موکاپ

معرفی 15 عنوان از بهترین کتاب های علمی حیوانات

اهمیت مطالعه بهترین کتاب های علمی حیوانات برای کودکان

دنیای گسترده‌ی حیوانات از دیرباز برای انسان‌ها بسیار جالب و شگفت‌انگیز بوده و هست. همه‌ی ما دوست داریم بدانیم چه چیزی باعث شد تا تعدادی از آنها مثل دایناسورها منقرض شدند و چطور بعضی از آنها طی سالیان سال زنده ماندند و به حیات ادامه دادند، اینکه آنها چطور زندگی می‌کنند، از چه چیزی تغذیه می‌کنند و چطور تولیدمثل می‌کنند مباحثی است که بشر همچنان در پی یافتن آن است. گستردگی این موجودات به قدری زیاد است که برای مورد مطالعه قرار دادنشان آنها را به دو دسته‌ی مهره‌داران و بی‌مهره‌گان تقسیم کرده‌اند.

فهرست بهترین کتاب های علمی حیوانات برای نوجوانان

در این حوزه کتاب‌های متنوعی نگاشته شده تا پاسخگوی نیاز کودکان در این زمینه باشد برای آشنایی با چند مجموعه کتاب علمی بهتر است با کتابانه همراه شوید.


کتاب دانشنامه مصور شکارچیان قاتل

این اثر از بهترین کتاب های علمی از انتشارات سایان به حیوانات شکارچی و انواع آن‌ها از کوچکترین‌شان تا بزرگترین‌شان پرداخته است. حیوانات شکارچی از حیوانات کوچکتر دیگر تغذیه می‌کنند. بیشتر این حیوانات در مواقع نیاز و برای رفع گرسنگی شکار می‌کنند یعنی به طور همزمان چندین شکار را برای خود آماده نمی‌کنند؛ البته یکی از بزرگترین موجود دریایی به نام وال آبی تعداد زیادی از طعمه‌ها را یکجا می‌بلعد.

معرفی 15 عنوان از بهترین کتاب های علمی حیوانات

کتاب دایره المعارف مصور 100 جانور شگفت انگیز

در این کتاب که در انتشارات سایان به چاپ رسیده و می‌توان آن را جزء بهترین کتاب‌های علمی قرار داد با جانورانی آشنا خواهیم شد که بعضی از آنها را تا به حال ندیده‌ایم و حتی مطلبی هم در موردشان نخونده‌ایم، در بین آنها موجوداتی ریزی هستند که با چشم قابل مشاهده نیستند و گاهی اندازه‌شان آنقدر بزرگ است که در حد تصور نیز نیست. علاقه‌‌مندان به دنیای حیوانات می‌توانند با خواندن این اثر با 100 مورد از عجیب‌ترین حیوانات آشنا شوند.

معرفی 15 عنوان از بهترین کتاب های علمی حیوانات

کتاب دایره‌المعارف مصور هیولاهای کوچک

این اثر به عنوان بهترین کتاب علمی انتشارات سایان در ارتباط با متنوع‌ترین و پرجمعیت‌ترین گونه‌های جانوری یعنی حشرات صحبت می‌کند. در بررسی فسیل‌های به جای مانده از زمان‌های بسیار دور، طول حیات حشرات بر روی زمین به سال‌ها قبل از دایناسورها باز می‌گردد.جالب است که شکل ظاهری بیشتر این موجودات از ابتدای خلقت به شکل کنونی بوده و اولین موجوداتی هستند.

معرفی 15 عنوان از بهترین کتاب های علمی حیوانات

مطالعه بیشتر: بهترین کتاب‌های علمی دایناسورها


کتاب فرهنگ نامۀ حیات وحش ایران

این اثر از نشر طلایی و از بهترین کتاب‌های علمی با بیان روان و قابل درکی که دارد به معرفی انواع مختلف جانداران روی کره زمین مثل پستانداران، خزندگان، دوزیستان، پرندگان و ماهی‌ها می‌پردازد و هدف خود را بر پایه‌ی آگاهی رساندن به مردم این مرز و بوم و جلب توجه آنان به حیات وحش ایران بنا نهاده است. مخاطب می‌تواند با خواندن این کتاب پرده از رازهای جهان خارق‌العاده‌ی این موجودات بردارد و با زیستگاه‌های متنوع ایران نیز آشنا شود.

معرفی 15 عنوان از بهترین کتاب های علمی حیوانات

کتاب دانستنی های جانوران ایران و جهان (پستانداران)

این کتاب از نشر طلایی و جزء بهترین کتاب‌های علمی می‌باشد و در آن توضیحاتی در مورد نوع زندگی و رفتارشناسی پستانداران، مناطق زیستگاهی‌شان، نکاتی جامع از گونه‌های مختلف پستانداران گیاه‌خوار، پستانداران شب‌گرد، پستانداران پرنده، زندگی خرس‌ها، خرگوش، یوز، شیرهای ایرانی و حتی زندگی خاص جوندگان و تفاوت‌های بین برخی از گونه‌هایشان، محل زندگی و… ارائه شده است.

معرفی 15 عنوان از بهترین کتاب های علمی حیوانات

کتاب دانستنی های جانوران ایران و جهان (بی‌مهره‌ها)

این کتاب که مرجعی علمی محسوب می‌شود جزء بهترین کتاب‌های علمی می‌باشد که در نشر طلایی به چاپ رسیده و خواننده را با مجموعه‌ای از دانسته‌ها و مفاهیمی درباره‌ی بی‌مهره‌ها و انواع آن‌ها در جهان و به خصوص ایران آشنا می‌کند.کتاب بی‌مهره‌ها توضیحاتی در مورد نوع زندگیِ انواع اسفنج‌ها، کیسه‌تنان، کرم‌ها، گونه‌هایی از حشرات و نکاتی جامع از گونه‌های مختلف کرم، بی مهره‌های عجیب و شگفت‌انگیز، زندگی خاص مورچه‌ها و تفاوت‌های بین برخی از گونه‌هایشان و محل زندگی آن‌ها را در خود گنجانده است.

معرفی 15 عنوان از بهترین کتاب های علمی حیوانات

کتاب دانستنی های جانوران ایران و جهان (پرندگان)

این اثر از نشر طلایی و جزء بهترین کتاب‌های علمی می‌باشد و در آن به مجموعه‌ای از اطلاعات و مطالب علمی درباره‌ی پرندگان و انواع آن‌ها در جهان، به خصوص ایران پرداخته است. پرندگان به چند دسته تقسیم می شوند که در این کتاب توضیحاتی در مورد نوع زندگی پرندگان شکاری، پرندگان کمیاب، پرندگان بیابانی و پرندگان مختلفی که در نواح گوناگون زندگی می‌کنند ارائه شده است.

معرفی 15 عنوان از بهترین کتاب های علمی حیوانات

کتاب پیدایش و انقراض (چرا و چگونه 67)

این اثر که جزء بهترین کتاب‌های علمی می‌باشد در انتشارات قدیانی به چاپ رسیده و در مورد تاریخ زندگی روی زمین و در واقع به چگونگی به وجود آمدن موجودات مختلف و از بین رفتن آنها اشاره دارد. از 3 میلیارد سال پیش تا کنون موجودات مختلفی در گونه‌های متفاوت زندگی می‌کردند که برخی به حیات ادامه داده و بعضی به شکل گروهی از بین رفته‌اند.

معرفی 15 عنوان از بهترین کتاب های علمی حیوانات

کتاب درباره ی حیوانات مزرعه (دایره المعارف کوچک من 5)

در این اثر از انتشارات محراب قلم، جزء بهترین کتاب‌های علمی است که در آن راجع به حیواناتی که در مزرعه زندگی می‌کنند مطالبی را ارائه کرده است. در واقع کشاورزان برای داشتن یک زندگی سالم، مستقل و غیر وابسته به محصولات صنعتی، از حیوانات نگهداری می‌کنند تا بتوانند از پوست، گوشت، تخم مرغ، شیر و… آنها استفاده کنند.

معرفی 15 عنوان از بهترین کتاب های علمی حیوانات

کتاب دانشنامه ی حیات جانوران

در این اثر جزء بهترین کتاب‌های علمی از انتشارات علمی و فرهنگی می‌باشد، خواهید خواند که حیوانات، جانداران چند سلولی‌اند و برای زنده ماندن غذا می‌خورند. آن‌ها برخلاف گیاهان نمی‌توانند با استفاده از انرژی خورشید غذاسازی کنند. اکثر حیوانات می‌توانند نقل مکان کنند. آن‌ها از انواع غذاها به شیوه‌های گوناگون تغذیه می‌کنند. مثلا پروانه‌ها زایده‌ای خرطومی شکل و مکنده دارند که مانند زبان عمل می‌کند.

معرفی 15 عنوان از بهترین کتاب های علمی حیوانات

کتاب حیوانات وحشی (طبیعت ترسناک)

این اثر از دسته بهترین کتاب‌های علمی نشر پیدایش به داستان‌هایی پرداخته که در آنها حیوانات وحشی به انسان‌ها حمله کرده‌اند. این افراد بسیار خوش شانس بوده‌اند که از دست این حیوانات نجات پیدا کرده و توانسته‌اند ماجرایشان را برای دیگران بازگو کنند. اما چرا حیوانات حمله می‌کنند؟ آن‌ها بنا به دلایلی مانند این که احساس کنند لانه‌شان مورد تهدید قرار گرفته است، گرسنه باشند، بخواهند از خانواده‌شان دفاع کنند و غیره، خشمگین یا هراسان شده ممکن است به دیگران حمله کنند.

معرفی 15 عنوان از بهترین کتاب های علمی حیوانات

کتاب علوم ترسناک (حیوانات خشمگین)

این اثر از نشر پیدایش جزء بهترین کتاب های علمی است و به حیواناتی پرداخته که نمی‌توان آنها را اهلی کرد ولی انسان‌های زیادی هستند که به این حیوانات علاقه دارند و تمایل دارند از آنها مراقبت نمایند. این درحالی است که بسیاری از این حیوانات نه تنها این علاقه را نداشته و ندارند بلکه قاتل انسان‌ها نیز به شمار می‌آیند.کوسه، کروکودیل، فیل، مار، شیر، ببر، پلنگ، گاو میش، گرگ و خرس از این دست حیوانات هستند

معرفی 15 عنوان از بهترین کتاب های علمی حیوانات

کتاب زندگی حیوانات (دایره المعارف لاروس 4)

این اثر از بهترین کتاب‌های علمی منتشر شده در انتشارات فرهنگ معاصر است که در قالب چهار بخش با عناوین جانوران و بچه‌هایشان، تغذیه حیوانات، زندگی در امنیت و زندگی گروهی، به منظور آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با زندگی جانوران تالیف شده است. در بخش اول مخاطب می‌آموزد که بعضی از جانوران تخم‌گذارند و برخی دیگر بچه‌زا و این که جانوران هر کدام در فصلی مخصوص و با روش مخصوص به خود جفت‌گیری می‌کنند.

معرفی 15 عنوان از بهترین کتاب های علمی حیوانات

کتاب دانشنامه مصور پرندگان

این عنوان از انتشارات سایان جزء بهترین کتاب‌های علمی می‌باشد که سعی کرده مطالب جامع و جذابی در مورد پرندگان مختلف از گونه‌های متفاوت را که در طول حیات زمین می‌زیستند برای گروه سنی نوجوان معرفی کند و اطلاعاتی را از اولین فسیل به جا مانده از پرندگان تا انواع آنها، نوع بالهایشان، سرعت و استقامت، منقارها، ساختار پر و موارد دیگر در اختیار نوجوانان قرار می‌دهد.

معرفی 15 عنوان از بهترین کتاب های علمی حیوانات

کتاب حیوانات از همه رنگ

این اثر از بهترین کتاب‌های علمی در انتشارات قدیانی به منظور شناخت حیوانات برای کودکان سه تا نه سال به چاپ رسیده و اطلاعات مختصر و مفیدی درباره‌ی حیوانات گوناگونی اعم از پرندگان، خزندگان، پستانداران، حشرات و بسیاری دیگر از گونه‌های جانوری ارائه نموده است.

معرفی 15 عنوان از بهترین کتاب های علمی حیوانات

در مطلب فوق بهترین کتاب های علمی در مورد حیوانان برای کودک و نوجوان را معرفی نمودیم. شما می‌توانید برای خرید اینترنتی کتاب های علمی نوجوان یا انواع کتاب‌های کودک و نوجوان مورد نیازتان به سایت کتابانه مراجعه نمایید.


به نظر شما کتاب دیگری در این حوزه وجود دارد که بتوان آن را به لیست بالا اضافه کرد؟ شما کتاب مفید دیگری را در زمینه کتاب‌های علمی حیوانات برای کودک و نوجوان می‌شناسید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. (+)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت