بهترین کتاب های انتشارات علمی و فرهنگی

معرفی بهترین کتاب های انتشارات علمی و فرهنگی

سالیان زیادی است که «انتشارات علمی و فرهنگی» در ترویج فرهنگ و هنر این مرز و بوم اهتمام ورزیده است. این انتشارات، در طول فعالیت خود بیش از هفت هزار جلد کتاب و نزدیک به پنج هزار عنوان کتاب منتشر کرده و نقشی بزرگ در پاسداشت تاریخ، ادبیات و فرهنگ پارسی ایفا کرده است. در این مطلب سعی کردیم تا تعدادی از بهترین کتاب های انتشارات علمی و فرهنگی را به شما معرفی کنیم. با کتابانه همراه باشید تا کمی بیشتر با کتاب های این انتشارات قدیمی و پرکار آشنا شویم.


کتاب جنایات و مکافات

کتاب جنایات مکافات، اثر «فئودور داستایوفسکی» است که با ترجمه «حمیدرضا آتش برآب»، توسط انتشارات علمی و فرهنگی، در دو جلد، به چاپ رسیده است. فیودور میخایلوویچ داستایوفسکی، نویسنده مشهور روس، بین سال‌های 1821 و 1881 می‌زیست. داستان جنایات و مکافات، داستان دانشجویی است به نام «راسکولنیف» که در فقر و هرج و مرج «سن پترزبورگ» زندگی می‌کرد. او زنی رباخوار و خواهرش را به قتل رسانده، پول و جواهرات آن‌ها را می‌دزدد و آن‌ها را پنهان می‌کند؛ اما کم‌کم حس می‌کند که تمام افراد، به او مظنون‌اند و کارش به نزدیکی جنون کشیده می‌شود.

در این بین راسکولنیف عاشق «سونیا» می‌شود که به علت مشکلات مالی خانواده، تن‌فروشی می‌کند. راسکولنیف پس از مدتی به گناه خود اعتراف می‌کند، به هشت سال کار اجباری در سیبری متهم می‌شود و در آنجاست که به این درک می‌رسد که خوشبختی را باید با رنج به دست آورد و عشق و مهر خداوند به او، نیرویی بوده که او را به سمت رستگاری سوق داده است. روایتگریِ احساسات پر پیچ‌وخم افراد و مبارزه راسکولنیف با وجدان خود است که داستان را رقم می‌زند. جنایات و مکافات، از بهار 1866 تا تابستان 1867 در نشریه روسکی وستنیک منتشر می‌شد.

خرید کتاب جنایات و مکافات

مطالعه‌ی بیشتر: آشنایی با فعالیت ها و کتاب ‌های نشر افق


کتاب دختر سروان

کتاب دختر سروان، یکی از پرفروش ترین کتاب های انتشارات علمی و فرهنگی است. دختران سروان، اثر «الکساندر پوشکین»، نویسنده روس است. پوشکین، یکی از بزرگ‌ترین ادیبان و شاعران روس، در سال ۱۷۹۹ چشم به جهان گشود و در سال ۱۸۳۷ درگذشت. داستان دختر سروان، داستان «پیوتر آندری‌یویچ گرینیوف»، اشراف‌زاده‌ای است که باید به خدمت سربازی اعزام شود.

پدر او از روابط خود استفاده کرده تا پسرش به قلعه «بیلاگورسک» در شهر «ارنبورگ»، منطقه‌ای دور در شرق رود «ولگا»، اعزام شود؛ جایی که شورش دهقانیان نیز در جریان است. او در همین سفر عاشق «ماریا ایواناونا»، دختر سروان مافوقش می‌شود. داستان جنگ‌ها و تنش‌هایی که اندرویچ از سر می‌گذراند و داستان عاشقی او در اواخر قرن هجدهم روسیه است که رمان دختر سروان را شکل می‌دهد. این کتاب، اولین‌بار، در سال 1836 منتشر شد.

خرید کتاب دختر سروان

کتاب موش ها و آدم ها

کتاب موش‌ها و آدم‌ها با ترجمه‌ی «پرویز داریوش»، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های این انتشارات، به قلم «جان اشتاین بک» است. اشتاین‌بک یکی از برترین نویسندگان امریکایی است که بین سال‌های 1902 و 1968 زندگی می‌کرد.

داستان این کتاب حکایت غم‌بار روزگار دو دوست بی‌خانمان با نام‌های «جرج میلتون» و «لنی اسمال» است که در آخور مزرعه‌ای در کالیفرنیا زندگی می‌کنند. آنها آرزو دارند که بتوانند روزی پرورش خرگوش خود را راه‌اندازی کنند. آن‌ها در پی رسیدن به آرزویشان کارگری می‌کردند و روزگار می‌گذراندند، اما از بدِ روزگار، لنی، به‌صورت اتفاقی و ناخواسته عروسِ ارباب خود را می‌کشد و فراری می‌شود. تمام افراد ارباب، از جمله جرج نیز به دنبال او می‌گردند و هیچ‌چیز بر وفق مراد پیش نمی‌رود. این کتاب تصویری دقیق از رکود اقتصادی بزرگ دهه 30 آمریکا و زندگی کارگران فصلی و مزارع کالیفرنیا است. موش‌ها و آدم‌ها، در سال 1937 برای اولین‌بار به چاپ رسید.

قیمت کتاب موش ها و آدم ها پرویز داریوش

کتاب بر باد رفته

کتاب برباد رفته، یکی دیگر از کتاب های شاخصی است که توسط انتشارات علمی و فرهنگی چاپ شده؛ این اثر توسط «مارگارت میچل» نگاشته و با قلم «حسن شهباز» به فارسی ترجمه گشته است. مارگارت مانرلین میچل مارش، نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی است که در سال 1900 به دنیا آمد و در سال 1949 از دنیا رفت. به‌خاطر موفقیتی که کتاب بربادرفته کسب کرد، به مارگارت میچل لقب «برترین تک رمان‌نویس جهان» را داده‌اند.

داستان بربادرفته، داستانی پر پیچ‌وخم در زمانه جنگ داخلی آمریکا و پس از آن است. قصه‌ی دختری به اسم «اسکارلت» که دل در گرو عشقی نافرجام دارد و در تمام داستان به دنبال عشق است. او سه بار ازدواج می‌کند، دو همسر اول او فوت می‌کنند، برای سومین بار، با «رت باتلر» ازدواج می‌کند و با او تجارتی به راه می‌اندازد. در گیرودار جنگ، عشق، بحران، غم، فقدان، دوستی و دشمنی، اسکارلت درمی‌یابد که عشق همان چیزی است که با همسرش رت تجربه کرده و عشقی که همواره قلبش در شعله‌های آن می‌سوخت، توهمی بیش نیست. اولین انتشار این کتاب در سال 1936 بود.

خرید کتاب بر باد رفته (دو جلدی)

کتاب خشم و هیاهو

کتاب خشم و هیاهو، از پرفروش ترین کتاب های انتشارات علمی و فرهنگی است. این کتاب اثر «ویلیام فاکنر»، نویسنده آمریکایی است که بین سال‌های 1897 تا 1962 زندگی می‌کرد. خشم و هیاهو چیزی نیست که بتوان خیلی کوتاه از آن صحبت کرد و پیچ و خم‌ها و ظرافت‌های ویژه‌ای را به همراه دارد.

داستان خشم و هیاهو درباره یک خانواده برجسته شهر «جفرسون» آمریکا است که از دیرباز از جایگاه اجتماعی، ثروت و زمین‌های زیادی برخوردار بودند، اما این خانواده روبه‌زوال پیش می‌روند. پدری الکلی، مادری مالیخولیایی و فرزندانشان، «کوئنتینِ» حساس و عصبی، جدی، سرسخت، دوست‌داشتنی و دلسوز و «جیسونِ» پست‌فطرت و «بنجیِ» ناتوان ذهنی، اعضای این خانواده‌اند؛ پدر و مادر برای بزرگ کردن فرزندانشان به «دیسلی»، خدمتکارِ سیاه‌پوست و دانای کل داستان نیازمندند.

این رمان چهار روز از زندگی این خانواده را از زبان چهار نفر بازگو می‌کند. هفتم آوریل 1928، از زبان بنجی، دوم ژوئن 1910 از زبان کوئنتین، ششم آوریل 1928 از زبان جیسون و هشتم آوریل 1928 از زبان دیسلی. زندگی درهمِ این خانواده، بی‌بندوباری‌ها، دلسوزی‌ها، عشق‌ها و علاقه‌ها در راستای سقوط خانواده، داستان خشم و هیاهو را می‌سازد. این کتاب، برای اولین‌بار، در سال 1929 به چاپ رسید.

خرید کتاب خشم و هیاهو علمی و فرهنگی


کتاب کشتن مرغ مینا

کتاب کشتن مرغ مینا، اثر «هارپر لی»، رمان‌نویس امریکایی است که بین سال‌های 1926 تا 2016 می‌زیست. این اثر اولین‌بار در سال 1960 به چاپ رسید و در همان سال، هارپر لی برای نگارش آن، برنده جایزه پولیتزر شد.

داستان این کتاب از زبان «اسکات فینچ» و درباره پدرش، «اتیکاس فینچ»، وکیلِ سفیدپوست، انسان‌دوست و شجاعی است که وکالت جوانی سیاه پوستی را برعهده دارد که به اتهام دروغین تجاوز به یک دختر سفیدپوست در بند است. ایستادن اتیکاس در مقابل بی‌عدالتی، تعصب نژادی و دفاع او از انسانیت است که جزئیات داستان کشتن مرغ مینا را رقم‌زده است. این کتاب در دو بخش، ابتدا جامعه آن زمان را به تصویر می‌کشد و سپس به بخش اصلی داستان که دفاع وکیل سفیدپوست از موکل سیاه‌پوستش است، می‌پردازد.

خرید کتاب کشتن مرغ مینا

کتاب پدران و پسران

کتاب پدران و پسران، اثر «ایوان تورگنیف»، شاعر، رمان‌نویس و نمایشنامه‌نویس روس است. ایوان سرگئی‌یویچ تورگنیف، زاده سال 1818 و درگذشته 1883 است. این کتاب، داستان پدران و پسرانی است که شکاف بین دو نسل در آن‌ها به چشم می‌آید. پدرانی محافظه‌کار و سنتی در مقابل پسرانی رادیکال!

داستان روایتگر جدال عقاید بازارف، شخصی نیهیلیست و ماده‌گرای مفرط، با پدر دوستش، نیکلای پترویچ کیرسانف، در مکتب مخالف است. این کتاب پاسخی است به جدال‌های بین دو جریان فرهنگی لیبرال و نیهیلیست. کتاب پدران و پسران برای اولین‌بار در سال 1862 به چاپ رسید و از جمله کتاب های معروف نشر علمی و فرهنگی می‌باشد که توسط «مهری آهی» به فارسی برگردانه شده است..

خرید کتاب پدران و پسران تورگنیف

کتاب زنان کوچک

کتاب زنان کوچک، اثر «لوئیزا می آلکوت»، نویسنده امریکایی است که بین سال‌های 1832 و 1888 می‌زیست. این کتاب بازگوکننده زندگی، آرزوها و مشکلات خانواده‌ای پس از وقوع جنگ داخلی امریکا است.

داستان زنان کوچک درباره خانواده «مارچ» و چهار دختر این خانواده، در شهر «بوستون» و در قرن نوزدهم بوده و پوشش‌دهنده داستان‌های خانوادگی، عشق و کار «مگ»، «جو»، «بت» و «ایمی مارچ»، چهار دختر خانواده، از دوران کودکی تا جوانی آنها است. خصایص اخلاقی متفاوت، حضور پدر در جنگ و بازگشت او، دشواری‌ها، ازدواج مگ و ایمی، بیماری بت، نویسندگی و عاشقی جو و… قسمت‌های مختلف این کتاب را تشکیل داده است. جالب است بدانید که داستان کتاب، از زندگی خود نویسنده الهام گرفته شده است. زنان کوچک، برای اولین‌بار، در سال‌های 1868 و 1869، در دو جلد، به چاپ رسید.

خرید کتاب زنان کوچک

کتاب گرگ بیابان

کتاب گرگ بیابان به قلم «هرمان هسه»، نویسنده و نقاش آلمانی سوئیسی برنده جایزه نوبل ادبی است که با ترجمه‎‌ی «کیکاووس جهانداری»، توسط انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ رسیده است. هرمان هسه بین سال‌های 1877 و 1962 زندگی می‌کرد.

داستان گرگ بیابان، درباره مردی است از طبقه متوسط جامعه که در وجود خود نیمی انسان و نیمی گرگ حس می‌کند. او تنها، سردرگم و ناامیدانه تلاش می‌کند تا بر درد و اضطراب خود غلبه کند. او نمی‌تواند به‌درستی همچون انسان زندگی کند و بین نیمه انسان و گرگ خود گیر کرده است و با داستان‌ها و شخصیت‌هایی در راستای شناخت خود و کنار آمدن با شخصیت جدیدش روبه‌روست که در این کتاب از آنها پرده برداشته می‌شود. گرگ بیابان اولین‌بار در سال 1927 منتشر شد و یکی از بهترین کتاب های انتشارات علمی و فرهنگی است.

خرید کتاب گرگ بیابان جهانداری

کتاب لبه تیغ

از بهترین کتاب های انتشارات علمی و فرهنگی، کتاب لبه تیغ، اثر «سامرست موام» است. ویلیام سامرست موآم، نویسنده داستان و نمایشنامه انگلیسی است که بین سال‌های 1874 و 1965 زندگی می‌کرد.

این کتاب درباره جوانی است به نام «لاری» که به دنبال یافتن جواب برای سؤالات ذهنی‌اش در راستای زندگی است. او با انسان‌های مختلف روبه‌رو می‌شود، به کشورهای مختلف سفر می‌کند، در هند به آرامش می‌رسد. او در تمام زندگی خود به دنبال یافتن آرامش، خوشبختی و شادی به‌دوراز تجمل بوده است. او در این راستا تلاش‌های زیادی می‌کند و با سلسله اتفاقات و افرادی روبرو می‌شود که داستان کتاب را می‌سازند. این اثر در سال 1944، برای اولین‌بار، منتشر شد.

خرید کتاب لبه تیغ علمی و فرهنگی

کتاب غرور و تعصب

کتاب غرور و تعصب، اثر «جین آستین» یکی از بهترین کتاب های انتشارات علمی و فرهنگی است. جین آستن، نویسنده انگلیسی است که در سال‌های 1755 تا 1817 می‌زیست. او غرور و تعصب را در سال 1776 به پایان رساند، اما با این وجود، این کتاب برای اولین‌بار در سال 1813 به چاپ رسید.

در این کتاب، زندگی اجتماعی و خانوادگی قرن نوزدهم انگلستان به تصویر کشیده شده است. داستانی که در فضای خانواده روستایی آقا و خانم «بنت» و پنج دخترشان جریان دارد. خصایص اخلاقی متفاوت دختران این خانواده، آشنایی با افراد تازه‌وارد، ازدواج دختر بزرگ خانواده با آقای «بینگلی» ثروتمند، ورود خانواده به خانواده‌های متمول، دوستی آقای «دارسی» و «الیزابت»، دختر دوم خانواده، غرور، طبقه اجتماعی، ثروت و تعصب در میانه داستان عاشقانه الیزابت و آقای دارسی، داستان این رمان را می‌سازند.

خرید کتاب غرور و تعصب

کتاب بلندی های بادگیر

این انتشارات، کتاب‌های معروف و پرفروش زیادی را به چاپ رسانده است که بلندی‌های بادگیر را می‌توان یکی از بهترین کتاب های انتشارات علمی و فرهنگی دانست. این کتاب اثری است از «امیلی برونته»، شاعر و نویسنده رئالیست انگلیسی است که بین سال‌های 1818 و 1884 می‌زیست.

این رمان، همچنان پس از گذشت بیش از صد و هفتاد سال، یکی از پرفروش‌ترین و بهترین کتاب‌های عاشقانه جهان است. بلندی‌های بادگیر، داستان «هیتکلیف»، کودکی رها شده در خیابان است که در خانواده «آقای ارنشاو» بزرگ می‌شود. به سرپرستی قبول کردن هیتکلیف، در همان ابتدا، باعث به‌وجودآمدن دشمنی پسر این خانواده با هیتکلیف می‌شود؛ اما در نقطه مقابل، عشقی بین هیتکلیف و دختر خانواده شکل می‌گیرد که با مخالفت‌های ناشی از تنفر برادر نافرجام باقی می‌ماند و هیتکلیف کمر به انتقام می‌بندد. این کتاب، روایتی دردناک و حیرت‌انگیز است از عشق، ترس و انتقام. این کتاب برای اولین‌بار در سال 1847 به چاپ رسید.

خرید کتاب بلندی‌های بادگیر امیلی برونته

کتاب زن سی ساله

کتاب زن سی ساله، اثری برجسته و از بهترین کتاب های انتشارات علمی و فرهنگی است. این کتاب نوشته‌ی «اونوره دو بالزاک»، نویسنده رئالیست فرانسوی است که بین سال‌های 1799 تا 1850 زندگی می‌کرد. زن سی ساله، داستان زنی زیبا و نجیب‌زاده به نام «ژولی» و دخترش است. ژولی که در ازدواج عاشقانه‌اش با شکست مواجه شده و دچار آسیب‌های روحی و جسمی است، درگیر رابطه نامشروعی بوده و از آن صاحب پسری شده که در ادامه، توسط دختر ژولی، که از راز مادر باخبر شده، غرق می‌شود.

دختر از دامان مادر به آغوش مرد جوانی پناه می‌برد که او نیز دستش به خون آلوده است. حوادث، درد و رنجی که در انتظار این خانواده است، چیزی است که داستان زن سی‌ساله را ساخته است. این کتاب برای اولین‌بار در سال 1829 به چاپ رسید.

خرید کتاب زن سی ساله

کتاب آوای وحش

کتاب آوای وحش اثر «جک لندن»، نویسنده آمریکایی است. جان گریفیث لندن، در سال 1876 به دنیا آمد و در سال 1916 درگذشت. آوای وحش، داستان یک سگ خانگی است به نام «باک». سرنوشت باک که امنیت خانه را ترک گفته، به میانه جنگل آمده و مجبور است تا به گرگی درنده تبدیل شود، داستان آوای وحش را می‌سازد. آوای وحش، در سال 1903 برای اولین‌بار منتشر شد. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان و پرفروش ترین کتاب های انتشارات علمی و فرهنگی است.

خرید کتاب آوای وحش جک لندن

کتاب تاریخ تمدن (ویل دورانت)

کتاب تاریخ تمدن، یکی از معروف‌ترین کتاب‌های جهان، اثر «ویل دورانت» و همسرش «آریل» است. ویل دورانت فیلسوف، نویسنده و تاریخ‌نگار آمریکایی است که بین سال‌های 1885 تا 1981 می‌زیست و آریل دورانت، همسرش ، یک نویسنده‌ی اوکراینی بود.

این مجموعه کتاب‌ها، یکی دیگر از کتاب های معروف نشر علمی و فرهنگی هستند. که درآنها به توضیح و بررسی دقیق اندیشه‌ها و جنبش‌های فلاسفه غرب نظیر «افلاطون»، «ارسطو»، «فرانسیس بیکن»، «باروخ اسپینوزا»، «فرانسوا ولتر»، «ایمانوئل کانت»، «آرتور شوپنهاور»، «هربرت اسپنسر»، «فریدریش نیچه»، «آنری برگسون»، «بندیتو کروچه»، «برتراند راسل»، «جرج سانتایانا»، «ویلیام جیمز» و «جان دیویی» پرداخته شده است. این کتب بین سال‌های 1935 تا 1975 برای اولین‌بار در چندین جلد به چاپ رسیدند.

خرید کتاب تاریخ تمدن ویل دورانت

کتاب ادیسه (هومر)

کتاب ادیسه، اثر «هومر»، شاعر بزرگ یونانی قرن هفتم و هشتم میلادی است و یکی از معروف‌ترین آثار حماسی جهان است. داستان‌های این کتاب، در طول تاریخ، برای بسیاری از نویسندگان، نمایشنامه‌نویسان و فیلمنامه‌نویسان الهام‌بخش بوده است. این شاهکار هومر شامل 24 سروده است که در آن، اتفاقات و موانع پهلوانان در بازگشت از «سرزمین تروا» گفته شده است. این شاهکار ادبی، در سال 1614، برای اولین‌بار به زبان انگلیسی منتشر شد. ادیسه توسط انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ رسید.

خرید کتاب اودیسه هومر

کتاب هنر عشق ورزیدن (اریک فروم)

معروف‌ترین کتاب «اریک فروم»، هنر عشق ورزیدن، یکی از بهترین کتاب های انتشارات علمی و فرهنگی است. اریک (اریش) سلیگمن فروم، روان‌کاو، روان‌شناس اجتماعی، جامعه‌شناس آمریکا و فیلسوف اومانیست آلمانی است که بین سال‌های 1900 تا 1980 می‌زیست. در این کتاب فروم سعی دارد تا مخاطب را با عشق‌ورزی آشنا کند.

او اثبات می‌کند که دستورالعمل واحدی برای عشق‌ورزی وجود ندارد و عشق ورزیدن یک هنر است. او معتقد است که شخص نمی‌تواند به عشق دست یابد مگر اینکه به بلوغ همه‌جانبه شخصیتی رسیده باشد. عشق ورزیدن را مهارتی آموختنی می‌داند، برای یادگیری چگونه عشق ورزیدن، راهکارهایی ارائه می‌دهد و عقاید خود را درباره عشق و روابط عاشقانه اعلام می‌کند. در یک‌کلام، در این کتاب ثابت می‌شود که فرمول و دستورالعملی برای عشق ورزیدن وجود ندارد، بلکه این انسان است که در تمرین عشق، به تکامل می‌رسد. این کتاب در سال 1956 برای اولین‌بار به بازار ارائه شد.

خرید کتاب هنر عشق ورزیدن (اریک فروم)

کتاب روان شناسی ضمیر ناخودآگاه (یونگ)

از جمله آثار «کارل گوستاو یونگ» که توسط انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده، کتاب روانشناسی ضمیر ناخودآگاه است. کارل گوستاو یونگ روان‌پزشک، نویسنده و فیلسوف سوئیسی-آلمانی است که بین سال‌های 1875 تا 1961 زندگی می‌کرد.

این کتاب یکی از کتاب های معروف نشر علمی و فرهنگی است که در آن آسیب‌هایی که توده‌ها به انسان‌ها وارد کرده‌اند مورد بررسی قرار می‌گیرد. آسیب‌ها و خساراتی که دیکتاتوری‌، کمونیسم و… بر مردم وارد کرده و چگونگی یافتن و شناخت خود در میان این توده‌ها، آن چیزی است که در این کتاب بازگو شده است. گفته می‌شود که این کتاب، بر اساس تجربیات روانشناختی و بینش یونگ نوشته و بارها تکمیل شده است. این کتاب در سال 1912 برای به زبان آلمانی منتشر شد.

خرید کتاب روانشناسی ضمیر ناخواگاه

کتاب تاریخ فلسفه کاپلستون      

از جمله کتاب‌های فلسفه که توسط این انتشارات به چاپ رسیده، کتاب تاریخ فلسفه، اثر «فردریک کاپلستون» است. کاپلستون، فیلسوف، کشیش و تاریخ‌نگار فلسفی اهل بریتانیاست که بین سال‌های 1907 تا 1994 می‌زیست.

این کتاب 9 جلدی که عنوان «بهترین کتاب تاریخ فلسفه انگلیسی» را به خود اختصاص داده، در سال 1946، برای اولین‌بار منتشر شد. تاریخ فلسفه، در نُه جلد، به بررسی فلسفه یونان و روم، قرون وسطا از «آوگوستینوس» تا «اسکوتوس»، اواخر قرون‌وسطی و عهد رنسانس، از «دکارت» تا «لایبنیتس»، از «هابز» تا «هیوم»، از «وولف» تا «کانت»، از «فیشته» تا «نیچه»، از «بنتام» تا «راسل» و از «من‌دوبیران» تا «سارتر» پرداخته است. بررسی مفاهیم و تفکرات این فلاسفه طی سالیان است که جلدهای متعدد این کتاب را تشکیل داده است.

خرید کتاب کتاب تاریخ فلسفه کاپلستون

 کتاب تراژدی مکبث

یکی دیگر از آثار کلاسیک که توسط نشر علمی و فرهنگی به چاپ رسیده، کتاب تراژدی مکبث است. مکبث نمایشنامه شاهکاری از «ویلیام شکسپیر»، نویسنده، شاعر، بازیگر و نمایشنامه‌نویس انگلیسی است. شکسپیر، در سال 1564 به دنیا آمد و در سال 1616 از دنیا رفت. این کتاب، یکی دیگر از پرفروش ترین کتاب های انتشارات علمی و فرهنگی است.

 مکبث، داستان جاه‌طلبی سرداری دلیر است که با اغوای زن جاه‌طلبش پادشاه خود را به قتل می‌رساند تا خود بر تخت پادشاهی بنشیند. اما پس از آن دچار عذاب وجدانی شدید می‌شود. نقشه‌های شوم، اضطراب، طمع، قتل، جنون و… که پس از این رویداد، برای افراد داستان اتفاق می‌افتند، همان چیزهایی هستند که نمایشنامه مکبث را می‌سازند. این نمایشنامه، اولین‌بار در سال 1606 اجرا و منتشر شد.

خرید کتاب تراژدی مکبث

کتاب هملت

کتاب هملت، یکی  دیگر نمایشنامه های شاهکار شکسپیر است. این کتاب، در سال 1603، برای اولین‌بار انتشار یافت و در سال 1609 برای اولین‌بار اجرا شد. داستان هملت با کشته‌شدن پادشاه دانمارک، توسط برادرش، آغاز می‌شود. هملت شاهزاده‌ای مهربان و متواضع است که گرفتن انتقام خون پدر برایش به بزرگ‌ترین مأموریت زندگی‌اش بدل شده است. داستانی پرفرازونشیب و تلخ که با مبارزات، دودلی‌ها، دردها، تلخی‌ها و توطئه‌های زیادی همراه است. این نمایشنامه، بلند‌ترین نمایشنامه نوشته شده توسط شکسپیر است.

خرید کتاب هملت مسعود فرزاد

کتاب رومئو و ژولیت

همان‌طور که پیش‌ازاین اشاره شد، انتشارات علمی و فرهنگی در انتشار آثار کلاسیک تجربه‌ای دیرین دارد. رومئو و ژولیت نیز یکی دیگر ازاین‌دست کتاب های معروف نشر علمی و فرهنگی است. این شاهکار، تراژدی کلاسیک دیگری است از ویلیام شکسپیر.

نمایشنامه رومئو و ژولیت، داستان دلباختگی دختر و پسری است از دو خانواده بزرگ و رقیب، که با یکدیگر دشمنی دیرینه دارند. عشق‌ورزی «رومئو» از خاندان «مونتیگو» و «ژولیت»، دختر «لرد کپیولت»، در میان کینه‌توزی خانواده‌ها و فراز و نشیب های بسیار قصه، داستان غمگین این اثر را به وجود می‌آورد. رومئو و ژولیت، در سال‌های 1594 تا 1596 نگارش و اولین‌بار به‌صورت غیررسمی در سال 1597 اجرا و منتشر شد.

خرید کتاب رومئو و ژولیت علمی و فرهنگی

اگر قصد خرید اینترنتی کتاب های انتشارات علمی و فرهنگی از کتابانه را دارید، در این لیست، به معرفی برترین کتاب ها و رمان های خارجی و نمایشنامه ها و… این نشر پرداختیم و امیدواریم که در راهنمایی برای خرید کتاب متناسب با سلیقه و میلتان، موثر واقع شده باشد.

شما کدام یک از این کتاب‌ها را مطالعه کرده‌اید؟ به نظر شما، برترین کتاب نشر علمی و فرهنگی کدام است؟ فکر می‌کنید جای کدام کتاب از این انتشارات در لیست بالا خالیست؟ نظرات خود را برای بهبود خدمات رسنانی، با ما به اشتراک بگذارید.

مطالعه‌ی بیشتر: آشنایی با فعالیت ها و بهترین کتاب های انتشارات پرتقال

برترین کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی کدام است؟

کتاب‌های جنایات و مکافات، بربادرفته، کشتن مرغ مینا، زنان کوچک، غرور و تعصب،آوای وحش، تاریخ تمدن ، کتاب ادیسه، تاریخ فلسفه کاپلستون، مکبث، هملت، اوتلو، رومئو و ژولیت و…

آثار چه نویسندگانی در انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ رسیده است؟

نشر علمی و فرهنگی، کتاب‌های زیادی از نویسندگان مختلف به چاپ رسانده است، از جمله داستایوفسکی، جان اشتاین بک، هرمان هسه، جین آستین، جک لندن، شکسپیر و…

اینجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت