بهترین کتاب های توسعه فردی

کتاب های توسعه فردی، ابزاری برای ساختن زندگی بهتر!

با فوران مشکلات قابل‌پیش‌بینی روحی و جسمی، جامعه آسیب‌دیده و کوچه‌ها و خیابان‌های رنجور، روزنه‌های امید بی‌پناه‌تراز همه روزهای قبل شده‌اند! آدم‌ها افسردگی را مانند نوش‌دارویی با افتخار می‌نوشند و به زندگی ادامه می‌دهند. کتاب توسعه فردی، در میان این هیاهو و آشفته بازار موهبت بزرگی است.

 درحقیقت خرید کتاب توسعه فردی، ما را با تاریک‌ترین نقاط درون خود آشنا می‌کند، با آن تاریکی‌ها دست دوستی می‌دهیم و پس از پذیرش، در جهت تغییر چیزهایی که دوست نداریم، مصمم‌تر اقدام خواهیم کرد.

مقاله امروز کتابانه در ستایش آغوشی است که با مطالعه کتاب توسعه فردی به روی خودتان می‌گشایید؛ آغوشی که امن‌ترین فرصت دنیا است؛ فرصتی برای رشد و رسیدن به اهدافی که رسالت شما است.


اصلاح سبک زندگی به کمک کتاب های توسعه فردی

با نگاهی بر لیست کتاب های توسعه فردی، اولین خیالی که در ذهن آدم‌ها نقش می‌بندد، سودای تغییرات معجزه‌آسا و یک‌باره است. بهتر است تاکید کنیم که خرید کتاب توسعه فردی، در معنای تبدیل‌شدن شما به انسان ایده‌آل‌تان نیست! بلکه هدایت شما در مسیری است که ورژن بهتر و شایسته‌تری را از خویشتن خویش خواهید ساخت.

این تغییرات، قطعا یک‌باره و به‌سرعت انجام نمی‌شود. همان‌طور که می‌دانید، سبک زندگی یک انسان از ابتدا “سبک” نبوده است؛ درواقع وقتی از اصلاح سبک زندگی صحبت می‌کنیم، از مسیری صحبت می‌کنیم که قرار است به‌لطف تغییرات آهسته آهسته در نهایت به تغییرات بزرگی برسیم.

اما خب، بسم‌اللهِ این مسیر را خودتان باید بگویید! سبک زندگی با کتاب توسعه فردی جادو نمی‌شود؛ مگر با ممارست و وسعت قدم‌های خودتان!

مهم‌ترین شاخه‌های توسعه فردی

خودشناسی

حتما این جمله معروف را شنیده‌اید که خودشناسی ابتدای مسیرِ خداشناسی است. خودشناسی همان “ب” بسم‌اللهی است که اگر سالیان سال هم برای آن وقت بگذارید، ضرر نکرده‌اید. تجربه خرید آنلاین کتاب های توسعه فردی را دارید؟! چرا خودشناسی به‌عنوان اولین و مهم‌ترین مهارت در این کتاب‌ها موردتوجه قرار می‌گیرد؟

راستش را بخواهید همه چیز از خودتان شروع می‌شود و به خودتان ختم! تجربه تمرکز بر خودشناسی، شیرین‌ترین کلاس درسی است که در کتاب توسعه فردی تجربه می‌کنید. از آن دست شیرینی‌ها که اگر زیر زبان‌تان مزه شود تا نفس می‌کشید فراموش نخواهد شد. در این حوزه می‌توان به کتاب های پرطرفدار زیر اشاره نمود:

کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

نویسندگان این کتاب که از صاحب‌نظران حوزه ی شناخت درمانی هستند، به شناسایی، نشانه شناسی، سبب شناسی و درمان 11 الگوی رفتاری مخرب و تکراری پرداخته اند که به خودانگاره‌ی منفی ربط دارند. مولفان ضمن شرح حال بیماران واقعی، نشان می‌دهند که چگونه هر یک از این الگوهای ناکارآمد در دوران کودکی شکل گرفته‌اند و مبنایی برای ارزیابی خویشتن در بزرگسالی می‌شوند. این کتاب ابزار قدرتمندی برای درمان مشکلات مراجعان بر اساس رویکردهای شناخت درمانی و طرح واره درمانی است.

دکتر آرون بک بنیانگذار شناخت درمانی در مقدمه ی این کتاب می نویسد: «یانگ و کلوسکو بر اساس خلاقیت و تدبیراندیشی توانسته‌اند ابزارهای اثرگذاری برای تغییر روابط بین فردی و روابط شغلی تدوین کنند. به دنبال تغییر در روابط بین فردی و روابط شغلی، زندگی تغییر شگرفی خواهد کرد. این کتاب نشان می‌دهد که نویسندگان از بینش بالینی، حساسیت و شفقت خاصی برای راه حل اندیشی مشکلات بین فردی و مشکلات شغلی برخوردارند.»

خرید کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

کتاب نیمه تاریک وجود

دیدگاه اصلی در کتاب نیمه تاریک وجود این است انسان با یک سری صفات متولد می‌شود که تا برهه‌ای از زندگی درباره‌ی آن‌ها قضاوتی نمی‌کند و آزادانه آن‌ها را بیان می‌کند. اما هرچه بزرگتر می‌شود و پا به عرصه‌ی اجتماع می‌گذارد، تحت تاثیر عوامل بیرونی برخی از آن‌ها را سرکوب کرده و نادیده می‌گیرد؛ چرا که به وی قبولانده شده است که این‌ها ویژگی‌های مثبتی نیستند. نویسنده از این خصوصیات به عنوان” سایه” نام می‌برد و می‌آموزد که طرد و نادیده گرفتن سایه‌ها، نه تنها به رشد شخصیت کمکی نمی‌کند، بلکه مخفی کردن آن‌ها پیامدهای منفی را در پی خواهد داشت.

دبی فورد ضمن بازگو کردن نتایج منفی سرکوب کردن این دسته از خصایص برای مخاطب، راه های کشف، شناخت و پذیرش آن ها را آموزش داده و متذکر شده است که انسان با درک این بعد از ابعاد وجود، قادر است خود را بیشتر دوست بدارد و در راستای آن، ارتباط بهتری با اطرافیان داشته باشد. از طرفی وی بیان می کند اگر از ویژگی در وجود دیگران احساس ناخوشایندی داریم و یا در برخورد با آن کنترل خود را از دست می دهیم، به این دلیل است که خودمان عینا دارای همان خو و خصلت هستیم؛ با این تفاوت که در ضمیر ناخوداگاهمان آن را انکار می کنیم.

خرید کتاب نیمه تاریک وجود

کتاب خودت را به فنا نده

خودت را به فنا نده اثر گری جان بیشاپ، کتابی جذاب و خواندنی با محوریت توسعه فردی است که روش هایی موثر را برای داشتن زندگی پرنشاط و موفق به افراد ارائه می کند. همه‌ی انسان ها دائما به طور روزانه مشغول صحبت کردن با خود هستند که این صحبت ناشی از عوامل مختلفی مانند خشم، ناراحتی، شادی، استرس و … می باشد.

کلیه‌ی احساساتی که از افراد بروز می‌کند ناشی از نوع تفکر و نحوه‌ی بکارگیری زبان و لفظی دارد که به هنگام شرح وقایع پیش آمده از آن استفاده می کنند. نوع گفتار و لفظ همراه آن، نه تنها زمان حال شخص را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه در روح و روان نیز نهادینه شده و همیشه با او همراه می شود و جزئی از ضمیر ناخودآگاهش می‌شود. در این اثر مولف با زبانی گویا و پرنفوذ به بیان این نکات پرداخته و راهکارهایی موثر و متناسب با آن را برای مخاطب ارئه می‌کند و از این طریق موجب ایجاد نشاط و شادی و هم چنین مثبت اندیشی در زندگی برای او می شود که مهم ترین عامل برای دستیابی به سعادت و آرامش است.

خرید کتاب خودت را به فنا نده

شناخت استعدادها

شاید اگر در زمانه‌ای نه‌چندان شبیه به حال و احوال این‌روزها زندگی می‌کردیم، فرصت چشیدن تمام استعدادها و تجربه‌های جذاب را به خودمان می‌دادیم اما، دنیا به اندازه‌ای که تصور می‌کنید، سخاوتمند نیست!

خرید اینترنتی کتاب توسعه فردی کمک می‌کند بهترین استعدادهای‌تان را بشناسید و در راستای پرداختن به همان‌ها تمرکز کنید. شناخت استعداد مسئله مهمی است که اگر در مسیر توسعه فردی نادیده‌اش بگیریم، در گرداب بی‌هدفی به‌شدت گیج و سرگردان خواهیم بود. کتاب های زیر دو نمونه از بهترین کتاب های توسعه فردی و شناخت استعداد می‌باشند:

کتاب کشف توانمندی ها

کتاب کشف توانمندی ها از سازمان‌ها و مجموعه‌هایی می‌گوید که هر فرد و کارمندی که استخدام می‌کنند را براساس استعداد و توانایی‌هایی که دارند، بر سر موقعیت خاص خودشان قرار دهند. چنین عملکردی موجب ارتقای سازمان نسبت به دیگر رقبای خود می‌شود.

سازمان‌های بزرگ برای بالا بردن حاشیه سود و در نتیجه افزایش ارزش سهامشان باید تمرکز خود را به درون شرکت معطوف کنند تا ثروت توانایی محقق ناشده‌ای را که درون هر کدام از کارمندانشان هست پیدا کنند. کتاب برای تغییر در نگرش سازمان‌ها نسبت به افراد نگاشته شده است.

یک سازمان باید این حقیقت را بپذیرد که هر کارمندی متفاوت است و باید از این تفاوت ها بهره ببرد. این سازمان‌ها باید به دنبال نشانه‌ی استعدادهای طبیعی هر کارمند باشند و بعد هر کارمند را در جایگاهی قرار دهد که استعدادهایش به توانمندی‌هایی واقعی تبدیل شود.

خرید کتاب کشف توانمندی ها

کتاب کشف شمال حقیقی

کشف کردن شمال حقیقی نیازمند یادگیری و تعهدی به اندازه طول عمر شماست. همان‌طور که در دنیای پیرامونتان محک زده می‌شوید.، نیاز دارید در آینه به خودتان نگاه کنید و کسی می‌بینید و آن زندگی که هدایت می‌کنید تحسین کنید. بعضی روزها بهتر از روزهای دیگر زندگی خواهد بود، اما تا وقتی در قبال کسی که هستید صادق باشید، می‌توانید با سخت‌ترین شرایطی که زندگی سر راهتان قرار می‌دهد دست‌وپنجه نرم کنید.

در کتاب کشف شمال حقیقی نویسنده با 47 رهبر اصیل مصاحبه و روی آنها مطالعه کرده است، رهبرانی که به نوعی می‌توان گفت هر یک نماینده طیف متنوعی از نسل جدید رهبران جهانی‌اند و در میانشان افرادی مثل پل پلمن شرکت یونیلیور، ایندرا نویی شرکت پپسی، جک ما از شرکت علی‌بابا، آریانا هافینگتون شرکت هافینگتون پست، کن فریزر شرکت مرک و جیم والیس شرکت سوجورنرز حضور دارند. کتاب شامل بینش‌های بسیاری است.

این افراد، به جای انتظار برای رسیدن به سطوح بالای سازمان با هدف تبدیل شدن به رهبر، به دنبال هر فرصتی برای رهبری و توسعه فردی‌شان بودند. همه آنها با آزمون‌هایی روبه‌رو شدند که بعضی از آنها سخت و نفس‌گیر بوده‌اند. بسیاری از این رهبران به این تجربه‌ها در کنار افرادی که به ردشدنشان کمک کردند همچون دلایل بنیادی موفقیتشان نگاه می‌کردند. اما همگی بدون استثنا بر این باور بودند که اصیل بودن باعث شده تا اثربخش‌تر و موفق‌تر باشند.

خرید کتاب کشف شمال حقیقی اثر بیل جورج

پیشرفت در زمینه شغلی

در لیست کتاب های توسعه فردی، کتاب‌های جذابی را می‌بینیم که با تمرکز بر موضوع پیشرفت در زمینه شغلی، بسیار موثر واقع شده‌اند. چه کسی را می‌شناسید که دوست نداشته باشد موفقیت‌های حرفه‌اش را با عزیزانش جشن بگیرد و رقبا را حسابی حیرانِ تصمیم‌های حرفه‌ای خود کند؟!

کتاب توسعه فردی دقیقا با همین هدف شما را در مسیر شغلی دلخواهتان هدایت می‌کند؛ حتی اگر هنوز درست و حسابی خودتان هم ندانید که چکاره‌اید! توسعه فردی مثل یک مشاور دلسوز دست‌تان را می‌گیرد تا با  فرصت‌های شغلی موردعلاقه‌تان از زاویه‌دید شفاف‌تری آشنا شوید. تعدادی از کتاب های محبوب در حوزه پیشرفت در زمینه شغلی عبارتند از:

کتاب شیوه گرگ

در کتاب شیوه گرگ، که از محبوب‌ترین کتاب‌های بازاریابی و تبلیغات می‌باشد، نویسنده با کلامی دلنشین ، بیانی متفاوت و همچنین در چارچوب اصول انسانی و اخلاقی ، با ابداع سیستم خط مستقیم آنچه را که برای متقاعد کردن ، نفوذ و موفقیت نیاز دارید در ۱۲ فصل در اختیار خوانندگان قرار می دهد.

سیستم خط مستقیم توانایی تغییر زندگی افراد به شیوه ای سریع و دراماتیک را دارد.این سیستم برای کسانی که به دلیل ناتوانی در برقراری ارتباط موثر میان افکار و ایده های خود با افکار دیگر و همچنین نداشتن توانایی ایجاد انگیزه در فرد مقابل ، از موفقیت در زندگی محروم شده بودند، فرصتی ایجاد می کند. آنچه در صفحات کتاب پیش رو ارائه میشود ، راه حل شسته رفته ای برای به کار بردن سیستم خط مستقیم در هر کسب و کار یا صنعتی است.

برای شما که با فروش سر و کار دارید یا حتی کسب و کار خودتان را دارید ، این کتاب تغییر دهنده بازی خواهد بود. به شما نشان می دهد چگونه چرخه ی فروشتان را کوتاه کنید ، میزان موفقیت معامله را افزایش داده و یک جریان ثابت بازگشت مشتری ایجاد کنید همچنین مشتریان وفاداری خلق کنید. به علاوه ، این کتاب به شما فرمولی برای پرورش و حفظ نیروی فروش سطح جهانی ارائه می دهد.

خرید کتاب شیوه گرگ

کتاب صفر به یک

در این خصوص کتاب ”صفر به یک”، از بهترین کتاب‌های توسعه فردی و مدیریت، راه کارهای خلق و راه اندازی مشاغل جدید را به عنوان استارت آپ در اختیار افراد قرار داده و ضمن ارائه تعریف استارت آپ _ به عنوان یک شرکت یا کسب و کار که بر پایه کارآفرینی و ابداع و همکاری عده‌ای زیادی ایجاد می‌شود_ تاکید می‌کند.  رویکرد اصلی آن بر ایجاد مسیر‌های جدید است. در این خصوص نویسنده معتقد است ابتکار موجب صورت پذیری کارها با کمترین امکانات می‌شود، اما با این وجود نمی‌توان یک فرمول یا یک اصل واحد را برای موفقیت در این زمینه ارائه داد؛ چرا که نوآوری راهی منحصر به فرد است که هرکس شیوه‌ی خاص خود را در آن پیش می‌گیرد، اما چیزی که قابل آموزش است، راه درست اندیشیدن و بهره‌گیری از فرصت‎ها و ارزش‌هایی است که دیگران آن را نادیده می‌گیرند.

وی پیشرفت را به دو دسته افقی و عمودی تقسیم کرده و پیشرفت افقی را زمانی می داند که فرد با استفاده از یک الگو، چندین مورد مشابه را طراحی کند، اما پیشرفت عمودی و سخت تر، آن است که فرد از الگوی ارائه شده، بهره گیری جدیدی داشته باشد. پیتر تیل در جهت افزایش ابتکار ایده خلق بازار انحصاری را مطرح و توصیه می کند که شرکت ها یا افراد محصول یا خدماتی را در اختیار دیگران قرار دهند که تولید انحصار کند و راه کارهای آن را آموزش می دهد.

خرید کتاب صفر به یک

کتاب کار عمیق

کتاب کار عمیق تلاشی است برای شرح و بسط دادن علاقه‌ی نویسنده کال نیوپورت به عمیق بودن که در برابر مفهوم سطحی بودن قرار دارد؛ و توضیح جزئیات روش‌هایی که بر اساس آن علاقه دست به عمل زده.

تاکید بر وجود داشتن کار عمیق در میان افراد برجسته در اعصار مختلف از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا به شدت در تقابل با اعمال کارکنان دانشی امروزی است که به سرعت ارزش عمیق بودن را فراموش می‌کنند. دلیل که این  کارکنان سنخیت خود با کار عمیق را از دست می‌دهند کاملا مشخص است: ابزارهای شبکه‌ای.

این ابزارها شامل دسته بندی گسترده‌ای می‌شود، از ایمیل و پیامک گرفته تا شبکه‌های اجتماعی  مثل توییتر، فیس‌بوک و … ظهور این ابزارها که با وجود گوشی‌های هوشمند و رایانه‌ها دسترسی همزمان به آن‌ها بسیار راحت شده، توجه و تمرکز کارکنان دانشی را به چند تکه تقسیم کرده که هر تکه مشغول جایی است. این تمرکز غیر منسجم و بریده بریده، با کار عمیق سازگار نیست. کار عمیق، تفکرهای طولانی و یکپارچه را می‌طلبد که چیزی آن را قطع نکند.

خرید کتاب کار عمیق نشر نوین

بهبود سبک زندگی

سبک زندگی اصلا به چه معنا است؟! خرده عادت‌هایی که رفته رفته تبدیل به ارزش شده و تا به خودمان می‌آییم متوجه می‌شویم که به سبک غالب زندگی ما درآمده‌اند. برای بهبود سبک زندگی صرفا مطالعه کتاب توسعه فردی کارساز نیست؛ بهتر است سطر به سطر مطالب کتاب‌ها را با گوشت و پوست‌تان درک کنید و مطابق با تجربه زیسته خود، برای ساختن وجوه کاربردی‌تری از “رشد فردی و خانوادگی” در زندگی‌تان تلاش کنید. برای بهبود سبک زندگی، این کتاب ها، توصیه ما به شماست:

کتاب هنر خوب زندگی کردن | رولف دوبلی

رولف دوبلی نویسنده‌ی کتاب هنر خوب زندگی کردن در نویسندگی و ارائه‌ی راهکارهای کاربردی و عملی دستی بر قلم دارد. این‌بار و پس از تألیف کتاب پرطرفدار «هنر شفاف اندیشیدن»، با خلاقیتی که در نویسندگی دارد و آن را با معلومات و دانش والای خود درمی‌آمیزد، در کتاب هنر خوب زندگی کردن، پنجاه و دو راهکار ذهنی را به مخاطب معرفی می‌کند تا او بتواند در امر تصمیم‌گیری موفق‌تر عمل کند. راهکارهایی که با مثال‌ها و نمونه‌های ملموس در هم آمیخته‌اند تا موقعیت‌ها را به خوبی برای مخاطب مجسم کنند و به این ترتیب مدت زمان بیشتری در ذهن وی ماندگار شوند و در مواقع لزوم به کار گرفته شوند.

ابزارهای معرفی شده‌ی کتاب هنر خوب زندگی کردن که نویسنده از آن به عنوان جعبه ابزار یا سیستم عاملی برای زندگی تعبیر می‌کند، به قدری مهم و حیاتی تلقی می‌شود که حتی از علم و دانش نظری، پول و ثروت، روابط و حتی مهم‌تر از هوش ما خوانده می‌شوند. زیرا مادامی که استفاده از این جعبه ابزار را به صورت روزانه در دستور کار خود قرار دهیم؛ از بسیاری از مسائل و اتفاقات پیش پا افتاده‌ای که هیچ نقشی در نتیجه‌ی زندگی‌مان ندارند و پرداختن به آن‌ها فقط وقت تلف کردن است؛ رهایی یافته و به مسائل مهم‌تر و اساسی‌تر می‌پردازیم. از آنجا که زندگی تنها یک‌بار اتفاق می‌افتد؛ این راه‌کارها الزاماً باید آموخته شوند تا رفتار و عملکردی سنجیده‌تر و منطقی‌تر داشته باشیم.

خرید کتاب هنر خوب زندگی کردن

کتاب تئوری انتخاب

کتاب تئوری انتخاب به قلم ویلیام گلسر قصد دارد اهمیت روابط خوب را در شکل گیری یک زندگی موفق بررسی نماید. تئوری انتخاب نظریه‌ای است که بر اساس آفرینش انسان تدوین شده و چون انسان دارای قدرت انتخاب و تصمیم گیری می‌باشد، پس مسئولیت رفتارهایش نیز با خودش است و هر کدام از این رفتارها می‌تواند روی شکل گیری روابط و نحوه‌ی زندگی‌اش نیز تأثیرگذار باشد.

دکتر ویلیام گلسر در این کتاب علاوه بر معرفی مشکلاتی مثل بیماری، فقر، مصائب و عوارض کهنسالی، معضلات مهمی از قبیل خشونت، بزهکاری، بدرفتاری با کودکان و اعتیاد به الکل و مواد مخدر را نیز مطرح می نماید. وجود آن ها در زندگی هر شخصی موجب به وجود آمدن روابط غیر رضایت بخش می شود.

به طور کلی دکتر گلسر قصد دارد با تمرکز روی چهار نوع رابطه که همگی آن ها به بهبود نیاز دارند، نشان دهد باید چه کاری انجام دهیم تا روابط درستی داشته باشیم و با افرادِ حاضر در محیط پیرامون مان بهتر و راحت تر کنار بیاییم. این چهار رابطه، روابط میان زن و شوهر، والد و فرزند، معلم و شاگرد و رابطه ی میان مدیر و کارمند هستند که با تلاش برای بهبود آن ها، می توان امید داشت، همه ی مشکلات پیرامونِ این روابط در  زندگی ریشه کن شوند.

خرید کتاب تئوری انتخاب اثر ویلیام گلسر

کتاب آیین زندگی

کتاب آئین زندگی اثر دیل کارنگی با هدف آموزش روش‌های رسیدن به موفقیت در زندگی و کسب آرامش برای علاقه‌مندان به کتاب‌های روان‌شناسی به چاپ رسیده است و در این زمینه هم در جایگاه کتب پرفروش قرار دارد.

کتاب آئین زندگی در نُه بخش با چندین فصل متنوع با عناوینی از جمله هفت راه برای تقویت شادی و آرامش فکری، چگونه نگرانی را از ذهن خود بیرون کنیم، تشویش و نگرانی چه بلایی بر سر ما می‌آورد، درمان مالیخولیا در چهارده روز، انتقام گرفتن را فراموش کنید و… نگاشته شده است.

از جمله ویژگی‌های مثبت این کتاب می‌توان به خلاصه‌هایی اشاره کرد که در پایان هرفصل آورده شده است و خواننده با مطالعه‌ی مطالب ارائه شده در این قسمت می‌تواند به یک جمع‌بندی کلی پیرامون مطالب آن فصل دست پیدا کند.

خرید کتاب آیین زندگی دیل کارنگی

بهبود مدیریت زمان

مدیریت زمان مبحثی است که هرچقدر به آن بپردازیم بازهم کم است. چالش و درگیری همیشگی بشر با زمان، افسانه و رویا نیست؛ حقیقی است که هرچند ناگزیر، توانایی کنترل آن را باتوجه به احوالات شخصی خود خواهیم داشت.

کافی است نیم‌نگاهی به لیست کتاب های توسعه فردی بیاندازید تا اهمیت مدیریت زمان را در آن‌ها دریابید. فارغ از کلیشه‌های اهمیت زمان، توسعه فردی در منطقی‌ترین حالت ممکن روش‌های “مدارا” با زمان را در چای روزمرگی‌های‌تان حل می‌کند؛ مانند تکه نباتی که آرام آرام چای را شیرین می‌کند و تا به خودتان بیایید، می‌بینید در عمق جان و سبک زندگی‌تان تاثیر استفاده درست از زمان نهادینه شده است. بهترین کتاب های مدیریت زبان عبارت اند از:

کتاب مدیریت زمان تریسی

ضرب المثل «وقت طلاست» بارها به گوش همه ما خورده است اما بیشتر ما به سادگی از کنار این جمله می‌گذریم بدون اینکه به معنای واقعی آن توجه کنیم.

طبق کتاب مدیریت زمان، برای داشتن احساس آرامش و اعتماد به نفس و دستیابی به موفقیت، لازم است تا زمان خود را مدیریت کنیم و از آنجایی که مدیریت زمان یک مهارت تجاری است مانند هر مهارت دیگری قابل یادگیری، تمرین و تکرار است. برای یادگیری این مهارت می توان از روش ها، تکنیک ها و راهکار های مختلف استفاده کرد. در این کتاب،‌ این روش ها،‌تکنیک ها و راهکارها تشریح شده اند. برایان تریسی می گوید، روانشناسی مدیریت زمان بر یک اصل استوار است، قانون کنترل.

افراد می توانند کانون کنترل درونی یا بیرونی داشته باشند. افرادی که زمان را مدیریت می کنند و بر زندگی خود تسلط دارند، کانون کنترل درونی دارند اما افرادی که تابع اتفاقات و محرک های بیرونی هستند، جریان های بیرونی کنترلشان می کنند. از راهکارهایی که برای مدیریت زمان استفاده می شوند می توان به برنامه ریزی ذهنی، تصویر سازی از خود و رفتار « تو گویی» اشاره کرد. این کتاب، ۲۱ راه حل برای رسیدن به مدیریت زمان موثر را بیان می کند و در هر کدام از این ۲۱ بخش به موضوعی خاص می پردازد و با واکاوی شخصیت فردی در آن زمینه به بهبود آن کمک می کند.

خرید کتاب مدیریت زمان

کتاب چگونه از زمان درست استفاده کنیم

زمان امری ذهنی است. وقتی منتظرید انگار دقیقه ها چندین برابر طول می کشند. گاهی کارهای خسته کننده انگار کش می آیند. با این حال، وقتی در جریان تجربه های لذت بخش هستیم، به نظر زمان زود می گذرد.

کتاب چگونه از زمان درست استفاده کنیم، زمانی را که برای انجام دادن کارهای مختلف نیاز داریم و تأثیر نتایج این فعالیت ها را در طول زمان بررسی می کند. اگر زمان را به صورت عینی اندازه گیری کنیم، باعث تعجب می شود. چقدر طول می‌کشد تا پلی بسازیم، یک سمفونی بنویسیم، یا یک میلیون دلار درآمد داشته باشیم؟ زمان مفید برای رابطه با همسرمان چقدر است؟ زمان واقعی چیست؟ و ما هر روزمان را چگونه می گذرانیم؟

کتاب چگونه از زمان درست استفاده کنیم وسیله ای برای سرگرم کردن، آگاهی دادن و وادار کردن به تفکر است – این کتاب مجموعه ای از حقایق جالب با چاشنی سیاسی است. ممکن است این حقایق یا گرایش ها که به بخش سیاسی مربوط می شوند شما را عصبانی کنند و یا اذیت بشوید اما امیدوار باشید تا در نهایت وادارتان کند به این مسئله فکر کنید که چگونه وقت عزیزتان را در طول روز می گذرانید.

خرید کتاب چگونه از زمان درست استفاده کنیم

کتاب برنامه ریزی به روش بولت ژورنال

بولت ژورنال روشی است که با آن می‌توانید کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرید، برنامه‌ریزی کنید، زمانتان را مدیریت کنید، به اهدافتان برسید و در کل زندگی‌تان را بهتر کنید. استفاده از این روش با نوشتن در یک دفتر خالی شروع می‌شود. به همین سادگی.

مهم‌ترین تفاوت بولت ژورنال با دیگر روش‌های برنامه‌ریزی انعطاف بالای آن است. این دفتر برای شما یک جور است، برای یک معلم جور دیگر و برای یک مدیر شرکت یک جور کاملا متفاوت! شکل این دفتر حتی برای خود شما هم در طول سال‌های مختلف تغییر می‌کند. همان‌طوری که تابستان هجده سالگی آدم با تابستان سی سالگی او متفاوت است.

بولت ژورنال روشی است که آن را یاد می‌گیرید و بعد خودتان دفتر مخصوص خودتان را درست می‌کنید. حال این کتاب قرار است به شما، هر کسی که هستید و هر شرایط و شخصیتی که دارید، چارچوب اصلی بولت ژورنال را بیاموزد تا با استفاده از آن بتوانید دفتری متناسب با خودتان، برای بهتر شدن خودتان درست کنید.

خرید کتاب برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال اثر رایدر کارول

ارتقاء سلامتی

با بهبود سبک زندگی و اصلاح عاداتی که چندان با سبک زندگی سالم جور درنمایند، به‌خوبی متوجه می‌شویم که ماجرای مطالعه کتاب توسعه فردی، ماجرایی جذاب‌تراز این حرف‌ها است! توسعه فردی ذات انسان را به خود می‌شناساند و تغییرات بزرگ را تنها در قدم‌های آهسته آهسته معنا می‌کند.

سلامتی یکی از مهم‌ترین وجوه زندگی فردی و جمعی انسان‌ها است که با خرید کتاب توسعه فردی، چه بخواهید و چه نخواهید، قطعا بارقه‌هایش در زندگی‌تان بیش از پیش هویدا می‌شود. رای ارتقا سلامتی می‌توانید کتاب های زیر را مطالعه نمایید:

کتاب خرده عادت ها

خرده عادت‌ها کتابی بسیار خواندنی و اثربخش در رابطه با از بین بردن عادت‌های همیشگی و روزمره می باشد که اطلاعات مفید و مهمی را به مخاطب ارائه داده و در نهایت، او را به سوی موفقیت و پیشرفت سوق می‌دهد. به طور معمول، همه ی ما دچار یک سری عادت های خوب و بد هستیم که به زندگی مان جهت داده و پیامدهایی را به دنبال خود می آورند. بی شک عادت های بد، آزار دهنده و مخل آرامش و سعادتمندی هستند و اغلب به قدری بر روی رفتارها و اعمال مان تاثیرگذار است که حتما باید با جدیت و روشی صحیح به مقابله با آن ها بپردازیم.

در همین راستا، مولف در طول محتوای اثر حاضر، این موضوع و مفاهیم مرتبط با آن را شرح داده و سپس در مورد الگوی یکپارچه ای از علوم رفتاری و شناختی سخن می گوید تا خواننده با به کارگیری از آن، قادر گردد عادت های بد خود را هر چه سریع تر ترک کرده و عادت های بهتری را جایگزین آن ها نماید؛ وی عادت را روال یا رفتاری تعریف می کند که به طور منظم و در بسیاری موارد، به طور خودکار انجام می گیرد. به طور کلی، نویسنده جهت تحقق هدف والای خویش، چهار گام اساسی شامل نشانه، اشتیاق، پاسخ و پاداش و هم چنین چهار قانون تغییر رفتار برآمده از دل این مولفه ها را معرفی کرده و موجب ایجاد نشاط و آرامش در زندگی مخاطب خویش می گردد.

خرید کتاب خرده عادت ها اثر جیمز کلییر

کتاب تکه هایی از یک کل منسجم

کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم جز کتاب های توسعه فردی مهم است که مخاطب را دعوت به سکوت و حضور می‌کند؛ و او را به تفکر در مورد خودش، خط زندگی‌اش و سفری که تا به امروز ادامه داشته است وا می‌دارد. در سراسر کتاب به صورت تصادفی به متن‌هایی برخورد می‌کنیم به نام “مکث” و “نامه”.  با نامه‌ها می‌تواند به درونش سفر کند و با مکث‌ها می‌تواند کمی سرعت خواندن مطالب را کم کند و به بدنش و جریان زندگی در اطرافش توجه کند.

چون متن‌ها کوتاه و تکه‌تکه هستند، لزومی ندارد خواننده حتما از ابتدا تا انتهای کتاب را به ترتیب بخواند. البته که خواندن کتاب از ابتدا تا انتها مطالب را منسجم‌تر به ذهن خواننده وارد می‌کند، اما تکه تکه خواندن متن‌ها هم راهی دیگر برای دنبال مطالب است.

خرید کتاب تکه هایی از یک منسجم اثر مقیمی

کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها

کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها، به قلم مارک منسن راه و رسم صحیح زندگی را در مقابل دیدگان مخاطب آشکار می‌سازد. همچنین او را در مسیر صحیحی از زندگی قرار می‌دهد. انسان‌ها به طور معمول در طول زندگی خود با مسائل و معضلات بسیاری رو به رو می‌گردنند. در اغلب مواقع به نحو درست و متناسبی با آن برخورد نکرده و در نهایت با تلخی و ناکامی شکست مواجه می‌گردنند. حال، برخی در این مواقع و به دنبال شکست‌های خود، افسرده و ناامید گشته و از ادامه‌ی مسیر صحیح باز می‌مانند. برخی دیگر نیز با تمام وجود این ناکامی‌ها را پذیرفته، از آن درس گرفته و مقاوم تر و هدف مندتر از گذشته در برابر مسائل و موانع استادگی می‌کنند.

در همین راستا، مارک منسن با بهره گیری از گفتاری ساده، صمیمی و روان به شرح زندگی شخصی خود و هم چنین سرگذشت زندگی واقعی برخی افراد مشهور می پردازد. وی خواننده را با واقعیات زندگی آشنا ساخته و او را به سوی آرامش و خوش بختی سوق می‌دهد. بنابراین به شما نیز توصیه می کنم که به هیچ وجه مطالب ارزشمند اثر حاضر را از دست نداده. حتما راه کارها و راهنمایی های اثربخش ارائه شده توسط نویسنده را در زندگی تان به کار ببندید تا به سعادت و رضایت مندی قلبی و باطنی دست پیدا کنید.

خرید کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها اثر منسن

جایگاه اجتماعی

درست است که حرف از کتاب های توسعه فردی می‌زنیم اما، این راه هرگز به معنای نادیده گرفتن جایگاه اجتماعی انسان‌ها نیست. خرید اینترنتی کتاب توسعه فردی، آغاز مسیری است که انسان از خود به خود می‌رسد و با تمرکز بر اصلاح عادت‌های خود به‌طور قطع همراهی آگاهانه‌ای را با دیگران رقم خواهد زد. در همین راستا جایگاه اجتماعی انسان هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد و اتفاقات هیجان‌انگیزی در راه است!

در رابطه با جایگاه اجتماعی، کتاب های زیر توصیه می‌گردد:

کتاب بی حد و مرز

ماهیت کتاب بی‌حد و مرز که توسط نشر میلکان به چاپ رسیده، برتری یافتن و بالارفتن است؛ پایان دادن به خلسه‌ی هیپنوتیزم جمعی و دروغ‌هایی که از والدین خود، برنامه‌ها، رسانه‌ها یا بازاریابی آموخته‌اید، همان‌ها که می‌گویند همه‌ی شما محدودیت‌هایی دارید. همان‌ها که می‌گویند به قدر کافی برای انجام دادن، داشتن، خلق کردن یا مشارکت کردن خوب نیستید.

این باور که شما محدود هستید، بزرگترین رویاهایتان را از دسترستان دور می‌کند. همه درونشان پتانسیل زیادی دارند، قدرت و هوش و تمرکز بکر و دست نخورده که برای فعال کردنشان باید خود را نامحدود کنید.

کتاب بی‌حد و مرز همان دنیای خارق‌العاده را به شما می‌دهد. آنچه در صفحات کتاب بی‌حد و مرز خواهید یافت، ابزارهایی هستند که شما کمک می‌کنند محدودیت‌هایتان فراموش کنید. باید یاد بگیرید چطور مغز خود را نامحدود کنید. باید بیاموزید چطور نیروی محرکه‌ی خود را نامحدود کنید. باید یاد بگیرید حافظه و تمرکز و عادت‌هایتان را رها کنید.

خرید کتاب بی حد و مرز

کتاب پله پله تا اوج اثر زیگ زیگلار

با مطالعه‌ی این کتاب می‌توان فهمید اگرچه نمی‌توان بسیاری از رخدادها را تحت کنترل درآورد؛ اما می‌توان نگرش خود را تغییر دهیم و نوعی دیگر آن را ببینیم و برای هر شرایطی برنامه‌ای داشته باشیم. مؤلف معتقد است انسانی که با تغییر شرایط نتواند خود را با آن وفق دهد علاوه بر جا ماندن از حرکت کاروان زندگی، ضربه‌ی اصلی را به خود زده و چیزی که عایدش می‌شود؛ افسردگی است و غرق شدن در منجلاب نتوانستن‌ها.

علاوه بر نگاه و نگرش که اولین قدم و نخستین پله برای رسیدن به اوج محسوب می‌شود، عامل و پله‌ی بعدی، انتخاب‌های فرد است که در رسیدن به مدارج بالاتر نقش مهمی را دارند و نویسنده در فصل دوم به طور مفصل به آن پرداخته و هرآنچه در این زمینه می‌داند را ارائه داده است. از نکات مثبت کتاب، بهره‌گیری از مثال‌ها و شواهدی است که برای افراد مختلف در زمان‌ها و مکان‌های متفاوت رخ داده و مؤلف هدف خود از آوردن مثال‌ها را با این حجم، بازسازی شرایط بسیار بدتر برای مخاطب عنوان کرده؛ زیرا او به شرایط و موقعیت هیچ یک از خوانندگانش آگاه نیست اما مثال‌هایی ملموس را ذکر نموده تا مخاطب با مقایسه‌ی خود و شرایط افراد مورد مثال، بداند که در شرایط سخت‌تر و کم امکانات‌تر چطور می‌توان بهترین تصمیمات را گرفت و بهترین کارها را به انجام رساند و به نوعی انگیزه‌اش در طی مسیر بیشتر و بیشتر گردد.

خرید کتاب پله پله تا اوج

کتاب اصول موفقیت

ین کتاب به شش بخش تقسیم شده است. بخش اول “اصول موفقیت” از ۲۵ فصل تشکیل می شود. اینها اصول مطلقی هستند که شما را از جایی که هستید به جایی که می خواهید می برند. کارتان را با قبول ۱۰۰ درصد مسئولیت زندگی خود آغاز کنید. از این جا مشخص می کنید که چگونه هدف هایتان را شکل می دهید، چگونه به پندارهای خود می رسید و به راستی چه می خواهید و در جستجوی چه هستید. بعد می آموزید چگونه خود را باور کنید و به رویاهایتان ایمان داشته باشید. پس از آن نویسنده به شما می آموزد که چگونه از تصویرسازی و تایید های مثبت به سود خود استفاده کنید. که این یکی از رموز موفقیت همه ورزشکاران المپیک، کارفرمایان برجسته، رهبران جهانی و دیگران است.

چند فصل بعد به این اختصاص یافته که اقدامات عملی گاه رعب انگیزی به عمل آورید که برای به تحقق پیوستن رویاهای شما از اهمیت فراوان برخوردارند. می آموزید آنچه را می خواهید بطلبید، رد کردنی ها را رد کنید، به بازخوردها توجه نمایید و در برابر کوه مسایل و مشکلات بایستد ‌و از خود مقاومت نشان دهید.

در بخش دوم “خود را برای موفقیت متحول سازید” به نقش مهم دنیای درون اشاره شده است. باید کاری بکنید که موانع ذهنی و احساسی بر سر راه رسیدن شما به موفقیت از میان برداشته شود. کافی نیست بدانید چه باید بکنید. کتاب های متعددی وجود دارند که این را به شما می گویند و آموزش می دهند‌. شما در ضمن باید اهمیت و شیوه های از میان برداشتن باورهای مخرب و علیه خود را بفهمید  و در نظر بگیرید. این باورها مانع از پیشرفت شما می شوند.

بخش سوم تیم موفقیت خود را بسازید نشان می دهد که چرا و چگونه با ایجاد تیم های حمایتگر می توانید تمام توجه خود را صرف نبوغ درونی خود بکنید.

در بخش چهارم روابط موفق را خلق کنید شما را با اصولی آشنا می کند تا به اتفاق شیوه های عملی روابط موفقی ایجاد و آنها را حفظ کنید.

بخش پنجم با عنوان ” موفقیت و پول” مشخص گردیده است و می خوانید که چگونه می توانید با توجه به سبک و خواسته های خود کسب درآمد کنید.

خرید کتاب اصول موفقیت

روابط اجتماعی

روابط اجتماعی برای انسان، مصداقِ اصیلِ آب برای ماهی است؛ همین‌قدر حیاتی و انکارنشدنی! مطالعه کتاب توسعه فردی یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن روابط باکیفیت‌تر است. خرید آنلاین کتاب های توسعه فردی می‌تواند برای داشتن روابط اجتماعی کارآمدتر حسابی غافلگیرتان کند. از جمله این کتاب ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

کتاب هنر برقراری ارتباط

هیچ موجودی نمی تواند بدون غذا زنده بماند. هر چیزی که مصرف می کنیم یا ما را بهبود می بخشد یا مسموم می کند. ما معمولا فقط چیزهایی را که از طریق دهانمان می خوریم غذا می دانیم، در صورتی که چیزهایی که با چشمانمان، بینیمان، زبان و بدنمان مصرف می کنیم نیز غذا محسوب می شوند. افراد باید به چیزهایی که مصرف می کنند توجه داشته باشند. وقتی که نامه یا ایمیلی می نویسید که مملو از درک و همدلی است، در طول زمان نوشتن آن خودتان را تغذیه می کنید، حتی اگر یادداشتی کوتاه باشد، می تواند شما و شخص دریافت کننده را تغذیه کند. گفتگو منبع تغذیه است، ولی وقتی شما با شخص دیگری گفتگو می کنید شاید حرف های آن شخص پر از مواد سمی مانند تنفر، خشم و ناامیدی باشد و شما این مواد سمی را مصرف می کنید. به همین دلیل بنا بر آنچه در این اثر گفته شده؛ تمرکز حواس عاملی ضروری در ارتباط سالم است، زیرا تمرکز حواس ایجاب می کند قضاوت را رها کنید، از تنفس و بدنتان آگاه باشید و به آنچه در اطرافتان می گذرد توجه کامل داشته باشید.

کتاب «هنر برقراری ارتباط» به شما می گوید چگونه می توانید تشخیص دهید کدام ارتباط سالم و کدام سمی است؟ بسیاری از ما از روابط پیچیده رنج می بریم و احساس می کنیم درک نمی شویم. این اثر شما را یاری می رساند تا در روابطتان غذایی که بتواند موجب رشد آن شود را انتخاب کنید، و منبع درد و رنجتان را بیابید و آن را قطع کنید.

خرید کتاب هنر برقراری ارتباط

کتاب زبان بدن اثر بارباراپیز

آلن و بارباراپیز به دلیل علاقه به دانش و آگاهی از زبان بدن و توجه بر این نکته که منبع معتبر و به خصوصی در این باره وجود نداشته اقدام به نوشتن کتاب “زبان بدن ” در نشر هورمزد نموده است. در کنار مطالب کتاب، نویسنده در رابطه با موضوعاتی نظیر جامعه شناسی، مردم شناسی، جانور شناسی، آموزش، روان پزشکی، مشاوره خانواده، مذاکره و فروش حرفه‌ای نیز سخن گفته است.

کتاب زبان بدن باربارا و آلن پیز تمامی مطالب در رابطه با حوزه‌ی زبان بدن را بیان نمی‌کند. اما قصدش آگاه ساختن خوانندگان با نشانه‌های غیرکلامی است و اینکه چگونه با دیگر افراد ارتباط برقرار کرد. راهنمایی‌های کتاب علاوه بر آنکه برای مدیران و رهبران مناسب است؛ عموم خوانندگان را نیز می‌توانند از آن بهره ببرند.

خرید کتاب زبان بدن اثر بارباراپیز

کتاب باید با هم حرف بزنیم

کتاب باید باهم حرف بزنیم از نشر مون به معضل گوش دادن و توجه به سخنان یکدیگر پرداخته است. سلست هدلی می‌گوید بهتر است به جای به هم حرف زدن با هم حرف زدن را تمرین کنیم که موجب حس صمیمت و درک از شرایط همدیگر می‌شود. گفتگوها بر زندگی خود و دیگران اثر می‌گذارد. نویسنده قصد دارد این نکته را که چگونه گوش دهیم و چگونه با مخالفان‌مان حرف بزنیم آموزش دهد.

گفتگو در بهترین حالت می‌تواند نیرویی توانمند در راستای خیر و نیکی باشد. اما اگر این نیرو به خطا برود، می‌تواند به همان میزان آسیب زننده و مضر باشد.

جهان امروزی آنچنان با سیاست آسیب دیده و فناوری حواس ما را پرت کرده که برقراری گفت و گویی معنادار، درباره هر چیز به چالش تبدیل شده است.کتاب به معضلات کنونی گفتگو و چگونه برقراری ارتباط بهتر با دیگران پرداخته است.

خرید کتاب باید با هم حرف بزنیم نشر مون

هوش هیجانی

به‌طورحتم هوش هیجانی یکی از هیجان‌انگیزترین مباحث توسعه فردی است. (EI یا همان هوش عاطفی EQ) مقیاسی برای سنجش عواطف و احساسات انسان‌ها محسوب می‌شود.

مدیریت احساسات و هیجان در افراد، موضوع مهمی است که به‌لطف کتاب توسعه فردی می‌توانید آن را با دقت دنبال کنید و در ابعادی از زندگی خود به کار بگیرید. مثلا جالب است بدانید که داشتن بهره هوشی بالا الزاما به معنای داشتن هوش هیجانی عالی نیست! پس هوش هیجانی را به‌عنوان یک مهارت جدی بگیرید. برای تقویت هوش هیجانی، کتابانه، آثار زیر را به شما پیشنهاد می‌دهد:

کتاب هوش هیجانی

در کتاب هوش هیجانی، که موضوعی ارزشمند در حوزه‌ی کتاب‌های روانشناسی را بیان می‌کند، در مورد چگونگی بهره‌گیری مردم از هوش هیجانی، در رابطه با یکدیگر و اجتماع  سخن می‌گوید. از این گذشته، برای رسیدن به ارتقای شخصی، بیشترین بخش از انرژی ما صرف کسب علم، تجربه و تحصیلات می‌شود. اما خبری از تمرکز روی هوش هیجانی نیست. خیلی خوب است که ما به درکی عالی از احساسات و تاثیر آن در زندگی‌مان برسیم. البته در اینجا منظورمان احساسات خودمان است نه دیگران.

اگر بدانید هوش هیجانی واقعا چیست و چه تاثیری در زندگی‌تان دارد، می‌توانید به کمک آن، عواملی چون هوش، تحصیلات و تجاربتان در طی سالیان را جمع کنید و به کار بگیرید. حال اگر مبحث هوش هیجانی برایتان جالب است یا هیچ‌چیز درباره آن نمی‌دانید، این کتاب می‌تواند مسیر زندگی‌تان را به سمت موفقیت سوق دهد.

خرید کتاب هوش هیجانی

کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات

کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات از احساسات و شیوه‌ی ابراز آن سخن می‌گوید. مطالب کتاب در این راستا است که یاد بگیرید چگونه و کجا و برای چه کسی احساس خود را بروز دهید. اینکه راجب به احساس خود آگاه باشید و نحوه‌ی ابراز آن، شاید بسیاری از مشکلات نیز توسط آن حل شود.

احساسات بزرگترین بخش زندگی هر فردی است که زندگی و انسانیت او را می سازد. نویسنده سال‌های زیادی را صرف تحقیق در رابطه با احساسات نموده است و می‌خواهد ثابت کند که بیان نکردن احساسات چه ضربه ای به زندگی‌تان وارد خواهد کرد.

خرید کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات نشر میلکان

هویت معنوی

باور به تاثیر هویت معنوی در کنار هویت فردی و اجتماعی، موضوعی است که بهتر است در مسیر رشد توسعه فردی به آن توجه شود. هویت معنوی یک معنای واحد ندارد بلکه بهتر است در مسیر رشد و آگاهی، به معنای منحصربه‌فرد خودتان از آن برسید. کتابانه میزبان پرفروش‌ترین کتاب های توسعه فردی با محوریت هویت معنوی بوده است که تجربه شروع مطالعه کتاب توسعه فردی با آن‌ها، حسابی می‌چسبد! کتابهایی مثل:

کتاب نیروی حال

کتاب “نیروی حال” به مانند کتاب دیگر نویسنده که”تمرین نیروی حال” نام دارد، در رابطه با بودن در زمان حال است. زمانی که با فکر به آرزوهای آینده و یا غم و اندوه گذشته تلف می شود و لذت زندگی کردن را از شما می گیرد. این کتاب می توان دیدگاهی جدید در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید از آن نقطه نظر جدید، به درون خود نگاهی بیندازید و گوهر نایابی که سال هاست در درونتان به دست فراموشی سپرده شده است را بیابید.

پس از مطالعه کتاب پی خواهید برد که زمان توهمی بیش نیست و نمی توان موقعیت دقیق آن را در زندگی تعریف کرد. زمانی چیزی است نسبی که مغز ما درک متفاوتی از گذشت آن دارد. در این کتاب شما با پدیده ذهن بیشتر آشنا می شوید و خواهید دانست که ذهن بشری قادر به آن است که ما را فریب دهد و از لحظه حال دور کند. ذهن یک منبع انرژی است که در صورت استفاده درست از آن می توان روح را پرورش داد، اما اگر از آن استفاده ی نا درستی بشود ممکن است که فرد را مورد آزار و اذیت قرار دهد و او را تخریب کند.

خرید کتاب نیروی حال

کتاب چهار میثاق

نویسنده این کتاب، دون میگوئل روئیز، مردی است از تبار سرخپوستان آمریکای مرکزی (تولتک ها). وی آموزه های جاودانه ی این گروه کم تر شناخته شده را به زبانی ساده برای مخاطبان جهانی خود می نگارد. تولتک ها نیز همچون بوداییان و پیروان کنفوسیوس دارای باورهای فلسفی بوده اند که آن ها را سرلوحه ی زندگی خود قرار داده و سبک زندگی خود می کرده اند.

نویسنده معتقد است که واقعیت فعلی جهان توهم مشترک نسل های متمادی و میلیون ها نفری است که در این کره ی خاکی زیسته اند و بر این مبنا است که می توان این باور را تغییر داد. رویای زیبایی که پیشینیان داشته اند طی سال های متمادی به رویایی دوزخی و کابوسی تبدیل شده که باعث بسط نوعی ناامیدی در میان جهانیان شده است. حال دون میگوئل روئیز متعقد است هریک از ما می توانیم این رویا را تغییر دهیم و دنیا را به همان بهشت ایده آلی که مد نظر پیشینیان بود تغییر دهیم. در این کتاب قهرمان داستان یکی از انبیای یهود است و ما با وی همقدم شده و برای بهبود این دنیای تباه قدم بر می داریم.

خرید کتاب چهار میثاق

کتاب معجزه اثر راندا برن

در کتاب معجزه به قلم راندا برن، نویسنده‌ی کتاب‌های راز و شکرگزاری، باز هم به موضوع شکرگزاری پرداخته و تمرین‌هایی در این زمینه ارائه کرده است که به شما کمک خواهد کرد این عمل ضروری  و معجزه آسا ملکه ی ذهنتان شود.

شکرگزاری به درگاه الهی یکی از مهم ترین وظایف انسان است‌. نعمات و برکات خداوند آن قدر زیاد است که قابل شمارش نیست و فقط با شکرگزاری است که می توان به نعمات الهی دست یافت. قدرت شکرگزاری تمام موارد منفی زندگی را از بین می برد. زمانی که حواس خود را متوجه شکرگزاری  کنی، آن را بر زبان بیاوری یا احساسش کنی، در واقع فرکانس انرژی خود را به یکی از قوی ترین و بالاترین فرکانس های موجود تبدیل می کنی.

همان طور که طبق قانون جذب هر چیزی مشابه خود را جذب می کند، شکرگزاری در برابر نعمات خدا نیز انرژی مشابه خود را جذب می کند. شکرگزاری در برابر نعمات خدا نیز انرژی مشابه خود را جذب می کند. شکرگزاری مطلق به مفهوم همیشه به یاد خدا بودن و گام برداشتن در مسیر الهی است.

خرید کتاب معجزه اثر راندا برن

مسیر توسعه فردی یک مسیر پرکشش و بی‌انتها است؛ دریایی است که به‌اندازه دلخواه خودتان از سخاوتمندی‌اش سهم می‌برید و رودخانه‌ای است که شما را به “جاری بودن” وادار می‌کند. در دنیایی که آدم‌ها درون مرداب عادت‌های خوب و بدشان غرق می‌شوند و میل به راکد بودن را با آغوش باز می‌پذیرند، قدم گذاشتن در مسیر توسعه فردی می‌تواند بهترین انتخاب برای ساختن زندگی به سبک خودتان باشد.

اگر شما نیز کتاب خوبی در این حوزه می‌شناسید، نام آن را در بخش نظرات، برای ما و مخاطبین کتابانه بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت