بهترین کتاب های هوش پیش دبستانی

معرفی بهترین کتاب های هوش پیش دبستانی

ثبت‌نام در مقطع پیش‌دبستان و انتخاب بهترین کتاب هوش پیش دبستانی، همیشه یکی از سخت‌ترین تصمیم‌های تحصیلی دانش‌آموزان بوده است. عده‌ای گمان می‌کنند اجباری نبودنِ این مقطع، باعث می‌شود که با خیال راحت حق شرکت در کلاس پیش‌دبستان را از فرزندشان دریغ کنند؛ اما واقعیت این است که والدین محترم صرفا با هدف سخت نگرفتن به دانش‌آموز، ممکن است تیشه به ریشه هوش اجتماعی و انواع دیگر هوش که در این بازه سنی جای رشد دارد، بزنند.

متاسفانه نتیجه جدی نگرفتن مقطع پیش‌دبستان، این است که در سال‌های بعد، فرزندتان را با دنیایی از ضعف‌های اجتماعی، کلامی و درسی تحویل بگیرید!

خلاصه کلام این‌که تصمیم با شما است؛ اما گذراندنِ این مقطع تحصیلی فرصتی برای رشد خلاقیت و هوش کودک است که توامان با هم‌دلی و هم‌نفسی دیگر دانش‌آموزان شکل می‌گیرد؛ این یعنی برانگیختن احساس انگیزه، رقابت و فرصتی برای یادگیری مهارت‌های زندگی و درسی در کنار هم. بنابراین اگر فرزندتان را برای این مقطع شیرین از زندگی و تحصیل آماده می‌کنید، بهتر است بهترین‌ها را برای رشدِ هر مهارتی که نیاز دارد، انتخاب کنید.

در این مقاله از سایت فروشگاه کتابانه با پرفروش‌ترین کتاب های پیش دبستانی مرتبط با هوش آشنا می‌شویم تا در این تصمیم‌گیریِ‌ مهم، کنارتان باشیم.


کتاب زنگوله (هوش و خلاقیت) پیش دبستانی

«انتشارات شباهنگ»، مجموعه شاپرک را برای پیش دبستانی‌ها تدارک دیده است. این کتاب که یکی از بهترین کتاب های هوش پیش دبستانی محسوب می‌شود، دقیقا مانند اسمش از ظرافت خاصی برخوردار است؛ برای آموزش مهارت‌های خلاقیت به کودکان عجله نمی‌کند و قدم به قدم همراهِ آن‌ها خواهد بود.

کتاب زنگوله مستقیما بچه ها را مورد خطاب قرار می‌دهد و برای انجام فعالیت‌های مورد نیاز، راهنمایی‌های صمیمانه ای دارد؛ این کتاب به کودک شما اجازه اشتباه می‌دهد و فرصتِ تصحیح اشتباه!

کتاب هوش‌وخلاقیت پیش دبستانی شاپرک در ارائه تصاویر جذاب هم کم نگذاشته است. زنگوله گرافیک و تصویرسازی خاصی دارد که بدون شک در اولین نگاه، موردتوجه پیش دبستانی‌ها قرار می‌گیرد.

خرید کتاب زنگوله از نشر شباهنگ

مطالعه‌ی بیشتر: معرفی بهترین کتاب های کمک درسی اول دبستان


کتاب هوش پیش دبستانی منوچهر صفاری

کتاب هوش پیش دبستانی «منوچهر صفاری» از «انتشارات آوای آزاده» یکی دیگر از کتاب های پیش دبستانی آموزش و پرورش است. این کتاب از بهترین تمرینات متناسب با سنین پیش دبستانی، تعدادی را گلچین کرده است و به لطف کاربرگ‌های متنوع، در اختیار کودکانِ این مقطع سنی قرار می‌دهد.

همین‌طور که در جریان هستید، تمرین مهارت‌های مختلف با کودکان در این سنین، حساس و چالش‌برانگیزتراز مقاطع دیگر است و هدف اصلیِ از کتاب‌خوانی همراه با آن‌ها، نباید در هیاهوی رقابت با کودکانِ دیگر گم شود.

در فرایند انتخاب بهترین کتاب هوش پیش دبستانی، به‌مرور متوجه می‌شوید که پرفروش ترین کتاب های هوش پیش دبستانی، کتاب‌هایی هستند که مهارت‌های ذهنی، بصری، تقویت حافظه، دقت و سرعت عملکرد بچه‌ها را به صورت غیرمستقیم و با آرامش آموزش می‌دهند.

بنابراین کتاب های تمرین‌محور برای رشد هوش و خلاقیت پیش دبستانی‌ها، همیشه از بهترین گزینه‌های خرید کتاب هوش پیش دبستانی بوده‌اند.

خرید کتاب هوش پیش دبستانی صفاری

کتاب کار ریاضی و هوش پیش دبستانی خیلی سبز

«انتشارات خیلی‌سبز» از لحن درستِ صحبت‌کردن با کودکان به‌خوبی آگاه است. در لیست کتاب های هوش پیش دبستانی، نشر خیلی‌سبز، به بشاش‌ترین و هیجان‌انگیزترین شکل ممکن تمرین‌های آموزشی‌اش را طراحی می‌کند؛ دست کودک را می‌گیرد و برای تجربه و رشد به او جرئت می‌دهد؛ دقیقا چیزی که برای بیشتر والدین پیش دبستانی‌ها آرزو است!

کتاب کار ریاضی و هوش پیش دبستانی انتشارات خیلی‌سبز، جزو بهترین کتاب های هوش پیش دبستانی است. این کتابِ محاسبه‌محور، کودک را با ابتدایی‌ترین مفاهی ریاضی مانند: اشکال هندسی، اعداد و مفاهیمی مثل سبک و سنگین، کوچک‌ و بزرگ و سایر مفاهیم موردنیاز برای کودک در سنین پیش از دبستان آشنا می‌کند.

خرید کتاب کار ریاضی و هوش پیش دبستانی خیلی سبز

کتاب کارپوچینو ریاضی و هوش پیش دبستانی گاج

کتاب ریاضی و هوش پیش‌دبستان را از سری کتاب های کارپوچینو گاج منتشر شده است. این انتشار همانا و غوغای خلاقیت در کودکان سنین پیش دبستانی همانا! «انتشارات گاج» معمولا آموزش را در فضایی شاد و مفرح پیش می‌برد و طرفدار سادگی است. در همین راستا انتقال مفاهیم ریاضی در ساده‌ترین شکل ممکن و با چاشنی سرگرمی انجام می‌شود.

کودکی که تاکنون اطلاعات خاصی درباره اعداد، خطوط، اشکال و اندازه‌ها ندارد، حالا فرصت جذابی را پیش روی خود می‌بیند که خلاقیت و همچنین قوه تخیلش را حسابی قلقلک می‌دهد!

جالب است بدانید که مولف، تمرینات جالبی را در این کتاب برای تقویت عضلات دست کودک قرار داده است؛ بنابراین خرید کتاب هوش پیش دبستانی و داشتن استمرار در انجام تمرین‌ها، باعث به تحقق پیوستن یکی از محال‌ترین رویاهای والدین می‌شود! درست‌نویسی!

خرید کتاب کارپوچینو ریاضی و هوش پیش دبستانی گاج

کتاب شاهکار ریاضی و هوش پیش دبستانی کلاغ سپید

کتاب های آموزش هوش و خلاقیت در پیش‌دبستان رقابت تنگاتنگی با یک‌دیگر دارند. «انتشارات کلاغ سپید» هم از این میدان رقابت دور نمانده و یکی از پرفروش ترین کتاب های هوش پیش دبستانی را منتشر کرده است.

کتاب شاهکار ریاضی و هوش پیش دبستانی کلاغ سپید، دنیایی از بازی‌های هیجان‌انگیز کودکانه است! طوری که اگر هم بخواهید، نمی‌توانید کودک را مجاب کنید تا لحظه‌ای کتاب را رها کند! البته این بازی‌ها نه صرفا به‌دلیل سرگرمی، بلکه در جهت تقویت تمرکز کودکان پیش دبستانی طراحی شده‌اند.

جذابیت کتاب هوش کلاغ سپید، از سری کتاب های شاهکار کلاغ سپید، در این است که بعضی از تمرین‌ها، انیمیشن مخصوصِ خودشان را دارند و دانلود انیمیشن از سایت انتشارات به‌صورت رایگان، امکان‌پذیر است. 

خرید کتاب شاهکار ریاضی و هوش پیش دبستانی کلاغ سپید

کتاب پرورش هوش منوچهر صفاری

یکی از بهترین کتاب های هوش و خلاقیت که توجه ویژه‌ای به پیش دبستانی‌ها دارد، کتاب پرورش هوش از انتشارات آوای آزاده است. کتاب پرورش هوش برای کودکان نهایتا تا شش‌سال طراحی شده است. رویکرد این کتاب، بازی‌‌محور است و مولف باور دارد که انجام بازی‌های ساده این کتاب، مهارت‌های ذهنی کودک را جادو می‌کند!

درک بصری، سرعت عمل و تمرکز، سه محصول فوق‌العاده این بازی‌های کودکانه هستند که کتاب پرورش هوش به زبان صمیمی و ساده در اختیار مربیان، والدین و کودکان پیش دبستانی قرار می‌دهد.

خرید کتاب پرورش هوش | منوچهر صفاری

کتاب هوش و مفاهیم پایه پیش دبستانی منتشران

کتاب هوش و مفاهیم پایه پیش دبستانی از «انتشارات منتشران» در میان لیست کتاب های هوش پیش دبستانی، به‌جرئت یکی از بمب‌های تقویت هوش ریاضی کودکان است. منتشران کتاب هوش و مفاهیم پیش دبستانی را در کامل‌ترین شکل ممکن به چاپ رساند. این کتاب قرار است معنای اصیلی از خلاقیت را در ذهن، سبک مطالعه و حتی زندگی کودک پیش دبستانی به‌وجود بیاورد.

بهتراست بدانید که منظور از خلق و خلاقیت، اجرای ترفندهای پیچیده برای آموزش‌های دشوار ریاضی به کودکان نیست! منظور مولف این کتاب، آموزش در قابل‌فهم‌ترین سطح ممکن به کودکی است که لذت کنجکاوی و دانستن، ضربان قلبش را تندتر می‌کند و وظیفه مربی یا والدین، هدایت این ذوق در مسیر درست است.

کتاب هوش و مفاهیم منتشران، تمرین‌هایی برای تقویت هوش کلامی، هوش محاسباتی، هوش تجسمی و هوش استدلالی کودک درنظر گرفته است و به معنای واقعی کلمه، یک کتابِ حرفه‌ای در زمینه توامندسازی ذهن پیش دبستانی‌ها است.

خرید کتاب هوش و مفاهیم پایه پیش دبستانی منتشران

کتاب هوش برتر | صفایی دیبا

کتاب هوش برتر از «نشر همکلاسی» یک کتاب بدون ادعا اما موثر است. به‌طورکلی خرید کتاب هوش پیش دبستانی و آموزش‌های غیرمستقیم در زمینه تقویت مهارت‌های ذهنی کودکان، بارها و بارها امتحان خود را با بهترین نمره قبولی پس داده‌اند. این کتاب، یک اثر کم‌حرف است که به‌واسطه تمرین‌ها و بازی‌های مهارت‌سازش، هوش کودکان سه تا شش‌سال را به طرز شگفت‌انگیزی تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

خرید کتاب هوش برتر | صفائی دیبا

کتاب هوش برتر آوای آزاده

کتاب دیگری که انتهای این فهرست به آن می‌پردازیم، کتاب هوش برتر از انتشارات آوای آزاده است. هوش برتر با تمرین‌های متنوعش برای سه تا پنج‌ساله‌ها، ادعا دارد کم‌تر کسانی هستند که باهوشِ ذاتی به دنیا می‌آیند؛ درحقیقت این کتاب هموارکننده مسیر کودکانی است که به دنبال باهوش‌شدن هستند!

کودکان پیش دبستانی مفاهیم را از تمرینات غیرمستقیم درک می‌کنند و به همین خاطر، بازی‌های جالب‌توجهی مانند ردپای حیوانات، رنگ‌آمیزی، انواع جورچین و پازل، مجموعه مهارت‌هایی هستند که به‌نوعی معجزه تدریس مفاهیم کیفی و کمی محسوب می‌شوند.

کتاب هوش برتر یکی از بهترین کتاب های هوش پیش دبستانی برای آموزش مفاهیم غیرمستقیم است که بدون شک با حل اولین تمرین، جایگاه خود را در دل کودکان پیش دبستانی پیدا می‌کند!

با خرید کتاب هوش پیش دبستانی، فرصتی برای انجام تمرین‌های سازنده‌ای درقالب بازی‌های آموزشی فراهم می‌شود که برای پدر و مادرها، مربیان و درنهایت خود کودکان، تمرینات بسیار موثری است. در سیر این بازی‌های هدفمند، کودک شما «اندیشیدن» و «چگونه اندیشیدن» را می‌آموزد و یاد می‌گیرد که چگونه در پناه تجربه‌های مختلف، می‌تواند تبدیل به بمب خلاقیت شود و راه‌حل خلق کند!

خرید کتاب هوش برتر اثر منوچهر صفاری

همه کتاب های معرفی‌شده در وبسایت کتابانه از پرفروش ترین کتاب های هوش پیش دبستانی هستند که می‌توانند انتخاب خوبی برای کودک شما در این مقطع باشند.راستی شما تجربه خرید کتابی برای مقطع پیش دبستانی دارید؟ تجربه خرید از کتابانه را چطور؟ مشتاقیم نظرها و پیشنهادهای‌تان را برای ما و سایر دوستان‌تان در این صفحه بنویسید؛ فراموش نکنید که تجربه‌ها چراغ راه‌اند.

مطالعه بیشتر: معرفی بهترین کتاب های علوم پیش دبستانی


سوالات متداول

مهم‌ترین مهارت‌های کودکان پیش دبستانی چه مهارت‌هایی هستند؟

طیف مهارت‌های کودکان پیش دبستانی بسیار گسترده و متنوع است، اما مهارت برقراری ارتباط اجتماعی، تمرکز، سرعت عمل و خلاقیت در مواجهه با مسائل گوناگون از مهم‌ترین‌ها هستند.

چه کتابی برای تقویت هوش کودک تهیه کنیم؟

کتاب‌هایی برای تقویت هوش کودک در سنین پیش دبستانی پیشنهاد می‌شود که بیشتر با زبان بازی‌های کودکانه، هوش و خلاقیت بچه‌ها را به چالش بکشد.

پرفروش ترین کتاب های هوش پیش دبستانی چه کتاب هایی هستند؟

وب‌سایت کتابانه لیستی از پرفروش ترین کتاب های هوش مقطع پیش دبستان را برای آگاهی و انتخاب والدین قرار داده است که حتی برای مربیان این مقطع هم می‌تواند مفید باشد.

بهترین راه‌ها برای تقویت خلاقیت فرزند چیست؟

کودکان در سنین پیش از دبستان، به‌صورت غیرمستقیم آموزش‌پذیر هستند؛ بنابراین بهتراست که برای تدریس مفاهیم به آن‌ها، از بازی‌ها و فعالیت‌های سرگرم‌کننده اما هدف‌مند استفاده کنیم.

خلاقانه‌ترین بازی‌های کودکانه چه بازی‌هایی هستند؟

برای آگاهی از انواع بازی‌های کودکانه خلاق، “مطالعه” آسان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راهی است که پیشنهاد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت