بهترین کتاب های حسابرسی

معرفی بهترین کتاب های حسابرسی

اهمیت مطالعه بهترین کتاب های حسابرسی

حسابرسی فرایندی منظم و سیستماتیک جهت جمع آوری و ارزیابی بی طرفانه شواهد درباره ادعاهای مدیریت در ارتباط با فعالیت ها و وقایع اقتصادی، به منظور تعیین درجه انطباق این ادعاها یا اظهارات با معیارهای از پیش تعیین شده و گزارش نتایج به افراد ذینفع است. حسابرسی ها اغلب به سه گروه اصلی از قبیل حسابرسی صورت های مالی، حسابرسی رعایت و حسابرسی عملیاتی تقسیم می شوند.

لیست بهترین کتاب های حسابرسی

در این صفحه، وبسایت کتابانه در نظر دارد تا شما را به بهترین کتاب های حسابرسی آشنا نموده و نحوه‌ی خرید کتاب های حسابداری را نیز شرح دهد. با ما همراه باشید.


کتاب اصول حسابرسی 2 (نشریه 105)

این کتاب در فصل اول کتاب، که توسط انتشارات سازمان حسابرسی به چاپ رسیده است، بیشتر درباره فلسفه و حرفه حسابرسی بحث می کند و به نوع،  ماهیت و هدف های حسابرسی، استانداردهای حسابرسی، رفتار حرفه ای، مسئولیت قانونی حسابرسان، ارزیابی سیستم کنترل داخلی توسط حسابرسان، نمونه گیری در حسابرسی و نوع ماهیت شواهد حسابرسی، توجه ویژه ای دارد. فصل های بعدی، چرخه های مختلف کنترل های داخلی و تکنیک های حسابرسی را به طور منظم و قابل درک به بحث می گذارد. در دو فصل آخر، مسئولیت های گزارشگری حسابرسان و سایر خدمات اعتبار دهی و حسابداری آنان، مانند تنظیم و بررسی صورت های مالی و ‌گزارش آنان نسبت به صورت های مالی برآوردی مطرح می شود.

خرید کتاب اصول حسابرسی 2 (نشریه 105)

مطالعه‌ی بیشتر: بهترین کتاب های حسابداری مالی


کتاب حسابرسی 1 اسکندری

از مزیت های ویژه این کتاب مورد بحث، می توان به پرسش های چهارگزینه و پاسخنامه آنها در انتهای هر فصل اشاره کرد که مطالعه و حل این سوالات به درک هر چه بیشتر مفاهیم کتاب کمک خواهد کرد. «جمشید اسکندری»، به عنوان نویسنده، در این کتاب با بیانی شیوا به تبیین و تشریح اصول حسابرسی پرداخته و تا حدود زیادی موجبات ارتقای سطح مهارت و دانش حسابرسی دانشجویان را فراهم آورده است. لذا مطالعه این اثر مهم و ارزشمند را به دانشجویان محترم و سایر علاقمندان توصیه می کنیم.

خرید کتاب حسابرسی 1 جمشید اسکندری

کتاب استاندارد های حسابرسی، سایر خدمات اطمینان بخشی و خدمات مرتبط (نشریه 124)

اصول اولیه کتاب اصول و ضوابط حسابداری و حسابرسی (نشریه 124 سازمان حسابرسی) از انتشارات سازمان حسابرسی براساس استانداردهای مربوط به حسابرسی و قوانین خاص آن نگاشته شده است. فهرستی که در صفحات ابتدایی قرار دارد، شماره‌های مرتبط با استانداردهای کنترل کیفیت و صفحات مربوط به آن‌ها را معرفی می‌کند. در هر قسمت ابتدا به کلیات استاندارد مورد بحث اشاره می‌شود و سپس تعاریف مفاهیم آن، الزامات اخلاقی، نحوه‌ی اجرای کار، شیوه‌های نظارتی و مواردی از این قبیل مورد بررسی قرار می‌گیرند. در قسمتی که استانداردهای مختلف با عدد مخصوص خودشان بررسی می‌شوند، هدف حسابرس از اجرای آن استاندارد، اصول کلی، تاریخ اجرا، قوانین و ضوابط مربوطه و… مورد بحث قرار می‌گیرد.

خرید نشریه 124 سازمان حسابرسی

کتاب فلسفه حسابرسی

کتاب حاضر برای وحدت و یکپارچگی مطالب، حوزۀ وسیعی از مبانی تئوری حسابرسی را در بر گرفته است؛ برای تدوین تئوری ها ابتدا هدف ها، تعیین شده و سپس فرضیات بدیهی، که تصور می شود جهت دستیابی به این هدف ها باید تدوین شوند، استنتاج می گردند. جهت دستیابی به این منظور از روش قیاسی برای بیان موضوع استفاده شده است. خوانندگان با مطالعه کتاب حاضر می توانند اطلاعات خود را در زمینه فلسفه و تئوری های حسابرسی کامل کند. این اثر توسط «انتشارات علمی و فرهنگی» به چاپ رسیده است.

خرید کتاب فلسفه حسابرسی اثر یحیی حساس یگانه

کتاب حسابرسی داخلی بیتا مشایخی

صل اول این کتاب با عنوان مقدمه ای بر حسابرسی داخلی روند توسعۀ حسابرسی داخلی و مفهوم کنترل های داخلی در سازمان ها و کسب و کارهای امروز را تشریح می کند. در فصل دوم این کتاب با عنوان «راهبری شرکتی» این مفهوم معرفی خواهد شد. آشنایی با مفهوم ریسک، شناخت و مستندسازی آن در فرآیندهای تجاری، هدف فصل سوم است.

این کتاب به قلم «بیتا مشایخی» و «ساسان مهرانی»، 8 فصل دارد که در توضیحات مربوط به صفحه‌ی خودش می‌توانید درباره‌ی آنها بخوانید.

خرید کتاب حسابرسی داخلی

کتاب مروری جامع بر حسابرسی نوروش

کتاکتاب مروری جامع بر حسابرسی دکتر ایرج نوروش و غلامرضا کرمی، مرور جامع بر حرفه‌ی حسابرسی دارد که براساس به روزترین استانداردهای مربوط به این حرفه تنظیم شده است. کتاب در نُه فصل به همراه یک بخش ضمیمه‌ای نگاشته شده است که هر فصل به مباحث مختلفی در این زمینه اشاره دارد. بخش پایانی هم شامل آزمون‌های سراسری دوره‌ی کارشناسی، دکتری و جامعه حسابداران رسمی می‌شود.

خرید کتاب مروری جامع بر حسابرسی دکتر ایرج نوروش

مطالعه‌ی بیشتر: بهترین کتاب های حسابداری شرکتها


کتاب حسابرسی مدرسان شریف

کتاب حسابرسی میکرو طبقه بندی شده جلد دیگری از مجموعه کتب آموزشی انتشارات مدرسان شریف می باشد. همانطور که از نام آن پیدا است مطالب درسی ارائه شده در این کتاب به صورت میکرو طبقه بندی شده می باشد. به عبارت دیگر، مباحث مختلف مربوط به حسابرسی در 12 فصل مجزا طبقه بندی شده‌اند. هر فصل شامل چندین درسنامه‌ی مرتبط با مبحث مورد آموزش و مثالهای کاربردی می‌باشد تا خواننده بتواند مطالب را بهتر درک کند. این آموزشها براساس آخرین تغییرات صورت گرفته ‌می‌باشند از این رو در هر فصل نکات کلیدی و کاربردی مربوط به همان بخش آورده شده است. این کتاب، یکی از بهترین کتاب های کنکور ارشد حسابداری محسوب می‌شود.

خرید کتاب حسابرسی مدرسان شریف

ما در اینجا به معرفی بهترین کتاب های حسابرسی موجود در بازار نشر پرداختیم. شما می‌توانید برای خرید کتاب های حسابرسی برتر و یا هر نوع کتاب دانشگاهی که مود نیازتان است، از کتابانه کمک بگیرید.

به نظرشما لیست کتاب های معروف حسابرسی به همین هفت کتاب محدود می‌شود یا کتاب دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند در این زمینه برای دانشجویان و یا داوطلبین ارشد حسابداری مفید باشد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

معرفی دیگر مقالات رشته حسابداری:

اینجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت