اهمیت گرامر در اموزش زبان انگلیسی

آیا گرامر در یادگیری زبان انگلیسی مهم است؟

اهمیت آموزش گرامر در زبان انگلیسی یک بحث مداوم است. از یک سو نظریه پردازان و دست اندرکاران احساس می کنند که اهمیت آن در یادگیری زبان کاهش نیافته است، از سوی دیگر  می دانیم که گرامر چیزی جز مجموعه‌ای از قوانین مشخص برای ساخت جمله نیست. چیزی که به راحتی می توان آن را از بین برد.

با این حال، تجزیه و تحلیل این بحث، ضرورت آموزش گرامر و اهمیت آن در یادگیری و تقویت زبان انگلیسی را آشکار کرده است .

این که کتاب گرامر (Grammar) تأثیر مثبت بر تقویت چهار مهارت اصلی یادگیری زبان انگلیسی دارد به تدریج در حال شناسایی است. اگرچه مزایای دستور زبان در آموزش و بهبود مهارت های نوشتاری بهتر پذیرفته شده است، تأثیر آن بر خواندن، شنیدن و صحبت کردن نیز در حال حاضر برجسته است.

مهارت های ارتباطی پیشرفته مستلزم درجه بالایی از تسلط بر گرامر است. مهارت ارتباطی شامل دانش و کاربرد دستور زبان و استفاده از واژگان مناسب زبان برای انتقال معانی به روشی قابل قبول اجتماعی است. همچنین به همین دلیل است که آموزش گرامر امری ضروری تلقی می شود و به آزمایشگاه های آموزش زبان راه پیدا کرده است.

گرامر پایه زبان انگلیسی است

تسلط بر زبان انگلیسی به سادگی به دست نمی‌آید؛ آموزش و یادگیری ساختاریافته مهم هستند. از طریق گرامر، یک زبان آموز می آموزد که چگونه جمله‌سازی کند و حاکمیت ترتیب کلمات را که اصل بازی در زبان است را به اجرا درآورد. در حالی که استدلال می‌شود که برخی از زبان‌آموزان به طور طبیعی به قواعد و منطق دستور زبان توجه می‌کنند، اما نمی‌توان انکار کرد که اگر امید به یادگیری و استفاده از زبان انگلیسی به طور دقیق و روان باشد، یادگیری گرامر ضروری است.

آموزش Grammar با معلم یا Self-Study

اگرچه آموزش گرامر معمولا با همراهی معلم در کلاس انجام می شود؛ ولی برخی از کتاب‌های گرامر موجود در بازار نشر، برای آموزش خودخوان (Self-Study) بسیلر مناسب هستند.

پیشرفت سریع‌تر در آموزش زبان با گرامر

مدافعان اهمیت گرامر، برای اینکه ادعای خود در مورد اهمیت گرامر برای یادگیری زبان انگلیسی را اثبات کنند، در مورد تحقیقاتی صحبت می کنند که ثابت می‌کند زبان آموزانی که بر Grammar مسلط هستند در مقایسه با کسانی که سعی کرده‌اند به طور طبیعی زبان را یاد بگیرند، پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند.  سه بعد گرامر: شکل، معنا و کاربرد که یادگیری Grammar به زبان‌آموز را جلب می‌کند، او را قادر می سازد تا در توانایی های زبانی خود پیشرفت کند

خرید کتاب اموزش زبان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت