بهترین منابع آمار و احتمال رشته مدیریت، حسابداری و اقتصاد

اهمیت کتاب های آمار و احتمالات در رشته های مدیریت، حسابداری و اقتصاد

با توجه به ضریب و اهمیت درس آمار در کنکور کارشناسی ارشد رشته‌ی مدیریت، حسابداری، اقتصاد و همچنین دایره‌ی گسترده و پیچیدگی علم آمار، این علم مبدل به درس سرنوشت ساز رشته‌های مذکور شده است.

فهرست برترین کتاب های آمار و کاربرد آن در مدیریت، اقتصاد و حسابداری

ما در این مقاله تعدادی از بهترین کتاب های آمار و کاربرد دانشگاهی را که از سهم فروش و محبوبیت بالایی در بین داوطلبان برخوردار هستند را جمع آوری کرده‌ایم؛ تا شما داوطلبان را در انتخاب برترین کتاب های آمار و کاربرد آن در (مدریت، اقتصاد و حسابداری) یاری بدهیم.


کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت 1 و 2 عادل آذر

بهترین منابع آمار و احتمال رشته مدیریت، حسابداری و اقتصاد

کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد 1 و 2 تألیف دکتر عادل آذر و دکتر منصور مؤمنی از انتشارات سمت جزو بهترین کتاب های آمار و کاربرد رشته مدیریت به حساب می‌آید. این اثر ارزشمند جهت معرفی علم آمار و نحوه استفاده از آن در علم مدیریت می باشد. امروزه به ندرت می توان بدون استفاده از روش های آماری به تفسیر و تحلیل نتایج بدست آمده از تحقیقات و پژوهشهای علمی پرداخت. به دلیل اهمیت بسیار زیاد این علم، امروزه بسیاری از مدیران و مسئولان برای تحلیل داده های بدست آمده از مشاوران آماری بهره می گیرند.


کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت 1 و 2 مسعود نیکوکار

بهترین منابع آمار و احتمال رشته مدیریت، حسابداری و اقتصاد

در کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد 1 و 2 دکتر مسعود نیکوکار که در زمره برترین کتاب های آمار و کاربرد مدیریت است؛ به این موضوع اشاره دارد که آمار در زمان‌های مختلف، به گونه‌های متفاوت توسط دانشمندان تعریف شده است، زیرا:

۱- در گذشته‌های دور آمار تنها در امور دولت مورد استفاده بوده و حال آن که امروز آمار در تمام زمینه‌‌های فعالیت بشری به کار می‌رود. بنابراین تعاریف آمار نیز با توجه به وسعت و توسعه استفاده از آن تغییر، تکامل و جامعیت یافته است.

در عصر حاضر به آمار فقط به عنوان ابزار جمع آوری داده‌ها نظر نمی شود. بلکه بیرون کشیدن نتایج کشف نشده در داده‌ها به کمک آخرین روش‌‌های علمی و تجزیه و تحلیل آن‌ها و توسعه‌ی روش‌‌ها، دیدگاه امروزی علم آمار است و این کار در تمام رشته فعالیت‌ های بشر از جمله مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی انجام می‌شود.

گسترش وسیع کاربرد روش‌های آماری در علوم مانند روانشناسی، بیولوژی، آموزش و پرورش، فیزیک، اقتصاد، بازرگانی، مدیریت و غیره چشمگیر است و می‌توان گفت علم آمار در تمام رشته‌‌های علوم، فنی، پزشکی، اقتصادی، اجتماعی و … جای خود را باز کرده است.


کتاب آمار و احتمال (مدیریت و حسابداری) رنجبران

بهترین منابع آمار و احتمال رشته مدیریت، حسابداری و اقتصاد

در کتاب آمار و احتمال رشته مدیریت و حسابداری رنجبران، پرسش‌های آزمون‌های کارشناسی ارشد به صورت موضوعی در انتهای هر فصل گنجانده شده است. در این اثر که از بهترین منابع ارشد رشته مدیریت و حسابداری به حساب می‌آید؛ برای اینکه دانشجو بتواند ارزیابی صحیح و کاملی از آموخته های خود داشته باشد، پرسش های آزمون ارشد به صورت آزمون های جامع در فصل 9 گنجانده شده است. در انتها لازم به ذکر است که آموزش دقیق، حل و تشریح 800 مثال متنوع به همراه پاسخ تشریحی آزمون های ارشد که به آن اشاره شد از بارزترین ویژگی های مجموعه حاضر می باشد.


کتاب آمار و احتمال (اقتصاد) هادی رنجبران

بهترین منابع آمار و احتمال رشته مدیریت، حسابداری و اقتصاد

کتاب آمار و احتمال و کاربرد آن در اقتصاد هادی رنجبران بهترین مجموعه‌ی کامل و شاخصی برای درس آمار رشته اقتصاد است. نگارش کتاب براساس سرفصل‌های مصوب دانشگاهی، طوری تالیف و تدوین شده که می‌توان از آن به عنوان یک منبع جامع درسی و همچنین خودآموزی کامل جهت فراگیری علم آمار استفاده کرد.

هادی رنجبران سعی نموده که مفاهیم درسی به ساده ترین زبان ممکن بیان شود. در مواردی که وجود شکل، درک مفاهیم را آسان می کند از ترسیم شکل استفاده شده است. قضایا و نتایج مهم درس داخل کادرهایی قرار داده شده تا مورد توجه خواننده واقع شود. در درس آمار و احتمال حل تمرین دارای اهمیت بسیار بالایی است.


کتاب آمار در اقتصاد و بازرگانی 1 نوفرستی

بهترین منابع آمار و احتمال رشته مدیریت، حسابداری و اقتصاد

کتاب آمار در اقتصاد و بازرگانی 1 محمد نوفرستی یک از عالی ترین کتاب های آمار در رشته اقتصاد است که مطالب را به زبان ساده بیان نموده است.سومین ویژگی مهم مجموعه ای از داده های آماری، شکل توزیع آن است. هر چند دو شاخص مرکزی و پراکندگی تا اندازه زیادی اطلاعات مربوط به مجموعه ای از داده های آماری را به صورت خلاصه انعکاس می دهند، اما دانستن آنکه توزیع داده های آماری قرینه است یا دارای چولگی مثبت و منفی اطلاع مفید دیگری است که به تجسم چگونگی توزیع مشاهدات حول میانگین کمک می کند. در این قسمت شاخص هایی را معرفی خواهیم کرد که با ارائه آن در کنار میانگین و انحراف معیار بتوان بهتر به چگونگی توزیع داده ها پی برد.


کتاب آمار (مفاهیم، روش ها و کاربردها) جلد 1 نوفرستی

بهترین منابع آمار و احتمال رشته مدیریت، حسابداری و اقتصاد

کتاب آمار مفاهیم، روش‌ها و کاربردها محمد نوفرستی از انتشارات رسا با هدف آموزش درس آمار برای طیف وسیعی از دانشجویان رشته‌های مختلف با دید کاربردی در سطح دانشگاه نگاشته شده است. از ویژگی‌های این کتاب مفید درس آمار، دارا بودن زبانی روان و قابل فهم در توضیح مطالب علمی است.

شکل ظاهری ارائه مطالب است که موجب به خاطر سپردن بهتر می‌شود. ارائه مثال‌ها و تمرین‌های مختلف است و موجب استفاده از آمار در زمینه‌های متفاوت می‌شود. خلاصه‌ای از هر فصل نیز برای مرور سریع مطلب در نظر گرفته شده است. در پایان مطالب هر فصل، پروژه‌هایی به صورت عملی با این هدف طرح شده است تا حس قوی تر را در دانشجویان نسبت به ماهیت مفاهیم و کاربرد روش‌های ارائه شده در آن فصل ایجاد کند. اینهایی که اشاره کردیم بخشی از ویژگی هایی بود که این کتاب دانشگاهی را مبدل به برترین کتاب آمار رشته‌ی (مدیریت، اقتصاد و حسابداری) کرده است.


کتاب آمار و احتمالات(مدیریت، اقتصاد و حسابداری)مدرسان شریف

بهترین منابع آمار و احتمال رشته مدیریت، حسابداری و اقتصاد

آمار و احتمالات، جلد دیگری از مجموعه کتاب های مدرسان شریف می‌باشد که علاوه بر داوطلبان کنکور ارشد و دکتری، دانشجویان دوره‌ی کارشناسی رشته‌های مدیریت، اقتصاد و حسابداری نیز می‌توانند از آن برای کسب موفقیت بیش‌تر در آزمون‌های پایان ترم خود استفاده کنند. مطالب درسی ارائه شده در کتاب آمار و احتمالات مدرسان شریف، براساس آخرین تغییرات اعمال شده بر روی کتب درسی، می‌باشد که این مطالب به طور کامل با عنوان درسنامه، برای مخاطب شرح داده می‌شوند.

از ویژگی‌های مثبت آن نیز می‌توان به ارائه‌ی نکات مهم و کلیدی و استفاده کردن از مثال‌های متنوع و کاربردی برای درک بهتر مطالب اشاره کرد. این اثر ارزشمند که بهترین کتاب آمار و احتمالات ویژه رشته‌ی مدیریت، اقتصاد و حسابداری است، در 8 فصل به چاپ رسیده است.

بخش‌های پایانی کتاب هم شامل پرسش‌های چهارگزینه‌ای می‌باشد که در ادوار گذشته‌ی آزمون‌های دانشگاه‌های مختلف آورده شده اند؛ این پرسش‌ها همراه با پاسخنامه‌ی کاملا تشریحی می‌باشند. لازم به ذکر است که مثال‌های به کار گرفته شده در متن درسنامه‌ها برگرفته از سوالات پُر تکرار آزمون‌های مختلف می‌باشند.


کتاب آمار و احتمالات ارشد محسن طورانی

بهترین منابع آمار و احتمال رشته مدیریت، حسابداری و اقتصاد

کتاب آمار و احتمالات ارشد محسن طورانی از نشر نگاه دانش جزو کتاب های شاخص ارشد رشته حسابداری و مدریت می‌باشد. این اثر در برگیرنده 4 فصل (آمار 1) به همراه یک ضمیمه طلایی (آمار 2) در قالب مفاهیم کامل و نکات مهم درسی است. نحوه بیان مطالب هر فصل مبتنی بر تجربه محسن طورانی از دوره های متعدد تدریس آمار در کلاس های دانشگاهی و آمادگی آزمون کارشناسی ارشد و دکتری است. به گونه ای که سعی بر آن بوده تا در عین سادگی از سطح علمی مطلوبی نیز برخوردار باشد.

در متن درس و پایان هر فصل کتاب آمار و احتمالات ارشد (زیر ذره بین) طورانی، سوالات آزمون های کارشناسی ارشد مربوط به دانشگاه سراسری با تقسیم بندی موضوعی و در انتهای کتاب، سوالات کنکور کارشناسی ارشد، همراه با حل تشریحی آورده شده است تا داوطلب بتواند پس از مطالعه هر فصل، آن ها را تحلیل و بررسی کند.


کلام آخر

بهترین کتاب های آمار و احتمالات (مدریت، حسابداری و اقتصاد) که در این مقاله انتخاب شده‌اند براساس تجربیات کارشناسان فروش کتابانه بوده است.

چنانچه مطلب فوق برای شما مفید بود، خوشحال می شویم آن را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید و نظرات و تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. لازم به ذکر است برای خرید کتاب های ارشد رشته اقتصاد، مدیریت و حسابداری به سایت کتابانه مراجعه کنید.(+)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت