بهترین کتاب های اقتصاد کلان

معرفی 6 عنوان از بهترین کتاب های اقتصاد کلان

اهمیت مطالعه بهترین کتاب های اقتصاد کلان

اقتصاد کلان به مطالعه‌ی رفتار جمعی افراد و بنگاه های یک جامعه می‌پردازد. این مطالعه و بررسی به قیمت ساده سازی رفتارهای فردی و نادیده گرفتن اجزاء انجام می‌شود. در اقتصاد کلان متغیرهایی نظیر تولید ملی، سطح عمومی قیمت‌ها، اشتغال، تراز پرداخت‌ها و مانند آن با هم‌فزونی و جمعی سازی متغیرهای فردی و جزئی کل اقتصاد به دست می‌آید. بنابراین، این درس یکی از مهمترین دروس داشجویان رشته اقتصاد به حساب می‌آید و یادگیری کامل آن بسیار ضروری است.

لیست بهترین کتاب های اقتصاد کلان

کتابانه در این بخش به معرفی کتاب های معروف اقتصاد کلان خواهد پرداخت و نحوه‌ی خرید اینترنتی کتاب های رشته اقتصاد یا سایر کتاب های دانشگاهی را برای شما شرح خواهد داد. با ما همراه باشید.


کتاب اقتصاد کلان منکیو

در کتاب اقتصاد کلان «گریگوری منکیو» ترجمه‌ی «حمیدرضا ارباب» از نقش و مشارکت سخن به میان آمده است.همچنین از بسیاری اقتصاددانان کلاسیک قبل از کینز و اقتصاددانان تئوکلاسیک در سه دهه گذشته بهره برده شده است. مثلا بحث‌های مفصلی درباره نظریه نرخ بهره و وجوه قابل استقراض، نظریه مقداری پول و مسئله ناسازگاری زمانی ارائه شده است. این کتاب از بهترین کتاب های اقتصاد کلان در بازار چاپ و نشر است.

خرید کتاب اقتصاد کلان گریگوری منکیو؛ارباب

مطالعه بیشتر: بهترین کتاب های اقتصاد خرد


کتاب اقتصاد کلان محسن نظری

ساختار آموزشی کتاب اقتصاد کلان محسن نظری بدین صورت می‌باشد که در ابتدای هر فصل، مباحث مطرح شده است. سپس سوال‌های مربوطه طبقه‌بندی شده از منابع آزمون‌های ورودی کارشناسی ارشد بهمراه پاسخ تشریحی آورده شده است. در قسمت پاسخنامه تشریحی توضیحاتی پیرامون مبحث سوال ارائه گردیده تا علاوه بر آموزش و یادآوری مجدد، علت انتخاب گزینه مدنظر شرح داده شود.

کتاب اقتصاد کلان آقای «محسن نظری» از «نشر نگاه دانش» با تاکید ویژه بر رشته مدیریت نوشته شده است و بعنوان متن درسی و کتاب آمادگی برای آزمون ورودی کارشناسی ارشد می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

معرفی 6 عنوان از بهترین کتاب های اقتصاد کلان

کتاب اقتصاد کلان عباس شاکری

کتاب اقتصاد کلان (نظریه ها و سیاست ها) از «عباس شاکری» در دو جلد مجزا به عنوان منبع درسی اقتصاد کلان ۱ و ۲ در سطح کارشناسی برای رشته اقتصاد نوشته شده است. دکتر عباس شاکری در جلد اولِ این کتاب همه‌ی موضوعات را به سه روش ریاضی، نموداری و توصیفی ارائه می دهد و برای توضیح مطالب حتی الامکان از شواهد تجربی مربوط به اقتصاد ایران استفاده کرده است که مطالب را ملموس تر می کند.

خرید کتاب اقتصاد کلان 1 دکتر عباس شاکری

کتاب 2000 تست اقتصاد کلان نظری

کتاب 2000 سوال چهار گزینه ای اقتصاد کلان (کارشناسی ارشد) به قلم محسن نظری در نشر نگاه دانش به چاپ رسیده است. این اثر از کتاب های برتر اقتصاد کلان و بهترین کتاب های کنکور ارشد اقتصاد است که در میان دانشجویان این رشته طرفداران زیادی دارد.

خرید کتاب 2000 تست اقتصاد کلان نظری

کتاب تئوری اقتصاد کلان 1 روزبهان

مطالب مطرح شده در کتاب تئوری اقتصاد کلان جلد 1 تألیف «محمود روزبهان»، در سطح اقتصاد کلان مقدماتی است که با فهرست مطالب تهیه شده توسط دفتر برنامه ریزی وزارت علوم برای درس اقتصاد کلان 1 ، در دوره کارشناسیِ رشته اقتصاد هماهنگی کامل دارد. از این رو ساده ‌نویسیِ مطالب، به عنوان یک اصل مورد نظر مؤلف قرار گرفته است. لازم به ذکر می باشد که در ارائه ی الگوهای اقتصاد کلان مطرح شده در این کتاب، از هر سه روش توصیفی، جبری و هندسی استفاده شده است تا الگوها بهتر درک شوند. گفتنی است که جهت تثبیت مطالب درسی، تمریناتی همراه با حل آن ها در کنار پرسش ها و تمرینات حل نشده در پایان هر فصل از این کتاب آورده شده است.

خرید کتاب تئوری اقتصاد کلان 1 محمود روزبهان

کتاب اقتصاد کلان نادر مهرگان

 کتاب اقتصاد کلان «نادر مهرگان» از جمله درس‌‎هایی است که در بسیاری از رشته های مهم دانشگاهی در شاخه علوم انسانی تدریس می شود. در زمینه‌ی درس اقتصاد کلان کتاب های بسیار خوبی در کشور انتشار یافته و از بسیاری از آنها در این کتاب استفاده شده که نام هر یک، در منابع پایانی ذکر گردیده است، ولی از آن جا که اغلب کتاب های منتشره در کشور برای دانشجویان رشته اقتصاد تنظیم شده، و جای کتابی که به زبان ساده، اقتصاد کلان را به دانشجویان معرفی کند خالی است.

معرفی 6 عنوان از بهترین کتاب های اقتصاد کلان

شاخص‌ترین و بهترین کتاب های اقتصاد کلان در این مقاله معرفی شدند؛ شما دوستان می‌توانید برای خرید کتاب اقتصاد کلان یا کتاب های ارشد رشته اقتصاد از طریق سایت کتابانه اقدام نمایید.

به نظر شما کتاب دیگری در این حوزه می‌تواند برای دانشجویان رشته اقتصاد مفید باشد؟ اگر کتاب دیگری می‌شناسید، آن را در بخش نظرات به ما و مخاطبین کتابانه معرفی نمایید. (+)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت