بهترین کتاب های اقتصاد خرد

معرفی 8 عنوان از بهترین کتاب های اقتصاد خرد

اهمیت مطالعه بهترین کتاب های اقتصاد خرد

اقتصاد خرد شاخه‌ای از علم اقتصاد است که به الگوی عرضه و تقاضا برای کالاها و خدمات و هم چنین تعیین قیمت خروجی در بازار های خاص می‌پردازد و به طور معمول در بازارهایی که در آن کالاها در حال خرید و فروش هستند کاربرد دارد  بنابر این تسلط بر آن برای دانشجویان رشته اقتصاد بسیار الزامی است.

لیست بهترین کتاب های اقتصاد خرد

برای آشنایی با بهترین کتاب های اقتصاد خرد که بعضا از کتاب های کنکور ارشد اقتصاد نیز هستند، مطالب این مقاله از کتابانه را از دست ندهید. در این صفحه شما می‌توانید برای خرید آنلاین کتاب های رشته اقتصاد اقدام کنید و همینطور درباره‌ی کتاب های معروف اقتصاد مطالعاتی داشته باشید.


کتاب اقتصاد خرد محسن نظری

ویژگی کتاب اقتصاد خرد «محسن نظری» از «نشر نگاه دانش» در این است که سوالات به تفکیک فصول مختلف طبقه‌بندی شده و پاسخ‌های تشریحی آنها ارائه شده است. به دلیل اینکه سوال‌ها از سال 1370 تا آخرین سال را دربرمی‌گیرد، نکات زیادی در سوال‌ها وجود دارد که در پاسخ‌های تشریحی ارائه شده است. مزایای دیگر کتاب این است که سوال‌های پرتکراری مشخص شده‌اند تا اهمیت این سوال‌ها برای داوطلبین روشن گردد.

کتاب اقتصاد خرد

مطالعه‌ی بیشتر: بهترین کتاب های اقتصاد کلان


کتاب تئوری و مسائل اقتصاد خرد سالواتوره؛ سبحانی

کتاب تئوری و مسائل اقتصاد خرد «دومینیک سالواتوره»، با ترجمه‌ی «حسن سبحانی»، رفتار اقتصادی واحدهای تصمیم گیر انفرادی – نظیر مصرف کنندگان، صاحبان منابع و بنگاه های تجاری – را در یک اقتصاد آزاد مورد مطالعه قرار می‌دهد. همچنین تئوری اقتصاد خرد جریان منابع اقتصادی از صاحبان منابع به بنگاه های تجاری، کاربردهای خاص ناشی از جریان این منابع و چگونگی تعیین قیمت های این منابع را بررسی می‌کند.

خرید کتاب تئوری و مسائل اقتصاد خرد سالواتوره؛ سبحانی

کتاب تئوری و مسائل اقتصاد خرد سالواتوره؛ ارباب

کتاب قبلی، یعنی کتاب تئوری و مسائل اقتصاد خرد دومینیک سالواتوره با ترجمه‌ی «حمیدرضا ارباب» نیز به بازار نشر راه پیدا کرده است.

این اثر به علت محتوای به دور از ذهن و غیرملموس به دروس دشوار رشته اقتصاد تبدیل شده است. ولی این کتاب از طریق اصول آموزشی، یعنی آموزش به روش حل تمرین، از پس این مشکل برآمده است.

خرید کتاب تئوری و مسائل اقتصاد خرد سالواتوره؛ ارباب

کتاب اصول علم اقتصاد 1 دهقانی

این کتاب به عنوان کتاب درسی اقتصاد خرد، برای کلیه ی دانشجویان رشته های مدیریت، حسابداری، مهندسی صنایع، مالی و طیف وسیعی از رشته های مشابه دانشگاهی و بر اساس سرفصل های مصوب و هماهنگ با این درس تهیه و تدوین شده و یکی از بهترین کتاب های اقتصاد خرد می‌باشد. در این اثر سعی گردیده که مفاهیم و سرفصل های درس اقتصاد خرد، به زبانی ساده و به گونه ای روان و مفهومی و با بهره گیری نه چندان زیاد از ریاضیات ارائه گردد.

خرید کتاب اصول علم اقتصاد 1 دهقانی

مطالعه‌ی بیشتر: بهترین کتاب های حسابداری مالیاتی


کتاب اقتصاد خرد 2 (نظریه ها و کاربردها) شاکری

در تمام فصول کتاب اقتصاد خرد 2 «عباس شاکری» مطالب به سه روش توصیفی، ریاضی و نموداری با ذکر مثال‌های جالب ارائه و تبیین شده است. مطالب این کتاب علاوه بر موضوعات متعارف اقتصاد خرد، حاوی موضوعاتی چون نظریه بازی، اقتصاد ریسک، بازارهای عرضه و تقاضا، اقتصاد اطلاعات، اقتصاد محیط زیست و اقتصاد کار و آموزش نیز هست که همگی امروزه در دانشگاه های معتبر دنیا جز موضوعات اقتصاد خرد (2) محسوب می‌شود.

خرید کتاب اقتصاد خرد 2 شاکری

کتاب نظریه اقتصاد خرد 1 فرگوسن

کتاب نظریه اقتصاد خرد جلد اول «چارلز فرگوسن» و «جان گولد» کتابی است درسی در مورد نظریه قیمت نئوکلاسیک. هدف این کتاب که توسط «انتشارات مرکز نشر دانشگاهی» به چاپ رسیده، توضیح ساختار تحلیل عمومی است. که در اصطلاحِ اقتصاددانان، نظریه قیمت نامیده می‌شود و در آن به شرح نسبتا جامعی از تعاریف، اصول و مفاهیم مربوط به تحلیل عمومی پرداخته می‌شود.

خرید کتاب نظریه اقتصاد خرد 1 فرگوسن،روزبهان

کتاب 2000 تست اقتصاد خرد نظری

کتاب 2000 سوال چهار گزینه ای اقتصاد خرد تألیف دکتر محسن نظری حاصل تجربه بیش از سی سال تدریس و حقوق در زمینه اقتصاد و مدیریت وی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌های کشور می‌باشد. تلاش شده که سوال‌ها، استاندارد باشد، سطح آسانی و سختی سوال‌ها، تحلیلی و محاسباتی، پوشش همه مباحث درسی و… در طراحی سوال‌ها رعایت شده است. حتی گزینه‌های نادرست نیز، حاوی نکته‌ای آموزشی می‌باشد. که در پاسخ سوال‌ها به آن‌ها اشاره شده است.

خرید کتاب 2000 تست اقتصاد خرد نظری

کتاب اقتصاد خرد نادر مهرگان

کتاب اقتصاد خرد از «نادر مهرگان» با پرداختن به نظریه قیمت و بهره جستن از منابعی همچون کلیات علم اقتصاد، سعی نموده است تا در ارائه مباحث گیرا و قابل درک به خوبی عمل نماید و به عنوان مرجعی کاربردی مورد استفاده دانشجویان این رشته قرار گیرد.

خرید کتاب اقتصاد خرد مهرگان

در این مطلب با بهترین کتاب های اقتصاد خرد برتر آشنا شدیم. شما دوستان میتوانید برای خرید اینترنتی کتاب های اقتصاد خرد و یا سایر کتاب های دانشگاهی مورد نیازتان به وبسایت کتابانه مراجعه نمایید.

اقصاد علم پیچیده و وسیعی است؛ ما سعی نمودیم که در این صفحه، گلچینی از بهترین کتاب های اقتصاد خرد را معرفی نماییم ولی اگر به نظر شما کتاب دیگری نیز در این زمینه وجود دارد که می‌تواند برای دانشجویان رشته اقتصاد و یا داوطلبن کنکور ارشد اقتصاد مفید و کارآمد باشد، آن را در قسمت نظرات به ما معرفی نمایید. (+)

1 Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت