معرفی بهترین کتاب های کمک درسی عربی دهم

از آنجا که عربی برای بسیاری از دانش آموزان پایه دهم یک درس پیچیده و سخت است، کتاب های کمک درسی عربی دهم بسیاری وجود دارد که می‌تواند تاثیر گذار باشد. با خرید کتاب های تفکیک شده عربی برای پایه‌های مختلف، می‌توانید تمامی مطالب را به صورت جمع بندی شده از پایه تا کنکور یاد بگیرید. اگر قصد خرید کتاب کمک درسی عربی دهم را دارید تا انتهای این مطلب همراه کتابانه باشید.

در ادامه این مطلب به عناوین زیر خواهیم پرداخت:

  • بهترین کتاب های تست عربی دهم
  • بهترین کتاب های آموزش عربی دهم
  • بهترین کتاب های نمونه سوالات امتحانی عربی دهم
  • بهترین کتاب کار عربی دهم

خرید کتاب های دهم تجربی


بهترین کتاب های کمک درسی عربی دهم

کتاب کمک درسی برتر عربی دهم در یکی از دسته‌های زیر جای می‌گیرند:


مطالعه بیشتر: معرفی بهترین کتاب های کمک ‌درسی زبان انگلیسی دهم

بهترین کتاب های آموزش عربی دهم

از مطرح‌ترین منابع کتاب های آموزش عربی دهم می‌توان سیر تا پیاز گاج و ماجراهای من و درسام خیلی سبز را نام برد که در ادامه جداگانه و مختصر در مورد هر یک از آن‌ها توضیح خواهیم داد:

کتاب سیر تا پیاز عربی دهم گاج

در ابتدای کتاب سیر تا پیاز عربی دهم گاج، فصلی به نام درسنامه قرار گرفته است که مولف با آوردن مثال‌های مختلف، خط به خط کتاب درسی را توضیح می‌دهد و جای ابهامی را برای دانش آموزان باقی نمی‌گذارد. در قسمت بعدی به منظور آشنایی دانش آموزان با سوالات کنکور، بخشی به نام پرسش‌های چهار گزینه‌ای آماده شده است.

در انتهای این کتاب از سری کتاب های سیر تا پیاز گاج نیز بخشی به نام نمونه سوالات امتحانی قرار گرفته است که دانسته‌های دانش آموزان را به چالش می‌کشد و کمک می‌کند نقاط ضعفشان را برطرف کنند.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی عربی دهم

کتاب ماجراهای من و درسام عربی دهم خیلی سبز

کتاب ماجراهای من و درسام عربی دهم خیلی سبز یکی از پرفروش‌ترین کتاب های کمک درسی عربی دهم بوده که هدف از تالیف آن، یادگیری بهتر و عمیق‌تر کتاب درسی و آشنایی دانش آموزان با نمونه سوالات مختلف است.

در این کتاب از سری کتاب های ماجراهای من و درسام خیلی سبز ابتدا با لحن عامیانه به تشریح هر درس پرداخته شده است و پس از آن نمونه سوالات امتحانی همراه با پاسخ‌های تشریحی کامل قرار گرفته‌اند. از نکات مثبت کتاب ماجرا عربی دهم خیلی سبز می‌توان به وجود متن کامل کتاب درسی و حتی ریز متون اشاره کرد.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی عربی دهم

بهترین کتاب های نمونه سوالات امتحانی عربی دهم

کتاب شب امتحان عربی دهم خیلی سبز

یکی از جامع‌ترین و بهترین کتاب های کمک درسی عربی دهم، کتاب شب امتحان عربی دهم خیلی سبز است. در این کتاب از سری کتاب های شب امتحان خیلی سبز 4 مبحث آزمون‌های نوبت اول، آزمون‌های نوبت دوم، پاسخنامه تشریحی آزمون‌ها و درسنامه کامل شب امتحانی جای گرفته‌اند. در مبحث آزمون‌های نوبت اول، آزمون‌های شماره 1 و 2 به صورت درس به درس طبقه بندی شده‌اند و آزمون شماره 3 مشابه آزمون نوبت اول بوده و طبقه بندی نشده است.

در مبحث آزمون‌های نوبت دوم نیز، آزمون‌های شماره 4 تا 7 طبقه بندی شده و آزمون‌های شماره 8 تا 12 طبقه بندی نشده هستند. در قسمت درسنامه کامل شب امتحانی نیز به بررسی مهم‌ترین نکات کتاب درسی پرداخته شده است و مناسب افرادی است که قصد گرفتن نمره عالی در امتحان عربی را دارند.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی عربی دهم

کتاب عربی دهم اسفندیار

در کتاب عربی دهم انتشارات اسفندیار نمونه سوالات امتحانی نوبت اول و دوم سال‌های مختلف جمع آوری شده‌اند. با خواندن این کتاب می‌توانید به راحتی از پس امتحانات بربیایید و نمره‌ای عالی در درس عربی کسب کنید.

این کتاب دارای فلش کارت‌هایی است که خلاصه نکات مهم کتاب به صورت درس به درس روی آن‌ها نوشته شده است. با تنوع بسیار بالایی که سوالات کتاب عربی دهم اسفندیار دارند، می‌توانید با نحوه سوالات امتحانی آشنا شوید.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی عربی دهم

کتاب گلبرگ عربی دهم گل واژه

از دیگر کتاب های کمک درسی برتر عربی دهم می‌توان به کتاب گلبرگ نشر گل واژه اشاره کرد. در ابتدای این کتاب نکاتی مطرح شده است تا دانش آموزان در شب‌های امتحان به آن‌ها توجه ویژه داشته باشند. پس از آن سوالات هر درس در قالب‌های مختلف ازجمله تشریحی، چهار گزینه‌ای، صحیح و غلط، جای خالی و غیره به همراه پاسخنامه کاملا تشریحی مطرح شده‌اند.

در این کتاب، از مجموعه کتاب های گلبرگ گل واژه، بخشی به نام یادآوری و تکرار نیز وجود دارد که در آن، خلاصه مطالب اصلی کتاب در قالب فلش کارت‌هایی تهیه شده‌اند. در انتهای کتاب نیز به منظور سنجش نهایی دانش آموزان،7 دوره آزمون جامع ارائه شده است.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی عربی دهم

بهترین کتاب کار عربی دهم

اگر در درس عربی چندان قوی نیستید که بتوانید از پس سوالات امتحانات یا تست‌های چهار گزینه ای بربیایید، میتوانید کتاب خیلی سبز را تهیه کرده و با آن شروع کنید.


کتاب کار عربی دهم خیلی سبز

کتاب کار عربی دهم خیلی سبز شامل دو بخش اِعلَموا یا بدانید و سوالات و تمرینات است. در بخش اول، قواعد و نکات مهم مربوط به هر درس به صورت خلاصه‌وار بیان شده‌اند. در بخش دوم نیز سوالات مختلفی همچون چهار گزینه‌ای، جای خالی، صحیح و غلط، ترجمه، نمونه سوالات امتحانی، شبیه سازی تمرین‌های کتاب و غیره آورده شده است تا دانش آموزان از طریق تکرار و تمرین بتوانند مهارت‌هایشان را تقویت کنند.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی عربی دهم

بهترین کتاب های تست عربی دهم

کتاب تست عربی دهم خیلی سبز

کتاب تست عربی دهم انتشارات خیلی سبز یکی از بهترین کتاب های کمک درسی عربی دهم است که در آن چیدمان فصل‌ها به ترتیب درس بندی کتاب درسی است. در کتاب تست عربی دهم خیلی سبز ابتدا درسنامه هر درس آورده شده است و سپس به بیان واژگان و تست‌های مربوط به هر درس پرداخته شده است.

مهم‌ترین هدف از نوشتن این کتاب، آماده سازی دانش آموزان رشته انسانی برای کنکور و مطالب عربی پایه دهم است. مخاطب تست‌های این کتاب دانش آموزانی هستند که سطح آموزشی آن‌ها متوسط رو به بالا است؛ زیرا در این کتاب از سری کتاب های عربی کنکور خیلی سبز، تست‌هایی به چشم می‌خورد که حتی فراتر از کنکور سراسری هستند.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی عربی دهم

کتاب میکرو عربی دهم گاج

یکی دیگر از پرفروش‌ترین کتاب های کمک درسی عربی دهم، کتاب میکرو عربی دهم انتشارات گاج است که در ابتدای آن به بیان قواعد دستوری هر درس پرداخته شده است. در کتاب میکرو عربی دهم گاج قسمت جداگانه‌ای نیز وجود دارد که آنجا به ارائه و تشریح نکات ترجمه ازجمله ترجمه عبارات مهم متن درس، واژگان جدید، کلمات مترادف، کلمات متضاد و جمع‌های مکسر پرداخته شده است.

در انتهای این کتاب از سری کتاب های میکرو گاج جهت تثبیت آموخته‌های دانش آموزان، سوالات تستی بسیاری از مباحث مطرح شده بیان شده‌اند. لازم به ذکر است برای تمامی تست‌های این کتاب پاسخنامه تشریحی در نظر گرفته شده است تا هیچ‌گونه شک و شبهه‌ای در ذهن دانش آموزان باقی نماند.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی عربی دهم

اگر قصد خرید اینترنتی کتاب های کمک آموزشی عربی دهم را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به وب سایت کتابانه نگاهی بیندازید. در این وب سایت می‌توانید انواع کتاب های عمومی، کودک و نوجوان، کتاب های کمک درسی، دانشگاهی، آموزش زبان خارجی و رمان را با قیمت‌هایی منصفانه‌تر نسبت به سایر رقبا تهیه کنید.

کتاب درسی عربی دهم

آیا شما قبلا از کتاب های کمک درسی عربی دهم استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما بهترین کتاب کمک آموزشی عربی دهم کدام است؟ دیدگاه‌هایتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالعه بیشتر: معرفی بهترین کتاب‌ های کمک ‌درسی فیزیک دهم ریاضی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت