بهترین کتاب های اسطوره

معرفی بهترین کتاب های اسطوره شناسی

اهمیت مطالعه کتاب های در رابطه با اساطیر

تجربه مطالعه بهترین کتاب های اسطوره، یک تجربه توامان با لذتِ کشف و غافل‌گیری است! حتی اگر به از بَر کردنِ اسامی بی‌شمار خدایان روم و یونان باستان علاقه‌مند نباشید، ماجراهایی که هرکدام از این خدایان رقم زده‌اند ، افسانه‌های جذابی هستند که گاهی بیش از رمان‌های هزار صفحه‌ای پای کتاب میخکوب‌تان می‌کنند!

جالب است بدانید که هروقت پای اسم “الهه” در افسانه‌ها به میان می‌آید، به اشتباه همه آن‌هارا شبیه به هم تصور می‌کنیم؛ یک خدای جذاب، عصبانی و مقتدر که قرار است زیردستانش را تنبیه کند؛ نه! خدایان روم، یونان و دیگر خدایان باستانی تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند که فقط با مطالعه کتاب های معروف اسطوره لذت شناخت عمیق‌ترِ آن‌ها را تجربه می‌کنید.

فهرست بهترین کتاب ها با موضوع اسطوره شناسی

وب‌سایت کتابانه این مقاله را در ستایش فرصتِ خرید کتاب های اسطوره می‌نویسد؛ فرصتی که برای دوست‌داران کتاب‌خوانی، چه به منظور سرگرمی و چه به اشتیاقِ آموختن، تاثیر فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.


کتاب فرهنگ اساطیر یونان و رم | ژوئل اسمیت

کتاب فرهنگ اساطیر یونان و روم از بهترین کتاب‌ های اسطوره به‌شمار می‌رود؛ مخصوصا به‌واسطه همراهی بی‌نظیرش با تصاویر متنوع که وقایع را در ذهن خواننده به خوبی بازسازی می‌کنند.

مطالعه داستان‌های جذاب پهلوانان اساطیری و سفرهای‌شان با تمام فراز و شیب‌هایی که در مسیر می‌گذرانند، لذت عجیبی دارد و البته نمی‌توان از این موضوع گذشت که مباحث مرتبط با اساطیر، ادبیات، منش و اخلاقِ جوامع بشری را از نو متولد خواهد کرد!

ماجراهای اسطوره‌ای باوجود کهن بودن، دریچه‌ای جدید به روی دنیایی هستند که شانس زیستن در آن را به‌لطف تخیلی که در کلمه به کلمه این کتاب‌ها جاری است، پیدا می‌کنید. به طور حتم یکی از پر فروش ترین کتاب های اسطوره همین کتاب فرهنگ اساطیر یونان و رم است که پیشنهاد می‌کنیم از دستش ندهید.

خرید کتاب فرهنگ اساطیر یونان و رم

کتاب زبان، فرهنگ، اسطوره

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید پیوند ناگسستنی و عجیبی بین زبان، فرهنگ و اسطوره وجود دارد! در این کتاب به طور مفصل پیشینه زبان فارسی و تعلق ریشه‌اش به زبان‌های هندی و اروپایی بررسی می‌شود؛ علاوه بر این موضوع متوجه می‌شویم، زبان‌های ملت‌های دیگر هم در بسیاری از موارد به‌لطف زبان فارسی رشد یافته‌اند.

اما در این مسیر، اتفاقات دیگری هم افتاده که شنیدنش به‌شدت جذاب است؛ ماجرای مهاجرت اقوامی در سرزمین ایران که ریشه این هم‌زبانی را محکم‌تر کردند.

“ژاله آموزگار” در کتاب زبان، فرهنگ، اسطوره بهترین مقالات ایران‌شناسی را در شش قسمت با مخاطبان به اشتراک می‌گذارد. او در این کتاب به مقالاتی با محوریت کتیبه‌ها و نسخه‌های خطی کهن، اساطیر ایران، ادبیات، خط و آیین‌های باستانی ایران می‌پردازد که مطالعه‌اش می‌تواند برای هر پارسی‌زبانِ مشتاق، تاثیرگذار باشد!

خرید کتاب زبان،فرهنگ و اسطوره اثر آموزگار

کتاب اسطوره های موازی

کتاب اسطوره های موازی، مژده خلق اساطیر را دقیقا موازی با شروع حیات انسان داده است. همین‌طور که می‌دانید، حضور اساطیر در ادبیات، علم، تاریخ و همه ابعاد یک جامعه انکار نشدنی است و آن‌ها همیشه تاثیر خود را در جهت‌دهی و پایه‌گذاری بعضی از سنت‌های جوامع داشته‌اند.

محقق و نویسنده این کتاب، ویژگی‌های مشترک در اسطوره‌های مهم جهان را گردآورده است.

اسطوره های موازی ما را با خدایان عجیب و غریبِ هند، مشهورترین اساطیر یونان و روم، خدایان پرجذبه مصری و حتی خدایانی در آمریکا، آفریقا و چین هم آشنا می‌کند.

از حق نگذریم، نویسنده کتاب اسطوره های موازی استادِ تلفیق نماد‌ها و سنت‌ها است! او از هر ماجرا قوی‌ترین نمادهایش را گلچین می‌کند و به کشف مفاهیم مهمی مانند عشق و اخلاق در افسانه‌های کهن می‌پردازد.

خرید کتاب اسطوره های موازی

کتاب قدرت اسطوره اثر جوزف کمبل

بسیاری از محققان کتاب قدرت اسطوره را حیات دوباره‌ای برای قلم‌زدن در حوزه اساطیر کهن می‌دانند. این کتاب در تلاش است که نشان دهد مضامین روایت‌های باستانی، معنابخشِ نمادهای عشق، تولد، مرگ و جنگ هستند.

قدرت اسطوره هم یکی از بهترین کتاب های اسطوره است و می‌تواند قدرت درخشان اساطیر را در نمادسازی و جان‌بخشی به سنت‌های خاص یادآور شود. دقیقا به همین دلیل، از گزینه‌های صددرصد پیشنهادیِ کتابانه برای خرید کتاب های اسطوره است.

خرید کتاب قدرت اسطوره

کتاب قهرمان هزار چهره

نویسنده کتاب قدرت اسطوره، این بار قهرمان هزار چهره را نوشته است. او که اسطوره‌شناس قهاری است، برای نوشتن درباره اسطوره‌ها چهارچوب و ایده‌های فلسفی خودش را دارد!

قهرمان هزار چهره یکی از کتاب های معروف اسطوره است و به بررسی سفر درونی انسان در دنیای هیجان‌انگیز اسطوره‌های کهن می‌پردازد؛ البته نویسنده این بار سعی می‌کند انسان جهان امروز را در قالب قهرمان داستان‌های اسطوره‌ای وارد میدان کند و تاثیر کهن‌الگوها در رفتارهای آن‌ها را مورد بررسی موشکافانه قرار دهد.

جالب است بدانید که این کتاب، منبع الهام کارگردانان مشهور هالیوود هم بوده است و آثار ماندگاری همچون ارباب حلقه ها و ماتریکس با الهام از  قهرمان هزارچهره ساخته شده‌اند.

خرید کتاب قهرمان هزار چهره

کتاب افسانه خدایان

کتاب افسانه خدایان از پر فروش ترین کتاب های اسطوره است و تمام خدایان باستانی یونان را یک به یک با ماجراهای جذاب‌شان به مخاطب معرفی می‌کند.  خدایانی همچون زئوس (ژوپیتر)”، ” آپولون”، هرا ” و دیگر الهه هایی که هرکدام، ویژگی‌ها و ماجراهای منحصربه فرد خودشان را دارند.

بعداز مطالعه این کتاب، به ندرت نام الهه‌های یونان به گوش‌تان غریبه می‌آید!

خرید کتاب افسانه خدایان

کتاب اسطوره و رمز در اندیشه ی میرچا الیاده

کتاب اسطوره و رمز در اندیشه میرچا الیاده، از کتاب های معروف اسطوره به‌شمار می‌رود. درحقیقت رمزگشایی از افسانه‌های کهن و شیوه زندگی اساطیر، یکی از شیوه‌های تجدد حیات بشر امروز است و در این کتاب، نویسنده با تمام قوا تلاش می‌کند رازها و اندیشه‌های اسطوره‌ای را برای انسان امروز، حاضر و در جهت احیای او تداعی کند.

خرید کتاب اسطوره و رمز در اندیشه ی میرچا الیاده

کتاب اسطوره ‌های یونانی اثر لوسیلا برن

کتاب اسطوره‌ های یونانی از تخصصی‌ترین کتاب‌هایی است که صرفا به معرفی اساطیر یونان باستان می‌پردازد. روایت‌های پرکشش این کتاب با جزئیات جالبی گلچین شده‌اند و از شنیدنی‌ترین افسانه‌های یونانی به‌شمار می‌آیند.

این اثر هم مانند بسیاری از آثار مرتبط با اسطوره‌ها، توسط عباس مخبر اسطوره‌شناس مشهور ایرانی ترجمه شده است که پیشنهاد می‌شود اگر قصد خرید کتاب های اسطوره را دارید، فراموشش نکنید!

خرید کتاب اسطوره ‌های یونانی

کتاب اسطوره های رومی

جالب است بدانید که اغلب اسطوره‌های رومی تخیلی نیستند و در حقیقت، نسبت به افسانه‌های یونان باستان، روایت‌های تاریخی حقیقی‌تری را توصیف می‌کنند. رومی‌ها تعصب خاصی به خداییِ خدایان و الهه‌های روم ندارند؛ با این وجود، افسانه های‌شان کاملا متفاوت از افسانه‌های اساطیر یونان است.

نویسنده در کتاب اسطوره‌ های رومی از شخصیت‌های مهم افسانه‌های روم به طور مفصل سخن گفته است اما، شیوه روایت به گونه‌ای است که مرحله به مرحله پیش می‌رود و به هیچ‌وجه خسته‌کننده نیست!

خرید کتاب اسطوره ‌های رومی

کتاب اسطوره های بین النهرینی

کتاب‌هایی که درباره اساطیر بین‌النهرین منتشر شده است، کمیاب و به همان اندازه قابل‌توجه هستند؛ درحقیقت بین‌النهرین تاریخچه پرهیاهویی دارد که رمزگشایی از آن می‌تواند برای دوست‌داران کتاب های معروف اسطوره بی‌نهایت جذاب باشد.

کتاب اسطوره های بین النهرینی  با روایتِ اصیلی از افسانه‌ها و حماسه‌آفرینی‌ها درکنار چگونگی کشف رسم‌الخط و موارد دیگر، مخاطب را تا انتها با خود همراه خواهد کرد.

خرید کتاب اسطوره های بین النهرینی

کتاب اسطوره های مصری

درمیان آشوبِ حضور اسطوره‌های یونان و روم، قلم قدرت‌مند نویسنده‌های بزرگ اجازه نداده است که اساطیر مصر را فراموش کنیم. مصری‌ها بیشتر به زبان نقش و نگارِ روی دیوارها و ظروف، تاریخ خود را راویت کرده‌اند؛ بنابراین مجموعه این نقش‌ها در جوارِ افسانه‌ها ، رازهای بسیاری را درباره شیوه نگرش مردم در زمان‌های مختلف آشکار می‌کند. به همین دلیل کتاب اسطوره های مصری از جمله پر فروش ترین کتاب های اسطوره به‌شمار می‌رود.

خرید کتاب اسطوره های مصری

تجربه مطالعه بهترین کتاب های اسطوره، تجربه جذابی است که بر هر کتاب‌خوری واجب است؛ مخصوصا که وب‌سایت کتابانه فرصت خرید بهترین های این حوزه را فراهم کرده است؛ آن‌هم با تخفیف‌های فوق‌العاده! شما تجربه مطالعه کتاب‌های اسطوره را دارید؟ تجربه ی خرید از کتابانه را چطور؟! مشتاقیم تجربه‌تان را با ما به اشتراک بگذارید! (+)


برای تهیه بهترین کتاب های اسطوره را چگونه اقدام کنم؟

وب‌سایت کتابانه فرصت خرید پر فروش ترین کتاب های اسطوره را برای دوست‌داران این حوزه فراهم کرده است. پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید کتاب، نگاهی به مقاله‌های معرفی کتاب بیاندازید تا انتخاب آگاهانه‌ای داشته باشید!

2-آیا افسانه‌های باستانی به اندازه رمان‌های معاصر جذابیت دارند؟

افسانه‌های باستانی دنیای زیستن در زندگی‌های نزیسته دوران باستان است و بدون شک، دست کم به اندازه مطالعه رمان‌های معاصر هیجان‌انگیز هستند.

آیا همه کتاب های معروف اسطوره شبیه به یکدیگر هستند؟

برخلاف دیدگاه‌های عموم درباره کتاب‌های اسطوره، روایت خدایان مصر، یونان و همه الهه‌های باستانی با یکدیگر متفاوت است. هرکدام از آن‌ها روایتِ خودشان را دارند و خواندن این سرگذشت‌های متفاوت، لذتی است که در مطالعه رمان‌های معاصر نمی‌توان یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت