معرفی بهترین کتاب های کمک درسی هفتم

ورود به کلاس هفتم و خرید کتاب های کمک درسی هفتم، می‌تواند یکی از پرچالش‌ترین شروع‌ها در طول سال‌های تحصیلی دانش‌آموزان باشد. تصور کنید دآنش‌آموز در شرایطی قرار می‌گیرد که به جای استناد به یک معلم و یک شیوه تدریس مشخص، با روش‌های متفاوت و نوع بیان‌هایی روبه‌رو می‌شود که درک همه آن‌ها به صورت توامان، به زمان نیاز دارد.

به‌طورکلی، تحصیل در دوره متوسطه اول و به ویژه پایه هفتم، می‌تواند سکوی پرتاب دانش‌آموز و انگیزه مضاعف او برای پیشرفت در مقاطع دیگر باشد. البته اگر نیازسنجی دانش‌آموزان و توجه به آرامش و کاهش استرس در شیوه مطالعه آن‌ها به موقع انجام نشود، ثمره‌اش چیزی جز سرگردانی دانش‌آموز و دل‌نگرانی‌های والدین نیست.

در مسیرِ پرپیچ و خمِ کنار آمدنِ کلاس هفتمی‌ها با پایه جدید، کتاب کمک درسی، قوت قلبی انکارنشدنی هستند. انتخاب بهترین کتاب‌ های کمک درسی هفتم، انتخابی است که درعین حساسیت، از سرنوشت‌سازترین انتخاب‌های تحصیلی است که البته هرچقدر با آگاهی و برنامه‌ریزی اصولی صورت بگیرد، روند صلح‌آمیزتری دارد.

در ادامه‎‌ی مطلب به موارد زیر خواهیم پرداخت:

  • بهترین کتاب های کمک درسی جامع (تمام دروس) هفتم
  • بهترین کتاب های گام به گام (تمام دروس) هفتم 
  • بهترین کتاب های ریاضی هفتم
  • بهترین کتاب های علوم هفتم
  • بهترین کتاب های فارسی هفتم
  • بهترین کتاب های عربی هفتم
  • بهترین کتاب های زبان انگلیسی هفتم

کتاب پایه هفتم


بهترین کتاب های کمک درسی جامع (تمام دروس) هفتم

کتاب های کمک درسی جامع در مقطع هفتم، جادویی و حیرت‌انگیزاند. از این جهت که نه‌تنها یک کتاب، بلکه کتاب های دیگر را هم پوشش می‌دهند. این نوع کتاب ها به لحاظ جامعیت در پوشش همه دروس، گزینه مناسبی برای مرور شب‌های امتحان به نظر می‌آیند. اینجا خبری از درس‌نامه‌های مفصل نیست اما به سبب رویکرد آمادگی برای شرکت در آزمون‌های مختلف( چه امتحانات مدرسه و چه آزمون‌های سمپاد و مدارس نمونه دولتی) می‌توانید برای مطالعه و تست‌زنی، به‌شدت روی این کتاب های کمک درسی هفتم حساب کنید.


کتاب آی کیو IQ هفتم گاج

کتاب آی کیو IQ تیزهوشان هفتم از انتشارات گاج، یکی از بهترین کتاب های کمک درسی هفتم کمک برای موفقیت در امتحانات مدارس و نیش‌خند زدن به نمرات پایین است. هرچه از خوبی کتاب های IQ (آی کیو) گاج بگوییم، کم گفته‌ایم. درس‌نامه‌های کاربردی و شبِ‌امتحانی(مخصوصا امتحانات مدارس ویژه) که برای خلاصه کردن همه نکات مهم در سریع‌ترین زمانِ ممکن سخاوت به خرج داده است.

انواع سوالات امتحانی( با سطحی فراتراز کتاب درسی) که پاسخ‌های تشریحیِ مفصلی دارند و درک دانش‌آموز از نحوه طرح سوالات را بهبود می‌بخشد. اگر به دنبال کتابی مقرون‌به‌صرفه و همه‌جانبه هستید، می‌توانید کتاب آی کیو IQ تیزهوشان هفتم گاج را تهیه کنید و از تاثیر بی‌نظیرش حداقل برای مرور نکات در شب‌های امتحان، خاطرجمع باشید.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی هفتم

کتاب ماجراهای من و درسام جامع هفتم خیلی سبز

کتاب های ماجراهای من و درسام خیلی سبز، به صورت درس به درس ارائه می‌شود اما در نوع جامع هم به عنوان یک منبع کاملا تشریحی و بهتر بگوییم، یک معلم دلسوز با بیانی خودمانی و صمیمی است، مانند کتاب ماجراهای من و درسام جامع هفتم خیلی سبز. انتشارات خیلی سبز در چاپ این نوع کتاب ها استاد است.

کتاب ماجراهای من و درسام جامع هفتم خیلی سبز به‌واسطه درس نامه‌های بلند بالا و مفید، سوالات شبیه‌سازی‌شده با تمرین‌های کتاب درسی و انواع و اقسام امتحانات، به همراه پاسخ‌هایی کاملا تشریحی، بهانه‌ای برای نخریدنش ندارید! مخصوصا که همین یک کتاب، به اندازه تمام کتاب های کمک درسی برتر هفتم ارزش دارد و گنجینه‌ای از همه دروس است.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی هفتم

کتاب ای کیو EQ پرسمان جامع هفتم گاج

مجموعه کتاب های EQ (ای کیو) گاج به مطالعه عمیق‌تر دروس مهم در پایه هفتم، یعنی فارسی، عربی، علوم تجربی، ریاضی و زبان انگلیسی کمک می‌کند. درباره تفاوت کتاب های آی‌کیو گاج و کتاب ای کیو EQ پرسمان جامع هفتم گاج، یک نکته قابل‌توجه وجود دارد و آن‌هم سطح سوالاتی است که دانش‌آموز در این کتاب ها با آن مواجه می‌شود.

به طور کلی، کتاب ای کیو EQ پرسمان جامع هفتم گاج سوالات ساده‌تری دارد و برای دانش‌آموزانی که می‌خواهند یک منبع شب‌امتحانی با سوالات نزدیک به امتحانات مدارس دولتی را تجربه کنند، توصیه می‌شود. کتابی که از مطالعه و حل تمریناتش خسته نمی‌شوید ولی انتظارات از نوع سوال‌ها، دقیقا مطابق با کتاب درسی و سطح عادی یک دانش‌آموز کلاس هفتمی است.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی هفتم

کتاب ایکیوسان هفتم لوح برتر

کتاب ایکیوسان هفتم از انتشارات لوح برتر یکی دیگر از بهترین کتاب های تیزهوشان و نمونه دولتی هفتم برای با رویکرد کتب جامع محسوب می‌شود. ادعای این کتاب موفقیت تضمینی دانش‌آموز در امتحانات ورودی مدارس سمپاد، نمونه‌دولتی و تیزهوشان است که ادعای بزرگی است.

البته ایکیوسان لوح برتر برای نزدیک شدن به این ادعا تلاش‌های زیادی کرده که یکی از آن‌ها، ارائه یک مشاوره‌ی بی‌نظیر برای آگاهی واقع‌بینانه درباره نحوه‌ قبولی امتحانات خاص، ترازها و درصدهای لازم ورود به مدارس ویژه و همچنین نکات ضروریِ تست‌زنی در امتحانات مهم است. درحقیقت کتاب ایکیوسان هفتم برای هر درس، علاوه بر درس‌نامه، به آموزش تکنیک‌های تست‌زنی مباحث درسی هم می‌پردازد. پاسخ‌ها هم کاملا تشریحی هستند و از این بابت با خیال راحت می‌توانید کتاب را تهیه کنید.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی هفتم

بهترین کتاب های گام به گام (تمام دروس) هفتم 

در فرایند خرید کتاب کمک درسی هفتم، کتاب های گام‌ به گام از این جهت اهمیت دارند که عصای دست دانش‌آموز در زمان‌های خاص البته با نظارت والدین هستند. رک و پوست‌کنده بگوییم که اگر دانش‌آموزان راه و رسم استفاده از گام به گام را بلد نباشند، خیلی سریع در تله کپی‌ کردن پاسخ تمرین‌های کلاسی از این منبع به دفتر تکالیف‌شان می افتند که آفت بزرگی است.

اما تاثیر استفاده از گام به گام زمانی در درست‌ترین نوع خود اتفاق می‌افتد که دانش‌آموز تنها برای اطمینان از درستی یا نادرستیِ بعضی از سوال‌ها که خود قبلا به آن‌ها پاسخ داده، از روش‌های پیشنهادی گام به گام در پاسخگویی کمک بگیرد. گام به گامِ هفتم یک فرصت طلایی برای خودارزیابی دانش‌آموزان و رفع اشکال در زمان‌هایی است که معلم حضور ندارد؛ اما نباید تبدیل به یک استفاده مداوم و گزینه همیشه حاضر در صحنه برای حل تمرین‌های کتاب شود.


کتاب گام به گام هفتم منتشران (درس یار)

کتاب های گام به گام انتشارات منتشران علاوه بر ارائه درس‌نامه های بی‌نظیر در قالب پرسش‌های متنوع، پاسخ‌هارا هم به صورت کاملا تشریحی بیان می‌کند. کتاب گام ب گام هفتم منتشران می‌تواند علاوه بر حل تمرینات کتاب درسی، سوالات تالیفی هم داشته باشد که با این ویژگی، از وجود کتاب های مشابه بی‌نیاز شوید.

البته بهتراست به کتاب های گام به گام دروس (درس‌یار) منتشران، در قاموس بانک تست یا سوالات شب امتحان نگاه نکنید؛ شاید آزمون‌های امتحانی تاحدی در گام‌به‌گام هفتم منتشران شبیه‌سازی شده باشند اما در این کتاب، خبری از نمونه‌آزمون‌های متنوع 4گزینه‌ای نیست.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی هفتم

کتاب دروس طلایی پایه هفتم کاگو

انتشارات کاگو چند وقتی است در زمینه تالیف و انتشار کتاب ‌های کمک درسی برتر هفتم فعالیت دارد. مهم‌ترین فاکتور دانش‌آموزان برای اعتماد به کاگو، رضایتی است که محتوای این منابع کمک آموزشی برای کلاس هفتمی‌ها به ارمغان آورده؛ درواقع کتاب دروس طلایی هفتم کاگو، یک ذره‌بین تمام‌عیار برای مطالعه عمیق و جز‌ء به ‌جزء کتاب درسی است.

از خوبی‌های این کتاب دروس طلایی هفتم می‌توان به وفاداری قابل تحسینش نسبت به کتاب درسی اشاره کرد؛ به‌طوری‌که حتی پاسخ به یک تمرین را هم از قلم نینداخته است. ازطرفی ایستگاه‌های آموزشی کتاب های دروس طلایی (گام به گام دروس) کاگو، نکته‌های مهم هر درس را در دل خود دارد و از این نظر قابل احترام است.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی هفتم

کتاب درس پک پایه هفتم مهروماه

در بحث انتخاب بهترین کتاب کمک آموزشی هفتم، انتشارات مهروماه همیشه یکی از دغدغه‌مند‌ترین‌ها بوده است. مولفین کتاب درس پک هفتم مهروماه، تمرینات درسی را موشکافانه و در بعضی از موارد با چندین روش، حل کرده‌اند.

ایستگاه سنجش هم یک فرصت فوق‌العاده برای خودارزیابی برای دانش‌آموزان است و با استفاده از آن، نکات و راهنمایی‌های دلسوزانه یکی از بهترین گام به گام‌های منتشرشده برای پایه هفتم را یک‌جا خواهید داشت.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی هفتم

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی هفتم

بهترین کتاب های ریاضی هفتم

واقعیت این است که بعداز تغییراتی که در نظام آموزشی ایران ایجاد شد و دوره متوسطه اول به وجود آمد، درس‌ها شدت سختی بیشتری گرفتند و بیشتر از حالت حفظی، فرمی مفهومی و عمیق پیدا کردند. این خودش برای سردرگمی دانش‌آموزان کلاس هفتمی دلیل تامل‌برانگیزی است. ازطرفی درس ریاضی کلاس هفتم نیاز به تمرینات متنوع برای هضم کامل مطالب مختلف دارد و انتخاب بهترین کتاب های کمک آموزشی ریاضی هفتم، معجزه ای برای شروع یادگیریِ مباحث پیچیده‌ ای است که در مقاطع مهمی مانند سال نهم و فرایند انتخاب‌رشته‌ تاثیرگذار هستند.

انتشارات‌های گاج، خیلی‌سبز، منتشران، مبتکران و مهروماه بهترین کتاب های کمک درسی ریاضی هفتم را مطابق نیاز دانش‌آموز ارائه می‌کنند. کتاب های ریاضی معمولا تمرین‌محور هستند و در فرایند حل سوالات، نکته‌ها و رفع اشکال‌های قابل‌توجهی صورت می‌گیرد؛ اما اگر برای بعضی از مباحث، نیاز به یادگیری عمیق‌تر باشد، درس‌نامه‌ها و سوالات تشریحی غوغا می‌کنند! اگر هم برای آزمون خاصی آماده می‌شوید، کتاب های تیزهوشان از انتشارات مختلف را جویا شوید.

کتابانه قبلا در مبحثی مفصل به بررسی بهترین کتاب های ریاضی هفتم پرداخته است که شاید مطالعه آن برای‌تان جالب باشد. برای مطالعه آن روی لینک زیر کلیک کنید.


معرفی بهترین کتاب های کمک درسی هفتم

بهترین کتاب های علوم هفتم

درس علوم به‌واسطه ماهیت ذهن‌پروری که دارد، برای کلاس هفتمی‌ها از مهم‌ترین دروس محسوب می‌شود. جالب است بدانید که علوم، درصورت انتخاب رشته تجربی، نقش بسیار ارزشمندی را در کتاب شیمی و موفقیت کنکوری‌ها ایفا می‌کند. بنابراین درسی است که نباید دست‌کم‌اش بگیرید! درس علوم ، بهترین کتاب های کمک درسی هفتم را برای تکمیل یادگیری در کلاس درس و آزمایشگاه دارد. اما دانش‌آموز می‌تواند طبق نیازش و مشورت با معلم برای خرید کتاب کمک درسی در پایه هفتم اقدام کند.

انتشارات‌های مختلف، هم کتاب های درس‌نامه محور دارند( برای کسانی که نیاز به مکملی در کنار تدریس معلم برای درک بهتر مطالب درسی دارند) و هم کتاب های تست‌محور برای دانش‌آموزانی که می‌خواهند در آزمون خاصی شرکت کنند. بستگی به خودتان دارد که انتخاب‌تان چه نوع کتابی باشد. کتابانه در لینک زیر بهترین منابع کمک آموزشی علوم هفتم را با جزئیات معرفی کرده‌است. اگر قصد خرید کتاب کمک درسی علوم را دارید، مطالعه آن‌را از دست ندهید.


بهترین کتاب های فارسی هفتم

شاید از خودتان بپرسید که کتاب فارسی هفتم چه نیاز به منبع کمک آموزشی دارد؟ اما بهتراست بدانید ادبیات فارسی، درسی است که تا آخرین لحظه کنکور با آن سروکار دارید! آن هم یک سروکارِ ضریب چهاری و تاثیرگذار! از آن‌جایی‌که فهم و تشخیص مواردی مانند آرایه‌های‌ادبی، قرابت معنایی و معنای واژگان در ابیات شعری، پروسه زمان‌بری به نظر می‌رسد، چه شروعی بهتر از شروع از کلاس هفتم؟ روزهایی که هیچ اجباری به خوانش ابیات شعری و لذت غرق شدن در آن‌ها نیست اما همین کار، باعث روشن شدن مسیر ادبیات در سال‌های تحصیلی آینده خواهد شد.

در فرایند خرید کتاب های کمک درسی فارسی هفتم، کتاب های جامع و موردی می‌توانند مفید باشند، در کتب جامع، دانش‌آموز همه مهارت‌های ادبی را یک‌جا آموزش می‌بیند؛ اما در کتاب های موردی، باید کتب آرایه، قرابت و دیگر موارد جداجدا خریده شود که برای این پایه تحصیلی، مورد اول به‌صرفه‌تر است. انتشارات‌های گاج، خیلی‌سبز، کلاغ‌سپید، مبتکران و اسفندیار انتخاب‌های خوبی هستند که در یم مقاله مفصل با جزئیات بررسی شده‌اند. برای خواندن این مقاله بر روی لینک زیر کلیک کنید.


بهترین کتاب های عربی هفتم

پایه هفتم، اولین مواجهه جدی دانش‌آموزان با درس عربی است. شاید مطالعه قواعد، پررنگ‌ترین چالش برای آغاز مطالعه این درس باشد، اما فراموش نکنید که وجود بهترین کتاب های کمک درسی عربی هفتم به لطف انتشارات‌های مختلف در ایران، فرصت خوبی برای انس گرفتن با درس عربی است. کتابی که برای عربی پایه هفتم تهیه می‌کنید، می‌تواند آموزش‌محور باشد و درکنارش سوالات تشریحی متناسب با تمرینات کتاب درسی را پوشش دهد.

ممکن است برای آزمون خاصی آماده بشوید و انتظارتان از کتاب کمک آموزشی کمی بالاتر باشد؛ بنابراین کتابی سطح بالاتر، با آزمون‌های تستیِ متنوع تهیه می‌کنید. انتشارات‌های برتر در زمینه تالیف و چاپ کتب عربی، انتشارات خیلی‌سبز، گاج، مبتکران و مهروماه هستند که چه در زمینه آموزش و چه حل سوالات 4گزینه‌ایِ چالش‌برانگیز، کم نگذاشته‌اند.


بهترین کتاب های زبان انگلیسی هفتم

درس زبان انگلیسی همیشه یکی از درس‌هایی است که حتی دانش‌آموزان با سطح تحصیلی ضعیف‌تر، مایل هستند لذت یادگیری آن را تجربه کنند. کتاب های کمک درسی زبان انگلیسی هفتم، برای هر دانش‌آموز معنای متفاوتی دارد. اگر در یادگیری گرامر تسلط کافی را باوجود تدریس معلم و مطالعه کتاب درسی به دست نمی‌آورید، کتابی تهیه کنید که در درس‌نامه‌هایش گرامر با با مثال‌های متعدد توضیح دهد.

اگر مشکل اصلی‌تان واژگان و معانی آن‌ها است، از منابع کمک آموزشی مانند فلش‌کارت و جعبه لایتنر در کنار یک کتاب تست خوب برای یادگیری معنای کلمات در جمله استفاده کنید. برای زبان انگلیسی پایه هفتم، می‌توانید کتاب جامعی از تمام مهارت‌های زبانی (گرامر، لغت و درک مطلب) تهیه کنید که گزینه مقرون‌به صرفه‌تری هم هست. در کل انتشارات‌های خیلی‌سبز، گاج، مهروماه، مبتکران و کامل طلایی مورداعتمادترین مولفین را دارد که اعتماد به آن‌ها، می‌تواند تجربه خوبی از یادگیری زبان برای همه دانش‌آموزان باشد.


خلاصه کلام که خرید کتاب کمک درسی هفتم، هم درد هستند و هم درمان! درد از این نظر که در نگاه اول باید جنگ‌جوی مصممی برای غلبه بر تنبلی و مطالعه این منابع باشید و درمان از این نظر که به لطف وجود کتاب های کمک درسی هفتم، مسیر آشنایی و درکِ این پایه برای هر سه قشر دانش‌آموز، معلم و والدین آسان‌تر می‌شود.

وب سایت کتابانه برای خرید اینترنتی کتاب های کمک آموزشی هفتم، بستری قابل اطمینان و باتجربه است. کتابانه تلاش می‌کند انتخاب منبع کمک آموزشی، با آگاهی از نیاز حقیقی دانش‌آموز صورت بگیرد؛ نه چشم وهم چشمی والدین و دانش‌آموزان از کتاب هایی که دیگران انتخاب می‌کنند!

اگرشما هم در زمینه انتخاب کتاب کتاب های کمک آموزشی تجربه‌ای دارید، خوشحال می‌شویم که در قسمت دیدگاه‌ها، نظرتان را با ما و دیگر علاقه مندان به این مبحث در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت