چگونه با خواندن رمان و داستان کوتاه، زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم


خواندن یکی از بهترین راه ها برای تقویت زبان انگلیسی شماست! در این مطلب، توضیح خواهیم داد که چگونه می توانید از رمان های ساده برای یادگیری واژگان، گرامر و ریدینگ انگلیسی استفاده کنید. آماده‌اید، کرم های کتاب؟ بیایید بپریم 

چرا زبان انگلیسی را از طریق ادبیات یاد بگیریم؟

اگر می خواهید به زبان انگلیسی تسلط بیشتری داشته باشید، باید به خودتان فشار بیاورید. خواندن کتاب های اصلی انگلیسی یک راه عالی برای انجام این کار است! حتی اگر زبان انگلیسی متوسطی دارید، باز هم می توانید از رمان ها و کتاب های ساده برای پیشرفت خوب استفاده کنید. بیایید نگاهی بیندازیم به اینکه چگونه خواندن می تواند به بهبود شما کمک کند:

خرید رمان های زبان انگلیسی
  • انگلیسی واقعی: رمان های مدرن نمونه های واقعی از نحوه استفاده از زبان انگلیسی امروزه را به شما نشان می دهند. کتاب‌های آموزشی همیشه این کار را انجام نمی‌دهند، زیرا به روشی ساده‌تر برای افراد غیربومی نوشته شده‌اند. رمان‌ها همچنین می‌توانند به شما یاد دهند که چگونه احساسات را نشان دهید، ایده‌ها را بیان کنید یا داستانی را به زبان انگلیسی بگویید. همچنین می توانید از ادبیات برای یافتن نمونه هایی از مکالمات واقع بینانه بین افراد بومی استفاده کنید.
  • واژگان: حتی اگر انگلیسی را خوب صحبت کنید، همیشه چیزهای بیشتری می توانید یاد بگیرید. یک رمان انگلیسی خوب ساده و قابل درک خواهد بود، اما شما را با کلمات جدید نیز آشنا می کند. خواندن کتاب به شما این فرصت را می دهد که واژگان را در زمینه یک داستان یاد بگیرید. این بدان معناست که می توانید ببینید که چگونه کلمات و عبارات در مکالمه روزمره به هم متصل می شوند. خواندن رمان های مدرن بریتانیایی یا آمریکایی انواع و اقسام کلمات انگلیسی عجیب و غریب و حواس پرت را به شما یاد می دهد
  • دقت: نویسندگان بزرگ به زبان انگلیسی تسلط دارند. در نوشتن آنها از سبک و فرم کامل استفاده شده است. برای بهبود گرامر و انگلیسی نوشتاری خود، هیچ معلمی بهتر از یک کتاب خوب نیست! وقتی به طور منظم کتاب می خوانید، از طریق یادگیری غیرفعال، زبان انگلیسی را بیشتر می فهمید.
  • تعامل: با خواندن یک رمان به زبان انگلیسی، شما در حال تعامل با زبان هستید. بسیاری از کتاب ها چندین لایه معنا دارند و می توان آنها را به روش های مختلف فهمید. وقتی افکار و نظرات خود را در مورد یک داستان توسعه می دهید، یک رابطه شخصی با زبان ایجاد می کنید. دانش آموزان اغلب می گویند که هنگام خواندن کتابی به زبان انگلیسی احساس متفاوتی دارند، حتی اگر از زبان مادری خودشان ترجمه شده باشد.
  • پاداش: خواندن یک رمان ممکن است کار زیادی به نظر برسد، اما می تواند یکی از مفیدترین راه ها برای بهبود زبان انگلیسی شما باشد. وقتی یک رمان می خوانید، از انگلیسی برای رسیدن به یک هدف استفاده می کنید. به عبارت دیگر، شما در حال خواندن و ترجمه هستید تا یک داستان را بفهمید و از آن لذت ببرید. وقتی از زبان انگلیسی به عنوان ابزاری کاربردی در این راه استفاده می کنید.
چگونه با خواندن رمان و داستان کوتاه، زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم

با مطالعه رمان و داستان کوتاه، انگلیسی خود را تقویت کنیم؟

راه های مختلفی وجود دارد که می توانید از خواندن کتاب آموزش زبان انگلیسی برای بهبود مهارت های زبانی خود استفاده کنید. با این حال، یافتن کتاب‌ها و روش‌هایی که بهترین کار را برای شما دارند، مهم است. فراموش نکنید که داستان هایی را انتخاب کنید که با سطح زبان انگلیسی و علایق شخصی شما مطابقت داشته باشد. خواندن باید جالب و سرگرم کننده باشد. اگر آن را خسته کننده یا دشوار می دانید، کتاب را عوض کنید! این 8 نکته به شما کمک می کند تا شروع کنید:

کتاب های Short Story
  1. کتابی را پیدا کنید که واقعاً به آن علاقه دارید  کتاب های بیشماری در ketabane.org وجود دارد، و وقتی شروع به خواندن ادبیات انگلیسی می‌کنید، مهم است که یکی را انتخاب کنید که واقعاً دوستش داشته باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ترجیحات یا کلمات کلیدی خود را وارد کنید!
  2. مطمئن شوید که سطح داستان کوتاه برای شما مناسب است.  شما باید کتابی پیدا کنید که خیلی سخت نباشد، اما خیلی آسان هم نباشد. ابتدا سعی کنید 2 یا 3 صفحه را بخوانید. اگر در هر صفحه بیش از 10 کلمه جدید وجود دارد، بهتر است کتاب ساده تری انتخاب کنید. خواندن نباید به یک «کتاب دیکشنری» خسته کننده تبدیل شود. اگر بتوانید معنای کلی را درک کنید و فقط چند کلمه جدید را در هر صفحه جستجو کنید، احتمالاً کتاب انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.
  3. فیلم تماشا کنید! اگر خواندن یک رمان اصلی به زبان انگلیسی کمی ترسناک است، ابتدا فیلم آن را تماشا کنید. بسیاری از کتاب های محبوب اکنون نسخه های سینمایی دارند. این‌ها قبل از خواندن خود کتاب، درک اولیه ای از داستان کوتاه انگلیسی به شما می دهد. تماشای فیلم نیز تمرین بسیار خوبی است!
  4. کتاب های داستان دو زبانه را امتحان کنید کتاب های  دو زبانه دارای متن اصلی انگلیسی در یک صفحه و ترجمه به زبان فارسی در صفحه دیگر هستند. این بدان معنی است که اگر تمام متن انگلیسی را نمی فهمید، می توانید به سرعت به زبان خود ارجاع دهید. شما می توانید از این نوع کتاب ها را در فروشگاه کتابانه خریداری کنید، اما انتخاب همیشه محدود است. یا می توانید همان کتاب را به زبان انگلیسی و به زبان خود بخرید و سپس این دو را با هم مقایسه کنید. 
  5. تجزیه و تحلیل زبان در کتاب همیشه به نحوه استفاده نویسنده از کلمات و ساختارهای انگلیسی توجه کنید. رمان ها از زبان رسمی و غیررسمی استفاده می کنند و اغلب با عبارات روزمره انگلیسی پر می شوند. در حین مطالعه، از یک مداد برای برجسته کردن کلمات ناآشنا استفاده کنید و آنها را در یک دفتر یادداشت بنویسید. زمانی که انگلیسی صحبت می کنید، سعی کنید از کلمات و عباراتی که در کتاب های اخیر خوانده اید استفاده کنید. فراموش نکنید که کلمات و عبارات کتاب های قدیمی را بررسی کنید زیرا ممکن است امروز قدیمی به نظر برسند.
  6. واژگان جدید را بر اساس موضوع یاد بگیرید  کتاب های اصلی انگلیسی حاوی کلماتی هستند که شما نمی دانید. قبل از اینکه آنها را در فرهنگ لغت جستجو کنید، سعی کنید بر اساس زمینه داستان، منظور آنها را بفهمید. در بسیاری از موارد، بدون نیاز به باز کردن فرهنگ لغت، می‌توانید معنای کلمه را حدس بزنید. با این حال، هنگام نوشتن واژگان جدید، ایده خوبی است که دوباره بررسی کنید.
  7. به آنچه خوانده اید فکر کنید  وقتی کتاب خود را تمام کردید، لحظه ای به آنچه خوانده اید فکر کنید. آیا کلمات جدیدی از کتاب وجود داشت که به خصوص آن را دوست داشته باشید؟ آیا اینها را در دفترچه یادداشت کرده اید؟ اگر واقعاً از کتاب لذت بردید، پس آیا دوست دارید کتاب دیگری از همان نویسنده را امتحان کنید یا شاید در مورد زندگی نویسنده در ویکی پدیا بخوانید؟ صرف اینکه یک کتاب را تمام کرده اید به این معنا نیست که به پایان راه رسیده اید! همیشه چیزهای بیشتری برای کشف وجود دارد…
  8. کتاب بعدی خود را انتخاب کنید وقتی اولین رمان خود را تمام کردید، وقت آن است که رمان بعدی را انتخاب کنید! اگر احساس اعتماد به نفس دارید، می توانید کتاب پیشرفته تری پیدا کنید. خواندن کتاب های یک نویسنده (یا از همان ژانر) می تواند زندگی را آسان تر کند. نویسندگان اغلب از کلمات و عبارات یکسانی در کتاب‌های خود استفاده می‌کنند و این می‌تواند به شما در یادگیری واژگان از طریق تکرار کمک کند.
چگونه با خواندن رمان و داستان کوتاه، زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم

کلام آخر

قبل از اینکه کتابی را برای خواندن انتخاب کنید، ایده خوبی است که به سبک ها یا ژانرهای مورد علاقه خود فکر کنید. چه به رمان های علمی تخیلی یا عاشقانه علاقه داشته باشید، هزاران کتاب انگلیسی برای شما وجود دارد. 

اگر از این مطلب رضایت داشتید یا نه! لطفا نظر خود را با درمیان بگذارید. (+)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت