بهترین کتاب های مدیریت و کنترل پروژه

بهترین منابع مدیریت، برنامه‌ریزی و کنترل پروژه

اهمیت مطالعه کتاب های مدیریت پروژه

مدیریت پروژه دانشی است که امروزه به عنوان یک رشته مستقل دانشگاهی تا مقطع دکترا و بالاتر گسترش یافته است. قدمت دانش مدیریت پروژه به 4500 سال پیش برمی گردد. سازندگان اهرام مصر و معابد مایا در آمریکای مرکزی اغلب به عنوان اولین مدیران پروژه دنیا محسوب می شوند.

باتوجه به تاریخچه ای که از علم مدیریت پروژه بدان اشاره شد، متوجه اهمیت کتاب های مدیریت و کنترل پروژه در بین کتاب های رشته مهندسی صنایع می شویم.

فهرست برترین منابع برنامه ریزی و کنترل پروژه

ما در این مقاله تعدادی از بهترین کتاب های مدیریت و کنترل پروژه را که از سهم فروش و محبوبیت بالایی در بین داوطلبان برخوردار هستند را جمع آوری کرده‌ایم؛ تا شما داوطلبان را در انتخاب برترین کتاب های مدیریت و کنترل پروژه یاری بدهیم.


کتاب مدیریت و کنترل پروژه علی حاج شیرمحمدی

کتاب مدیریت و کنترل پروژه علی حاج شیرمحمدی

کتاب مدیریت و کنترل پروژه دکتر علی حاج شیرمحمدی با توجه به تغییر و تحولات حاصله در سیستم‌های مدیریت و کنترل پروژه در یک دهه اخیر در سطح جهانی، برای دانشجویان رشته‌های فنی و مهندسی و همچنین مدیریت به عنوان یکی از مواد اصلی و تخصصی توسط انتشارات ارکان دانش به چاپ رسیده است.

در این کتاب نخست تعریفی از پروژه، سپس مراحل اجرای پروژه شرح داده می‌شود. این مراحل عبارت‌اند از: طراحی جدول زمان‌بندی، برنامه‌ریزی پروژه، برنامه‌ریزی منابع، برآورد مالی، مدیریت و تهیه گزارش، مراحله اجرایی و تکمیل پروژه. در صفحات پایانی کتاب نرم افزار مدیریت پروژه به اختصار معرفی شده است.


کتاب مدیریت و کنترل پروژه سبزه پرور

کتاب مدیریت و کنترل پروژه سبزه پرور

شیوه نگارش کتاب مدیریت و کنترل پروژه سبزه پرور و شکل های آن براساس اصول نرم افزاری های جدید کامپیوتری است و از بیان سنتی مفاهیم و گنجانیدن مطالب اضافی در آن پرهیز شده است. اکثر پرسش های درون کتاب نکته دار بوده و با هوشمندی خاصی طراحی شده اند. لذا مجموعه پرسش های پایان فصل ها و آخر کتاب مرجع خوبی برای کنکور ارشد صنایع و مدیریت پروژه است.


کتاب مدیریت و کنترل پروژه زاهدی سرشت

کتاب مدیریت و کنترل پروژه زاهدی سرشت

کتاب مدیریت و کنترل پروژه زاهدی سرشت از نشر نگاه دانش به عنوان منبعی جامع و کاربردی در مقطع کارشناسی رشته مهندسی صنایع قابل استفاده می باشد، علاوه بر این داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد این رشته نیز می‌توانند از آن بهره ببرند. در این کتاب برای افزایش یادگیری مخاطبان، تمامی مطالب با زبانی ساده مطرح شده‌اند و در انتهای هر فصل تست های تألیفی چالش برانگیز و پرسش های کنکور رشته مهندسی صنایع به همراه پاسخ های تشریحی آورده شده‌اند. 


کتاب مدیریت استراتژیک پروژه گلابچی

کتاب مدیریت استراتژیک پروژه گلابچی

کتاب مدیریت استراتژیک پروژه محمود گلابچی با هدف موفقیت در طرح و پروژه های مهندسی و به طور خاص پروژه های صنعت ساختمان توسط انتشارات دانشگاه تهران به چاپ رسیده است. همانطور که می دانید توجه به مدیریت استراتژیک پروژه بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته، از این رو تدوین و انتشار منابع و کتاب هایی را در این زمینه ضروری ساخته است.


کتاب ارشد برنامه ریزی و کنترل پروژه مدرسان شریف

کتاب ارشد برنامه ریزی و کنترل پروژه مدرسان شریف

کتاب ارشد برنامه ریزی و کنترل پروژه مدرسان شریف جهت کسب آمادگی برای پاسخگویی به سؤالات درس کنترل پروژه در آزمون کارشناسی ارشد رشته مهندسی صنایع تدوین شده است. مهم­ترین ویژگی این کتاب، بیان شیوا و ساده موضوعات مختلف درس کنترل پروژه می ­باشد، به نحوی که دانشجو با مطالعه آن، از دیگر منابع این درس بی‌نیاز شود.

از دیگر ویژگی‌های این کتاب، ارائه تست‌های تألیفی با پاسخ تشریحی بعد از هر مبحث است. در پایان هر فصل نیز آزمونی جهت سنجش داوطلبان عزیز قرار دارد که پاسخ کلیدی آنها در انتهای کتاب آورده شده است. همگی ویژگی هایی که بدان اشاره شد، اثر حاضر را به بهترین کتاب ارشد برنامه ریزی و کنترل پروژه مبدل نموده است.


کتاب ارشد برنامه ریزی و کنترل پروژه پوران پژوهش

کتاب ارشد برنامه ریزی و کنترل پروژه پوران پژوهش

کتاب ارشد برنامه ریزی و کنترل پروژه پوران پژوهش، با بیانی شیوا و رسا به تشریح کامل مطالب و نکات کلیدی درس پرداخته است. کتاب حاضر شامل 11 فصل می باشد که در فصول اول تا هشتم، درسنامه اصلی کتاب به همراه گزیده سوالات چهار گزینه ای مرتبط ارائه شده است. فصل نهم، شامل مجموعه آزمون های تکمیلی و شبیه سازی کنکور برای ایجاد آمادگی در داوطلبان می باشد و در فصل های دهم و یازدهم به ترتیب مجوعه سوالات و پاسخ کنکور سال های قبل ارائه شده است.


کلام آخر

بهترین کتاب های مدیریت و کنترل پروژه که در این مقاله انتخاب شده‌اند براساس تجربیات کارشناسان فروش کتابانه بوده است؛ چنانچه شما جای کتابی را در این میان خالی می بینید لطفا از طریق نظرات با ما در میان بگذارید. چنانچه مطلب فوق برای شما مفید بود، خوشحال می شویم آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

لازم به ذکر است برای خرید کتاب های ارشد مهندسی صنایع، می توانید به سایت کتابانه مراجعه کنید.(+)

1 Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت