بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی

معرفی بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی

اهمیت استفاده از کتاب های برتر در آموزش زبان

این روزها در عصر نوآوری و تکنولوژی، دانستن زبان انگلیسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و افراد زیادی به سمت یادگیری این زبان سوق داده می‌شوند. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی که قصد یادگیری زبان انگلیسی دارند، انتخاب کتاب مناسب و یا مؤسسه آموزشی با کتاب‌های مناسب است .

فهرست بهترین کتابهای آموزش انگلیسی

در این مقاله قصد داریم تا شما همراهان همیشگی کتابانه را با بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.


1. American English File

پنج کتاب  American English File، از برترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی هستند. این کتاب‌ها مجموعه‌‌ای دقیق از سطح مقدماتی تا پیشرفته‌اند که به بهترین نحو، زبان انگلیسی را به شما آموزش می‌دهند. محتوای آموزشی جذاب و پوشش‌دهی تمام مطالب از بارزترین ویژگی‌های این کتاب‌هاست. این کتاب‌ها باعث می‌شوند که زبان‌آموز از خرید هر کتاب آموزشی دیگری بی‌نیاز شود و از ابتدایی‌ترین سطح تا پیشرفته‌ترین سطح انگلیسی را بیاموزد. در این مجموعه کتاب‌ها، سعی شده که مباحث، بر اساس موقعیت‌های مختلف و برای درک بهتر موقعیت‌ها ارائه شوند.

کتاب‌های American English File، به علت پوشش سطوح مختلف مبتدی تا پیشرفته، آموزش کلمات و گرامر در کنار هم تقویت مهارت‌های زبان‌آموزی به‌صورت موازی، ارائه مطالب با موضوعات جدید و روزمره، داشتن تمرینات آنلاین، به‌روز و فایل‌های صوتی و تصویری و…. به یکی از مجموعه‌های پرطرف‌دار آموزش زبان بین زبان‌آموزان و اساتید زبان مبدل شده است. اگر می‌خواهید تجربه خرید آنلاین American English File  با تخفیف داشته باشید، جستجویی در کتابانه انجام دهید.

خرید American English File

2. کتاب Touchstone

کتاب  Touchstone، یکی از بهترین و موفق‌ترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی است و در چهار سطح مقدماتی تا فوق متوسط تالیف شده؛ با هدف آموزش مهارت‌های اصلی زبان انگلیسی، آموزش مکالمات رایج و محاوره‌ای انگلیسی، گرامر و واژگان مطابق با نیاز زبان‌آموزان در زندگی روزمره گردآوری شده است. این مجموعه با به‌کارگیری شیوه‌ها و فنون آموزشی منحصربه‌فرد مکالمه‌محور و ارائه‌ی تمرین‌ها و فعالیت‌های متنوع، به تقویت چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی در کنار هم می‌پردازد. در حقیقت آموزش اصطلاحات کاربردی زبان در این مجموعه، امکان تسلط حرفه‌ای زبان‌آموزان بر مکالمات معمول را فراهم ساخته است.

مجموعه کتاب های Touchstone  قابلیت استفاده به عنوان خودآموز را نیز دارا می‌باشند. فعالیت های کتاب شامل تمرکز قوی بر یادگیری استقرایی، تمرین شخصی و تشویق به استقلال یادگیرنده است.

خرید کتاب تاچ استون

3. کتاب Top Notch

سری کتاب‌ های تاپ ناچ، به عنوان یکی از بهترین کتاب های آموزش زبان، زبان‌آموز را از صفر تا صد مسیر زبان‌آموزی همراهی کرده و جلد اول آن، به خصوص برای مبتدی‌ها، انتخاب مناسبی است. با این وجود نوجوانان از حدود سن 12سالگی می‌توانند از لیست کتاب های تاپ ناچ کتاب دلخواهشان را خریداری کنند. زبان‌آموزان معمولا از میان کتاب Top notch‌ A تا B3 حق انتخاب دارند.

بهتر است در تعیین سطح دانش زبانی با خودتان روراست باشید! در فوق‌العاده بودن کتاب‌ های تاپ ناچ و کتاب‌های مشهور دیگر شکی نیست اما یک انتخاب اشتباه، باعث احساس دل‌زدگی، خاموشی شعله‌های انگیزه و حوصله سر بر بودن همه محتواهای عالی خواهد شد.

کتاب Top notch در چهار مجموعه هشت کتابی به چاپ رسیده است که معمولا با برچسب کتاب‌های A و B شناخته می‌شوند.

کتاب  Top notch تقریبا مکالمه محور است و امتیاز بالای مکالمه را دربین سایر کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی، از آن خود کرده است.

این مجموعه کتاب به عنوان یکی از کتاب های مکالمه (Conversation)، در هرکدام از سطوح آموزشی خود زبان‌آموز را در موقعیت‌های مختلف قرار داده و یک مکالمه منطبق با موقعیت را برای آن‌ها رقم می‌زند.

خرید کتاب Top Notch


4. کتاب Four Corners

مجموعه کتاب های Four Corners، در چهار سطح، روش و ساختاری یکپارچه دارند. در این کتاب‌ها، حول محور یادگیری مکالمه، نکات دیگر نیز آموزش داده می‌شوند. در لیست کتاب فور کرنرز سعی شده تا با آموزش نکات، اعتمادبه‌نفس صحبت‌کردن در زبان‌آموزان تقویت شده و در همین حین نکات مختلف و ریز انگلیسی را نیز بیاموزند. کتاب های Four Corners، بعنوان کتاب های آموزشگاهی (course book) در چهار سطح، شامل کتاب دانش‌آموز، کار و معلم و CDهای آموزشی است. اگر قصد خرید کتاب Four Corners در هر سطحی را دارید، از کتابانه کمک بگیرید.

این کتاب‌ها، که از کتاب های برتر آموزش زبان انگلیسی به شمار می‌آیند، مکالمه محور بوده که زبان‌آموز گرامر، لغات، تلفظ و… را در حین آموزش برای صحبت‌کردن با هم‌کلاسیانش و در فعالیت‌های گروهی آموزش می‌بیند. در تمام کتاب‌های این مجموعه، ساختاری یکپارچه برای آموزش وجود دارد. دروس با warm up آغاز شده تا زبان‌آموز دید کلی نسبت به موضوع درس پیدا کند، سپس در قسمت‌های A تا D، جزئیات زیادی آموزش داده می‌شوند که با تمرین و تکرار، در ذهن او نهادینه می‌شود.

خرید کتاب Four Corners

5. کتاب Interchange

و اما می‌رسیم به کتاب های اینترچنج!

مهم نیست که آموزش زبان انگلیسی را از چه سطحی شروع می‌کنید، مجموعه 4سطحی کتاب interchange برای تمام زبان‌آموزان در هر سطحی یک گزینه جامع و برتر است. این مجموعه یکی از پرطرفدارترین مجموعه‌های آموزش زبان است و در حال حاضر بیش از 50 میلیون زبان‌آموز در سراسر دنیا‌، مجموعه کتاب های interchange را برای یادگیری زبان انتخاب نموده‌اند.

طراحی مجموعه کتاب interchange براساس ارتقا تمامی مهارت‌های زبان انگلیسی صورت گرفته اما تمرکز اصلی این مجموعه کتاب‌ها بر روی توانمندسازی زبان‌آموزان در برقراری ارتباط، افزایش مهارت مکالمه و مهارت شنیداری است. در طراحی مجموعه کتاب های interchange سعی شده که با استفاده از مطالب و رویدادهای روزمره و واقعی، زبان‌آموز را در موقعیت قرار داده و او را در برقراری ارتباط بهتر و ساده‌تر یاری نماید. فایل‌های صوتی ارائه‌شده در این کتاب‌ها در تقویت مهارت‌های گفتاری و شنیداری بسیار موثر است.

خرید کتاب interchange

6. کتاب Viewpoint

با مطالعه کتاب های viewpoint زبان‌آموز، پس از مدت کوتاهی قادر به صحبت در موقعیت‌های متفاوت شده و بیش‌ترین تعامل را با سایر زبان‌آموزان در بستر کلاس درس برقرار می‌کند. البته که این تسلط به شرط تمرین‌های مستمر و مرور آموخته‌ها به وجود می‌آید اما، ویوپوینت مجموعه کتابی است که از دریچه آن می‌توانید در لذت‌بخش‌ترین حالت ممکن از تجارب خود در زندگی واقعی به زبانی غیراز زبان مادری‌تان صحبت کنید! چیزی که در بیشتر کتاب‌های آموزشیِ زبان به فراموشی سپرده شده است.

شایان ذکر است که کتاب های ویوپونت در ادامه روند آموزشیِ کتاب های Touchstone طراحی شده ‌است و با مطالب آن تناسب بسیاری دارد.

گرامر، واژگان، و استراتژی‌های مکالمه متناسب با زندگی مدرن انسان انگلیسی زبان به بهترین حالت ممکن طراحی شده است و به همین دلیل، خرید کتاب ویوپوینت موفقیت در آزمون‌های بین‌المللی را تضمین خواهد کرد.

خرید کتاب viewpoint

در این مقاله به معرفی بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی و شرح خلاصه‌ای از ساختارِ منابع برتر آموزش زبان در ایران، پرداختیم. اگر شما نیز کتابی را می‌شناسید که در این حوزه می‌تواند برای علاقه‌مدان مفید و کارا باشد، لطفا نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید. کتابانه همواره مشتاق دریافت نظرات و راهنمایی‌های شما، برای ارائه خدمات بهتر می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت