بهترین نویسندگان انگلیسی

معرفی بهترین نویسندگان انگلیسی

ادبیات بریتانیا، یکی از غنی ترین و پرافتخار ترین ادبیات های جهان است و برای  پراختن به آن به چندین و چند مقاله طولانی نیازمندیم؛ بسیاری از نویسندگان مشهوری که نام آنها را شنیده اید، از اهالی این کشورند. چنین موضوعی سبب شده تا ما از نام بردنِ برخی از نویسندگان مهم این کشور، صرف نظر کنیم و به معرفی گلچینی از آنها بسنده نماییم. برای آشنایی با بهترین نویسندگان انگلستان، با کتابانه همراه باشید.

معیار معرفی بهترین نویسندگان بریتانیا

می‌دانید که انتخاب بهترین‌ها از میان نویسندگان و اهالی ادب انگلیس بسیار مشکل است؛ معیار ما در چنین انتخابی، سه عامل زیر می‌باشند:

  1. تاثیر بر در دنیای ادبیات
  2. میزان ارتباط و مطابقت با جهان امروز
  3. میزان فروش و علاقه‌مندی مخاطبین

فهرست بهترین نویسندگان انگلیسی

چارلز دیکنز

1. چارلز دیکنز (Charles John Huffam Dickens)

«چارلز دیکنز» ژورنالیست، سردبیر، منتقد، فعال اجتماعی و از بهترین نویسنده های انگلیسی است. او انگار برای این به دنیا آمده بود که در طول 58 سال زندگی‌اش، آینه تلخی‌ها و غم‌های گوشه‌ای از دنیا به خصوص از زندگی خود و اطرافیانش باشد. سبک چارلز دیکنز در نگارش خودش را با طعنه و شکلی کاریکاتوری نشان می‌داد. اگر از تلخی نوشته‌های او عبور کنیم که به خاطر تجربه‌های کودکی، چهره زشت جامعه و زندگی‌اش در دوران نداری بود، نمی‌توان از عنوان‌های جذابی که برای کتاب‌هایش انتخاب می‌کرد، دست کشید.

سبک نگارش چارلز بیشتر از اینکه به واقعیت نزدیک باشد، سراغ خیال‌پردازی می‌رود. البته در همان خیال هم فضای فقر و تنگدستی جامعه را نشان می‌دهد و از آن نقد می‌کند.

بهترین کتاب های چارلز دیکنز

  • کتاب الیور تویست
  • کتاب نیکلاس نیکلبی
  • کتاب سرود کریسمس
  • کتاب دیوید کاپرفیلد
  • کتاب داستان دو شهر
  • کتاب آرزوهای بزرگ

چارلز دیکنز کیست؟

 

آثار و زندگینامه چارلز دیکنز


ویلیام شکسپیر

2. ویلیام شکسپیر (William Shakespeare)

«ویلیام شکسپیر» یکی از بزرگترین نویسندگان، نمایشنامه‌نویسان و شاعران قرن شانزدهم میلادی است. آثار این نویسنده غالباً نمایشنامه هستند.
بسیاری از آثار ویلیام شکسپیر به تأثیر از تاریخ روم باستان نوشته شده است. سبک نویسندگی او نیز به مکتب کلاسیسم تعلق دارد. وی واژه‌های فراوانی را نیز به دایره واژگان زبان انگلیسی افزود. برخی این لغات را قریب به 1700 واژه می‌دانند.

سادگی، پیوستگی و انسجام داستان در نمایشنامه‌های او از دیگر ویژگی‌های برجسته سبک نگارش ویلیام شکسپیر محسوب می‌شود که او را به یکی از بزرگترین نویسندگان انگلیسی بدل کرده است.

بهترین کتاب های شکسپیر


اهمیت آثار ویلیام شکسپیر

 

آثار و زندگینامه ویلیام شکسپیر


امیلی برونته

3. امیلی برونته (Emily Jane Bronte)

اگرچه شاید تعداد فراوانی دست‌نوشته از «امیلی برونته» به یادگار نمانده اما همان تنها کتاب آن توانسته در ذهن و دل خوانندگانش رخنه نماید. تأثیرگذاری نگارش کتاب بلندی های بادگیر شاید به خاطر الگوبرداری عمیق و بیان تمام نمایی می‌باشد که امیلی از زندگی خود در قالب شخصیت «کتی» نموده است.

تطابق عجیب محل زندگی امیلی با محیط جاری رمان و ساختار خاص نگارش، پیروان سبک رئالیسم را مجذوب می‌سازد. بیان حال و روز جامعه منزوی انگلستان با زبانی ساده، شاکله اصلی داستان را شکل داده و درعین‌حال چالش‌ها و تعلقات را نیز باوجود انزوای پرملال جامعه به تصویر می‌کشد. ازاین‌رو می‌توان امیلی برونته را صاحب سبک رئالیستی دانست، اما افسوس که مرگ زودهنگام به وی اجازه بالندگی و شکوفایی بیشتری را نداد.


اهمیت آثار امیلی برونته

 

آثار و زندگینامه امیلی برونته


تامس هاردی

4. تامس هاردی (Thomas Hardy)

«تامس هاردی» یکی از مشهورترین شاعران و رمان‌نویسان طبیعت‌گرای تاریخ ادبیات انگلستان است. شهرت او بیشتر به سبب خلق رمان‌های بصری قدرتمند با پس‌زمینه‌ای روستایی است که در آن‌ها به ناگزیر بودن سرنوشت انسان می‌پردازد.

گرایش به طبیعت‌گرایی را می‌توان در بسیاری از آثار تامس هاردی مشاهده کرد. رمان‌های تیره و تار و دیدگاه بدبینانه تامس هاردی او را در رده طبیعت‌گرایان قرار می‌دهد. دو رمان معروف تس دوربرویل‌ها و جود گمنام نمونه‌های بزرگی از گرایش او به مکتب طبیعت‌گرایی هستند.

بهترین کتاب های تامس هاردی


شاهکار توماس هاردی

 

آثار و زندگینامه تامس هاردی


آگاتا کریستی

5. آگاتا کریستی (Dame Agatha Christie)

«آگاتا کریستی» نویسنده‌ای انگلیسی و خالق مجموعه کتاب های هرکول پوآرو است که 66 رمان پلیسی و 14 مجموعه داستان کوتاه جذاب را منتشر کرده است. در رکوردهای جهانی گینس اسم آگاتا کریستی به عنوان پرفروش‌ترین نویسنده در تمام دوران‌ها معرفی می‌شود چرا که رمان‌های او بیشتر از دو میلیارد نسخه در جهان فروش داشته‌اند.

داستان‌های او بیشتر رازآلود و جنایی هستند و می‌توان گفت در چنین ژانری ترس و دلهره و کنجکاوی همواره مخاطب را همراهی می‌کند و خواننده را وا می‌دارد تا به حدس و گمان‌های مختلفی دست بزند و مانند یک کارآگاه در پی حل مسائل پیچیده و گوناگون باشد. او بی‌شک یکی از الهام بخش ترین زنان و یکی از بهترین نویسندگان بریتانیا می‌باشد.

بهترین کتاب های آگاتا کریستی

  • کتاب قتل در قطار سریع السیر شرق
  • مجموعه کتاب تحقیقات پوآرو
  • مجموعه قتل در مجتمع مسکونی
  • مجموعه نخستین پرونده‌های پوآرو

اهمیت آثار آگاتا کریستی

 

آثار و زندگینامه آگاتا کریستی


آرتور کانن دویل

6. آرتور کانن دویل (Sir Arthur Ignatius Conan Doyle)

«آرتور کانن دویل» نویسنده و پزشک اسکاتلندی است که شهرت او بیشتر به سبب خلق مجموعه کتاب شرلوک هلمز می‌باشد. آرتور کانن دویل بیش از 60 داستان معمایی با شخصیت کارآگاه بسیار محبوب شرلوک هلمز و دستیار وفادارش واتسون نوشته است.

بهترین کتاب های آرتور کانن دویل

  • کتاب معماهای شرلوک هلمز
  • کتاب سفر به دنیای گمشده
  • کتاب آخرین ضربه آرشه 
  • کتاب درنده‌ی باسکرویل

معرفی آرتور کانن دویل

 

آثار و زندگینامه آرتور کانن دویل


جین آستین

7. جین آستین (Jane Austen)

با نگاهی بر لیست کتاب های «جین آستین» متوجه می‌شویم، سبک نگارش او ترکیبی خارق‌العاده از مکتب‌های نئوکلاسیسیسم و ​​رمانتیسیسم است. آستین عبور از رمانتیسیسم را طوری ایجاد کرد که به جای یک شیوه نوشتاری سخت‌گیرانه و کهنه، اشتیاق و تخیّل را در نوشتن خلق می‌کند. این سبک نگارش جین آستین بسیار احساسی است و در عین حال، از یک شکل روان و ساختار یافته پیروی می‌کند.

ترکیب کردن این دو سبک یکی از قوی‌ترین استعدادهای جین بود که باعث پیشرفت او در دنیای ادبیات شد. در حقیقت هیچ نویسنده دیگری در زمان خود نتوانست چنین انتقال قوی بین سبک‌های نوشتاری ایجاد کند.

بهترین کتاب های جین آستین

  • کتاب غرور ‌و‌ تعصب
  • کتاب عقل‌ و ‌احساس
  • کتاب ترغیب
  • کتاب منسفیلد ‌پارک
  • کتاب نورثنگر ‌ابی
  • کتاب اِما

بیوگرافی جین آستین

 

آثار و زندگینامه جین آستین


بیوگرافی جورج اورول

8. جورج اورول (George Orwell)

بی‌شک نام «جورج اورول» را به عنوان یکی از بزرگ ترین نویسندگان انگلیسی بارها شنیده‌اید. همه‌ی کتاب‌های این نویسنده به زبان‌های بسیاری در سراسر دنیا ترجمه شده و هنوز سالانه حجم بالایی از آثار او تجدید چاپ می‌شوند.

جورج اورول علاوه بر رمان‌نویسی، در حقیقت یک ژورنالیست حرفه‌ای بود. از این رو سبک نگارشی او تا حد زیادی مستقیم و به دور از کنایه و استعاره بود. او هرگز در آثار خود از تصاویر غیرضروری و توصیف‌های جزئی‌نگرانه‌ی صحنه‌ها استفاده نمی‌کرد. اما تلاش او در توصیف شخصیت‌ها بسیار موفق و اثرگذار بود. البته او در شخصیت‌پردازی نیز به شکلی مستقیم و مختصر عمل می‌کرد. سبک نگارشی جورج شامل تصاویر احساسی بسیار کمی‌ست و او حقیقت را اغلب بدون قضاوت بیان می‌کند.

بهترین کتاب های جورج اورول


اهمیت آثار جورج اورول

 

آثار و زندگینامه جورج اورول


رولد دال

9. رولد دال (Roald Dahl)

«رولد دال» فیلم‌نامه‌نویس، شاعر، خلبان جنگی ویکی از بهترین نویسندگان اروپایی است. کتاب‌های این نویسنده بیشتر از دویست و پنجاه میلیون نسخه در جهان فروش رفته است.

داستان‌های کوتاه رولددال به دلیل پایان‌بندی‌های غیرمنتظره‌اش شناخته می‌شوند و داستان‌های کودکانه او غالباً دارای خلق‌وخوهای غیراحساسی، تاریک و شامل دشمنان شرور بزرگسال است. قهرمان‌های کتاب کودکان او دارای دلی مهربان و احساسات گرم هستند. او داستان‌هایی را نیز برای بزرگسالان نوشته است.

بهترین کتاب های رولد دال:

  •  کتاب ماتیلدا
  • کتاب انگشت جادویی
  • کتاب جادوگرها
  • کتاب آقای روباه شگفت انگیز
  • کتاب چارلی و کارخانه شکلات سازی
  • کتاب غول بزرگ مهربان
  • کتاب داروی شگفت انگیز جورج

زندگی نامه رولد دال

 

زندگینامه و خرید کتاب های رولد دال


سامرست موام

10. سامرست موآم (William Somerset Maugham)

«ویلیام سامرست موآم» یکی از نویسندگان بزرگ تاریخ ادبیات انگلستان است که میان سال‌های 1914 تا 1940 به اوج شهرت خود رسید. میلیون‌ها نسخه از آثار سامرست موآم در زمان حیاتش به‌فروش رفتند و طبق گزارش‌ها، در دهه 30 میلادی پردرآمدترین نویسنده جهان بود.

و قوه تخیل خالص کمی داشت. آنطور که خودش گفته: «نوشتن چیزی مانند یک تمرین فیزیکی بود.» آثار سامرست موام در واقع داستان‌هایی هستند که او شنیده، خوانده و یا آن‌ها را به‌شخصه تجربه کرده و سپس آنان را با تخیل خود درآمیخته است.

موآم مهارت نوشتن داشت و آنطور که بعدها مشخص شد، مهارت خاص او در نوشتن کمدی‌های محبوب و پیچیده برای تئاتر بود.

بهترین کتاب های سامرست موآم

  • کتاب لبه تیغ
  • کتاب بانو فردریک
  • کتاب لیزای لمبث
  • کتاب پیرامون اسارت بشری

زندگینامه سامرست موام

 

آثار و زندگینامه سامرست موام


ویرجینیا وولف

11. ویرجینیا وولف (Adeline Virginia Woolf)

«ویرجینیا وولف»، از رمان‌نویسان مشهورانگلیسی، ناشر، منتقد و یکی از مهم‌ترین چهره‌های ادبی قرن بیستم است. او به عنوان یکی از نوآورترین و پرکارترین نویسندگان عصر خود شهرت دارد.

وولف، در نگارش خود از سبک سیال ذهن استفاده می‌کرد. در این سبک، داستان اصلی با ناهماهنگی، درهم‌ریختگی دستوری و پیروی از زمان ذهنی شخصیت اصلی داستان روایت می‌شود. دریچه نگاه ویرجینیا وولف به واقعیت‌های جامعه و درون انسان‌ها انتقادی بود. او درهای جدیدی به روی ادبیات داستانی گشود، به طوری که، نویسندگان زیادی تحت تأثیر سبک وی قرار گرفتند.

بهترین کتاب های ویرجینیا وولف


اهمیت آثار ویرجینیا وولف

 

آثار و زندگینامه ویرجینیا وولف


معرفی آرتور کستلر

12. آرتور کستلر (Arthur Koestler )

«آرتور کستلر»، نویسنده، روزنامه‌نگار و منتقد انگلیسی است. محور آثار آرتور کستلر، محاکمات و دادگاه‌های مسکو و انحطاط انقلاب‌ها به سبب وجود فساد در قدرت حاکم است. سبک ادبی خاص وی ریشه در مبارزات سیاسی اروپا از زمان ظهور فاشیست دارد. این نویسنده در 3 مارس 1983 در سن 78 سالگی در آپارتمان خود در لندن دست به خودکشی زد.

بهترین کتاب های آرتور کوستلر


شرح حال آرتور کستلر

 

آثار و زندگینامه آرتور کستلر


جی. کی. رولینگ

13. جی کی رولینگ (J. K. Rowling)

«جی. کی. رولینگ»، نویسنده، مؤلف، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده و نیکوکار بریتانیایی بوده که عمده شهرتش به علت نوشتن مجموعه کتاب هری پاتر است. او توانست اولین کتاب خود، «هری پاتر و سنگ جادو»، را نوشته و با دشواری زیاد آن را در بیست و ششم ژوئن سال 1997 به چاپ برساند.

چاپ اولین کتاب او، سکوی پرتابی بود برای رسیدن به شهرت و پایان فقر او. جی. کی. رولینگ به نویسندگی خود ادامه داد و تا کنون آثار زیادی از او منتشر شده و پروژه‌های سینمایی زیادی از داستان‌های او تولید شده‌اند.

بهترین کتاب های جی کی رولینگ

  • هری پاتر و سنگ جادو
  • هری پاتر و حفره اسرار
  • هری پاتر و زندانی آزکابان
  • هری پاتر و جام آتش
  • هری پاتر و محفل ققنوس
  • هری پاتر و شاهزاده دورگه
  • هری پاتر و یادگاران مرگ
  • هری پاتر و فرزند نفرین‌شده 

جی کی رولینگ چگونه هری پاتر را نوشت

 

آثار و زندگینامه جی کی رولینگ


زندگی‌نامه جوجو مویز

14. جوجو مویز (Jojo Moyes)

«پائولین سارا جو مویز»، معروف به «جوجو مویز»، روزنامه‌نگار و نویسنده رمان های عاشقانه انگلیسی است. او یکی از معدود نویسندگانی است که دو بار برندۀ «جایزه رمان عاشقانۀ سال» توسط انجمن نویسندگان رمان‌های عاشقانه شد.

به عقیدۀ او موضوع داستان‌هایش، در حقیقت وقایعی هستند که ممکن است در بطن هر جامعه‌ای اتفاق بیافتد. عشق ازنظر او، محرکی است که می‌تواند انسان را به هر کاری وا داشته و به فراز یا فرود سوق دهد. ازاین‌رو، رمان‌هایی یا درون‌مایۀ عاشقانه همیشه می‌تواند برای خوانندگان جذاب باشد.

بهترین کتاب های جوجو مویز


سبک جوجو مویز

 

آثار و زندگینامه جوجو مویز


شارلوت برونته

15. شارلوت برونته (Charlotte Bronte)

«شارلوت برونته»، یکی از خواهران شهیر برونته، شاعر و از نویسنده های معروف انگلیسی است که در مدت‌زمان عمر کوتاه خود، آثار فوق‌العاده‌ای بر جای گذاشت. از کتاب جین ایر که در ابتدا با نام هنری کرر بل به چاپ رسید، به‌عنوان معروف ترین کتاب شارلوت برونته یاد می‌شود. جین ایر، از مهم‌ترین آثار ادبی جهان به شمار می‌رود و شارلوت برونته، با این رمان به شهرت رسید.

می‌توان گفت فضای غم‌انگیز و شرایط ناگوار یتیم‌خانه‌ جین ایر از دوران زندگی او و خواهران و برادرش در مدرسه علوم دینی بود که در آن حضور داشت. شارلوت برونته زنی جسور بود که در آثار خود، بیکاری، گرسنگی و فقر را به تصویر می‌کشید. او در سبک رئالیسم، اجتماع را توصیف می‌کرد و با تعابیری در سبک گوتیک، عشق و وحشت را در هم می‌آمیخت.

دیگر کتاب های برتر شارلوت برونته


شارلوت برونته

 

آثار و زندگینامه شارلوت برونته


جولین بارونز

16. جولین بارنز (Julian Patrick Barnes)

جولین بارنز، نویسنده پست مدرنیست و منتقد ادبی انگلیسی است که به رمان‌ها، مقالات و داستان‌های کوتاهش شناخته می‌شود. او به سبکی نو داستان می‌گوید و در داستان‌هایش، برایندی از اندیشه‌های چندین ادیب و فیلسوف را بیان می‌کند. بارنز، در زندگی خود، معتقد به ندانم‌گرایی یا آگنوستیسیزم است و این دیدگاه در آثارش نیز می‌خورد.

در اکثر رمان‌های بارنز، ابهام در حقیقت، نسبی بودن دانش و ادراک بشریت و تحریف‌پذیری آنچه که انسان‌ها در یاد دارند به چشم می‌خورد.

بهترین کتاب های جولین بارنز

  • کتاب چشم پاینده
  • کتاب مرگ
  • طوطی فلوبر
  • کتاب درک یک پایان / کتاب حس یک پایان
  • کتاب هیاهوی زمان

بیوگرافی جولین بارنز   

 آثار و زندگینامه جولین بارنز


کلام آخر:

در این مقاله سعی نمودیم تا برترین و مشهورترین نویسندگان انگلستان را به شما دوستان معرفی کنیم. اگر فکر می‌کنید جای نویسنده برتر دیگری در این لیست خالی است، نام آن را در بخش نظرات برای ما و دیگر همراهان کتابانه بنویسید. مشتاق خواندن نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما هستیم. (+)


مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت