عکس شاخص مقاله کتاب های تاریخی

معرفی 15 عنوان از بهترین کتاب های تاریخ جهان

کتاب های تاریخی خصوصا تاریخ جهان از آثار خواندنی و البته پرطرفدار محسوب می‌شوند. تاریخ جهان سرشار از وقایع و رویدادهای مختلفی است که هر یک از آن‌ها از ابعاد گوناگون قابل بررسی و موشکافی هستند. اگر شما هم به این زمینه علاقه‌مندید و به دنبال تهیه و خرید کتاب های تاریخ جهان هستید، در ادامه این مطلب قصد داریم بهترین آثار این حوزه را مورد معرفی و بررسی اجمالی قرار دهیم، پس با سایت کتابانه همراه باشید.

کتاب تاریخ جهان | آرمستو

کتاب تاریخ جهان

کتاب تاریخ جهان نوشته «فرناندس آرمستو» که توسط «انتشارات ققنوس» به چاپ رسیده است از بهترین کتاب های تاریخ جهان می باشد. این اثر ارزشمند از جمله متون جدیدی است که به بیش از 20 زبان دنیا نیز ترجمه شده است. مطالب کتاب به‌گونه‌ای تهیه شده که تا حدی بتواند تاریخ بشر را از گذشته تا کنون پوشش دهد. گستردگی بالای مطالب، پیوند و جدایی انسان‌ها از فرهنگ و تأثیرپذیری از یکدیگر، مسائل طبیعت و علم و هنر از جمله موضوعاتی است که بدان پرداخته شده است.


مطالعه بیشتر: معرفی بهترین کتاب های تاریخ معاصر ایران


کتاب تاریخ ملل | نشر ققنوس

کتاب تاریخ ملل

کتاب تاریخ ملل نشر ققنوس به گردآوری «پیتر فورداتو» یکی از بهترین کتاب های تاریخ است. شناسایی تاریخ ملت‌ها از مهمترین اهداف نگارش این اثر می باشد. در نگارش و تهیه این کتاب بیش از 25 نویسنده از نقاط مختلف جهان شرکت داشته اند. فورداتو در فصول مختلف این کتاب که درباره ملیتی خاص است، از نوبسنده و تاریخدانانی که اکثراً مقیم همان کشور هستند، کمک گرفته است.


کتاب تاریخ تاریخ ها | جان بارو

کتاب تاریخ تاریخ ها

این اثر نوشته ی جان بارو یکی از بهترین کتاب های تاریخی می باشد که نشر مرکز آن را چاپ کرده است. در این اثر نگاه متمایزی به تاریخ شده، در واقع جنبه ی جامعه شناختی آن که با زندگی بشر آمیخته بررسی می شود و همچنین بخش های برجسته ی آثار مورخان بزرگ و نامدار که از دور ترین تمدن ها یعنی مصر، یونان باستان و غیره نوشته اند تا عصر حاضر موشکافانه و با ذکر مطالب ساده تر بررسی و تفسیر می شود.


کتاب راه های ابریشم | پیتر فرانکوپن

کتاب راه های ابریشم

کتاب راه های ابریشم از انتشارات ققنوس یکی از بهترین کتاب های تاریخی است که به بررسی حوادث تاریخی در مسیر راه ابریشم پرداخته و همچنین نویسنده به خاورمیانه، کشورها و تمدن های آن ها نیز پرداخته است. در کتاب شاهد تحولاتی هستیم که این راه بر کشورها و ملت ها گذاشته و فرهنگ ها را از شرق به غرب و برعکس منتقل کرده است. داد و ستدها و تجارت ها موجب تغییرات بسیاری در جامعه ی مردمی آن زمان شده و نویسنده به ظرافت به تحلیل آن پرداخته است.


کتاب دیباچه ای بر جهان باستان | لوکاس دوبلیوس

کتاب دیباچه ای بر جهان باستان

این اثر از بهترین کتاب های تاریخی می باشد که توسط انتشارات ققنوس به چاپ رسیده است. این اثر به بررسی کاملی از تاریخ باستان، یونان و روم پرداخته و فرآیندهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی که بر تمدن های بعدی غرب و خاور نزدیک تاثیر گذاشته را نیز بررسی می کند. بسیاری از پدیده هایی که بعدها فراگیر شده اند، نخست در منطقه مدیترانه باستانی متجلی شدند؛ همچنین خاستگاه توسعه و تاثیرات آن بر روابط اجتماعی و شیوه های تفکر، تعامل فرهنگ های متفاوت و پیدایش ادیان جهانی بوده است.


کتاب تاریخ جهان | ارنست گامبریج

کتاب تاریخ جهان

کتاب تاریخ جهان «ارنست گامبریج» یکی دیگر از بهترین کتاب های تاریخ جهان است که علاقه‌مندان پرشماری دارد. زبان ساده کتاب و قابل تحلیل بودن آن در کنار حجم مناسب و قطور نبودن بر خلاف کتاب های رایج تاریخی، از جمله مهمترین مواردی است که خواندن این کتاب را بیش از پیش جذاب کرده است. این کتاب از عصر حجر تا عصر اتم را روایت کرده و دارای فصول پرشماری است که هریک به برخی از صفحات تاریخ جهان اشاره دارد. این اثر خواندنی توسط «نشر نی» منتشر شده است.


کتاب صلحی که همه صلح ها را بر باد داد

کتاب صلحی که همه صلح ها را بر باد داد

کتاب صلحی که همه صلح ها را بر باد داد نوشته «دیوید فرامکین» یکی دیگر از کتاب های معروف تاریخ جهان است که به نوعی کتاب سیاسی نیز به حساب می‌آید. نگاه ویژه به خاورمیانه و تاریخچه و سرنوشت امپراتوری عثمانی، محور اصلی این کتاب است. نویسنده در این کتاب از بسیاری از مسائل آن روزها همچون دخالت‌های کشورهای بیگانه نظیر انگلیس و فرانسه در امور مذهبی پرده بر می‌دارد. این کتاب با بیان رسای خود توانسته نظر منتقدین و مخاطبان را جلب کند و از جمله آثار برجسته در تاریخ جهان به شمار می‌رود. این اثر با ترجمه «حسن افشار» توسط «انتشارات ماهی» به چاپ رسیده است.


کتاب جنگ های صلیبی به روایت اعراب

کتاب جنگ های صلیبی

کتاب جنگ های صلیبی به روایت اعراب به نویسندگی «امین معلوف» از بهترین کتاب های تاریخ جهان با محوریت جنگ‌های صلیبی است. این اثر با قلم جذاب و تأثیرگذار نویسنده به صورت پرشور و گرم روایت شده که می‌تواند هر خواننده‌ای را به خود جذب کند. مطمئناً اگر علاقه‌مند به این دوره زمانی و همچنین وقایع خاورمیانه هستید، این کتاب انتخاب مناسبی برای علاقه‌مندان خواهد بود.


کتاب جنگ هایی که دنیا را تغییر دادند

کتاب جنگ هایی که دنیا را تغییر دادند

کتاب جنگ هایی که دنیا را تغییر دادند نوشته «چارلز مسنجر» از افسران بازنشسته ارتش انگلستان، یکی از کتاب های معروف تاریخ جهان است. این کتاب نزدیک به 25 جنگ مهم دنیا را در بردارد. از جنگ پیش از میلاد گرفته تا جنگ مغول‌های چین، جنگ‌های صلیبی، جنگ 30 ساله اروپا و… . بدون شک بررسی ابعاد مختلف جنگ‌های گوناگون می‌تواند بسیار خواندنی و تأثیرگذار باشد. 


کتاب تاریخ سیاسی جهان

کتاب تاریخ سیاسی جهان

کتاب تاریخی سیاسی جهان اثر «جاناتان هولسگ» از پرفروش ترین کتاب های تاریخ جهان است که به تاریخ سه هزار ساله جهان با محوریت ریشه‌های جنگ و صلح اشاره دارد. این کتاب حوادث و رویدادهای تاریخ جهان از عصر قدیم تا امروز، از مصر باستان تا سازمان ملل را با واکاوی دلایل درگیری سرزمین‌ها و امپراتوری‌ها مورد بررسی قرار داده است.


کتاب دگرگونی بزرگ

کتاب دگرگونی بزرگ

این کتاب از بهترین کتاب های تاریخی اثر کرن آرمسترانگ می باشد که توسط انتشارات فراروان به چاپ رسیده است. این اثر به عواملی اشاره می‌کند که موجب تغییرات بزرگی در دنیا و روند زندگی انسانها شده است. یکی از این تغییرات رشد اقتصادی بازار جدید از نظر علم اقتصاد است و دیگری تغییری است که در سیاست توسعه‌ی ملت‌های جدید و روابط بین المللی به وجود آمده است.


کتاب تاریخ اروپا

معرفی 15 عنوان از بهترین کتاب های تاریخ جهان

کتاب تاریخ اروپا از بهترین کتاب های تاریخی می باشد که توسط انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ رسیده است. این اثر چکیده ای از تاریخ گسترده ی اروپا از سال 1815 می باشد. اتفاقات و وقایع تاریخی به ترتیب زمان و به شکل خلاصه و ساده بیان شده اند. این کتاب می تواند منبعی بشد برای آنان که به دنبال اطلاعات تاریخی، سیاسی و یا حتی ادبی هستند. بخشی از این اثر به جریانات اجتماعی اقتصادی اشاره دارد که قرن نوزده را به قرن بیست متصل می کند.


کتاب نبرد من | آدولف هیتلر

معرفی 15 عنوان از بهترین کتاب های تاریخ جهان

کتاب نبرد من نوشته «آدولف هیتلر»که توسط نشر نگاه به چاپ رسیده یکی از بهترین کتاب های تاریخ جهان می بشد. این کتاب به نوعی مانیفست سیاسی هیتلر می باشد که مطالعه سرگذشت آن برای بسیاری از افراد جذاب و خواندنی است. مطمئناً نگاه و جریان‌های فکری و سیاسی افراد برجسته یکی از مهمترین سندهای تاریخ جهان می باشد که مطالعه آن‌ها می‌تواند علاوه بر جذابیت‌های خود، دستاوردهای مختلفی به دنبال داشته باشد.


کتاب استالین | ادوارد رادزینسکی

کتاب استالین

کتاب استالین نوشته «ادوارد رادزینسکی»، ااز بهترین کتاب های تاریخ جهان و زندگی‌نامه ژوزف استالین از رهبران برجسته روسی است. این کتاب بر اساس اسناد و مدارک مختلفی از پروند‌های مخفی روسیه نگارش شده که پرده از اسرار عجیبی بر می‌دارد. حزب کمونیست، اتحاد جماهیر شوروی و جهان و جزئیاتی از وقایع مهم نظیر ترورها و نقشه‌های هولناک از موضوعات مهم این کتاب به شمار می‌رود. این کتاب با ترجمه‌ی «آبتین گلکار» توسط انتشارات نگاه منتشر شده است.


کتاب چرچیل؛ قهرمان پیش بینی ناپذیر | نشر ثالث

کتاب چرچیل

کتاب چرچیل «نشر ثالث» با ترجمه ی «محسن عسکری جهقی» یکی از بهترین کتاب های تاریخ جهان که زندگی «وینستون چرچیل»، سیاستمدار و افسر نظامی بریتانیایی را مورد بررسی قرار داده است. این کتاب فراز و نشیب‌ها و دستاوردهای این سیاستمدار زیرک را به صورتی جذاب و متفکرانه روایت می‌کند. مطمئناً علاقه‌مندان به مطالعه تاریخ جهان خصوصاً افراد سرشناس و تأثیرگذار می‌توانند از مطالعه این کتاب استفاده فراوانی ببرند.


کتاب های تاریخی به ویژه آثار تاریخ جهان طرفداران فراوانی دارند. در همین راستا بسیاری از افراد اقدام به خرید کتاب های تاریخ جهان با موضوعات مختلف همانند عناوینی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد، می‌نمایند. برای خرید بهترین کتاب های تاریخی می توانید به فروشگاه کتابانه مراجعه نمایید.

اگر شما هم از کسانی هستید که این آثار و یا سایر کتاب های تاریخ جهان را مطالعه کرده‌اید، حتماً نظرات خود را با ما در میان بگذارید. اگر عنوانی هست که ما به آن اشاره نکردیم و یا کتابی بوده که از خواندن آن لذت برده‌اید برای استفاده بیشتر ما و سایر کاربران می‌توانید در بخش ثبت نظرات به آن اشاره نمایید. (+)

مطالعه بیشتر: معرفی 14 عنوان از بهترین کتاب های جامعه شناسی

۲ Comments

  1. سلام لیست عالی ای بود جای کتاب تاریخ جهان کریس هارمن در این لیست خالی هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت