بهترین نویسندگان آلمانی

بهترین نویسندگان آلمانی کدامند؟

معیار کتابانه در گلچین بهترین نویسنده های آلمان

چندین دهه است که ادبیات آلمان به ایران راه یافته است. این کتاب ها با ترجمه های بی‌نظیری با فارسی ترجمه شده اند و در میان علاقه‌مندان به ادبیات نیز جایگاه ویژه‌ای یافته‌اند. آثاری تحسین شده از نویسندگانی توانا که با توجه به میزان تاثیری که در ادبیات جهان داشته‌اند و همچینی اقبال عمومی از آثارشان، در این مقاله نام برده شده‌اند.

برای آشنایی بیشتر با بهترین نویسندگان آلمانی، با کتابانه همراه باشید.

فهرست بهترین نویسندگان آلمانی:

گوته

1. گوته (Johann Wolfgang von Goethe)

«گوته»، نه‌تنها شاعر، سیاست‌مدار و فیلسوف با استعدادی است، بلکه با نوشتن کتاب‌هایی حیرت انگیز حجت را بر نویسندگان پیش و پس از خود تمام کرده است. یکی از جذابیت‌های مطالعه زندگینامه گوته، آشنایی با روند تاثیرپذیری او از غزلیات حافظ شیرازی است؛ به گونه‌ای که تفکر اصیل و عرفانی حافظ در برخی از آثار مهم این نویسنده بزرگ راه یافته است. نکته جالب‌توجه استفاده از واژه‌ها و اصطلاحات ایرانی در کتاب گوته است.

بهترین کتاب های گوته


بیوگرافی گوته

 

زندگینامه و خرید کتاب های گوته


فردریش دورنمات

2. فریدریش دورنمات (Friedrich Dürrenmatt)

«فردریش دورنمات» بدون شک یکی از مهمترین نمایش‌نامه‌نویسان اروپایی است که بعد از جنگ جهانی دوم، آثار خود را نوشته است.

پیتر رویستون درباره این نویسنده می‌گوید: «او همیشه در حال کار بود. فردریش کار را  «آموزش مجدد» می‌نامید. او می‌گفت: صحنه همیشه استادِ نویسنده است و او می‌تواند از آن درس بگیرد».

درنمات سرانجام در 14 دسامبر 1990 بر اثر سکته قلبی و عوارض دیابت در خانه‌ی خود از دنیا رفت.

بهترین کتاب های دورنمات

  • کتاب هزارتو
  • کتاب سوء ظن
  • کتاب جست و جو
  • کتاب قول
  • کتاب قاضی و جلادش

فردریش دورنمات کیست؟

 

زندگینامه و خرید کتاب های فریدریش دورنمات


فرانتس کافکا کیست؟

3. فرانتس کافکا (Franz Kafka)

 «فرانتس کافکا»، بدون شک مسیر ادبیات قرن بیستم را تغییر داد. او با الهام از سورئالیسم، رئالیسم جادویی، ژانر علمی تخیلی و مضامین اگزیستانسیالی توانست آینده و مسیر جدید را برای نویسندگانی چون خورخه لوئیس بورخس ، جورج اورول و جی ام کوتسی باز کند.

علی رغم دشواری برقراری ارتباط کافکا با دیگران در طول حیاتش، آثار وی صدای جهانی یافت و دعوتی به مبارزه علیه بروکراسی و ظلم پنهانی که اربابان بر زیردستان داشتند.

بهترین کتاب های کافکا


زندگینامه کافکا

 

زندگینامه و خرید کتاب های کافکا


هرمان هسه

4. هرمان هسه (Hermann Hesse)

«هرمان هسه» شاعر، داستان نویس و نقاش آلمانی الاصل بود. هر یک از کتاب‌های هرمان به جستجوی اصالت، خودشناسی و معنویت فرد می‌پردازند. وی به دلیل ایده‌های متفکرانه و سبک نامتعارف خود بسیار محبوب بود. بیشتر آثار هسه علاقه او به مفاهیم درون‌گرایی، آرمان‌گرایی، ناخودآگاه جمعی و نمادها را نشان می‌دهد.

او بیشتر به عنوان نویسنده بحران شناخته می‌شود؛ بدین معنا که در بیشتر آثارش، خودش را آزمایش می‌کند تا هویت واقعی‌اش را پیدا کند. او در هیچ‌کدام از آثارش به موضوعات خیالی و جزئیات غیرضروری نپرداخته است؛ در عوض، تمرکز بر جنبه‌های دوگانه طبیعت انسانی را که در جهان پیرامون خود شاهد بوده ترجیح داده است. هسه در سال 1946، جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد.

بهترین کتاب های هرمان هسه

  • کتاب دمیان
  • کتاب گرترود
  • کتاب سیدارتها
  • کتاب گرگ بیایبان

سبک ادبی هرمان هسه

 

زندگینامه و خرید کتاب های هرمان هسه


برتولت برشت

5. برتولت برشت (Eugen Berthold Friedrich Brecht)

«برتولت برشت»، شاعر، کارگردان تئاتر و برجسته‌ترین نمایشنامه‌نویس سبک تئاتر روایی اهل آلمان شرقی است. از او ده‌ها کتاب نظم و نثر به‌یادگارمانده است و نمایشنامه‌هایش همچنان بر روی صحنه می‌روند.

اولین اشعار او در سال‌های 1914 تا 1917 در نشریات محلی به چاپ رسیدند. شعرهای غنایی و عاشقانه بسیار زیبایی از دوره‌های مختلف زندگی او در میان کتابهای برتولت برشت به‌یادگارمانده است.

بهترین کتاب های برتولت برشت


سبک ادبی برتولت برشت

 

زندگینامه و خرید کتاب های برتولت برشت


هاینریش بل

6. هاینریش بل (Heinrich Theodor Böll)

«هاینریش تئودور بل» نویسنده‌ی اهل آلمان و دارنده جایزه نوبل ادبی است. هاینریش بل بعد از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان زمان زیادی را در جنگ جهانی دوم به سر برد که همین موضوع بر روی آثارش تاثیر زیادی گذاشت و مضمون بیشتر کتاب‌هایش در حوزه جنگ جهانی دوم است.

سبک نگارش هاینریش بل ساده و بی‌آلایش است، چون او برای قشر خاصی نمی‌نوشت بلکه در نظر او همه مردمان مخاطب او بودند که باید به نظر همه احترام می‌گذاشت.

بهترین کتاب های هاینریش بل

  • کتاب عقاید یک دلقک
  • کتاب قطار به موقع رسید
  • کتاب سیمای زنی در میان جمع
  • کتاب نان سال‌های جوانی

اهمیت آثار هاینریش بل

 

زندگینامه و خرید کتاب های هاینریش بل


گراهام گرین

7. گراهام گرین (Henry Graham Greene)

«گراهام گرین»، نویسنده داستان کوتاه، نمایشنامه و رمان، روزنامه‌نگار و منتقد ادبی و سینمایی انگلیسی است که رمان‌های او در قرن بیستم، علت عمده شهرت او است. وی در همان سال‌های ابتدایی عمر نویسندگی‌اش، به‌عنوان نویسنده‌ای بزرگ در ژانرهای جدی و هیجانی شناخته شد.

این نویسنده در سن 86 سالگی، براثر سرطان خون، دیده از جهان فروبست.

بهترین کتاب های گراهام گرین


زندگینامه گراهام گرین

 

زندگینامه و خرید کتاب های گراهام گرین


8. هرتا مولر (Herta Müller)


9. گونتر گراس (Günter Wilhelm Grass)


کلام آخر

در این مقاله سعی نمودیم تا برترین و مشهورترین نویسندگان آلمان را به شما دوستان معرفی کنیم. اگر فکر می‌کنید جای نویسنده برتر دیگری در این لیست خالی است، نام آن را در بخش نظرات برای ما و دیگر همراهان کتابانه بنویسید. مشتاق خواندن نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما هستیم. (+)


مطلب مرتبط: بهترین رمان های آلمانی

۲ Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت