بهترین کتاب های نویسندگان انگلیسی

آشنایی با بهترین رمان های ادبیات بریتانیا

بهترین رمان های بریتانیایی از نظر کارشناسان کتابانه کدامند؟

ادبیات انگلیس، اغلب به‌عنوان ادبیات بریتانیا شناخته می‌شود. باید اعتراف کنیم بریتانیایی‌ها از بهترین نویسندگان جهانند و تعدادی از شاهکارهای ادبی شناخته شده، متعلق به نویسندگان همین کشور است. بنابراین انتخاب بهترین رمان های انگلیس کاری جسورانه و به غایت دشوار است. در این مقاله ما به معرفی محبوب‌ترین رمان ها از نظر مردم و آثاری که بیشترین تاثیر را در دنیای ادبیات داشته‌اند، پرداخته‌ایم. برای آشنایی با این رمان‌ها، در ادامه با کتابانه همراه باشید.


فهرست برترین رمان های نویسندگان انگلیسی

برترین رمان های انگلستان و حوزه بریتانیا عبارتند از:

خرید کتاب بلندی های بادگیر اثر امیلی برونته

کتاب بلندی های بادگیر؛ امیلی برونته

کتاب بلندی‌های بادگیر تنها رمان «امیلی برونته» و از بهترین رمان های بریتانیایی می‌باشد که آوازه‌ی جهانی یافته و نخستین بار در سال 1847 تألیف شد. عنوان آن از واژه‌ای اسکاتلندی الهام گرفته است؛ این عنوان کنایه به بادهایی دارد که در پیرامون عمارت خانوادگیِ “ارنشاو” می‌وزد و نمادی از فضای پر سر و صدای زندگیِ این خانواده و البته موضوع داستان است.

روایت این داستانِ جذاب از زبان خدمتکار عمارت بیان می شود. ماجرا در مورد عشقی پر تب و تاب است که میان دو تن از اعضای عمارت یعنی “کاترین ارنشاو” و “هیث کلیف” شکل گرفته اما نافرجام می ماند و این عشقِ آتشین زندگی اطرافیان این دو شخصیت را به آتش می‌کشاند.


خرید کتاب قلعه حیوانات جورج اورول

کتاب مزرعه حیوانات؛ جورج اورول

این رمان دارای زبانی ساده، روان و طنزآمیز است. در جای ‌جای این کتاب به کرات با شخصیت هایی آشنا می‌شویم که هر یک نماد  قشر خاصی از جامعه هستند. انقلاب صورت گرفته نماد انقلاب کارگری بر ضد نظام سرمایه‌داری است. وی در این رمان نحوه به انحطاط کشیده شدن انقلاب‌ حیوانات از مسیر اصلیش را توصیف کرده و تغییر آرمان‌های آن در پس زمان را شرح می‌دهد.

داستان کتاب مزرعه حیوانات به قلم جورج اورول، با توصیف شبی شروع می‌شود که خوکی به نام میجر حیوانات را جمع کرده و از ظلمی که انسان بر حیوانات روا داشته برای آنان سخن می‌گوید و حیوانات را به شورش علیه انسان دعوت می‌کند. وی سپس یک سرود قدیمی به نام “جانوران انگلستان” را به آنان یاد می‌دهد که بعداً به سرودی انقلابی در بین حیوانات مزرعه تبدیل می‌شود و…


خرید کتاب 1984 اثر جورج اورول

کتاب 1984؛ جورج اورول

1984، کتاب سیاسی مشهور جرج اورول، نخستین بار در سال 1984 منتشر شد و در فهرست تأثیرگذارترین رمان‌های قرن بیستم و نیز 100 رمان برتر تایم قرار گرفت. این کتاب به بیش از 65 زبان ترجمه شده و میلیون‌ها نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رسیده است.

کتاب 1984 یکی از قدرتمندترین رمان‌های سیاسی با ژانر دیستوپیایی (پادآرمانشهری) است که به مخاطبین خود راجع به خطرات و تاثیرات یک رژیم تمامیت‌خواه هشدار می‌دهد. این کتاب پرطرفدار، نه تنها به سبب هشدار در مورد تمامیت‌خواهی، بلکه به سبب ارائه‌ی دیدگاهایی راجع به قدرت یک دیکتاتور در دستکاری زبان، تاریخ و ایجاد ترس و کنترل، کتابی مهم بشمار می‌رود.


خرید کتاب غرور و تعصب

کتاب غرور و تعصب

«غرور و تعصب»، عنوان کتابی است از جین آستین، نویسنده انگلیسی که بین سال‌های 1775 تا 1817 می‌زیست. این کتاب دومین کتاب او است که به هنگام نگارش آن، تنها بیست ویک سال سن داشت و در همین سن کم، توانست شاهکار خود را خلق کند. آستین در سال 1796 این کتاب را نوشت اما هفده سال طول کشید تا نظر ناشرین را برای انتشار آن جلب کند. در سال 1813، برای اولین‌بار، این کتاب منتشر شد. در غرور و تعصب، زندگی اجتماعی و خانوادگی قرن نوزدهم انگلستان به تصویر کشیده می‌شود.

داستان این کتاب، زندگی خانواده بنت در محیطی روستایی در اوایل قرن نوزدهم را روایت می‌کند. خانواده‌ای هفت‌نفره متشکل از آقا و خانم بنت و پنج دختر با نام‌های جین، الیزابت، مری، کیتی و لیدیا، با شخصیت‌های کاملاً متمایز از یکدیگر.


خرید کتاب جین ایر اثر شارلوت برونته

کتاب جین ایر

رمان جین ایر به قلم «شارلوت برونته»، یکی از مهم‌ترین رمان های ادبیات انگلیسی به‌شمار می‌رود. ژانر این رمان متاثر از رمان های زمان خود تربیتی-اجتماعی است که در لوای آن داستانی عاشقانه هم روایت می شود. برونته با تمرکز بر روی جین، شخصیت اصلی داستان، روند زندگی او را از دوران کودکی تا زمان بالغ شدن بیان می کند. جین دختری که از کودکی با سختی های زیادی مواجه می شود، پدر و مادر خود را از دست می دهد و مجبور می شود ادامه زندگی خود را در پرورشگاه بگذارند، پرورشگاه های آن دوره هم قوانین سخت و طاقت فرسایی داشتند. با ورود جین ایر به خانه ای برای تدریس خصوصی زندگی او را دگرگون می کند و …


خرید کتاب الیور تویست

کتاب الیور تویست

رمان الیور توئیست، اثر چارلز دیکنز، نویسنده مشهور انگلیسی، است که ابتدا در سال‌های ۱۸۳۷ تا ۱۸۳۹ میلادی به صورت پاورقی در یک ماه‌نامه انگلیسی منتشر ‌شد. این کتاب به بررسی اوضاع وخیم یتیم‌خانه ها در انگلستان آن زمان می‌پردازد.

اولیور نوزادی بود که مادرش بعد از به دنیا آوردن او مرده بود و از آن جایی که هیچ نشانی از پدر و دیگر بستگانش پیدا نکردند، او را به یتیم خانه سپردند. او تا نه سالگی پیش پیرزنی به نام «مان» بزرگ شد که کودکان یتیم را در بدترین شرایط نگه داری می کرد؛ سپس به یک نوانخانه رفت که در آن…


خرید مجموعه کتاب شرلوک هولمز

کتاب معماهای شرلوک هلمز

شرلوک هلمز، کارآگاه خیالی آرتور کانن دویل است. شرلوک هولمز برای اولین بار در کتاب مطالعه در اسکارلت به جهانیان معرفی شد. او به عنوان اولین «کارآگاه مشاور» جهان با مغز متفکر و استدلال دقیق و منطقی خود، مجرمان را در سراسر قاره اروپا، خصوصا انگلستان دنبال می‌کند. هولمز ماندگارترین و شناخته‌شده‌ترین شخصیت خیالی داستان‌های پلیسی است که تأثیری منحصربه‌فرد بر تخیل عموم مخاطبان در سراسر دنیا گذاشته است.


خرید کتاب ظلمت در نیمروز

کتاب ظلمت در نیمروز 

کتاب “ظلمت در نیمروز اثر آرتور کوستلر، رمانی با محتوای تاریخی می‌باشد که قصه‌ی غم‌انگیز مردی مبارز و انقلابی را روایت می‌کند. “روباشف”، شخصیت اصلی داستان، مردی است که انقلاب گذشته‌ی سرزمینش موثر واقع شده و حالا کشور به پیروزی و آرامشی ظاهری دست یافته؛ اما پس از به پایان رسیدن آشفتگی‌ها، این مرد، با اتهام خیانت به دولت، دستگیر شده و به اعمالی که مرتکب نشده اقرار می‌کند.

نویسنده با بهره گیری از قلم توانایی خویش، به طور غیر مستقیم و بدون ذکر و اشاره ای به اسامی و شخصیت های واقعی تاریخی، سعی بر این دارد تا به نقد دوران استالین و دادگاه های ساختگی و تشریفاتی او پرداخته، آن را تشریح نموده و در نتیجه، ذهن خواننده را با حقایق تلخ و تاریخی دوره ی مذکور آشنا سازد.


خرید کتاب خانم دلوی

کتاب خانم دلوی

“خانم دَلُوِی” یکی از بهترین آثار “ویرجینیا وولف” می‌باشد. کتاب خانم دلوی که به صورت غیرخطی و به شیوه جریان سیال ذهن نگاشته شده، بازگو کننده داستانی درباره “خانم دَلُوِی” در زمان پس از جنگ جهانی دوم است. “خانم دَلُوِی” در یکی از صبح‌های ماه ژوئن به گشت و گذار در خیابان می‌پردازد تا برای جشنی که به میزبانی اوست و همان شب در خانه‌اش برگزار می‌شود گل تهیه کند اما…

“ویرجینیا وولف” با نوشتن “خانم دَلُوِی” با جسارتی که به خرج داد توانست برای اولین بار الگوی زمانی را بشکند و داستان را به یک روز واحد و یک منطقه در شهر لندن و به یک شخصیت واحد در بطن داستان محدود کند. کاری که با تأثر از نویسنده ی مشهور “جیمز جویس” صورت گرفت.


خرید کتاب اولیس اثر جیمز جویس

کتاب اولیس

“رمان اولیس” به قلم جیمز جویس، یکی از شاهکارهای ادبیات مدرن جهان به شمار می آید که جنجال های بسیار زیادی را در سرتاسر جهان از جمله امریکا و انگلیس به راه انداخت. محتوای داستان و مطالب آن و همچنین، مستهجن بودن قصه، موجب شد چاپ و انتشار آن در برهه هایی از زمان، در برخی از کشورها ممنوع اعلام گردد.

نگارش خاص و پیچیده و دشوار کتاب اولیس و ارجاعات فراوان تاریخی و اسطوره ای و بهره گیری از کتاب مقدس و فرهنگ مذهب مسیحی، فهم و درک مطالب مورد نظر نویسنده را برای خوانندگان غربی و به ویژه ایرانی، بسیار سخت کرده و در نتیجه، مخاطب قادر نمی باشد که به سادگی، مقصود و منظور مولف را درک کند؛ از همین روی، “هری بلامایزر”، “ماتیو هاجارت” و “دان گیفورد” با تدوین کتاب هایی با موضوع اولیس که مترجم مجموع آن ها را “عصاره ی داستانی” می نامد، سعی در تفهیم آن به مخاطبین دارند.


خرید کتاب لبه تیغ اثر سامرست موام

کتاب لبه تیغ

تاب “لبه ی تیغ” رمانی خواندنی و پرماجرا می‌باشد که بر اساس داستانی واقعی به نگارش درآمده است. “سامرست موام“،اذعان می‌نماید که لبه ی تیغ، مجموعه‌ای از خاطرات شخصی‌اش اوست.

شخصیت‌های داستان، همگی اشخاصی حقیقی با نام‌های مستعار هستند؛ قابل ذکر است که نویسنده خود مردی انگلیسی تبار است اما قهرمان‌های داستان و اغلب اشخاص قصه، امریکایی هستند.

“الیوت تمپلتون”، مردی فرصت‌طلب و سودجو می‌باشد که همواره ارتباطات خود را بر اساس منافع شخصی‌اش پایه‌ریزی می‌نماید. الیوت از دوستان نزدیک سامرست می‌باشد؛ دوستی این دو مرد نیز، همچون دیگر ارتباطات الیوت، در ابتدا بر اساس موقعیت اجتماعی موام برقرار می‌گردد. اما حالا با گذشت زمان، این رابطه، حالتی صمیمانه‌تر به خود گرفته است…!


خرید کتاب دنیای قشنگ نو

کتاب دنیای قشنگ نو

کتاب دنیای قشنگ نو از شاهکارهای آلدوس هاکسلی است با درونمایه ای علمی – تخیلی. نویسنده طنزی تلخ گونه، کوبنده، و هشداردهنده در مورد آینده بشر که تصویری واقعی از شرایط کنونی زندگی انسان ها است را ارائه می کند. هاکسلی در این کتاب دنیایی را به تصویر می کشد که پیشرفت علم و تکنولوژی، بخصوص علم ژنتیک فرصتی در اختیار نظام سیاسی حاکم بر جهان قرار داده است که برای پیشبرد منافع شخصی خود به کمک مهندسی ژنتیک و با روش های نوین شرطی سازی، به خلق انسان هایی با ویژگی ‌های از پیش تعیین شده می پردازند.

انسان هایی که همیشه در تمام عمر خود به اطاعت صرف از سران دولت ها و سیاست هایشان بپردازند. این دولت جهانی با هدف ایجاد یک جامعه طبقاتی به ساخت انسان هایی از طبقات متفاوت آلفا، بتا، گاما، دلتا تا اپسیلون می پردازد. 


خرید کتاب هرکول پوآرو

کتاب های هرکول پوآرو

هرکول پوآرو کارآگاه تخیلی بلژیکی باهوش و یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین شخصیت‌های داستانی تاریخ ادبیات است که توسط نویسنده‌ی شهیر انگلیسی، آگاتا کریستی در قالب داستان‌های جنائی جذاب خلق شده‌ است. پوآرو یکی از قدیمی‌ترین شخصیت‌های کریستی است که بین سال‌های 1920 و 1975 در 33 رمان، دو نمایش‌نامه و بیش از 50 داستان کوتاه ظاهر شد.

هرکول پوآرو کارآگاه تخیلی بلژیکی باهوش و یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین شخصیت‌های داستانی تاریخ ادبیات است که توسط نویسنده‌ی شهیر انگلیسی، آگاتا کریستی در قالب داستان‌های جنائی جذاب خلق شده‌ است. پوآرو یکی از قدیمی‌ترین شخصیت‌های کریستی است که بین سال‌های 1920 و 1975 در 33 رمان، دو نمایش‌نامه و بیش از 50 داستان کوتاه ظاهر شد.


خرید کتاب کلکسیونر

کتاب کلکسیونر

کتاب کلکسیونر از، به قلم جان فاولز، داستان کارمندی است بنام فردریک که تنها و به دور از اجتماع زندگی می‌کند و به جمع آوری پروانه‌های خشک شده و کلکسیونی از آن ها علاقه دارد. فردردیک کمبودهای عاطفی و نبود محبت را در این سرگرمی یافته است. پس از آنکه در یک شرط بندی مبلغ زیادی را برنده می‌شود خانه‌ای بزرگ در حومه‌ی لندن خریداری می‌کند و دختری را که به او علاقه داشته می دزدد و در زیرزمین خانه‌اش زندانی می‌کند…


خرید مجموعه کتاب هری پاتر

مجموعه کتاب هری پاتر 

هری پاتر مجموعه‌ای از هفت رمان فانتزی نوشته نویسنده بریتانیایی، جی کی رولینگ است. مجموعه‌ای از ژانرهای فانتزی، درام و شامل عناصر و شخصیت‌هایی جادویی، تخیلی، هیجان‌انگیز، ماجراجویانه، ترسناک و عاشقانه که لقب یکی از مشهور‌ترین کتاب های نوجوان را به خود اختصاص داده است.

این کتاب‌ها به بیش از80 زبان ترجمه شد. تا فوریه 2018، بیش از 500 میلیون نسخه از این کتاب ها در سراسر جهان به فروش رسید و این کتاب‌ها را به به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های داستانی تبدیل نمود.


خرید کتاب من پیش از تو

کتاب من پیش از تو

کتاب که اولین بار در سال 2012 در بریتانیا به چاپ رسید، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های عاشقانه در ایران می‌باشد که رکورددارِ تعداد چاپ در میان رمان‌های خارجی است. “جوجو مویز” در این کتاب قصد دارد نشان دهد که هیچ گاه برای شروع دوباره دیر نیست و البته که گاهی آدم‌هایی که فکرش را نمی‌کنیم، می‌توانند انگیزه‌ای برای شروع دوباره‌مان باشند.

داستان این کتاب در مورد یک دختر معمولی به نام “لوییزا کلارک” می‌باشد که مجبور به پرستاری از یک مرد موفق و ثروتمند به نام “ویل ترینر” می‌شود که دو سال قبل هنگامِ عبور از خیابان، در اثرِ تصادف با یک موتور سیکلت فلج شده است. ویل که قبل از تصادف جوانی پر شر و شور بوده، بعد از فلج شدن به قدری افسرده می‌شود که تصمیم می‌گیرد به زندگی‌اش پایان دهد…


آشنایی با بهترین رمان های ادبیات بریتانیا

کتاب تس دوربرویل

کتاب “تس دوربرویل” رمانی پرماجرا است که زندگی مشقت‌بار و پرپیچ و خم دختری جوان و زیبا را برای مخاطب شرح می‌دهد که درون خانواده‌ای فقیر دیده به جهان گشوده است.

ترینگم یک کشیش باستان شناس است که با پدر تس ملاقات می‌کند و درباره‌ی اجداد نام‌آور او سخن می‌گوید که صاحب ثروت و جایگاهی ویژه بوده‌اند. در این میان، به تنها اقوام بازمانده از خانواده جک، اشاره می‌نماید که صاحب ملکی بزرگ و قدیمی در کینگزبری هستند. همین اطلاعات، جک را غرق در رویاهایی شیرین و بزرگ می‌کند؛ رویاهایی که در آینده‌ای نه چندان دور، دردسرهایی بزرگ را بر سر راه خوشبختی تس می‌گذارد و این دختر جوان را با اتفاقاتی غیرقابل پیش‌بینی مواجه می‌سازد


آشنایی با بهترین رمان های ادبیات بریتانیا

کتاب فرانکنشتاین

در صفحات آغازین کتاب فرانکنشتاین با “رابرت والتن” بیست و هشت ساله آشنا می‌شویم. او مردی ثروتمند است که همواره از دوره‌ی نوجوانی، آرزوی سفر به قطب شمال را در سر می‌پرورانده است؛ آرزویی با قصد کشف سرزمین‌های ناشناخته و قابل حیات برای انسان.

داستان از جایی آغاز می‌شود که والتن، تصمیم می‌گیرد به آرزوی دیرینه‌اش جامه‌ی عمل بپوشاند. در همین راستا، وارد پترزبورگ می‌شود. وی بلافاصله، پس از اقامت در پترزبورگ نامه‌ای برای خواهرش نوشته و او را از احوالات خود آگاه می‌سازد. این اولین نامه از مجموعه نامه‌های متعددی است که والتن خطاب به خواهرش می‌نویسد؛ نامه‌هایی که علاوه بر مارگارت، خواننده را نیز از روند داستان مطلع می‌کند…



کلام آخر

کلام آخردر این مطلب تلاش کردیم تا محبوب ترین و بهترین رمان های نویسندگان انگلیسی را برای شما برشماریم. اگر رمان دیگری می‌شناسید که جای آن در این لیست خالی است، نام آن را در بخش نظرات، برای ما، کامنت کنید. ما در فروشگاه اینترنتی کتابانه، همواره منتظر شنیدن نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم. (+)


مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت