بهترین نویسندگان ایتالیا چه کسانی هستند؟

بهترین نویسندگان ایتالیا را بشناسیم

معیار انتخاب بهترین نویسندگان ایتالیا در این مقاله چیست؟

ایتالیا نویسندگان بزرگ و شاخصی را به جهان هدیه داده است. برای معرفی نمودن بهترین نویسندگان ایتالیایی، فروشگاه کتابانه سه فاکتور «میزان تاثیرگذاری در جهان ادبیات»، «میزان امروزی بودن و تطابق با جهان کنونی» و «شدت استقبال عمومی از آثار» را معیار و ملاک قرار داده است.


لیست بهترین نویسندگان ایتالیا

برترین نویسندگان ایتالیایی عبارتند از:

زندگی نامه دانته آلیگیری

1. دانته (Dante Alighieri)

«دانته آلیگیری» شاعر اثرگذار و شناخته شده ایتالیایی است. به شکلی که پس از وی، تا چند صد سال زبان ایتالیایی به عنوان زبان ادبیات اروپای قرون وسطی شناخته می‌شد.

دانته از سال‌ 1301 به سبب مشاجرات میان طبقه ثروتمند و طبقه عامه فلورانس و افتادن زمام امور به طبقه عام، از زادگاه خود تبعید شده بود و این زمان را دائماً در سفر میان شهرهای مختلف بود. وی در شهرهای سیه‌نا، ورونا و پادووا توقف‌هایی داشت و در تمامی توقف‌های خود با استقبال بزرگان روبه‌رو شد. اکثر آثار دانته آلیگیری هم در همین دوران نوشته شدند.

بهترین کتاب های دانته

  • کتاب کمدی الهی
  • کتاب زندگانی نو

بیوگرافی دانته آلیگیری

 

زندگینامه و خرید کتاب های دانته


ایتالو کالوینو

2. ایتالو کالوینو (Italo Calvino)

«ایتالو کالوینو» روزنامه‌نگار، رمان‌نویس و نویسندۀ داستان‌های کوتاه ایتالیایی و یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های نویسندگی قرن بیستم به سبک پست‌مدرن است. از این نویسنده پرکار و توانا بیش از 40 رمان، مجموعه داستان کوتاه، مقاله، زندگی‌نامه، ترجمه و… به‌جای مانده است.

سبک او پست‌مدرن یا سورئال بوده است. اگرچه ادبیات کلاسیک ایتالیا تأثیر زیادی بر کتاب‌های ایتالو کالوینو داشت، معروفیت او بیشتر به خاطر استفاده از رئالیسم است. طبقه‌بندی سبک ادبی او آسان نیست؛ بیشتر نوشته‌های او یادآور داستان‌های افسانه‌ای خارق‌العاده است گرچه گاهی نیز نوشته‌هایی واقع‌گرایانه‌تر دارد.

بهترین کتاب های ایتالو کالوینو


معرفی ایتالو کالوینو

 

زندگینامه و خرید کتاب های ایتالو کالوینو


اومبرتو اکو

3. اومبرتو اکو (Umberto Eco)

«اومبرتو اکو» منتقد ادبی، رمان‌نویس و نشانه‌شناس ایتالیایی است. او نویسنده رمان‌های معمایی پرطرفداری است که منعکس‌کننده علاقه و دانش گسترده او به فلسفه، ادبیات، تاریخ قرون وسطی، مذهب و سیاست است. فعالیت‌های آکادمیک او در نشانه‌شناسی، سهم مهمی در مطالعات فرهنگ عامه و همچنین علوم ارتباطات داشته است.

کتاب دوم اکو به نام تکامل زیبایی شناسی سده های میانه، باعث معروفیت او به‌عنوان یک محقق برجسته قرون وسطی شد. وی در سال 1962 کتاب گشوده را با موضوع هنر مدرن منتشر کرد که این کتاب نیز شهرت بسیاری را برایش به ارمغان داشت.

بهترین کتاب های اومبرتو اکو


بیوگرافی اومبرتو اکو

 

زندگینامه و خرید کتاب های اومبرتو اکو


اوریانا فالاچی

4. اوریانا فالاچی (Oriana Fallaci)

«اوریانا فالاچی»، نویسنده و خبرنگار سیاسی حرفه‌ای و پویای ایتالیایی، در 29 ژوئن 1929 در «فلورانس» چشم به جهان گشود. عمده شهرت فالاچی به علت به چالش کشیدن ایدئولوژی‌ها و تاکتیک‌های رهبران بزرگ سیاسی، در مصاحبه‌های جسورانه وی با آن‌ها بود.

در زندگینامه اوریانا فالاچی دیدار و مصاحبه با رهبرانی همچون یاسر عرفات، محمدرضا پهلوی، روح الله خمینی، ذوالفقار بوتو، ایندیرا گاندی، ملک‌حسین و… در اواخر دهه 60 و 70 میلادی به چشم می‌خورد.

او طی زندگی حرفه‌ای خود، کتاب‌های داستانی و غیرداستانی پرطرف‌داری را نگارش کرد؛ همچنین مقالات و مصاحبه‌های وی نیز به‌صورت مجموعه‌های چاپ شده، در لیست کتاب‌های اوریانا فالاچی به چشم می‌خورند.

بهترین کتاب های اوریانا فالاچی


اهمیت آثار اوریانا فالاچی

 

زندگینامه و خرید کتاب های اوریانا فالاچی


اینیاتسیو سیلونه

5. اینیاتسیو سیلونه (Ignazio Silone)

«اینیاتسیو سیلونه» از نویسندگان مشهور اهل ایتالیا بود که در دوران معاصر می‌‎زیست. او از نویسندگان محبوب و همچنین مخالفان سرسخت «فاشیسم» بود که در جهت باورهای خود شرایط مختلف و دشواری را تجربه کرده است.

 او همچنین مدتی عضو حزب کمونیست ایتالیا بود، اما بعد از گذشت مدتی و برگشت از سفر خود به شوروی، مانند سایر دوستان همسفر خود از این حزب خارج شد و به صورت مستقل به نشر افکار خود پرداخت.

خطراتی که در کشور ایتالیا وی را بخاطر فعالیت‌های ضد فاشیسم تهدید می‌نمود، وی را وادار به ترک وطن به مقصد کشور سوئیس کرد. در آنجا بود که سابقه نویسندگی وی به اوج رسید و به عقیده بسیاری شاهکارهای نویسندگی خود را در آنجا خلق نمود.

بهترین کتاب های اینیاتسیو سیلونه


بیوگرافی اینیاتسیو سیلونه

 

زندگینامه و خرید کتاب های سیلونه


سنکا

6. سنکا (Lucius Annaeus Seneca)

مطمئنا نام «سنکا» به عنوان یکی از چهره‌های اصلی فلسفه در دوران امپراتوری روم، برای‌تان چندان غریبه نیست! سنکا را به سبب پایه‌گذاری فلسفه رواقی می‌شناسند؛ جالب است بدانید که آثار سنکا در زمره آثار مهم فلسفی دوران باستان قرار دارند.

کتاب های سنکا نشان می‌دهد، او از هنر و ادبیات یونان الهام می‌گرفت. بنابراین غیرقابل پیش‌بینی نیست که مضمون بهترین اثر سنکا، کتاب زنان تروا، از اساطیر یونان تاثیرات قابل‌توجهی پذیرفته باشد. نمایشنامه‌های او عمدتا روایتگر داستان‌هایی هستند که پیش از این، فیلسوفان مطرحی مانند سوفوکلس، ائوریپیدس و آیسخولوس روایت کرده‌اند.

بهترین کتاب های سنکا

  • کتاب زنان تروا و توئستس
  • کتاب رساله در باب خشم
  • کتاب هنر تسکین دادن خشم

زندگینامه سنکا

 

زندگینامه و خرید کتاب های سنکا


آلبا دسس پدس

7. آلبا دسس پدس (Alba de Céspedes y Bertini)

آلبا د سس‌پدس، روزنامه‌نگار، شاعر، مجری رادیو، فیلمنامه‌نویس، نویسنده‌ی محبوب ایتالیایی-کوبایی و یک مبارز مقاومت ضدفاشیسمی بود.

اشعار، داستان‌های کوتاه، رمان و فیلم‌نامه‌ها، مجموعه آثار تالیفی خانم آلبا د سس‌پدس را تشکیل می‌دهند. شخصیت اصلی همه‌ی قصه‌های او زنان هستند؛ زنانی با روحیاتی لطیف و شکننده که اغلب نقش راوی را نیز ایفا کرده و از احساسات درونی خود برای مخاطب سخن می‌گویند.

بهترین کتاب های آلبا دسس پدس


زندگینامه آلبا دسس پدس

 

زندگینامه و خرید کتاب های آلبا دسس پدس


8. دینو بوتزانی (Dino Buzzati)


کلام آخر

در این مقاله سعی نمودیم تا برترین و مشهورترین نویسندگان ایتالیا را به شما دوستان معرفی کنیم. اگر فکر می‌کنید جای نویسنده برتر دیگری در این لیست خالی است، نام آن را در بخش نظرات برای ما و دیگر همراهان کتابانه بنویسید. مشتاق خواندن نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما هستیم. (+)


مطلب مرتبط: بهترین رمان های ایتالیایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت