معرفی 8 جلد از بهترین کتاب های حسابداری صنعتی

حسابداری صنعتی بخشی از حسابداری می باشد که اطلاعات مورد نیاز حسابداری مالی و حسابداری مدیریت را تأمین می کند. امروزه حسابداری بهای تمام شده (حسابداری صنعتی) بخش عمده فعالیت موسسات مشاوره مدیریت را به خود اختصاص داده است. رشد این بخش در موسسات حسابرسی نیز بسیار سریعتر از خدمات اصلی این موسسات، یعنی حسابرسی، بوده است. در ادامه‌ی این مطلب به معرفی بهترین کتاب های دانشگاهی حسابداری صنعتی پرداخته‌ایم، با فروشگاه کتابانه همراه باشید.

کتاب حسابداری صنعتی 1 جمشید اسکندری

کتاب حسابداری صنعتی 1 جمشید اسکندری در شش فصل اطلاعات تفضیلی حسابداری را شرح می‌دهد. گفتنی است که جمشید اسکندری در پایان هر فصل از این کتاب، با ارائه‌ی پرسش‌ها و مسائل کاربردی و برنامه ریزی شده، مخاطب را به چالش وا می‌دارد و از این طریق دانشجویان را در یادگیری هر چه بهتر مطالب، یاری می‌نماید.

اهمیت این موضوع، جمشید اسکندری را واداشته تا حاصل چندین سال تدریس و مطالعه‌ی کتب مختلف و تجربیات علمی خود را به صورت تئوری، با نثری روان و غیر فنی در قالب کتاب حسابداری صنعتی 1 به چاپ برساند. وی همچنین با ارائه‌ی نمودارها و الگوریتم‌های ساده، جنبه‌های کاربردی حسابداری صنعتی را نیز به صورت جامع توضیح می‌دهد.

قیمت کتاب حسابداری صنعتی 1 جمشید اسکندری

مطالعه بیشتر: بهترین کتاب های حسابداری مالی


کتاب حسابداری جلد اول عثمانی و قاسم زاده

با توجه به نقش و اهمیت سیستم حسابداری صنعتی و احساس نیاز بیشتر واحدهای اقتصادی به آن، وجود بستر علمی لازم برای کاربرد عملی حسابداری صنعتی ضرورت بیشتری یافته و این احساس ضرورت سبب تألیف کتاب حسابداری صنعتی جلد 1 عثمانی و قاسم زاده گردیده است.

در این جلد از مجموعه ی حسابداری صنعتی، ترکیب مناسبی از مباحث تئوری و محاسباتی مطرح و از برخورد تک بعدی با مباحث اجتناب شده است. مباحث تئوری با زبانی ساده و روان مطرح شده و پرسش های هر فصل به گونه ای طراحی گردیده اند که مباحث نظری و هم مسائل محاسباتی را پوشش دهد.

خرید کتاب حسابداری صنعتی 1 عثمانی و قاسم زاده

کتاب حسابداری بهای تمام شده 1 (حسابداری صنعتی) ایرج نوروش

با توجه به اهمیت حسابداری بهای تمام شده در دنیای امروزی، وجود منابعی که یاری دهنده در آموختن مفاهیم و اصول حسابداری صنعتی باشند، بسیار حائز اهمیت بوده و موجب تالیف کتب متعددی شده است که مجموعه ای سه جلدی تحت عنوان “حسابداری بهای تمام شده” دکتر ایرج نوروش یکی از منابع مفید در این راستا می باشد و حاوی اطلاعات و مباحث کاربردی با زبانی سلیس و روان است که موجب درک و یادگیری هرچه بهتر خوانندگان می شود.

هم چنین قابل ذکر می باشد که پس از به اتمام رسیدن مطالب فصل آخر کتاب، مجموعه ای از سوالات، تمرین ها و مسائلِ مربوط به تمامی فصول ارائه شده که دانشجویان را در درک مطالب ارزیابی می نماید و هم چنین آنان را با سوالات آزمون ها آشنا می کند.

عکس کتاب حسابداری بهای تمام شده 1 نوروش

کتاب حسابداری صنعتی جلد اول سورن آبنوس

در کتاب حسابداری صنعتی 1 سورن آبنوس از انتشارات ترمه سعی شده تا در هر فصل از کتاب موضوعات مطرح شده به صورت ساده، کامل و با حفظ ارتباط با موضوعات سایر فصول بیان گردد. در همه فصل‌های کتاب، مثال‌های مختلفی با حل آن آورده شده و تأکید خاصی بر ثبت‌های حسابداری دارد.

در پایان هر فصل کتاب حسابداری صنعتی 1 سورن آبنوس مسائلی آورده شده که مجموعه‌ای از مسائل امتحانی CPA، مسائل CMA، مسائل انتخاب شده از کتابهای حسابداری صنعتی دیگر و سوالاتی که خود نویسنده مطرح کرده است. دانشجویان قادر به حل این مسائل خواهند بود زیرا مباحث این کتاب به صورت دقیق بیان شده و دانشجویان با مطالعه‌ی دقیق همه‌ی مطالب هر فصل، مشکلی از بابت حل مسائل نخواهند داشت.

خرید کتاب حسابداری صنعتی 1 سورن آبنوس

کتاب حسابداری صنعتی جلد 3 (نشریه 82 سازمان حسابرسی)

قسمت اول و دوم کتاب حسابداری صنعتی انتشارات سازمان حسابرسی، برنامه ریزی و کنترل را به گونه ای هماهنگ از طریق توصیف روش های گردآوری هزینه و با تأکید بر سیستم هزینه یابی مرحله ای و هزینه یابی سفارش کار، ارائه می کند.

قسمت سوم، حسابداری سنجش مسئولیت و گزارشگری سربار کارخانه را مورد بحث قرار می دهد. قسمت چهارم، دو عامل دیگر هزینه یعنی مواد و دستمزد را در رابطه با برنامه ریزی و کنترل هزینه، مورد بررسی قرار می دهد.

قسمت پنجم، به توضیح مرکز ثقل برنامه‌ریزی اختصاص دارد و در آن مسائلی مانند بودجه بندی، بودجه های کوتاه مدت و بلند مدت و هم چنین بودجه قابل انعطاف مورد بحث قرار می گیرد.

قسمت ششم، نه تنها هزینه های استاندارد را در رابطه با کنترل هزینه و سود در نظر می گیرد بلکه تحلیل‌های سود ناخالص، هزینه یابی مستقیم و حاشیه سود را نیز مورد بحث قرار می دهد. قسمت هفتم طیف کامل تحلیل‌های هزینه و سود را بررسی کرده و مختصری نیز درباره برنامه ریزی خطی بحث می کند.

خرید کتاب حسابداری صنعتی 3 سازمان حسابرسی 82

کتاب مروری جامع بر حسابداری مالی و صنعتی نوروش؛ کرمی

حسابداری زبان تجارت است چرا که اطلاعات مربوط به یک تجارت را اندازه می‌گیرد، و پردازش کرده و بعد به عنوان یک نتیجه کلی به فعالان آن تجارت تحویل می‌دهد. مولفان کتاب “مروری جامع بر حسابداری مالی و صنعتی” را با مرور بر درس‌های حسابداری مالی و صنعتی به تکمیل رسانده‌اند تا منبعی برای دانشجویانی باشد که برای آزمون‌های ورودی کارشناسی ارشد تلاش می‌کنند.

کتاب حسابداری مالی و صنعتی دکتر ایرج نوروش از نشر نگاه دانش درسنامه‌ای برای آموختن مطالب است که همچنین سه آزمون را در انتهای کتاب در نظر گرفتند که همراه با پاسخهای تشریحی آمده است. این آزمونها آمادگی داوطلبین را بالا می‌برد. این کتاب جزء بهترین کتاب های کنکور ارشد حسابداری به حساب می‌آید.

قیمت کتاب ارشد مروری جامع بر حسابداری مالی و صنعتی نوروش

کتاب مروری جامع بر حسابداری صنعتی جلد 1 نوروش، مهرانی و کرمی

انجمن حسابداران مدیریت، حسابداری صنعتی را چنین تعریف می کند: “تکنیک یا روش تعیین بهای یک پروژه، فرآیند یا یک موضوع از طریق اندازه‌گیری مستقیم یا تسهیم”. انجمن ملی حسابداران آمریکا نیز حسابداری صنعتی (بهای تمام شده) را “تکنیک یا روش مورد استفاده اشخاص حقوقی، یا الزام شده توسط مراجع حسابداری برای تعیین بهای یک پروژه، فرایند یا یک قلم” تعریف نموده است.

خرید کتاب مروری جامع بر حسابداری صنعتی 1 | نوروش

کتاب حسابداری صنعتی مدرسان شریف

کتاب حسابداری صنعتی انتشارات مدرسان شریف برای توضیح مفاهیم و درک مسائل حسابداری صنعتی سعی نموده مطالب مورد نیاز دانشجویان را مطرح کند. سوالات چهار گزینه‌ای نیز برای سنجش دانشجویان و آشنایی با سوالات برای آمادگی آزمون کارشناسی ارشد نیز در نظر گرفته شده است.

cee

در این نوشته تعدادی از بهترین کتاب های حسابداری صنعتی توسط کارشناسان فروش کتابانه معرفی شده است. اگر شما احساس می‌کنید جای خالی کتابی احساس می‌شود، نظرات خود را در پایان این صفحه با ما در میان بگذارید.

معرفی دیگر مقالات رشته حسابداری:

اینجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت