بهترین کتاب های آمادگی برای نوشتن پیش دبستانی

معرفی بهترین کتاب های آمادگی برای نوشتن پیش دبستانی

آماده‌سازی و پرورش بسیاری از مهارت‌های گفتاری و نوشتاری کودکان از مقطع پیش‌دبستانی آغاز می‌شود و تاثیر این آموزش‌ها بر عملکرد تحصیلی و سایر جوانب شخصیتی، اجتماعی، شناختی کودک آشکار است. یکی از بهترین روش‌های آموزشی برای پرورش صحیح و اصولی این مهارت‌ها، استفاده از بهترین کتاب های آمادگی برای نوشتن پیش دبستانی مطابق با محتوای آموزشی مورد تائید آموزش و پرورش و مطابق با نیاز مربیان است. کودکان از کتاب‌های پیش دبستانی از لذت می‌برند که دارای کنش و پویایی، تصویر، بازگویی و داستان‌هایی راجع به خود یا سایر همسالانشان هستند و برایشان قابل درک باشند. تنوع خوب کتاب در ژانرهای مختلف نظیر کتاب‌های بی‌کلام،  داستان، مصور و قابل پیش‌بینی نیز حائز اهمیت است.

رکن‌های زبان‌آموزی شامل مهارت‌های شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن است. آموزش مهارت‌های شنیداری و گفتاری از اوایل کودکی آغاز گردیده و با آموزش خواندن و نوشتن پایه در سنین پیش از دبستان تکامل می‌یابد. در این مقاله سعی داریم به معرفی برخی از بهترین و پرفروش ترین کتاب های آمادگی برای نوشتن پیش دبستانی و روش‌های خرید این کتاب‌ها بپردازیم.


کتاب شاپرک 2 (نوشتن)

کتاب شاپرک 2 (نوشتن) پیش دبستانی، در زمره‌ی بهترین کتاب‌های آمادگی برای نوشتن پیش‌دبستانی است که همگام با برنامه‌ریزی آموزش و پرورش و استانداردهای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور به تالیف رسیده است. هدف از انتشار این کتاب، آماده‌سازی کودکان مقطع پیش‌دبستانی در مهارت‌های گفتاری و نوشتاری و آشنایی با مفاهیم پایه ریاضی و علوم می‌باشد.

کتاب حاضر از «انتشارات شباهنگ» شامل آموزش‌ها و تمرین‌های کاربردی و جذاب‌، لوحه‌نویسی، رنگ‌آمیزی و سایر روش‌های آموزشی مناسب برای کودکان است و با بهره‌گیری از محتوای سرگرم‌کننده و طراحی جذاب‌، زمینه‌ی پرورش هرچه بهتر استعداد و خلاقیت کودکان را فراهم می‌نماید.

تصویر کتاب شاپرک 2 (نوشتن)

مطالعه‌ی بیشتر: معرفی بهترین کتاب های ریاضی پیش دبستانی


کتاب آمادگی برای نوشتن پیش دبستانی خیلی سبز

کتاب آمادگی برای نوشتن پیش‌دبستانی از «انتشارات خیلی سبز» اثر «ثنا حسین‌پور»، با هدف پرورش مهارت‌های جسمی، عصبی و شناختی موردنیاز برای یادگیری و تقویت مهارت‌های نوشتاری به تالیف رسیده است. طراحی جذاب و مناسب کتاب به همراه تمرین‌های متنوع نظیر نقاشی، رنگ‌آمیزی، رسم شکل و سایر شیوه‌های آموزشی، به تقویت دست‌ورزی، هماهنگی عضلانی – عصبی، افزایش دقت و تمرکز و رشد استعداد و خلاقیت فردی  نوآموزان کمک کرده و آنها را برای نوشتن آماده می‌سازد.

این کتاب کار خیلی سبز جزء بهترین کتاب های آمادگی برای نوشتن پیش دبستانی محسوب می‌شود.

خرید کتاب کار  آمادگی برای نوشتن پیش دبستانی

کتاب کار و تمرین آمادگی برای نوشتن پیش‌دبستانی منتشران

کتاب کار و تمرین آمادگی برای نوشتن پیش‌دبستانی از «انتشارات منتشران» از مجموعه کتاب‌های آموزشی پیش‌دبستانی است که به منظور آماده‌سازی کودکان پیش‌دبستانی، پرورش مهارت‌های نوشتاری، زبان‌آموزی و آموزش مفاهیم پایه ریاضی و علوم به این عزیزان گردآوری شده است.

کتاب با برخورداری از تمرین‌های متنوع و تصاویر جذاب تمام رنگی، به یادگیری بهتر و تقویت مهارت‌های دیداری کودکان کمک می‌کند. طراحی کتاب به گونه‌ای است که مانع خستگی و دل‌زدگی نوآموزان شده و یادگیری را برایشان جذاب می‌کند.

خرید کتاب کار و تمرین آمادگی برای نوشتن منتشران

کتاب دفتر مشق نگاره‌ها گاج

کتاب دفتر مشق نگاره ها از سری کتاب های کارپوچینو گاج است که توسط «انتشارات گاج» به چاپ رسیده است. این کتاب با هدف آموزش روش‌های صحیح نوشتن، آموزش نمادهای نوشتاری و تقویت مهارت‌های نوشتاری کودکان سنین پیش از دبستان و اول دبستان به تالیف رسیده است.

کتاب شامل تمرین‌های متنوع نظیر تکمیل اشکال ناتمام، رنگ‌آمیزی، نقطه‌چین، آموزش نمادهای نوشتاری و… است. حل این تمرین‌های متنوع موجب افزایش تمرکز، رشد خلاقیت، افزایش هماهنگی چشم و دست و تقویت عضلات دست کودک می‌گردد.

خرید کتاب دفتر مشق نگاره‌ها گاج

کتاب شاهکار آمادگی برای نوشتن کلاغ سپید (پیش دبستانی)

کتاب آمادگی برای نوشتن پیش‌دبستانی کلاغ سپید اثر «جواد ابراهیم خانی» از جمله کتاب‌های جامع در زمینه‌ی آموزش پیش‌دبستانی از «انتشارات کلاغ سپید» است که با هدف تقویت مهارت‌های نوشتاری کودکان این سنین از طریق بازی، ‌سرگرمی و تمرین‌های متنوع هدفمند به تالیف رسیده است.

کتاب حاضر از سری کتاب های شاهکار کلاغ سپید با داشتن تصاویر رنگی، فضای شاد و جذاب، تمرین‌های متنوع همراه با محتوای سرگرم‌کننده نظیر نقاشی، رنگ‌آمیزی، داستان‌گویی و…، موجب تقویت دقت و تمرکز کودک شده و مانع خستگی او می‌گردد. برخی از تمرین‌های این کتاب در قالب فیلم‌های آموزشی در اپلیکیشن کلاغ سفید ارائه شده است.

تصویر کتاب شاهکار آمادگی برای نوشتن کلاغ سپید (پیش دبستانی)

کتاب اصول زبان آموزی نشر ذکر

کتاب اصول زبان آموزی از «نشر ذکر» اثر «فهیمه سید ناصری»، در راستای آماده‌سازی کودکان سنین پیش از دبستان برای نوشتن و تقویت مهارت‌های زبان آموزی این عزیزان در دو جلد گردآوری شده است. زبان‌آموزی، مهمترین حوزه یادگیری کودک است. کودک با حل تمرین‌های متنوع و محتوای جذاب کتاب، علاوه بر آموزش حروف و شناخت صداهای آن، توانایی و مهارت کلمه‌خوانی، کلمه‌سازی و جمله‌سازی را به سهولت فرا می‌گیرد. طراحی زیبا و جذاب از دیگر خصوصیات این کتاب است.

خرید کتاب اصول زبان‌آموزی 1

کتاب زیر نویس لوحه ها صفایی دیبا | همکلاسی

کتاب زیر نویس لوحه‌ها اثر «علی‌اکبر صفائی دیبا» از سری کتاب‌های آموزشی جامع کودکان سنین پیش از دبستان از «نشر همکلاسی» است که در راستای تقویت مهارت‌های نوشتاری این نوآموزان به چاپ رسیده است. این کتاب شامل تمرین‌های متنوع برای آموزش مهارت‌های موردنیاز شروع نوشتن یا لوحه‌نویسی، تقویت دست‌ورزی، افزایش هماهنگی دست و چشم، افزایش مهارت نوشتن و تمرکز کودکان از طریق آموزش غیرمستقیم می‌باشد و توانسته خود را در لیست بهترین کتاب های آمادگی برای نوشتن پیش دبستانی جای دهد.

خرید کتاب زیرنویس لوحه ها – همکلاسی

کتاب نویسندگان کوچک – آوای آزاده

کتاب نویسندگان کوچک: تمرین‌های پیش از نوشتن، اثر «منوچهر صفاری» از «انتشارات آوای آزاده» است که همگام با آخرین تغییرات مهارت‌های نوشتاری اول دبستان و با هدف آشنایی کودکان پیش‌دبستان با اصول رونویسی به تالیف رسیده است. این کتاب با استفاده از تمرین‌های متنوع و محتوای جذاب، موجب افزایش اعتماد‌‌به‌نفس کودک، آشنایی با اصول صحیح گرفتن مداد، تقویت دست‌ورزی و هماهنگی دست و چشم کودک و به‌طور کلی پرورش مهارت‌های نوشتاری نوآموزان می‌شود. طراحی و گرافیک جذاب از دیگر ویژگی‌های این کتاب آموزشی است.

خرید کتاب نویسندگان کوچک – آوای آزاده

فروشگاه اینترنتی کتابانه، یکی از فروشگاه‌های معتبر و مجرب در عرصه‌ی فروش انواع کتاب‌های کمک‌درسی و غیردرسی است که همواره می‌کوشد لیست کاملی از محصولات متنوع و برتر را با بهترین هزینه برای هموطنان عزیز در سراسر کشور فراهم نماید. در این راستا برآنیم که مجموعه کاملی از بهترین کتاب‌های آمادگی برای نوشتن پیش‌دبستانی را برای کودکان این مقطع حساس تحصیلی داشته باشیم. بهترین کتاب های پیش دبستانی آموزش و پرورش را از ما بخواهید. برای سهولت خرید کتاب های آمادگی برای نوشتن پیش دبستانی می‌توانید به وب‌سایت ما مراجعه نمایید.

از شما عزیزان خواهشمندیم با نظرات و دیدگاه‌های ارزشمند خود ما را در امر خدمت‌رسانی و فراهم‌آوردن برترین کتاب های پیش دبستانی آموزش و پرورش یاری نمایید.

مطالعه‌ی بیشتر: معرفی بهترین کتاب های زبان آموزی پیش دبستانی


سوالات متداول:

چه فاکتورهایی تعیین‌کننده‌ی تناسب کتاب برای کودکان پیش‌دبستانی است؟

کودکان پیش‌دبستانی از کتاب‌های لذت می‌برند که دارای کنش و پویایی، تصویر، بازگویی و داستان‌هایی راجع به خود یا سایر همسالانشان هستند…

اهمیت پرورش مهارت‌های نوشتاری برای کودکان پیش‌دبستانی چیست؟

نوشتن فرصت‌های متعددی را برای رشد ظرفیت‌های سوادآموزی کودکان ازجمله بیان ایده‌ها در متون، مهارت‌های حرکتی، مفاهیم چاپ، شناخت حروف و آواها ،کلمه‌خوانی، کلمه‌سازی و جمله‌سازی فراهم می‌نماید و باعث افزایش اعتماد‌به‌نفس، خلاقیت و مهارت‌های ارتباطی آنان می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت