معرفی بهترین کتاب های کمک درسی علوم هفتم

حکایت درس علوم، همیشه شبیه به شمشیر دولبه بوده است! گروهی از دانش‌آموزان آن‌قدر به مباحث این درس و حضور در آزمایشگاه برای انجام فعالیت‌ها علاقه‌مند بوده‌اند که از همان کلاس هفتم تصمیم به انتخاب رشته تجربی می‌گیرند. گروهی دیگر یا طرفدار درس‌های حفظی و ادبیات هستند، یا به ریاضی و محاسباتش دل بسته‌اند. درس علوم جزو معدود درس‌هایی است که هم حافظه تحلیل‌گر و پرانرژی می‌خواهد، هم تاحدودی قدرت محاسبات. مخصوصا در آینده‌ای نه‌چندان‌دور، درصورت انتخاب رشته تجربی، با بعضی دروس محاسباتی و حل مسئله شیمی در ارتباط خواهید بود.

خلاصه کلام که تلفیقی‌ترین درس دوران متوسطه اول، علوم است. همان‌طور که می‌دانید انتخاب یک کتاب کمک درسی عالی می‌تواند راهگشای خیلی از دانش‌آموزان، والدین و همچنین منبع خوبی برای آموزش مطالب بیشتر توسط معلم باشد. به‌همین‌خاطر کتابانه در این مقاله، به بررسی کتاب های کمک درسی علوم هفتم از انتشارات‌های مختلف می‌پردازد. اگر کلاس هفتمی هستید و دغدغه درس علوم رو دارید، با ما همراه باشید که قرار است هیچ نکته ناگفته‌ای در این زمینه باقی نگذاریم.

خرید کتاب درسی هفتم


بهترین کتاب های آموزش علوم هفتم

کتاب های آموزش علوم هفتم از انتشارات‌های مختلف، رویکردی مشابه و آموزش‌محور دارد. این کتاب های کمک آموزشی بیشتر برای دانش‌آموزانی توصیه می‌شوند که نیاز به درس‌نامه‌هایی مفصل‌تر برای تفهمیم بیشتر مطالب سر کلاس دارند. همچنین ممکن است برای دانش‌آموزانی با سطوح متوسط به بالا کمی حوصله‌سر‌بر باشد.

به‌هرحال درفرایند خرید کتاب های کمک درسی هفتم در درس علوم، بهتراست اگر نیاز به آموزش قوی و از پایه دارید، سراغ کتاب های آموزشیِ علوم بروید. به لطف این کتاب ها، اول چم‌و‌خم علوم هفتم را یاد می‌گیرید و سپس در حل تمرینات تشریحی مخصوصا برای آمادگی در امتحانات مدارس، استاد می‌شوید.


کتاب ماجراهای من و درسام علوم هفتم خیلی سبز

کتاب های ماجراهای من و درسام خیلی سبز مزیتی دارد که نسبت به کتاب کار خیلی سبز و البته سایر کتاب کارها، قابل‌توجه است و می‌تواند در انتخاب‌تان تاثیرگذار باشد. داشتن پاسخ‌نامه کاملا تشریحی! از دیگر اهداف کتاب ماجراهای من و درسام خیلی سبز، آماده‌کردن دانش‌آموز برای شرکت در امتحانات مدارس است و به همین منظور، خیلی‌سبز در تنوع سوال‌های تشریحی و پرداختن به تمرینات کتاب هم کم نگذاشته است.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی علوم هفتم

کتاب سیر تا پیاز علوم هفتم گاج

انتشارات گاج سری جدید کتاب های کمک آموزشی علوم هفتم را با عنوان جذاب کتاب های سیر تا پیاز گاج منتشر کرده است که الحق عنوان برازنده‌ای است! دقیقا سیر تا پیاز کتاب علوم هفتم را در این کتاب آموزش‌محور می‌توانید یاد بگیرید.

تمرکز مولفین گاج، این‌بار بر طراحی درس‌نامه‌هایی بوده است که تمام نکات آموزشی را پیش ببرد و درعین‌حال شبیه‌سازیِ آزمون‌ها، سوال‌های تشریحی و کمی هم تستی جهت دست‌گرمی را فراموش نکرده‌است.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی علوم هفتم

کتاب علوم هفتم کامل طلایی

کتاب علوم هفتم انتشارات کامل طلایی، یک کتاب مناسب دیگر برای آموزش علوم پایه هفتم است. درحقیقت شاید کمتر اسم این انتشارات را شنیده باشید اما بهتراست بدانید دقیقا هرآن‌چه برای یک کتاب کمک آموزشی با رویکرد تدریس به دانش‌آموزان و نه صرفا بمباران او با سوال‌های تستی! لازم است، این کتاب در خود دارد.

درس‌نامه کامل، پرسش‌ها و آزمون‌های مطابق با آخرین ویرایش کتب درسی به همراه پاسخ تشریحی و نکته سنجانه. باور کنید برای موفقیت در امتحان‌ها همین کتاب های کمک آموزشی غوغا می‌کنند! البته بهترین کتاب کمک آموزشی علوم هفتم را هم که تهیه کنید، اگر مطالعه‌اش را صرفا بسپارید به شب‌های امتحان، اوضاع طور دیگری پیش می‌رود!

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی علوم هفتم

بهترین کتاب های کار علوم هفتم

رویکرد کتاب کار علوم هفتم به‌گونه‌ای است که همه مطالب به‌صورت مختصر اما کافی ارائه می‌شوند. درس‌نامه‌هایی که نکات اساسی و مهم را یادآوری می‌کنند، به‌علاوه حضور سوالات تشریحی، 4گزینه‌ای و انواع دیگر برای جاافتادن مفاهیم تدریس شده مطابق با کتاب درسی علوم هفتم، از کاربردهای همیشگی کتاب کارها هستند.

البته انتشارات‌های مختلف ممکن است در موارد ذکرشده کمی متفاوت باشند اما به‌طورکلی کتاب کار علوم هفتم به همه دانش‌آموزان، چه سطوح ضعیف‌تر و چه دانش‌آموزان قوی در این درس، توصیه می‌شود. خرید کتاب کمک درسی علوم هفتم مخصوصا از نوع کتاب کارش یک گزینه همه‌جانبه با پوشش‌دهی مطالب کتاب در حد استاندارد است.


کتاب کار علوم هفتم خیلی سبز

انتشارات خیلی سبز هم با لحن دوست‌داشتنی و صمیمی‌اش، فضای رسمی و آزمایشگاهی کتاب علوم را در محیطی دوستانه‌تر تداعی می‌کند و به دانش‌آموز فرصت هضم مطالب درسی به لطف تمرین‌های متنوع  و درس‌نامه‌های مفیدش را در شرایطی آرام‌تر از رقابت‌های کلاسی، ارائه می‌دهد.

البته بهتراست بدانید کتاب کار خیلی سبز، مانند همین کتاب کار علوم هفتم خیلی سبز، پاسخ‌نامه ندارد؛ به همین خاطر بهتراست برای انتخاب منبع کمک آموزشی دقت بیشتری داشته باشید. به هرحال یکی از کتاب های کمک درسی برتر علوم هفتم، مجموعه کتاب های خیلی سبز است که همیشه طرفداران خودش را دارد.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی علوم هفتم

کتاب کارپوچینو علوم هفتم گاج

انتشارات گاج مثل همیشه یکی از موفق‌ترین‌ها درزمینه چاپ کتاب های کمک آموزشی است. در کتاب کار کارپوچینو علوم هفتم گاج هم رویکردی آموزش‌محور دارد و هم نسبت به قلقلک ذهن دانش‌آموز با سوال‌های چالش‌برانگیز و کمی فراتراز کتاب درسی، بی‌توجهی نمی‌کند. درحقیقت درس‌نامه‌هایی کاربردی درکنار انواع سوالات مطابق با نحوه طراحی سوال در آزمون‌های مدارس( تشریحی،4گزینه‌ای، جای خالی و…) گردِ هم آمده‌اند.

از سویی دیگر بهتر است بدانید چیدمان سوال‌ها در کتاب های کارپوچینو گاج حساب و کتاب دارد! سطح‌بندی سوالات آسان تا دشوار، باعث می‌شود دانش‌آموز با بی‌اطلاعی به حل سوالی فراتراز سطح فعلی تحصیلی‌اش نپردازد و اشتیاقش به یادگیری حفظ شود.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی علوم هفتم

کتاب کار و تمرین علوم هفتم منتشران

انتشارات منتشران سوابق خوبی در تالیف و چاپ کتاب های کمک آموزشی دارد. کتاب های کار و تمرین منتشران، نمونه‌ی یک کتاب کاملا منطبق بر سرفصل‌های آموزشی کتاب علوم هفتم است. مولفین این کتاب، درس‌نامه‌هایی به‌صورت چکیده و انواع و اقسام سوالات تستی، تشریحی، جای‌خالی و صحیح و غلط را برای آشنایی دانش‌آموز با نحوه طرح سوال آزمون‌های مدارس، ارائه شده‌اند.

مزیت کتاب کار انتشارات منتشران، سوال‌های طبقه‌بندی شده است و توجهش به استاندارد بودن سطح سوالات. البته همچنان تاکید می‌کنیم که بدانید، کتاب های کار بدون پاسخ هستند و همین‌طور که از اسم کتاب برمی‌آید، به”کار” و “تمرین” نیاز دارند!

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی علوم هفتم

بهترین کتاب های تیزهوشان علوم هفتم

برای درسی مثل علوم، آن‌هم در پایه پراهمیت هفتم، لازم است دانش‌آموزانی که برای حضور در سایر مدارس ازطریق آزمون‌های تیزهوشان، سمپاد و … رقابت می‌کنند، از بهترین کتاب های تیزهوشان و نمونه دولتی علوم هفتم متناسب با سطح خودشان کمک بگیرند.

خوشبختانه بسیاری از کتاب هایی که در ادامه معرفی می‌شوند، صرفا برچسب” برای تیزهوشان” را ندارند و هر دانش‌آموزی که احساس نیاز به یادگیری عمیق‌تر مطالب داشته باشد و یا کاوشگر درونش، او را به مطالعه‌ای فراتراز سطح مدرسه تشویق کند، می‌تواند کتاب های تیزهوشان علوم هفتم را تهیه کرده و لذت این سطح از یادگیری را ببرد!


کتاب تیزهوشان علوم هفتم  خیلی سبز

کتاب تیزهوشان علوم هفتم از انتشارات همیشه محبوبِ خیلی سبز، یکی از کتاب‌ های کمک درسی برتر علوم هفتم به شمار می‌رود. دلیلش این است که مولفین خیلی سبز، راه رفاقت با دانش‌آموز را بلد اند و سعی می‌کنند زبانِ معلم‌گونه و درعین‌حال دوستانه‌ای داشته باشند. این کتاب، درس‌نامه‌های قدرقدرتی دارد!

باوجود این‌که معمولا کتاب های سطح تیزهوشان موظف به ارائه درس‌نامه کامل نیستند و به همان درس‌نامه‌های مختصر به سبکِ کتاب کارها رضایت می‌دهند، خیلی‌سبز در این زمینه پرکار بوده است. تست‌ها و سوال‌های تشریحی جهت ارتقا سطح دانش‌آموز، همراه با پاسخ‌های تشریحی ارائه شده‌اند. خلاصه که انتخاب این کتاب از سری کتاب های تیزهوشان خیلی سبز، می‌تواند علوم کلاس هفتم را برای‌تان پرچالش و جذاب‌تر کند. 

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی علوم هفتم

کتاب مرشد علوم هفتم مبتکران

انتشارات مبتکران با هدف معرفی مرشدی دلسوز و یک عالمه بانک سوال خفن به استقبال تیزهوشان می‌آید. کتاب مرشد علوم هفتم مبتکران درس‌نامه‌های کوتاه اما کاربردی و سوالات تستی متنوعی دارد. از تالیفی بگیر تا سوالاتی مطابق سطح دشواری آزمون‌های علمی و تیزهوشان. البته پاسخنامه تشریحی عالی این کتاب، حسنی است که به‌راحتی نمی‌توان از آن گذشت.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی علوم هفتم

کتاب تیزهوشان علوم هفتم کاهه

انتشارات کاهه هم بیکار ننشسته و برای ارتقا سطح دانش‌آموزان تیزهوش، منبعی فراتر از کتاب درسی علوم هفتم با عنوان کتاب تیزهوشان علوم هفتم کاهه طراحی کرده‌است. یک بانک سوال غنی از انواع سوالات 4 گزینه‌ای که تکیه بر پاسخ‌نامه تشریحی دارند، این کتاب را تبدیل به یکی از مهم‌ترین منابع آمادگی در آزمون‌های ویژه مدارس می‌کند. البته به علت تعدد منابع در هر بخش، بهتر است  بهترین کتاب های کمک درسی علوم هفتم را که در این مقاله معرفی می‌شود، متناسب با نیازهای تحصیلی خودتان شخصی‌سازی کنید.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی علوم هفتم

بهترین کتاب های نمونه سوالات امتحانی علوم هفتم

کتاب های زیادی رویکرد امتحانی دارند و تاحدودی برای کاهش استرس شب‌های امتحان موفق بوده‌اند. کتاب های نمونه سوالات امتحانی علوم هفتم، می‌توانند منبع قابل‌اعتمادی برای گرفتن بهترین نتایج در امتحانات علوم مدارس باشند. البته اگر کمی خوش‌شانس باشید و معلم گرامی از این منابع جهت طراحی سوالات استفاده کند که دیگر خوشبختی‌تان به‌عنوان یک دانش‌آموز تکمیل است!


کتاب شب امتحان علوم هفتم خیلی سبز

کتاب شب امتحان علوم هفتم از انتشارات خیلی سبز یکی دیگر از کتاب های کمک درسی برتر علوم هفتم است که دقیقا مطابق انتظار و حتی فراتراز آن، دریایی از آزمون‌های طبقه‌بندی شده و نشده را پیش روی دانش‌آموز قرار می‌دهد.

البته نگران نباشید؛ در این دریا قرار نیست غرق بشوید! قرار است شنا یاد بگیرید. علاوه بر انواع آزمون‌هایی که کتاب های شب امتحان خیلی سبز تدارک دیده است، پاسخ‌نامه‌ای کاملا تشریحی در کنار درس‌نامه‌های متناسب با شب امتحان وجود دارد.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی علوم هفتم

کتاب علوم هفتم اسفندیار

کتاب علوم هفتم انتشارات اسفندیار یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین انتخاب‌های شب امتحانی است. این کتاب هم باتوجه به رسالتش که کمک به نظم گرفتن ذهن دانش‌آموز پیش از امتحان است، خودارزیابی جانانه‌ای را به‌واسطه آزمون‌های شبیه‌سازی شده و درس‌نامه‌های مختصر، ارائه می‌کند.

البته مهم است که بدانید کتاب های شب امتحانی فاقد تست هستند و اگر هم سوال 4 گزینه‌ای به چشم‌تان خورد، شک نکنید هدف مولف به چالش کشیدن ذهن شما با سوال‌های دشوار، آن‌هم درست شب امتحان، نبوده است و با خیال راحت به حل تست بپردازید.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی علوم هفتم

کتاب گلبرگ علوم هفتم گل واژه

از مهم‌ترین کتاب های کمک درسی علوم هفتم، همین کتاب های شب‌امتحانی هستند که خودتان تصمیم میگیرید از چه انتشاراتی تهیه‌اش کنید؛ اما برای این‌که این تصمیم اصولی و درست باشد، بهتراست با همه انتشارات فعال در این زمینه آشنایی مختصری داشته باشید.

نشر گل واژه، کتاب کمک درسی گل‌برگ علوم هفتم را به چاپ رسانده‌است و درآن علاوه بر آزمون‌های متنوع و پاسخ تشریحی به آن‌ها، ایستگاه‌هایی را جهت یادآوری نکات مهم امتحانی قرار داده‌است. فلش کارت‌هایی که در این قسمت از کتاب هستند، ابتکار جذابی از مولفین و گروه کاردرست گل‌واژه بوده است.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی علوم هفتم

سایت کتابانه سعی دارد در تجربه خرید اینترنتی کتاب های کمک آموزشی علوم هفتم، آن‌هم در آگاهانه‌ترین شکل ممکن، با شما هم‌مسیر باشد. البته برای انتخاب کتاب های کمک درسی، هیچ‌کس بهتراز خودتان واژه “بهترین” را معنا نمی‌کند. بنابراین برای انتخاب بهترین کتاب های کمک درسی علوم هفتم، باید براساس توانایی‌های تحصیلی خود در درس مدنظر تصمیم بگیرید.

راستی اگر تجربه خرید کتاب کمک آموزشی علوم را در مقطع هفتم دارید، لطفا در قسمت “دیدگاه‌ها” نظرتان را با ما درمیان بگذارید تا مسیر هیجان‌انگیز سفارش آنلاین کتاب، با حضور پررنگ شما، اصولی‌تر پیش برود و مخاطبان دیگر هم از تجربه‌های‌تان استفاده کنند.

برای خواندن مقاله معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ریاضی هفتم کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت