بهترین منابع ریاضی و کاربرد آن در رشته مدیریت، حسابداری و اقتصاد

اهمیت کتاب های ریاضی و کاربرد آن در رشته های مدیریت، حسابداری و اقتصاد

درس ریاضی یکی از دروس اصلی رشته های حسابداری، مدیریت و اقتصاد است و هدف آن آشنایی با این علم و نحوه بکارگیری در تخصص مرتبط است. هر ساله درس ریاضیات تعداد قابل توجهی از سوالات کنکور کارشناسی ارشد را در رشته های مذکور به خود اختصاص می‌دهد.

فهرست برترین کتاب های ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت، اقتصاد و حسابداری

ما در این مقاله تعدادی از بهترین کتاب های ریاضیات و کاربرد آن در (مدیریت، حسابداری و اقتصاد) را که از سهم فروش و محبوبیت بالایی در بین داوطلبان برخوردار هستند را جمع آوری کرده‌ایم؛ تا شما داوطلبان را در انتخاب برترین کتاب های ریاضی و کاربرد آن در (مدریت، اقتصاد و حسابداری) یاری بدهیم.


کتاب ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت 1 و 2 نیکوکار

بهترین منابع ریاضی و کاربرد آن در رشته مدیریت، حسابداری و اقتصاد

کتاب ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت جلد 1 و 2 دکتر مسعود نیکوکار که مهم ترین کتاب ریاضیات و کاربرد مدیریت به حساب می‌آید؛ مطابق با سرفصل‌های ارائه شده از طرف وزارت علوم و تحقیقات در 7 فصل ارائه شده است. در این کتاب دانشگاهی مدیریت، هر فصل به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم می‌شود و در هر قسمت با زبانی شیوا و روان، مباحث را برای درک بهتر دانشجو در قالب مثال‌هایی که در زندگی روزمره کاربرد دارند، بیان می‌کند.


کتاب ریاضیات پیش دانشگاهی (مدیریت، حسابداری و اقتصاد) نیکوکار

بهترین منابع ریاضی و کاربرد آن در رشته مدیریت، حسابداری و اقتصاد

کتاب ریاضیات پیش دانشگاهی (مدیریت، حسابداری و اقتصاد) حاصل سال‌ها تجربه و تدریس دکتر نیکوکار، صادقیانی و مهندس ابراهیمی در دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه‌های تهران – علامه طباطبایی – شهید بهشتی و … می‌باشد که این اثر ارزشمند را مبدل به بهترین کتاب ریاضیات پیش دانشگاهی رشته مدیریت، حسابداری و اقتصاد برای استفاده دانشجویان نموده است.

در این کتاب، سعی شده است مطالب به‌طور واضح و روشن همراه با مثال‌ها و مسائل حل شده و حل نشده ارائه گردد تا از هر نظر جوابگوی نیازهای دانشجویان رشته‌های فوق الذکر باشد‌‌.


کتاب ریاضیات کاربرد آن در مدیریت و حسابداری رنجبران

بهترین منابع ریاضی و کاربرد آن در رشته مدیریت، حسابداری و اقتصاد

کتاب ریاضیات کاربرد آن در مدیریت و حسابداری هادی رنجبران، یکی از بهترین کتاب‌های کنکور ارشد حسابداری و همچنین رشته‌ی مدیریت می‌باشد.

کتاب ریاضیات کاربرد آن در مدیریت و حسابداری رنجبران از منابع جامع و مهم است که به عنوان خودآموز کامل، جهت یادگیری تعاریف و قضایای ریاضی استفاده می‌شود. ویژگی‌های این کتاب عبارتند از:

– مثال‌ها در کتاب به ساده‌ترین شکل ارائه شده، در جایی که مفاهیم کتاب نیازمند شکل و تصویر است آن را به کار برده.

– برای یادگیری بهتر مطالب کتاب هر درس با تعداد تست‌های نسبتا زیادی آماده شده است.

– نکته‌های لازم برای حل تست‌ها مطرح شده تا دانشجویان با راه حل‌های متفاوت آشنا شوند و در کمترین زمان به سوالات پاسخ دهند.

– همه سوالات دارای پاسخ تشریحی‌اند و در اکثرشان بیش از یک راه حل در نظر گرفته شده تا راهنمای جامعی برای خوانندگان باشد.


کتاب ریاضیات کاربرد آن در اقتصاد رنجبران

بهترین منابع ریاضی و کاربرد آن در رشته مدیریت، حسابداری و اقتصاد

ترتیب مفاهیم در کتاب ریاضیات کاربرد آن در اقتصاد رنجبران به گونه ای است که هر یک یا چند مفهوم، پیش نیاز مفاهیم بعدی باشد تا امکان جمع بندی و برقراری ارتباط بین مفاهیم آموخته شده، فراهم شود. در فصل 13، کاربردهای ریاضیات در بازرگانی و اقتصاد، از جمله مفاهیم کشش، توابع درآمد، هزینه، تولید و خواص آنها، مازاد مصرف کننده و غیره راه های محاسبه رشد و مسیر متغیرها در طول زمان آورده شده است. نکته ها و تذکرهای لازم برای حل پرسش و اطلاعاتی فراتر از کتاب درسی بیان شده تا دانشجویان بتوانند در حداقل زمان ممکن به این گونه سوال ها پاسخ دهند.

پرسش های آزمون کارشناسی ارشد رشته اقتصاد به صورت موضوعی در انتهای هر فصل گنجانده شده است. برای اینکه دانشجو بتواند ارزیابی صحیح و کاملی از آموخته های خود داشته باشد، پرسش های آزمون های کارشناسی ارشد و پرسش های آزمون دکتری Ph.D به صورت آزمون های جامع در فصل 14 گنجانده شده است. تمامی مسائل طرح شده شامل پاسخ تشریحی و گاها همراه با چندین راه حل بوده که منبع جامع و کاملی جهت تدریس نیز می باشد. همگی این ویژگیهاست که این اثر را به کتاب شاخض ریاضیات و کاربرد آن در رشته اقتصاد تبدیل کرده است.


کتاب ریاضیات عمومی (اقتصاد، مدیریت و حسابداری) محمودیان

بهترین منابع ریاضی و کاربرد آن در رشته مدیریت، حسابداری و اقتصاد

کتاب ریاضیات عمومی امید محمودیان از نشر نگاه دانش با در اختیار گذاشتن شرح کامل درس به همراه گزیده نکات هر فصل به صورت جداگانه و نیز حل مثال‌های متنوع برای تفهیم و درک هر چه بیشتر دانشجویان رشته‌های اقتصاد، مدیریت و حسابداری تهیه و چاپ شده است. این اثر از امید محمودیان در زمره‌ی محبوب ترین کتاب های ارشد ریاضیات عمومی رشته های اقتصاد، مدیریت و حسابداری می‌باشد.

در پایان هر فصل نیز تست‌های چهارگزینه‌ای آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزمون کارشناسی ارشد آزاد اسلامی به تفکیک مطالب درسی و به صورت طبقه‌بندی شده با نگارشی رسا و سادگی بیان و نیز گویایی مطالب به منظور آمادگی دانشجو برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد در رشته‌های فوق در نظر گرفته شده است. در ویرایش جدید کتاب متن درسی نسبت به چاپ‌های قبل تکمیل‌تر شده و نکات و راه ‌حل‌های تستی در مواردی که مناسب تشخیص داده شده، به آن افزوده شده است.


کتاب ریاضیات عمومی (مدیریت، اقتصاد و حسابداری) مدرسان شریف

بهترین منابع ریاضی و کاربرد آن در رشته مدیریت، حسابداری و اقتصاد

از آنجا که درس ریاضی عمومی جزو دروس پایه‌ای برخی رشته‌ها در دانشگاه است، و مطالب ریاضی بعد از دوران تحصیلی در مدارس به فراموشی گذارده می‌شود، کتاب ریاضیات عمومی مدرسان شریف، جهت یادآوری و مرور مطالب اصلی ریاضی تهیه شده است. این اثر جزو پرفروش ترین کتاب های ارشد ریاضیات عمومی ویژه رشته های مدیریت، اقتصاد و حسابداری می‌باشد.

از ویزگی های کتاب پرهیز از مطالب غیرضروری و تمرکز بر یاداوری مفاهیم مهم است. هدف موفقیت و آموزش این درس به دانشجویان جهت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد است تا نتیجه مطلوب حاصل گردد. با خواندن کتاب حاضردیگر نیازی به منابع و کتب مختلف نیست.

از موارد قابل ذکر که در کتاب آمده است می‌توان به:

1- ذکر روش‌های تستی و مطالب به طور خلاصه

2- میکروطبقه بندی بودن هر فصل کتاب.

3- عدم وجود تست‌های تکراری .

4- وجود سوالات بیشتر برای تمرین بیشتر دانشجویان.

5- در پایان کتاب سوالات کارشناسی ارشد و دکتری سه رشته مدیریت، حسابداری و اقتصاد به طور کامل آورده شده است.


کلام آخر

بهترین کتاب های ریاضی و کاربرد آن ویژه رشته های (مدریت، حسابداری و اقتصاد) که در این مقاله انتخاب شده‌اند براساس تجربیات کارشناسان فروش کتابانه بوده است.

چنانچه مطلب فوق برای شما مفید بود، خوشحال می شویم آن را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید و نظرات و تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. لازم به ذکر است برای خرید کتاب های ارشد رشته مدیریت، اقتصاد و حسابداری به سایت کتابانه مراجعه کنید.(+)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت