معرفی بهترین منابع آزمون نظام مهندسی عمران 1403

آزمون نظام مهندسی عمران، یکی از مهمترین آزمون‌های مهندسین عمران محسوب می‌شود که قبولی در آن یکی از مهمترین شروط اخذ پروانه اشتغال است. این آزمون در سه گرایش نظارت، اجرا و محاسبات برگزار می‌شود. در همین راستا، انتخاب درست و دقیق منابع آزمون نظام مهندسی عمران، تأثیر ویژه‌ای در کسب موفقیت در این آزمون دارد. چراکه این آزمون دامنه وسیعی داشته و مباحث مطرح شده در آن، گستردگی بالایی دارد. به منظور آشنایی با بهترین کتاب های آزمون نظام مهندسی عمران، در این مطلب از سایت کتابانه قصد داریم تا به معرفی و بررسی اجمالی منابع برتر آزمون نظام مهندسی عمران بپردازیم. منابعی که تهیه و مطالعه آن‌ها می‌تواند نقش ویژه‌ای در کسب موفقیت در این آزمون داشته باشد. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.


مباحث مقررات ملی ساختمان ویژه‌ی آزمون نظام مهندسی عمران  1403

اساساً اصلی‌ترین منابع آزمون نظام مهندسی عمران، کتاب های مباحث مقررات ملی ساختمان است. این مقررات در 22 مبحث جداگانه ارائه شده ‌است که هر یک از این مباحث، شامل ضوابط  و آیین نامه‌های خاصی است. به عنوان مثال مبحث نهم مقررات ملی ساختمان در ارتباط با «طرح و اجرای ساختمان‌های بتنی» و مبحث دهم در رابطه با «ساختمان‌های فولادی» است. بارهای وارد بر ساختمان، تأسیسات مکانیکی و برقی ساختمان، ایمنی و حفاظت کار، پی و پی‌سازی و پدافند غیرعامل از دیگر مباحث مهم در این مجموعه بیست و دوگانه هستند. ارائه ضوابط قانونی و رابطه‌های محاسباتی در طراحی از جمله ویژگی‌های این مجموعه است.

با این توضیحات، مباحث مقررات ملی ساختمان مهمترین مرجع مهندسی عمران در طراحی و اجرای ساختمان محسوب می‌شود. در نتیجه این مجموعه مقررات ملی ساختمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و این مجموعه را می‌توان بهترین کتاب های آزمون نظام مهندسی به شمار آورد. البته این مباحث به دلیل حجیم بودن و گستردگی فراوان، نیازمند تسلط بالا و صرف وقت فراوانی می‌باشند. در همین راستا، انتشارات مختلف با تمرکز بر مقررات ملی ساختمان، به عنوان اصلی‌ترین منابع آزمون نظام مهندسی عمران و ارائه کتاب‌های مختلف نظیر «کلیدواژه»، این امر را برای داوطلبین این آزمون قدری ساده‌تر کرده‌اند. این مباحث عبارتند از:

 کتاب های انتشارات نوآور ویژه ی آزمون نظام مهندسی عمران 1403

«انتشارات نوآور» از جمله انتشاراتی است که با چاپ و نشر  کتاب های مختلفی در زمینه منابع آزمون نظام مهندسی عمران، سعی در ارائه مطالب به بیان ساده و افزایش آمادگی داوطلبین در این آزمون داشته است. در همین راستا در ادامه با برخی از مهمترین منابع این انتشارات آشنا خواهیم شد.

کتاب تشریح کامل سوالات آزمون های نظام مهندسی عمران اجرا؛ نوآور

کتاب تشریح کامل سوالات آزمون‌های نظام مهندسی عمران اجرا نوآور، یکی از بهترین منابع آزمون نظام مهندسی عمران برای متقاضیان شرکت در این آزمون است. ارائه نکات مهم و کلیدی مربوط به مباحث و همچنین سوالات مربوط به آزمون اجرا در سال‌های گذشته و پاسخ تشریحی آن‌ها از مهمترین ویژگی‌های این کتاب محسوب می‌شود. ارائه کلیدواژه مرتبط با هر سؤال و همچنین نکته کلیدی هر سؤال از دیگر ویژگی‌های این منبع خوب امتحانی است.  بدون شک توجه به سوالات سال‌های گذشته به دلیل احتمال شباهت سؤال‌های آزمون‌های بعدی، می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

آزمون نظام مهندسی عمران اجرا

مطالعه‌ی بیشتر: معرفی بهترین منابع آزمون نظام مهندسی معماری 1403


کتاب کلیدواژه آزمون عمران اجرا؛ نوآور

اساساً  کتاب های کلیدواژه یکی از منابع برتر آزمون نظام مهندسی عمران به شمار می‌رود. کلیدواژه در واقع عبارت و کلمه‌ای کلیدی است که به واسطه آن می‌توان به مبحث یا بند خاصی از آیین نامه دست یافت. لذا تشخیص این کلمه و رجوع به مبحث مرتبط با آن می‌تواند به سرعت، داوطلبین را برای رسیدن به پاسخ صحیح راهنمایی کند. کتاب کلید واژه اجرا نوآور بدین منظور طراحی و منتشر گردیده است. این کتاب با ارائه لیست کاملی از کلیدواژه‌ها، به همراه شماره مبحث و بند مرتبط با آن منبع بسیار مناسبی برای داوطلبین محسوب می‌شود.

کلیدواژه آزمون عمران اجرا

کتاب تشریح کامل سوالات آزمون های نظام مهندسی عمران نظارت؛ نوآور

کتاب تشریح کامل سوالات آزمون های نظام مهندسی عمران نظارت نوآور از دیگر منابع آزمون نظام مهندسی عمران با رویکرد بررسی پرسش‌های آزمون های سال‌های گذشته است. بررسی نکات مهم در بخش اول کتاب، ارائه سوالات آزمون نظام مهندسی سال‌های قبل و ارائه پاسخ تشریحی با ذکر منبع در بخش دیگر و همچنین ارائه کلیدواژه مربوط به هر سؤال را از مهمترین مشخصه‌های این کتاب می‌توان نام برد.

آزمون های نظام مهندسی عمران نظارت

کتاب کلیدواژه عمران نظارت؛ نوآور

کتاب کلیدواژه عمران نظارت نوآور نیز با ارائه لیست کامل و دقیقی از مهمترین کلمات کلیدی در ارتباط با آزمون نظارت یکی از بهترین منابع آزمون نظام مهندسی عمران در این گرایش محسوب می‌شود. شناخت دقیق واژه کلیدی هر سؤال و مراجعه به مبحث و صفحه مرتبط با آن می‌تواند سبب یافتن پاسخ سؤال شود. در نتیجه استفاده از چنین منابعی به داوطلبین آزمون نظام مهندسی عمران نظارت توصیه می‌شود.

کلید واژه آزمون عمران نظارت

کتاب گودبرداری و سازه های نگهبان؛ نوآور

کتاب گودبرداری و سازه‌های نگهبان نوآور از جمله منابعی است که به صورت تخصصی بر روی موضوع گودبرداری و مباحث مرتبط با آن نوشته شده است. این کتاب، منبع جامعی برای داوطلبین نظام مهندسی بوده و علاوه بر مباحث مهم، سوالات سال‌های گذشته به همراه پاسخ تشریحی نیز در نظر گرفته شده است. در نگارش این اثر سعی شده تا شیوایی و جامعیت مطالب به خوبی رعایت شود تا مهندسان را تا حد زیادی از سایر منابع بی نیاز نماید.

کتاب گودبرداری و سازه های نگهبان

کتاب روش ها و جزئیات اجرایی ساختمان؛ نوآور

کتاب روش‌ها و جزئیات اجرایی ساختمان انتشارات نوآور از دیگر منابع آزمون نظام مهندسی است که بر اساس مباحث مقررات ملی ساختمان و برای شرکت در آزمون های نظام مهندسی نظارت و اجرا طراحی و منتشر شده است. روش‌های اجرایی ساختمان چون ترکیبی از مباحث مختلف است، اغلب تعداد سوالات بالایی را به خود اختصاص می‌دهد. بدون تردید، خرید اینترنتی کتاب های آزمون نظام مهندسی به دلیل دسترسی آسان و سریع و قیمت مناسب، می‌تواند امکان تهیه منبعی کامل با قیمتی مناسب را برای داوطلبین گرامی فراهم نماید.

خرید کتاب روش ها و جزئیات اجرایی ساختمان

کتاب قراردادها و شرایط عمومی و خصوصی آنها؛ نوآور

همواره مباحث مرتبط با قراردادها و شرایط پیمان از موضوعات حائز اهمیت در مهندسی عمران و البته مهم در آزمون های نظام مهندسی بوده است. کتاب قراردادها و شرایط عمومی و خصوصی آن‌ها از انتشارات نوآور از دیگر منابع مفید و کاربردی برای مهندسان خصوصاً داوطلبین شرکت در آزمون نظام مهندسی است. شرایط عمومی و خصوصی قراردادهای پیمانکاری و مشاور، قراردادهای سرجمع، به همراه سؤالان آزمون و کلیدواژه‌های مرتبط از جمله سرفصل‌های این منبع خوب و کاربردی به شمار می‌رود.

قراردادها وشرایط عمومی و خصوصی آنها

کتاب ماشین آلات ساختمانی؛ نوآور

کتاب ماشین آلات ساختمانی نوآور از دیگر منابع برتر آزمون نظام مهندسی عمران است که به صورت ویژه برای معرفی ماشین آلات مختلف، طراحی و منتشر شده است. این کتاب در چندین بخش با فصول مختلف تنظیم شده که ماشین آلات حفاری، ماشین آلات خاکی، ماشین آلات بتن‌سازی، محاسبات و روش‌های اجرای مرتبط با ماشین آلات در کنار نکات مهم مقررات ملی خصوصاً مبحث دوازدهم از جمله مهمترین آن‌ها محسوب می‌شود.

خرید کتاب ماشین آلات ساختمانی؛ نوآور

کتاب مقررات قوانین و ضوابط حقوقی و انتظامی مرتبط با ساخت و سازها؛ نوآور

کتاب مقررات قوانین و ضوابط حقوقی و انتظامی مرتبط با ساخت و سازها نوآور با ارائه مباحث قانونی در زمینه قانون مدنی، بیمه و مالیات، آیین نامه‌های مرتبط با سخت و ساز، یکی از منابع جامع و کامل برای شرکت در آزمون نظام مهندسی عمران است. علاوه بر این مباحث، کلیدواژه‌های مرتبط نیز برای آشنایی و تسلط بیشتر داوطلبین در نظر گرفته شده است. در همین راستا تهیه و خرید منابع آزمون نظام مهندسی می‌تواند اقدامی مناسب در جهت آمادگی هرچه بیشتر در این آزمون باشد.

خرید کتاب مقررات قوانین و ضوابط حقوقی و انتظامی مرتبط با ساخت و سازها

کتاب قانون کار ویژه آزمون نظام مهندسی؛ نوآور

کتاب قانون کار ویژه آزمون نظام مهندسی نوآور از دیگر آثار خوب این انتشارات است که رویکردی جامع به مباحث قانون کار دارد. این مباحث از جمله موضوعات مهم و حائز اهمیت در زمینه آزمون نظام مهندسی عمران است. قانون کار و آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با آن در کنار سوالات آزمون نظام مهندسی به همراه کلیدواژه سبب شده تا این کتاب یکی از منابع خوب، کاربردی و مناسب برای متقاضیان شرکت در آزمون نظام مهندسی به حساب آید.

خرید کتاب قانون کار ویژه آزمون نظام مهندسی؛ نوآور

کتاب قوانین صنعت بیمه و مالیات؛ نوآور

بیمه و مالیات نیز از دیگر موضوعات مهم در زمینه مهندسی است که در اغلب آزمون های نظام مهندسی نیز سهمی از سوالات را به خود اختصاص می‌دهد. کتاب قوانین صنعت بیمه و مالیات نوآور نیز با تمرکز بر مباحث مهم، کلیدی و قانونی این حوزه تهیه و تدوین شده است و می‌تواند یکی از بهترین منابع آزمون نظام مهندسی عمران در این زمینه به شمار آید.

خرید کتاب قوانین صنعت بیمه و مالیات؛ نوآور

کتاب مدیریت ساخت و نظام برنامه ریزی و کنترل پروژه؛ نوآور

کتاب مدیریت ساخت و نظام برنامه‌ریزی و کنترل پروژه نوآور یکی از آثار تخصصی و ویژه این انتشارات است. این کتاب با سرفصل‌های مختلفی نظیر نظام جامع برنامه‌ریزی، انواع قراردادها، مدیریت ساخت، مدیریت پروژه و فرآیندهای پروژه‌های عمرانی و ارجاع کار یکی از منابع خوب آموزشی و امتحانی در این زمینه به شمار می‌رود که مطالعه آن می‌تواند راهنمای مناسبی برای داوطلبن آزمون نظام مهندسی باشد.

خرید کتاب مدیریت ساخت و نظام برنامه ریزی و کنترل پروژه

کتاب های انتشارات سری عمران ویژه‌ی آزمون نظام مهندسی عمران 1403

«انتشارات سری عمران» یکی از انتشارات برتر و تخصصی در زمینه مهندسی عمران است که آثار و  کتاب های متعدد و ویژه‌ای در این رشته منتشر کرده است.  کتاب های آزمون نظام مهندسی عمران از این انتشارات یکی از بهترین منابع آزمون نظام مهندسی عمران است که داوطلبین می‌توانند با تهیه و مطالعه آن‌ها به کسب موفقیت در این آزمون بیش ازپیش نزدیک شوند. در ادامه به مهمترین آثار انتشارات سری عمران در زمینه آزمون نظام مهندسی اشاره خواهیم کرد.

کتاب بارگذاری سازه ها جلد 1؛ سری عمران (نگاه حرفه ای)

مبحث بارگذاری سازه یکی از مباحث اساسی و کلیدی در مهندسی عمران است. در آزمون نظام مهندسی نیز این مبحث، اغلب سوالات مختلف و پرتعدادی را به خود اختصاص می‌دهد. کتاب بارگذاری سازه‌ها جلد 1 سری عمران از جمله منابع خوب برای داوطلبین آزمون نظام مهندسی و البته دانشجویان این رشته است. این جلد با تمرکز ویژه بر استاندارد 2800 طراحی شده و پارامترهای اساسی محاسبات زلزله، محاسبه برش پایه و طراحی لرزه‌ای بخشی از سرفصل‌های این کتاب به عنوان یکی از منابع برتر آزمون نظام مهندسی عمران است.

 

خرید کتاب-بارگذاری-سازه-ها-جلد-1-آهنگر

کتاب بارگذاری سازه ها جلد 2؛ سری عمران (نگاه حرفه‌ای)

کتاب بارگذاری سازه‌ها جلد 2 سری عمران با تمرکز بر مبحث ششم مقررات ملی در همین زمینه تهیه و گردآوری شده است. آشنایی با انواع بار و ترکیب آن‌ها، بارهای مرده و زنده و سیار مباحث تکمیلی از جمله موضوعاتی است که به آن پرداخته شده است. مبحث بارگذاری از جمله موضوعاتی است که در تعداد سوالات قابل توجهی را در آزمون نظام مهندسی به خود اختصاص می‌دهد. لذا خرید اینترنتی کتاب های آزمون نظام مهندسی با قیمت مناسب از جمله کتاب بارگذاری سازه‌ها سری عمران، از اقدامات مناسب در جهت در افزایش درصد و کسب نمره داوطلبین به شمار می‌رود.

خرید کتاب بارگذاری سازه ها جلد 2 سری عمران

کتاب سازه های بتنی جلد 1؛ سری عمران (نگاه حرفه‌ای)

کتاب سازه‌های بتنی جلد 1 سری عمران، با تکیه بر مبحث نهم مقررات ملی در خصوص طراحی و اجرای سازه‌های بتن آرمه منتشر شده است. در این کتاب با مقدمات طراحی، خمش، برش و پیچش در مقاطع مختلف، و همچنین مبانی طراحی تیر و ستون آشنا خواهید شد. این کتاب برای متقاضیان شرکت در آزمون محاسبات نظام مهندسی عمران، منبعی بسیار کاربردی و ارزشمند خواهد بود. چراکه مباحث با توضیح جامع و مثال‌های کاربردی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

سازه های بتنی

کتاب سازه های بتنی جلد 2؛ سری عمران (نگاه حرفه‌ای)

موضوع طراحی سازه‌های بتن‌ آرمه یکی از اصلی‌ترین موضوعات در رشته مهندسی عمران است که داوطلبین آزمون نظام مهندسی عمران نیز باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند. کتاب سازه‌های بتنی جلد 2 سری عمران کامل کننده جلد نخست این کتاب بوده و به عنوان یکی از بهترین منابع آزمون نظام مهندسی عمران در زمینه محاسبات است. مباحث این کتاب نیز در ادامه مباحث مطرح شده در جلد نخست بوده و سرفصل‌هایی نظیر طول مهاری و وصله، طراحی اتصالات، ضوابط لرزه‌ای و طراحی دال از جمله مهمترین موضوعات این کتاب است.

خرید کتاب سازه های بتنی جلد 2؛ سری عمران (نگاه حرفه‌ای)

کتاب مکانیک خاک و مهندسی پی؛ سری عمران (نگاه حرفه‌ای)

کتاب مکانیک خاک و مهندسی پی سری عمران، از دیگر آثار برجسته و کاملاً ویژه این انتشارات است که برای متقاضیان شرکت در آزمون نظام مهندسی نظارت، محاسبات و اجرا طراحی شده است. پی‌های سطحی، فشار جانبی خاک و سازه‌های نگهبان در کنار پی‌های عمیق یا همان شمع‌ها از مهمترین موضوعاتی است که در این اثر به آن توجه ویژه شده است. ضمن آنکه سوالات آزمون های سال‌های اخیر نیز در این کتاب در نظر گرفته شده است که این کتاب را به یکی از منابع برتر آزمون نظام مهندسی عمران تبدیل کرده است.

خرید کتاب مکانیک خاک و مهندسی پی

کتاب طرح و اجرای ساختمان های بتن آرمه؛ سری عمران (نگاه حرفه‌ای)

همواره موضوع طراحی و اجرای ساختمان‌ها از موضوعات مهم و اساسی در آزمون های مختلف رشته عمران همچون آزمون نظام مهندسی نظارت و اجرا بوده است. کتاب طرح و اجرای ساختمان‌های بتن ‌آرمه سری عمران نیز در همین راستا تهیه و منتشر شده است. این کتاب بر اساس مبحث نهم مقررات ملی تهیه شده و شرح و تفسیر کاربردی موضوعات و ارائه سوالات مختلف به همراه پاسخ تشریحی از جمله ویژگی‌های برجسته این کتاب است.

خرید کتاب طرح و اجرای ساختمان های بتن آرمه سری عمران

کتاب واژه یاب حرفه ای آزمون اجرا؛ سری عمران (نگاه حرفه‌ای)

کتاب واژه یاب حرفه‌ای آزمون اجرا سری عمران یکی از بهترین منابع آزمون نظام مهندسی عمران است. چراکه اساساً یافتن بندهای مرتبط با موضوع سؤال یکی از اصلی‌ترین راهکارها برای پاسخ به سوالات در چنین امتحاناتی است. کتاب واژه یاب نیز فهرستی از کلیدواژه‌ها را به همراه شماره مبحث مقررات ملی و بند و صفحه آن فراهم کرده است که داوطلبین با استفاده از آن می‌توانند به بخش موردنظر رفته و پاسخ سؤال را بیابند. در نتیجه چنین مراجعی را می‌توان یکی از لازمه‌های اصلی برای پاسخگویی به سوالات آزمون نظام مهندسی عمران اجرا دانست.

واژه یاب حرفه ای

کتاب واژه یاب حرفه ای آزمون نظارت؛ سری عمران (نگاه حرفه‌ای)

کتاب واژه یاب حرفه‌ای آزمون نظارت سری عمران، امکان پاسخگویی سریع به سوالات آزمون نظارت را برای داوطلبین فراهم کرده است. کلیه واژه‌های لازم و کاربردی آزمون، ارجاع منابع و اشاره به شماره مبحث، بند و صفحه آن همراه با راهنمای ویژه مطالعه از جمله مهمترین ویژگی‌های این کتاب است. تهیه و خرید منابع آزمون نظام مهندسی عمران خصوصاً کتاب واژه یاب به دلیل امکان دسترسی به منابع طرح سؤال و پاسخگویی سریع، نقش ویژه‌ای در کسب موفقیت داوطلبین این آزمون خواهد داشت.

خرید کتاب واژه یاب حرفه ای آزمون نظارت

کتاب بانک سوالات آزمون محاسبات؛ سری عمران (نگاه حرفه‌ای)

همواره دسترسی به سوالات آزمون های سال‌های گذشته و بررسی آن‌ها از جمله راهکارهای مناسب برای دستیابی به موفقیت در آزمون بوده است. کتاب بانک سوالات آزمون محاسبات سری عمران نیز در همین راستا یکی از بهترین منابع آزمون نظام مهندسی عمران است. بانک کامل و جامعی از سوالات آزمون محاسبات به همراه پاسخ‌های تشریحی بر اساس مقررات ملی ساختمان به همراه نکات کاربردی از جمله ویژگی‌هایی است که این اثر را به یکی از بهترین اتخاب‌ها برای تهیه منابع آزمون نظام مهندسی تبدیل کرده است.

خرید کتاب بانک سوالات آزمون محاسبات

کتاب بانک سوالات آزمون اجرا؛ سری عمران (نگاه حرفه‌ای)

کتاب بانک سوالات آزمون اجرا سری عمران با هدف گردآوری مجموعه‌ای کامل از سوالات آزمون های  نظام مهندسی عمران برگزارشده در سال‌های گذشته، یکی از منابع برتر آزمون نظام مهندسی عمران است. ارائه پرسش‌های آزمون های قبل، پاسخنامه کاملاً تشریحی مبتنی بر مباحث مقررات ملی ساختمان، بهره‌گیری از تکنیک‌های حل سؤال و همراه با راهنمای جامع ویژه آزمون اجرا از جمله ویژگی‌های اصلی و برجسته کتاب بانک سوالات آزمون اجرا سری عمران است. ویژگی‌هایی که داوطلبین با استفاده از آن‌ها می‌توانند خود را برای آزمون نظام مهندسی عمران اجرا بیش از پیش آماده نمایند.

خرید کتاب بانک سوالات آزمون اجرا

کتاب بانک سوالات آزمون نظارت؛ سری عمران (نگاه حرفه‌ای)

کتاب بانک سوالات آزمون نظارت سری عمران با ارائه آزمون های نظام مهندسی عمران نظارت در چندین سال گذشته، پاسخنامه تشریحی با ارجاع به بندهای آییئن‌نامه، راهنمای جامع موفقیت در آزمون و همچنین مشخص کردن کلیدواژه هر سؤال برای آشنایی با شیوه پاسخ‌دهی به سوالات و آمادگی بیشتر، یکی از منابع خوب در زمینه آزمون نظام مهندسی نظارت است.

خرید اینترنتی کتاب های آزمون نظام مهندسی با تخفیف و قیمتی مناسب مانند خرید کتاب بانک سوالات آزمون نظارت سری عمران از جمله راهکارهای مناسب برای آمادگی متقاضیان شرکت در این آزمون است.

خرید کتاب بانک سوالات آزمون نظارت؛ سری عمران

دیگر منابع کاربردی آزمون نظام مهندسی عمران 1403

علاوه بر منابع اشاره شده، موضوعات و زمینه‌های دیگری نیز وجود دارد که سهم قابل توجهی در آزمون نظام مهندسی عمران داشته و مطالعه آن‌ها می‌تواند کمک فراوانی در کسب موفقیت و نتیجه مطلوب داشته باشد. در ادامه به معرفی برخی از مهمترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

کتاب راهنمای جوش و اتصالات جوشی در ساختمان های فولادی | توسعه ایران

مبحث جوش و اتصالات آن در ساختمان‌های فولادی از «انتشارات توسعه ایران»، یکی از مباحث مهم و مورد سؤال در آزمون نظام مهندسی عمران است. مباحث پنجم، دهم و یازدهم تا حدودی به این مطالب اشاره دارد. اما استفاده از یک منبع خوب که جامعیت مناسبی داشته باشد و به ابعاد مختلف این موضوع اشاره کند بسیار اهمیت دارد. طراحی جوش و اتصالات، بازرسی و آزمایش‌های جوش و مباحث مربوط به الکترود و مشکلات و معضلات جوش از جمله مباحث مهم در کتاب راهنمای جوش و اتصالات جوشی در ساختمان‌های فولادی به عنوان یکی از مهمترین و بهترین منابع آزمون نظام مهندسی عمران است.

خرید کتاب راهنمای جوش و اتصالات جوشی در ساختمان

کتاب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آیین نامه اجرایی

علاوه بر مباحث تخصصی، موضوعات مرتبط با نظام مهندسی و آیین نامه اجرایی نیز سهم ویژه‌ای در طرح سوالات آزمون نظام مهندسی عمران دارد. در همین راستا وجود منابعی که چنین اطلاعاتی را در اختیار داوطلبین قرار دهد بسیار اهمیت دارد. موضوعات مرتبط با قانون نظام مهندسی نظیر تشکیلات، ارکان و وظایف آن، آیین نامه‌های اجرایی نظیر هیئت عمومی، پروانه اشتغال، شورای انتظامی نظام مهندسی و … از جمله موضوعاتی است که باید در کتاب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آیین نامه اجرایی در نظر گرفته شود.

خرید کتاب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

کتاب آیین نامه طراحی ساختمان ها در برابر زلزله (استاندارد 2800)

کتاب آیین نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله (استاندارد 2800) یکی از اصلی‌ترین مباحث مربوط به مهندسی عمران و بهترین منابع آزمون نظام مهندسی عمران که نقش پررنگی در طراحی سوالات به خود اختصاص می‌دهد. آیین نامه 2800 به ضوابط طراحی لرزه‌ای سازه‌های ساختمانی و غیرساختمانی به همراه اجزای غیرسازه‌ای و الزامات ژئوتکنیکی اشاره دارد. ضمن آنکه پیوست‌های مختلف این آیین نامه مانند درجه‌بندی خطر زلزله شهرها، راهنمای تحلیل غیرخطی و اندرکنش خاک  سازه نیز از جمله بخش‌های دیگر این کتاب به شمار می‌رود.

خرید کتاب آیین نامه طراحی ساختمان ها در برابر زلزله

کتاب پیوست ششم آیین نامه طراحی ساختمان ها در برابر زلزله

کتاب پیوست 6 آیین نامه زلزله استاندارد 2800 یک کتاب مجزا در ادامه مباحث استاندارد 2800 است که با توجه به حوادث ناگوار ناشی از زلزله در کشورمان تهیه و تنظیم شده است. این کتاب در دو بخش جداگانه نگارش شده است که بخش اول در ارتباط با دیوارهایی که با درز انقطاع از سازه جدا می‌شوند و نقشی در سختی سازه ندارند و همچنین جزئیات اجرایی اجزای غیرسازه‌ای نظیر جان‌پناه، راه پله و سقف کاذب می‌باشد. بخش دوم پیوست 6 آیین نامه زلزله در رابطه با ساختمان‌های 4 طبقه و دیوارهایی (میان قاب‌ها) است که به سازه چسبیده شده و در سختی شرکت دارند.

خرید کتاب پیوست ششم آیین نامه طراحی ساختمان ها در برابر زلزله

کتاب جداول پروفیل های اشتال

کتاب جداول پروفیل های اشتال از دیگر منابع مهم در زمینه مهندسی عمران است. این جداول بیانگر مشخصات مقاطع فولادی مورد استفاده نظیر نبشی، IPE، IPB و … است. لذا استفاده از مقاطع مناسب نقش ویژه‌ای در محاسبات در زمینه مهندسی عمران دارد که استفاده از آن در کنار منابع برتر آزمون نظام مهندسی عمران می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

خرید کتاب جداول پروفیل های اشتال

آزمون نظام مهندسی عمران در زمینه‌های نظارت، اجرا و محاسبات یکی از مهمترین آزمون ها برای مهندسین عمران محسوب می‌شود. این آزمون به دلیل منابع فراوان و پرشمار از حساسیت‌های ویژه‌ای برخوردار است. خرید کتاب های دانشگاهی عمران یکی از بهترین راهکارها در این خصوص است. در کنار آن تجربه داوطلبین و پذیرفته‌شدگان این آزمون نیز می‌تواند کمک فراوانی نماید. ما در فروشگاه اینترنتی کتابانه به عنوان مرجع تخصصی تهیه و فروش انواع کتاب، سعی کردیم تا بهترین منابع این آزمون را در اختیار شما قرار دهیم. قطعاً  کتاب های دیگری در این زمینه وجود دارد که استفاده از آن‌ها می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

 از شما مخاطبان گرامی نیز می‌خواهیم تا در جهت تکمیل این منابع و همچنین کمک به سایر کاربرانی که قصد خرید اینترنتی کتاب های آزمون نظام مهندسی و شرکت در این آزمون را دارند، تجربیات خود را در بخش نظرات، با ما درمیان بگذارید.

(اینجا)


سوالات متداول:

مهم‌ترین ناشران تخصصی در زمینه آزمون نظام مهندسی عمران کدامند؟

انتشارات های نوآور و سری عمران، دو ناشر تخصصی و خوب در این حوزه هستند.

اصلی‌ترین منابع آزمون نظام مهندسی عمران کدامند؟

اصلی‌ترین منابع آزمون نظام مهندسی عمران، کتاب های مباحث مقررات ملی ساختمان است. این مقررات در 22 مبحث جداگانه ارائه شده ‌است که هر یک از این مباحث، شامل ضوابط و آیین نامه‌های خاصی است.

۴ Comments

  1. با سلام . من از کتابها و نمونه سوالات طبقه بندی شده و ... موسسه سری عمران استفاده کردم و در آزمون نظارت و اجرا عمران قبول شدم و کتابهای این موسسه بسیار عالی و کاربردی هست از همه مهندسانی که قصد شرکت در آزمونهای نظام مهندسی عمران را دارند پیشنهاد میکنم از محصولات این موسسه استفاده نمایند . با تشکر
  2. واقعا مقاله خوب و کاملی برای آزمون نظام مهندسی عمران تهیه کردید، ممنون از سایت خوبتون.
  3. خواندن این منابعی که معرفی کردید برای قبولی در آزمون نظام مهندسی عمران کفایت میکنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت