بهترین کتاب های مهارت های زندگی پیش دبستانی

معرفی بهترین کتاب های مهارت های زندگی پیش دبستانی

برای ورود به همه مقاطع تحصیلی، به والدینی صبور و و با حساسیت ویژه نیاز است؛ حال اگر فرزند شما در حال ورود به مقطع پیش دبستانی باشد باید حساسیت و صبر شما بیشتر باشد. اگر بخواهیم سطحی‌نگر باشیم، پیش‌دبستان ظاهرا پلی است برای آموزش ساده‌ترین مفاهیمی که کودک چه تلاش کنید، چه نکنید، می‌آموزد. اما این همه ماجرا نیست! حضور کودک در مقطع پیش‌دبستان باید با آموزش‌هایی همراه شود که پیش از مدرسه، به عهده‌ی والدین است!

البته منظور ما حلِ معادلات پیچیده ریاضی در سریع‌ترین زمان ممکن یا آموزش الفبای فارسی به هزارویک روش نیست! تنها ابزاری که در فرایند آموزش نیاز دارید، مطالعه کتاب‌های خوب و تجربه زیستنِ مطالبِ آن‌ها در بحثِ “مهارت‌های ساده زندگی” و “قوانین شهروندی” است.

آن‌چه که کودک برای پیش‌برد مقطع پیش‌دبستان بیش از هرچیز دیگر نیاز دارد، همراهی والدین در مطالعه کتاب های پیش دبستانی آموزش و پرورش است.

کتابانه در این مقاله میزبان والدین و مربی‌های این مقطع تعیین‌کننده و ارزشمند است؛ شک نداریم که در فرایند شناختِ پرفروش ترین کتاب های مهارت های زندگی پیش دبستانی، دغدغه روی شانه‌های‌تان سبک خواهد شد و شما والدینی آگاه تر برای راهنمایی فرزندان خود در این زمینه خواهید بود!


کتاب مهارت های زندگی پیش دبستانی خیلی سبز

یکی از بهترین کتب مهارت های زندگی پیش دبستانی را «انتشارات خیلی سبز» به چاپ رسانده است. این کتاب مانند همه کتاب‌های دیگر در این حیطه، بچه‌ها را یک‌شبه به نمونه‌ترین شهروند و مسلط‌ترین کودک دنیا در مواجهه با مسائل روزمره تبدیل نمی‌کند؛ بلکه قرار است به جای وعده دادن‌های خوش آب و رنگِ الکی به والدین و مربی‌ها، چیزی گران بهاتر در دل خود داشته باشد؛ نتیجه فوق العاده‌ای در تقویت مهارت‌های کودک با مطالعه اثربخشِ کتاب!

با خرید یکی از پرفروش ترین کتاب های مهارت های زندگی پیش دبستانی، کتاب کار خیلی سبز، کودک مفاهیم ارزشمندی همچون آداب معاشرت، دوستی و همکاری با دیگران، قوانین مدرسه و شهروندی را می‌آموزد؛ اما این همه ماجرا نیست! خیلی سبز به صمیمی‌ترین رفیقی تبدیل می‌شود که آداب بازی، غذا و حتی وقت خداحافظی را با کودکان پیش‌دبستان تمرین می‌کند و می‌توانید مطمئن باشید که بعداز ممارست در مطالعه و انجام تمرین‌های این کتاب، نسخه بهتری از خود و فرزندتان را پرورش داده‌اید!

خرید کتاب کار مهارت های زندگی پیش دبستانی | خیلی سبز

مطالعه‌ی بیشتر: معرفی بهترین کتاب های ریاضی پیش دبستانی


کتاب مهارت‌های زندگی 1 پیش‌دبستانی صفاری

اشتیاق کودکان در سنین پیش از دبستان به رنگ‌آمیزی و سفر به دنیای تصاویر، بی‌اندازه ارزشمند است. لطفا این اشتیاق را دریابید و از معجزه کتاب‌هایی که فرصت رنگ‌آمیزی تصاویر جذاب را برای آن‌ها فراهم می‌کنند، غافل نشوید. در لیست کتاب های مهارت های زندگی پیش دبستانی، کتاب های «انتشارات آوای آزاده»، از بهترین کتاب های مهارت های زندگی پیش دبستانی است که می‌توانید مانند سایر کتاب‌های کمک آموزشی مطابق با  کتاب های پیش دبستانی آموزش و پرورش از فروشگاه کتابانه تهیه کنید. 

کودک در این کتاب، سیرتاپیاز مهارت‌های اجتماعی مانند: پیدا کردن دوست مبتنی بر ارزش‌هایی که برای خود تعریف کرده است، خرید کردن به‌صورت مستقل و مسائلی از این دست را یاد می‌گیرد. همچنین آشنایی با عادت‌های خوب و بهبود روابط با والدین هم از دیگر نکات مثبت مطالعه این کتاب است. مزیت این کتاب، هدف‌مند بودن آن است؛ مولف قبل از شروع هر موضوع و انجام تمرینات، هدف از آن‌ها برای والدین یا مربیان شرح داده است و البته با پرسیدن سه سوال از کودک، او را برای انجام فعالیت‌ها راهنمایی می‌کند.

بهترین کتاب های مهارت های زندگی پیش دبستانی مانند این کتاب، بازی‌محور هستند و حتما می‌دانید که یادگیری مهارت‌های مختلف، ضمنِ بازی و فعالیت‌های هیجان‌انگیز تا چه اندازه تاثیرگذار است.

خرید کتاب مهارت‌های زندگی 1 پیش‌دبستانی صفاری

کتاب مهارتهای زندگی 2 پیش دبستانی آوای آزاده

نشر آوای آزاده در زمینه ارائه بهترین کتاب های مهارت های زندگی پیش دبستانی، حقیقتا بی‌نظیر عمل کرده است. کتاب مهارت‌های زندگی2 کودک را با دنیایی از مهارت‌های موردنیاز برای آغاز تحصیل در مقطع پیش‌دبستان و توانایی رویارویی با مقاطع تحصیلی بالاتر آشنا می‌کند. البته سطح مهارت‌ها به‌گونه‌ای است که بهتراست جلد یک همین کتاب از انتشارات آوای آزاده را مطالعه کرده باشید.

مهارت‌های این کتاب در حوزه‌های مختلف تعریف می‌شود؛ حوزه آموزش مهارت‌های فردی مانند تنهایی خوابیدن در اتاق، شرکت در بحث‌های خانوادگی، آموزش‌های ضروری برای بیرون‌رفتن کودک از منزل، پوشیدن لباس‌ها به‌تنهایی و مواجهه با بارقه‌های استقلال در انجام کارهایی مثل غذاخوردن.

حوزه دیگر آموزشیِ این کتاب که یکی از  پرفروش ترین کتب مهارت های زندگی پیش دبستانی است، به آشنایی با نظم و ترتیب اشاره دارد که دغدغه بسیاری از والدین است.

خلاصه کلام این که نشر آوای آزاده و قلم «منوچهر صفاری» را برای تجربه شیرین‌ترین آموزش به کودکان پیش‌دبستانی از دست ندهید؛ ضمنِ این‌که کتاب‌های این انتشارات موردتایید وزارت آموزش و پرورش است.

خرید کتاب مهارت های زندگی 2 پیش دبستانی آوای آزاده

کتاب مهارت‌های زندگی برای کودکان پیش‌دبستانی صفاری

اگر در آموزش همه مهارت‌ها و تجربه زیستن با آن‌ها خودتان را موفق بدانید اما، خبری از عنصرِ حیاتی و شگفت‌انگیز خلاقیت در کودک نباشد، بهتراست هرآن‌چه آموخته‌اید را نادیده بگیرید! کتاب مهارت‌های زندگی برای کودکان بهترین انتخاب برای آشنایی بچه‌ها با خلاقیت است. البته صرفا خلاقیت موضوع اصلی نیست؛ کودک به‌واسطه فعالیت‌های خلاقانه این کتاب، مانند نقاشی، خلق کاردستی و داستان‌های کوتاهِ جذاب، فرصتی برای رشد و آموزش مهارت‌های مهم‌تر دارد؛ مهارت‌های آمادگی برای حضور در جامعه کوچکی به نام مدرسه!

اگر تمایل دارید که کودک دلبندتان مهارت همدلی، تصمیم‌گیری، احترام به حقوق دیگران، حل مسئله و البته آداب معاشرت را در ساده‌ترین حالت ممکن یاد بگیرد، در خرید کتاب مهارت‌های زندگی پیش دبستانی یک لحظه هم شک نکنید!

خرید  کتاب مهارت های زندگی برای کودکان آوای آزاده

کتاب شهروند کوچولو 1 صفاری | آوای آزاده

شهروند کوچولو کتابی است که خیال والدین را از بابت آگاهی کودکان در زمینه قوانین شهروندی راحت می‌کند! طبیعتا نباید از کودک پنج یا شش ساله به اندازه یک انسان بالغ برای پای‌بندی به بعضی از قوانین انتظار داشت اما، خوب است یادآوری کنیم که کودکان 6ساله امروز همان انسان‌های بالغی هستند که با آگاهی از قوانین می‌توانند دنیا را به جای بهتری برای زندگی کردن تبدیل کنند.

حفظ محیط زیست و نقش کودکان در تمیز نگه داشتن محل زندگی‌شان از کلیدی‌ترین مفاهیمی است که با بازی‌های جالب و هیجان‌انگیز به کودک آموزش داده می‌شود. در درس‌های بعد مفاهیم شکل عمیق‌تری به خود می‌گیرند و کودک با شناخت محل انداختن زباله‌ها، جمع‌آوری و تفکیک آن‌ها و همچنین بازیافت زباله‌ها و خلق چیزهای باورنکردنی از زباله‌های بازیافتی دنیای جدیدی را پیش روی خود می‌بینند که کشف آن بی‌نهایت جذاب است!

خرید کتاب شهروند کوچولو 1

کتاب شهروند کوچولو 2 صفاری

در لیست کتب مهارت های زندگی پیش دبستانی، انتشارات آوای آزاده کتاب شهروندکوچولو2 را با هدف ویژه‌ای منتشر کرده است؛ آشنایی کودکان با مقررات راهنمایی و رانندگی و رعایت نکات ایمنی! چیزی که شاید کم‌تر دغدغه والدین باشد اما درست به اندازه سایر مهارت‌های اجتماعی و فردی اهمیت دارد.

 با خرید کتاب شهروندکوچولو2 به کودک را از حقوق عابرین پیاده آگاه می‌کنید و احترام به دیگران در رانندگی را آموزش می‌دهید. بازی و نقاشی دو عنصر جدانشدنیِ این کتاب هستند و به کودک در فرایند درک بیشتر به‌شدت کمک می‌کنند. چراغ راهنمایی و شناخت رنگ‌های آن، مفهوم عبور و مرور در خیابان، رانندگی صحیح، جایگاه کودکان در اتومبیل والدین و همه جزئیات هیجان‌انگیز رانندگی از مواردی است که این کتاب تمام و کمال به آن پرداخته است.

خرید کتاب شهروند کوچولو 2

“آگاهی و کسب مهارت” بدون شک دو فرشته نجات کودک در طول زندگی هستند؛ بهتراست پیش از ورود کودک به کلاس اول و آغاز رسمی سال‌های تحصیل، او را با مهارت‌هایی که لازم است بیاموزد آشنا کنید. اصلا فلسفه پیش‌دبستانی همین است! فرصتی برای دل به دریای تقویت مهارت‌های کودک زدن و حتی بارها تا مرز غرق شدن پیش رفتن! خرید کتاب مهارت های زندگی پیش دبستانی با رویکرد آموزش مهارت‌های زندگی، باعث افزایش آگاهی کودک و والدین شده که درنهایت روند رشد و خلاقیت آن‌ها را تسریع می‌کند.

تا به حال تجربه خرید این کتاب‌ها را داشته‌اید؟ به نظر شما بهترین کتاب مهارت های زندگی پیش دبستانی، به شرط تمرین مستمر، تاثیرگذار هستند یا نه؟! برای کتابانه از تجربه‌های‌تان بنویسید.

مطالعه‌ی بیشتر: معرفی بهترین کتاب های زبان آموزی پیش دبستانی


سوالات متداول:

بهترین کتاب مهارت های زندگی پیش دبستانی را چگونه تهیه کنم؟

فرایند خرید کتاب مهارت های زندگی پیش دبستانی، چالش‌های زیادی دارد؛ به همین دلیل، وب‌سایت کتابانه با ارائه مقاله‌های به‌روز برای انتخاب پرفروش ترین کتاب های مهارت های زندگی پیش دبستانی در کنار شما است.

راه‌های افزایش هوش و خلاقیت در کودکان پیش‌دبستانی چیست؟

خلاقیت کودکان نیازمند تمرین ازطریق بازی‌ها و فعالیت‌های کودکانه است؛ انتخاب یک کتاب خوب در این زمینه تضمین‌شده‌ترین راهی است که پیشنهاد می‌دهیم؛ البته فرایند انتخاب کتاب هم چالش‌های خاص خودش را دارد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت