اجتماعی و غیره را در قالب شعر به کودک بیاموزد. تصاویر رنگی و طراحی ویژه ی این مجموعه باعث شده تا کودکان جذب این کتاب شوند و از خواندن آن لذت ببرند.


خرید مجموعه کتاب های می می نی از نشر افق

کتاب ترانه های می می نی و مامانی

این مجموعه از بهترین کتاب‌های شعر و سروده‌ی ناصر کشاورز می‌باشد و به داستان‌های مختلفِ رفتاریِ میمون کوچولوی شیرین و بامزه‌ای به نام ” می‌می‌نی ” می‌ پردازد. در هر جلد از این مجموعه می‌می‌نی خود را دچار دردسری می‌کند و یا ناخودآگاه برایش حادثه‌ای پیش می آید که به کمک مامان از آن مشکل درس می‌گیرد و تجربه‌اش بیشتر می‌شود. این مجموعه سعی کرده است با شعرهای آهنگین و تصاویر جذاب، نکات رفتاری مثبت را به کودک آموزش دهد.


معرفی بهترین کتاب های شعر کودک

کتاب ترانه های کی بود؟ کی بود؟

این اثر از بهترین کتاب‌های شعر سروده‌ی ناصر کشاورز در قالب مجموعه‌ای از سروده‌هایی آهنگین و کوتاه سعی دارد کودکان را با برخی از آفریده‌های خداوند در طبیعت مانند: ( خورشید، ستاره و ماه، رودخانه، کویر، کوه، جنگل، دریا، آبشار و… ) آشنا سازد و زیبایی و ویژگی‌های هر یک را برای کودکان شرح دهد. همچنین سروده‌های دلنشین این کتاب در کنار تصویرگری شاد و کودکانه‌ی آن و به درک بصری کودکان کمک می‌کند تا تصویر هر آفریده‌ی خدا و مکان‌هایی که در کتاب ذکر شده را در ذهن نگه دارند.


خرید کتاب دالی بازی

کتاب دالی بازی

این اثر از بهترین کتاب‌های شعر، سروده‌ی زهرا موسوی می‌باشد که توسط انتشارات فنی ایران به چاپ رسیده است. این مجموعه در چندین جلد در قالب شعر به آموزش برخی رفتارهای اجتماعی و فردی، انواع وسایل نقلیه، و مفاهیم اولیه مثل بالا، پایین و غیره پرداخته است. در تمامی صفحات این کتاب تصاویری وجود دارد که قابل حرکت دادن است این طراحی منحصربفرد باعث جذابیت این مجموعه برای کودکان شده است.


معرفی بهترین کتاب های شعر کودک

کتاب خرسی و دوستاش

این اثر از بهترین کتاب‌های شعرکودک سروده‌ی مریم اسلامی و فیروزه کاتب می‌باشد. این کتاب با ارائه‌ی قصه‌ای در قالب شعر از یک خرس ودوستانش سعی کرده است تا برخی رفتارهای صحیح مثل، مهربانی کردن به اطرافیان، چطور غذا خوردن و مواجه شدن با ترس‌ها و غیره را به کودکان بیاموزد. تصاویر رنگی و صفحات رنگی این کتاب باعث شده تا کودکان جذب این کتاب شوند و علاوه بر سرگرم شده مطالبی را بیاموزند.


مطالعه بیشتر: مقاله ی گفتار درمانی


معرفی بهترین کتاب های شعر کودک

کتاب های یادگاری

مجموعه‌ی کتاب های یادگاری از بهترین کتاب های شعرکودک توسط مهدی مردانی سروده شده است، بسیاری از اشعار کودکانه‌ی عامیانه و قدیمی همچون اتل متل توتوله، بارون میاد جرجر، لی لی لی لی حوضک، تاب تاب عباسی را محور قرار داده و با استفاده از آن ها اشعاری با مضمون جدید و کامل تر را به کودکان ارائه داده است.


معرفی بهترین کتاب های شعر کودک

کتاب بخون و حدس بزن

این مجموعه از بهترین کتاب‌های شعر کودک می‌باشد و در انتشارات آریا نوین به چاپ رسیده است. در هر صفحه از کتاب یک شعر معماگونه در وصف یک میوه،حیوان، سبزیجات، مشاغل و غیره سروده شده و کودک باید در انتهای شعر به فراخور موضوع نام را حدس بزند. در صفحه‌ی مقابل در زیر یک کادر که کودک می‌تواند آن را بلند کند تصویر توصیف شده نمایان می شود، این طراحی زیبا و خلاقانه‌ی کتاب، به جذابیت آن افزوده است. در مابین این اشعار اطلاعات مفیدی درباره موضوع ارائه شده به کودکان داده می شود.


معرفی بهترین کتاب های شعر کودک

کتاب ترانه های شیمو شیمو

کتاب شیمو از بهترین کتاب‌های شعر ناصر کشاورز می باشد که در نشر پنجره به چاپ رسیده است. این مجموعه در مورد موش کوچولویی به نام شیو است که در قالب شعر، به خردسالان مفاهیم و ارزش‌‌ها و آداب معاشرت، مشاغل و … را می‌آموزد. این شعرهای ساده و روان که مناسب با ویژگی‌‌های سنی کودک نیز می‌باشد، از شیمو شخصیتی محبوب ساخته است. تصاویر رنگی از مشخصه های جذاب کتاب برای کودکان است.


معرفی بهترین کتاب های شعر کودک

کتاب بخون و بچین کوچولو

این اثر از بهترین کتاب‌های شعر سروده‌ی مجید عاقله و … می‌باشد و کودکان را، در قالب شعرهایی ساده و کوتاه با موضوعاتی مانند حیوانات مزرعه، حیوانات جنگل، میوه ها، پرندگان، حیوانات دریایی، حشرات، وسایل نقلیه و مشاغل آشنا می سازد. در هر صفحه یک شعر موجود است و در صفحه ی مقابل آن یک پازل کوچک 2*2 که تصویر آن با شعر در ارتباط است، وجود دارد. هر کتاب از 6 پازل تشکیل شده و درست کردن پازل برای بسیاری از کودکان لذت بخش بوده، ذهن آن ها را فعال و حافظه ی تصویری شان را تقویت می کند.


معرفی بهترین کتاب های شعر کودک

کتاب ترانه های نیایش

این اثر از بهترین کتاب‌های شعر سروده‌ی مصطفی رحماندوست می‌باشد که در چند جلد مختلف به چاپ رسیده است. در تمامی جلدها سعی شده تا با زبان شعر، نعمت‌های خداوند اعم از خلقت گل، پدر، مادر، آسمان، باران و غیره را به کودکان معرفی کند. به این شکل آنها خداوند را بهتر می‌شناسند و راحت تر با آن ارتباط برقرار می‌کنند.


معرفی بهترین کتاب های شعر کودک

کتاب صدای چی بود؟

مجموعه‌ی صدای چی بود از بهترین کتاب‌های شعر کودک سروده‌ی زهرا موسوی می‌باشد و در هر یک از جلدهای آن سعی شده مخاطب را با صداهای مختلف مانند صدای وسایل نقلیه، حیوانات، ابزارآلات، وسایل خانه و طبیعت آشنا سازد و از این طریق کودکان را با اشیاء و جاندارن بسیاری آشنا می کند. شعرهای این مجموعه با الهام گرفتن از متل‌های ایرانی سروده شده‌اند. این مجموعه برای گروه سنی الف و ب مناسب می باشد.


معرفی بهترین کتاب های شعر کودک

کتاب بخون و بچین

مجموعه‌ی بخون و بچین کوچولو از بهترین کتاب‌های شعر کودک می باشد که در چندین جلد با عناوین مختلف چاپ رسیده است.  این کتاب  دارای جلد سخت می‌باشد و طراحی صفحات آن به گونه‌ای انجام شده که یک صفحه شعر و در مقابل آن صفحه‌ای از  پازل چند تکه قرار دارد. کودک شما علاوه بر خواندن شعر و لذت بردن از داستان آن می‌تواند با درست کردن پازل‌های مختلف آمده در هر صفحه برای مدت زمان بیشتری سرگرم شود.


معرفی بهترین کتاب های شعر کودک

کتاب عروسکی

کتاب عروسکی یکی از بهترین و جذاب ترین کتاب های کودک می‌باشد که با مضمون شعر توسط انتشارات مختلفی مثل سایه گستر، جابیرو زنبور(گاج) به چاپ رسیده است. در این مجموعه‌ها به زبان شعر به معرفی حیوانات مختلف و گاهی روایت داستانی به زبان شعر پرداخته شده است و برای آشنایی بیشتر کودکان، به جای تصویر حیوان در هر صفحه و روی جلد، عروسکی از آن حیوان قرار گرفته که کودک می‌تواند با قرار دادن دست خود در آن حرکتش دهد و یا به جای آن حرف بزند.


معرفی بهترین کتاب های شعر کودک

کتاب پنج انگشت بودند که …

این کتاب از بهترین کتاب‌های شعرکودک و سروده‌ی مصطفی رحماندوست است؛ مجموعه‌ای داستان گونه که در قالب شعرهای شاد و طنز گونه سعی دارد کودکان را با برخی از مشاغل، بازی‌ها، غذاها و … به طور مختصر و مفید آشنا کند. هر کدام از این ترانه‌های آهنگین روایت‌گر داستانی است که بین پنج انگشت دست اتفاق می‌افتد. که می‌توان با بازی دادن انگشتان دست کودک، آن ها را خواند تا تاثیرگذار‌تر گردد.


معرفی بهترین کتاب های شعر کودک

کتاب مثل آب نبات

مجموعه مثل آب نبات یکی از بهترین کتاب های شعر تصویری و آموزشی برای کودکان بیش از دبستان می‌باشد که توسط نشر افق به چاپ رسیده است. تصاویر مجموعه فوق به گونه ای طراحی شده که بچه ها با سن کمتر نیز می توانند با تماشای آن‌ها با برخی مفاهیم آشنا شوند. از این مجموعه کتاب‌های دیگری با عناوین کتاب بالا پایین، کلاه آبی سبز، میومیو ماع ماع نیز به چاپ رسیده است.


در مقاله‌ی ارائه شده تلاش شده تا بهترین و پرفروش‌ترین کتاب های شعر کودک معرفی شوند؛ برای آشنایی بیشتر با این کتاب‌ها و همچنین شاعران این حوزه می توانید به سایت فروشگاه اینترنتی کتابانه مراجعه نمایید. +

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت