بهترین رمان های کلاسیک جهان

بهترین رمان های کلاسیک جهان که هر کسی باید بخواند!

می‌توان گفت که داستان نویسی کاملا سلیقه‌ای بوده و بسته به روحیات هر انسان، فرهنگ و همچنین تفکرات اجتماعی آن‌ها می‌توانند ارزش‌های مختلفی داشته باشند. با این حال برخی نویسندگان توانسته‌اند با نبوغ و خلاقیت خود، در روح و ذهن انسان‌های بسیاری در دوره‌های مختلف نفوذ کرده و به فاخرترین اثر در ذهن آن‌ها تبدیل شوند. ما در ادامه، به بررسی و معرفی برخی از بهترین رمان های کلاسیک جهان خواهیم پرداخت. شما  می‌توانید با بررسی قسمت‌های مختلف وب سایت کتابانه، اطلاعات بیشتری در مورد نویسندگان و آثار آن‌ها کسب کنید.

تعریف ادبیات (رمان های) کلاسیک

پیش از معرفی بهترین رمان های کلاسیک جهان که از منظر ما، هرکسی باید آن‌ها را حداقل یک‌بار بخواند، بهتر است تعریف ادبیات کلاسیک را بدانیم. کلاسیک یک مکتب ادبی است که از غرب نام‌گذاری شده، شکل‌ گرفته و به تمام دنیا رسیده است. ادبیاتی که در آن تعادل، کمال، تقلید از پیشینیان، آموزندگی، وضوح، حقیقت‌نمایی، ایجاز، طبیعت، عقل‌گرایی، برازندگی و وحدت زمان، مکان و موضوع عناصر تشکیل‌دهنده آثار آن است. این آثار، کاملاً از زمان مستقل‌اند و باگذشت زمان کهنه نمی‌شوند. نقش پررنگ ادبیات کلاسیک در به‌وجودآمدن دنیای هرکدام از ما، غیرقابل‌چشم‌پوشی است.

در این مطلب به معرفی معروف‌ترین رمان‌ های خارجی تاریخ پرداخته شده که هرکسی در زندگی خود، بایستی آن‌ها را بخواند. اگر دوست دارید که با بهترین رمان‌های کلاسیک دنیا آشنا شوید و یا آن‌ها را به کسی معرفی کنید، با کتابانه همراه باشید.

کتاب بلندی‌های بادگیر

«رمان بلندی‌های بادگیر»، یکی از بهترین رمان های کلاسیک دنیا است که توسط امیلی برونته نوشته و اولین‌بار در سال 1847 منتشر شد. امیلی برونته، شاعر و نویسنده رئالیست انگلیسی است که بین سال‌های 1818 و 1884 می‌زیست. ساختار و لحن درام و شاعرانه این رمان شورانگیز، باعث شهرت جهانی امیلی برونته و کتاب بلندی‌های بادگیر شد. صد و پنجاه سال است که این کتاب، یکی از پرفروش‌ترین و بهترین کتاب‌های عاشقانه جهان است. در یک نظرسنجی در انگلستان، جمله «روح از هر چه ساخته شده باشد، جنس روح او و من از یک جنس است» عنوان عاشقانه‌ترین جمله ادبی را به دست آورد. این کتاب روایتی عجیب و دردناک از عشق، ترس و انتقام در قرن نوزدهم است.

کتاب بلندی های بادگیر، داستان دلدادگی کودکی رها شده در خیابانی است به نام هیتکلیف که آقای ارنشاو سرپرستی او را برعهده می‌گیرد و او را به خانه خود می‌آورد. از بدو ورود او به خانه خانواده ارنشاو دشمنی پسر خانواده، هیندلی، با کودک تازه‌وارد آغاز شده و تا پس از مرگ پدر هم ادامه پیدا می‌کند. این در حالی است که کاترین، دختر آقای ارنشاو، با هیتکلیف، رابطه‌ای دوستانه و عاطفی برقرار می‌کند و عشق بین آن‌ها شکل می‌گیرد. اما مخالفت‌های ناشی از تنفر برادر، مانع وصال این دو شخص می‌شود. پس از ازدواج کاترین با مردی به نام ادگار، هیتکلیف کمر به انتقام می‌بندد. داستان انتقام هیتکلیف و ماجراهای عمارت خانواده ارنشاو است که داستان این رمان را می‌سازد…

خرید کتاب بلندی‌های بادگیر رضایی

کتاب برادران کارامازوف

رمان «برادران کارامازوف»، یکی از معروف ترین رمان های کلاسیک دنیا است که توسط نویسنده معروف روسی، فیودور داستایوفسکی نوشته شده و در بین سال‌های 1879 و 1880 به چاپ رسید. داستایوفسکی نویسنده مشهور و تأثیرگذار روس، بین سال‌های 1821 تا 1881 می‌زیست. این رمان در قالب داستان خانواده عجیب کارامازوف و ارتباطات آن‌ها، به بررسی فلسفی و عمیق حوزه الهیات، وجود خدا، اختیار و اخلاقیات می‌پردازد و به همین دلیل، مورد تحسین بسیاری از مشاهیر واقع شده است.

جالب است بدانید، اولین‌بار این داستان به‌صورت پاورقی در نشریه «پیام‌آور روسی» به چاپ رسید.

داستان کتاب برادران کارامازوف، داستان فئودور پاولوویچ کارامازوف، مردی متمول، متکبر و عصبی، و چهار پسرش، دمیتری فیودوروویچ، آلیوشا، ایوان و اسمردیاکوف است. هرکدام از این چهار پسر، نقشه نابودی پدر را می‌کشند. تضادهای اخلاقی و اعتقادات این برادران و جستجوی آن‌ها برای یافتن ایمان در کنار نقشه‌ها برای پدرکشی است که شکل‌دهنده مفاهیم فلسفی، روان‌شناختی، معنوی و داستان این رمان معروف داستایوفسکی است…

خرید کتاب برادران کارامازوف علیقلیان

کتاب آرزوهای بزرگ

کتاب «آرزوهای بزرگ»، یکی از رمان های برتر کلاسیک دنیاست که توسط چارلز دیکنز، نویسنده معروف انگلیسی، نوشته و در سال 1861 به شکل کتاب چاپ شد. دیکنز، نویسنده و کنشگر اجتماعی انگلیسی بود که بین سال‌های 1812 تا 1870 زندگی می‌کرد. این کتاب هم مانند آثار دیگر دیکنز سرشار از تجربیات تلخ و شیرین زندگی در بطن جامعه در روزگاری پرجرم و جنایت است. به تصویر کشاندن اختلافات طبقاتی و روابط عاشقانه در قالب داستان زندگی کودک یتیمی به نام پیپ از هفت سالگی تا سی و پنج سالگی، داستان این رمان را می‌سازد که گویی زندگی‌نامه خودِ نویسنده است.

جالب است بدانید که این داستان، در ابتدا یک کتاب نبوده و به‌صورت داستان دنباله‌دار در سال‌های 1860 و 1861 در هفته‌نامه «سراسر سال» به چاپ می‌رسید.

رمان آرزوهای بزرگ، داستان زندگی هفت تا سی و پنج سالگی پسر یتیمی به نام پیپ است از زبان خودش. او زندگی محقری با خواهر و شوهر خواهرش در کلبه‌ای روستایی دارد. با ورود خانم هاویشام به زندگی او، زندگی‌اش جهت دیگری می‌گیرد. خانم هاویشام که زنی بداخلاق و گوشه‌گیر است، از پیپ می‌خواهد تا همنشین او باشد.

او از مردها متنفر است، زیرا نامزدش درست در روز عروسی، او را ترک کرد. «استلا»، دخترخوانده زیبا و مغرور خانم هاویشام نیز همچون خود او از مردان متنفر است. اما در همین رفت‌وآمدها و همنشینی‌های پیپ و خانم هاویشام، پیپ عاشق استلا می‌شود و از سویی دیگر، از شخصی خیرخواه به او ارث زیادی می‌رسد. ماجراهایی که در اثنای عاشقی و پول‌دار شدن پیپ می‌افتد، آن چیزی است که رمان آرزوهای بزرگ را می‌سازد…


خرید کتاب آرزوهای بزرگ

کتاب بابا گوریو

کتاب «بابا گوریو»، یکی از بهترین رمان های کلاسیک تاریخ در ادبیات فرانسه، اثر انوره دو بالزاک است که در سال 1835 برای اولین‌بار به‌صورت کتاب منتشر شد. بالزاک، نویسنده رئالیست فرانسوی است که در سال‌های 1799 تا 1850 می‌زیست. به هم پیوستن انسان‌های مختلف است که داستان این کتاب را به شکلی خاص و خواستنی رقم می‌زند.

جالب است بدانید که اولین‌بار، داستان این کتاب در مجله «پاریس» منتشر شد و در سال 1835 بود که به شکل کتاب به چاپ رسید. ماجرای این کتاب، حول دو شخص، بابا گوریو و اوژن دو راستینیاک، رقم می‌خورد. بابا گوریو، پیرمردی محترم است که تمام آنچه که در دنیا داشته را برای رسیدن دخترانش به خوشبختی خرج کرده و حالا در پانسیونی، زندگی ساده و پررنجی دارد.

داستان موازی دیگر، داستان اوژن دو راستینیاک، دانشجوی جوان روستایی است که از شهرستانی کوچک به پاریس قرن نوزدهم آمده، در پانسیونی در کنار افراد مختلف زندگی را آغاز کرده و می‌خواهد به موفقیت و ثروت به سبک پاریسی‌ها برسد. هم‌نشینی گوریو و راستینیاک، شخصیت‌پردازی و فضای پانسیون خانم ووکر است که داستان جذاب این کتاب را رقم می‌زند…

خرید کتاب باباگوریو سحابی

کتاب بینوایان

شاید کمتر کسی باشد که کتاب بینوایان را نخوانده باشد یا حداقل بخشی از داستانش را نشنیده باشد. از کودکی با انواع مختلف آثار هنری از این کتاب عجین شده‌ایم! این کتاب یکی از معروف ترین رمان‌های کلاسیک دنیا و اثری جاودانه از ویکتور هوگو است که در سال 1862، برای اولین‌بار منتشر شد. ویکتور هوگو، نویسنده، شاعر و نمایشنامه‌نویس سبک رمانتیسم فرانسوی است که در سال‌های 1802 تا 1885 می‌زیست.

این کتاب، از بزرگ‌ترین رمان‌های قرن نوزدهم است که همچنان یکی از بهترین‌ها باقی‌مانده است. شخصیت‌پردازی و فضاسازی داستان، از نقاط درخشان این رمان است.

داستان بینوایان، با شخصیت اسقف شهر آغاز می‌شود. ژان والژان پس از 19 سال از زندان آزاد شده و به آنجا برگشته است. ژان والژان که با مشکلات فراوانی پس از آزادی مواجه است، با تغییر نگرش در زندگی، با خانواده تناردیه و کوزت، آشنا می‌شود. همراهی کوزت و ژان والژان، در کنار درگیری‌هایی که ژان والژان با ژاور، بازرس شهر، دارد و حوادث روز فرانسه، ماجراهای پر جزئیاتی است که این داستان را شکل می‌دهد…

خرید کتاب بینوایان

مطالعه بیشتر: معرفی بهترین و پرفروش‌ترین رمان‌های ایرانی


کتاب مادام بواری

کتاب مادام بواری، اولین و برجسته‌ترین کتاب گوستاو فلوبر، یکی از رمان های برتر کلاسیک دنیا به شمار می‌رود که در سال 1856 منتشر شد. گوستاو فلوبر، یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان تأثیرگذار فرانسوی است که بین سال‌های 1821 و 1880 زندگی می‌کرد. بیان مسائلی که در این رمان مطرح شد، در زمانه خود، ابداً عادی نبود و همین مشخصه باعث شد تا این اثر، یکی از بهترین رمان های کلاسیک جهان در زمانه خود تاکنون شود. این رمان داستان جدال بین آزادی و اسارت و نرسیدن به عشق واقعی است.

داستان کتاب مادام بواری، با تحصیل و پزشک شدن جوان فقیری به نام شارل بواری، آغاز شده که پزشکی ساده و درجه‌دو است. او پس از مرگ همسر اولش، پول هنگفتی به ارث می‌برد، با دختری روستایی ازدواج می‌کند و در همین حین زندگی‌اش دچار تغییرات می‌شود.

همسر زیبای شارل، مادام اِما بواری، خواسته‌های کمال‌گرایانه‌ای داشت و به زیبایی، ثروت، عشق و زندگی مجلل و سطح بالا علاقه‌مند بود. این علاقه، او را از زندگی ساده، به سمت تن‌دادن به هر چیزی به‌ازای رسیدن به اهدافش برد. همین ماجراها، باعث به‌ وجود آمدن احساس پوچی و سردرگمی درون وی می‌شود. عشق و نفرت در کنار فضاسازی‌های سنتی فرانسوی است که ماجراها و زیبایی‌های داستان را رقم می‌زند…

خرید کتاب مادام بواری

کتاب تس دوربرویل

رمان تس دوربرویل یکی از جذاب‌ترین و بهترین رمان‌های کلاسیک دنیا در قرن نوزدهم است که توسط تامس هاردی نوشته شده و در سال 1892 به شکل کتاب چاپ رسیده است. توماس هاردی شاعر و نویسنده ناتورالیست انگلیسی است که بین سال‌های 1828 و 1940 می‌زیست. بیان به چالش کشیدن مسائل اخلاقی زمانه، وجدان و روح انسان‌ها مسائلی هستند که باعث شهرت کتاب هاردی شدند.

جالب است بدانید که این کتاب اولین‌بار در سال 1891 به‌صورت داستان دنباله‌دار، در چندین قسمت، در روزنامه مصور «گرافیک» به چاپ رسید.

داستان این کتاب درباره دختر زیبا و معصومی به نام تس است که برای دیدار خانواده متمول دوربرویل به شهر رفته، با الک آشنا شده، توسط او مورد تجاوز قرار گرفته، باردار شده و به دهکده خود بازمی‌گردد. به‌دنیاآمدن فرزند بیمار تس و مرگ او، آغازی است بر زندگی سخت تس. عشق مجدد تس و ازدواجش با آنجل کلر و بازگشت الک به زندگی تس و جدال بین این عشق‌ها و نفرت‌هاست که جزئیات این داستان را می‌سازد…

کتاب تس دوربرویل

کتاب سرخ و سیاه

کتاب سرخ و سیاه اثر استاندال، یکی از رمان‌های برتر تاریخ در ادبیات فرانسه است که در سال 1830 منتشر شد. استاندال یا ماری آنری بیل، نویسنده رئالیست فرانسوی است که در سال‌های 1783 تا 1842 می‌زیست. شاید این کتاب، بی‌شباهت به یک مستند تاریخی نباشد. به قلم درآوردن سرگذشت جوان قرن نوزدهمی فرانسوی در میانه کشاکش سیاسی، اجتماعی و تاریخی است که داستان این رمان را به‌صورت منحصربه‌فردی ساخته است.

جالب است بدانید که داستان کتاب سرخ و سیاه، واقعی است و از گزارش محاکمه‌های آنتوان برته الهام گرفته شده است.

داستان رمان سرخ و سیاه، داستان پسری جوان به نام جولین سورل، دانشجوی علوم دینی، است. او در ذهنش افراد جاه‌طلب و قدرتمندی همچون ناپلئون را می‌ستاید. جولین با تجربه اغوای زنان، خیلی زود به این نتیجه می‌رسد که موفقیتش در گرو فریبکاری و فرصت‌طلبی هرچه بیشتر است و خیلی زود همان الگوهای جولین در این کارها، بر علیه‌ش متحد می‌شوند و داستان سرخ و سیاه را می‌سازند.

خرید کتاب سرخ سیاه

کتاب آبلوموف

کتاب آبلوموف، نوشته ایوان گنچاروف، یکی از بهترین رمان‌های کلاسیک جهان است که در سال 1859 منتشر شد. ایوان الکساندرویچ گنچاروف، نویسنده روسی است که بین سال‌های 1812 تا 1891 زندگی می‌کرد. عمده شهرت گنچاروف از همین رمان است. این کتاب مفهوم آبلوموفیسم را برای اولین‌بار تعریف کرد. ویژگی‌‌های روانی شخصی که مبتلا به بی‌دردی، بی‌ارادگی، سستی، بی‌رمقی، خمودگی، خستگی، تن‌پروری و بی‌حسی به زندگی باشد را آبلوموفیسم گویند. گاهی ممکن است آبلوموفیسم به یک سبک زندگی و یک خصوصیت ملی تبدیل شود که در آن، زندگی یا جامعه به سمت تن‌پروری و تباهی خواهد رفت.

داستان رمان آبلوموف، داستان شخصی است با همین نام که در روستایی صاحب ملک و رعیت است. او خود را از کار دولتی بازنشسته کرده، خانه‌نشین شده و هرساله سود کارهای کشاورزی که رعیت‌هایش بر روی زمین انجام می‌دهند را دریافت می‌کند. آبلوموف در این ایام دچار خمودگی و بی‌حسی نسبت به زندگی شده، از زندگی اجتماعی دور شده و فقط دوست دارد در خانه بماند، روی کاناپه دراز بکشد و دائماً استراحت کند. تلاش‌های دوست آبلوموف، آندره ایوانویچ شتولتز و معشوقه‌اش، الگا، برای بازگرداندن او به زندگی اجتماعی، جزئیات این رمان را تشکیل می‌دهد.

عکس کتاب آبلوموف

کتاب غرور و تعصب

کتاب غرور و تعصب، یکی از بهترین رمان های کلاسیک جهان است که توسط جین آستین نگارش و در سال 1813 به چاپ رسید. جین آستن، نویسنده انگلیسی است که در سال‌های 1755 تا 1817 می‌زیست. او به هنگام نگارش این داستان تنها بیست ویک سال سن داشت و در همین سن کم، توانست شاهکار خود را خلق کند. آستن در سال 1796 این کتاب را نوشت اما هفده سال طول کشید تا نظر ناشرین را برای انتشار جلب کند! او در این کتاب، زندگی اجتماعی و خانوادگی قرن نوزدهم انگلستان را به تصویر می‌کشد.

داستان رمان غرور و تعصب، در خانواده آقای بنت، در فضایی روستایی در قرن نوزدهم انگلستان رخ می‌دهد. آقا و خانم بنت پنج دختر دارند که هرکدام به لحاظ شخصیتی با دیگری متفاوت هستند. پدر و مادر مشتاق‌اند تا تمام دختران ازدواج کنند. آقای بینگلی ثروتمند تازه‌وارد روستا، به جین، دختر بزرگ‌تر، زیبا و خجالتی خانواده بنت علاقه‌مند می‌شود و آقای دارسی، دوست آقای بینگلی، با الیزابت جسور و عاقل، دختر دوم خانواده بنت، آشنا می‌شود. مسائل خانوادگی، غرور، طبقه اجتماعی، ثروت و تعصب در میانه عشق الیزابت و آقای دارسی، همگی مسائل خانوادگی و اجتماعی هستند که داستان این رمان را می‌سازد…

خرید کتاب غرور و تعصب

کتاب مادام کاملیا

کتاب مادام کاملیا نام یکی از رمان‌های برتر کلاسیک دنیا است که توسط الکساندر دوما (پسر) نوشته شده است. الکساندر دومای پسر نویسنده، نمایشنامه‌نویس فرانسوی و فرزند الکساندر دوما (نویسنده مشهور فرانسوی، 1802-1870) است که بین سال‌های 1824 تا 1895 می‌زیست. او در آثار خود به وجهه اخلاقی مسائل اجتماعی همچون فرزندان نامشروع، طلاق، اشتباهات خانوادگی و… می‌پرداخت. در این کتاب، تصویری متفاوتِ زمانه از زنان ارائه می‌شود.

موضوع کتاب مادام کاملیا، عشق تلخ جوانی از خانواده‌ای متمول و اصیل از اشراف قرن نوزدهم فرانسه، به نام آرمان دووال است به مارگاریت گوتیه یا مادام کاملیا، زنی عیاش، سبک‌سر، ولخرج و زیبا. عشقی پردردسر که در یک نگاه در دووال به وجود آمده و هیچ‌چیز جلودار دلباختگی او نیست. جدال چندگانه بین عشق، پول، تنگ‌نظری، سنت‌گرایی و مرگ است که داستان رمان مادام کاملیا را می‌سازد.

خرید کتاب مادام کاملیا

کتاب مرگ ایوان ایلیچ

کتاب مرگ ایوان ایلیچ یکی از معروف‌ترین رمان‌های کلاسیک دنیا، اثر لئو تولستوی است که در سال 1886 به چاپ رسید. لئو تولستوی از بزرگ‌ترین رمان‌نویسان جهان، فعال سیاسی و اجتماعی روس است که بین سال‌های 1828 و 1910 زندگی می‌کرد. در این کتاب، نویسنده، با نگاهی منطقی و واقعی، تفکرات و رفتارهای شخصی در مواجهه با مرگ را به تصویر کشانده است.

داستان رمان مرگ ایوان ایلیچ، داستان مردی است که در زندگی حرفه‌ای‌اش کاملاً موفق است؛ اما در زندگی شخصی و اجتماعی، شخصی کاملاً شکست‌خورده محسوب می‌شود و دچار یک بیماری است. در این کتاب، به توصیف حالات ایوان ایلیچ در مواجهه با بیماری تا مرگ در چند مرحله عدم پذیرش و انکار، خشم و عصبانیت، معامله با خدا و مسیح، افسردگی و پذیرش پرداخته شده است.

قیمت کتاب مرگ ایوان ایلیچ

کتاب خوشه های خشم

کتاب خوشه‌های خشم، یکی از بهترین رمان های کلاسیک جهان، نوشته جان اشتاین بک است که در سال 1939 به چاپ رسید. جان ارنست استاین بک جونیور یا جان اشتاین‌بک، نویسنده ناتورالیست امریکایی است که بین سال‌های 1902 و 1968 می‌زیست. او در این کتاب، بی‌عدالتی را در داستان کوچ و مهاجرت محکوم کرده و وجدان‌های اجتماعی را بیدار می‌کند.

داستان این کتاب، سفر طولانی تام جود و خانواده‌اش، پس از آزادی تام از زندان، در طول سال‌های بحران اقتصادی امریکا در دهه 30 میلادی است. او و خانواده‌اش با امید به داشتن زندگی بهتر و زمین‌هایی حاصلخیزتر، از اوکلاهاما به کالیفرنیا کوچ می‌کنند، اما شرایط آن‌گونه که باید، پیش نمی‌رود! این عصبانیت و به ستوه آمدن تام از بی‌عدالتی است که داستان خوشه‌های خشم را می‌سازد…

قیمت کتاب خوشه های خشم شریفیان

کتاب هاکلبری فین

کتاب ماجراهای هاکلبری فین، یکی از بهترین رمان‌های کلاسیک جهان است که توسط مارک تواین نوشته و در سال 1884 به چاپ رسیده است. مارک تواین، نویسنده و طنزپرداز آمریکایی است که بین سال‌های 1835 تا 1910 زندگی می‌کرد. بسیاری معتقدند که ماجراهای هاکلبری فین درخشان‌ترین اثر او است. با اینکه در سال‌های اولیه انتشار، بسیاری از منتقدین، این کتاب را به علت لحن محاوره‌ای که داشت، اثری بی‌ارزش می‌دانستند!

جالب است بدانید که این کتاب در سال بعد از انتشارش، در کتابخانه‌های عمومی ماساچوست، به علت به‌کاربردن زبان بی‌ادبانه ممنوع شده بود.

داستان ماجراهای هاکلبری فین، درباره پسر شروری به نام هاکلبری است که همدست تام سایر بود. هاکلبری را خانم داگلاس به فرزندخواندگی قبول می‌کند، به مدرسه می‌رود و به درس علاقه‌مند می‌شود. چالشی که هاکلبری با اخلاقیات و وجدانش دارد، بخشی از جزئیات داستان این کتاب را رقم می‌زند. با پیدا شدن پدر سودجو، شرور و عیاش هاکلبری، او نگران بر هم خوردن اوضاع می‌شود. ماجراهای فرار هاکلبری فین از پدر که در ادامه، زندگی او را دستخوش تغییرات می‌کند، شکل‌دهنده داستان این رمان است…

خرید کتاب هاکلبری فین

کتاب کنت مونت کریستو

کتاب کنت مونت کریستو، یکی دیگر از بهترین رمان های کلاسیک دنیا است که به قلم الکساندر دوما نگارش شده و در سال 1845 به چاپ رسیده است. الکساندر دومای پدر، رمان‌نویس و نمایشنامه‌نویس مشهور فرانسوی است که بین سال‌های 1802 و 1870 زندگی می‌کرد. در این داستان، ماجراهای زیادی درهم‌تنیده شده و جنبه‌های روان‌شناختی توأم با پارادوکس به چشم می‌خورد.

داستان رمان کنت مونت کریستو درباره ادموند دانتیس است. دانتیس در سال 1815 و در روز عروسی‌اش به اتهام خیانت و جاسوسی دستگیر می‌شود. رقیب عشقی و رقیب تجاری‌اش با همکاری قاضی جوانی که از این اتهام منافع سیاسی می‌برد، او را به چهارده سال زندان محکوم کردند. پس از مدتی، او متوجه می‌شود که زندانی دیگری، آبه فاریا، مشغول به حفر راه فرار از زندان است و دانتیس هم با او همراه و هم‌پیمان می‌شود برای فرار و یافتن گنج جزیره مونت کریستو. ماجراهای فرار، یافتن گنج، بازگشتش به پاریس و انتقام، داستان کتاب را رقم می‌زند…

خرید کتاب کنت مونت کریستو | الکساندر دوما؛ نشر هرمس

کتاب زنان کوچک

کتاب زنان کوچک، یکی دیگر از رمان های کلاسیک برتر تاریخ است که توسط لوئیزا می آلکوت نوشته شده و در سال‌های 1868 و 1869، در دو جلد، به چاپ رسیده است. لوئیزا می آلکوت نویسنده امریکایی است که بین سال‌های 1832 و 1888 می‌زیست. در این کتاب، زندگی خانوادگی و اجتماعی دختران، تلاش آن‌ها برای رسیدن به آرزوها و فائق آمدن بر مشکلات در زمانه جنگ داخلی آمریکا به تصویر کشیده شده است. جالب است بدانید که داستان این کتاب، از زندگی خود نویسنده الهام گرفته شده است.

رمان زنان کوچک، درباره زندگی خانواده مارچ و چهار دختر خانواده، مگ، جو، بت و ایمی مارچ در قرن نوزدهم و در شهر بوستون آمریکا است. کتاب از دوران کودکی تا جوانی آن‌ها را بازگو می‌کند. زندگی خانوادگی در خانه، کار و عشق سه حوزه داستان این رمان است. داستان خواهرانی که با روحیات متفاوت در نبود پدرشان و حضور او در جنگ و یا پس از بازگشت او از جنگ، در کنار هم زندگی می‌کنند و با دشواری‌ها روبه‌رو می‌شوند. ازدواج مگ، بیماری بت، ازدواج ایمی، نویسنده شدن و عاشقی جو و… همگی بخش‌هایی از رمان زنان کوچک را شکل داده‌اند…

بهترین رمان های کلاسیک جهان که هر کسی باید بخواند!

کتاب آنا کارنینا

کتاب آناکارنینا نوشته لئو تولستوی در قرن نوزدهم در لیست ده کتاب برتر تاریخ قرار دارد. لئون تولستوی درست در زمانی که به بالاترین درجه و قدرت در رمان نویسی و نویسندگی رسیده بود ، نوشتن را کنار گذاشت و فقط به داستان نویسی کوتاه پرداخت. این کتاب، داستان عاشقانه‌ای ژرف در ادبیات روس و جهان را داراست. علاوه بر داستان عاشقانه به اصول اخلاق، وجدان، ارضای غرایز، هویت، مذهب و دین نیز می‌پردازد.

رمان آناکارنینا در قالب سه شخصیت به نام‌های آنا ، ورونسکی و لوین بیان شده که در اصل تولستوی با شخصیت لوین خود را تصویر کرده است. این رمان جزو بهترین رمان های کلاسیک تاریخ ادبیات جهان به انتخاب انجمن کتاب نروژ است . آناکارنینا اولین بار در سال 1877 به چاپ رسیده  است.

خرید کتاب آنا کارنینا حبیبی

کتاب صد سال تنهایی

بی‌شک کتاب صد سال تنهایی، یکی از بهترین رمان های کلاسیک جهان است. کلمبیایی این کتاب، گابریل گارسیا مارکز، جزو توانمندترین نویسندگان جهان شناخته می‌شود. صدسال تنهایی مشهورترین اثر ادبی مارکز است و داستانی در مورد هفت نسل از خانواده بوئندیا را روایت می‌کند. در سال 1967 با انتشار صدسال تنهایی، افراد بسیاری اقدام به بررسی کتاب  و روند زندگی شخصی خود داشتند و مدام با این حقیقت روبرو می‌شدند که گابریل به جای تمام مردم دنیا زیسته است. مارکز در این کتاب بر شیوع و قدرت افسانه‌ها و داستان‌های عامیانه در ارتباط تاریخ و فرهنگ آمریکای لاتین تاکید می‌کند.

مارکز نویسنده‌ای است که بارها جوایز ادبی متعددی دریافت کرده اما بزرگترین جایزه‌ی این نویسنده، نوبل ادبیات در سال 1982 برای مجموعه آثار وی بوده است. غیرقابل انکار است که بگوییم رمان صد سال تنهایی بیشترین تاثیر را بر روی داوران نوبل داشته و این جایزه به دلیل ارزش واقعی اثر به نویسنده داده شده است.

خرید کتاب صد سال تنهایی

گتسبی بزرگ

کتاب گتسبی بزرگ رمانی فاخر از ادبیات کلاسیک جهان است که با ظرافت بسیار پیام هایی در ظاهر، در مورد عشق بی ثمر را نمایش می‌دهد اما در واقع به مسائل تفاوت طبقات اجتماعی، صلح، عدالت، بی‌قیدی، هوس و رویای آمریکایی پرداخته است.

رمان گتسبی بزرگ در سال 1925 میلادی توسط اسکات فیتز جرالد منتشر شد که در زمان حیات نویسنده چندان مورد توجه قرار نگرفت؛ اما در سال 1945 تجدید چاپ شد و در زمره برترین رمان‌ها از نگاه مخاطبان بدل شد.

کتاب گتسبی بزرگ توانست در میان برترین رمان های قرن بیستم مانند چند اثر از ارنست همینگوی ، ویلا کاتر ، ویلیام  فاکنر، تئودور درایزر خودنمایی کند. این کتاب در حال حاضر در ترجمه‌های مختلف بر روی وب سایت کتابانه موجود است و می‌توانید از این طریق اقدام به تهیه کتاب نمایید.

خرید کتاب گتسبی بزرگ

کتاب دن کیشوت

کتاب دن کیشوت، به عنوان تاثیرگذارترین و شناخته شده‌ترین اثر ادبیات اسپانیا در نظر گرفته می‌شود. این کتاب اولین بار در سال 1615 به طور کامل منتشر شد. داستان این اثر که به طور منظم به عنوان یکی از بهترین رمان های کلاسیک جهان در تمام دوران‌ها شناخته می‌شود، روایت مردی با نام ” دون کیشوت د لا منچا” است.

در رمان دون کیشوت بسیار سعی شده است تا رسم جوانمردی و قهرمان‌پروری در داستان‌های عاشقانه دوباره احیا شود. شخصیت دون کیشوت به یک بُت و تا حدودی به یک شخصیت کهن الگو تبدیل شده و از زمان انتشار رمان، بر بسیاری از آثار مهم هنری، موسیقی و ادبی تاثیر گذاشته است.

بهترین رمان های کلاسیک جهان که هر کسی باید بخواند!

کتاب کشتن مرغ مینا

کتاب کشتن مرغ مینا اثر رمان نویس برجسته آمریکایی نل هارپرلی است . نل هارپرلی برای نوشتن این کتاب در سال 1964 میلادی، جایزه پولیتزر را دریافت کرد.  این رمان به بیش از چهل زبان بین المللی ترجمه شده است . کتاب در مورد دختری است که به وکالت مشغول می‌باشد و قهرمان اخلاقی این داستان است. در کتاب کشتن مرغ مینا ، به مسائل نژادپرستی، شجاعت ، کشتار و مسائل جنسیتی پرداخته شده.

کتاب نل هارپرلی با زبان بسیار گرم و طنز آمیز نوشته شده و توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است. اثر هارپلی به عنوان یکی از بهترین رمان‌های کلاسیک در جهان، در آمریکا در دروسی که مربوط به تحمل سختی و مشکلات زندگی باشد تدریس می شود و به عنوان تاثیرگذارترین کتاب تاریخ انتخاب گردیده است. این نویسنده تنها یک کتاب مشهور داشت و این کتاب، همین اثر است.

کتاب کشتن مرغ مینا

خرید اینترنتی بهترین رمان های کلاسیک جهان

رمان های کلاسیک جهان، آثاری هستند که هر بار خواندنشان باعث بیرون کشیده شدن نکات جدید و جالب‌تری است و در سنین مختلف، می‌توانید زوایای دیگری از آن‌ها را موشکافی کنید. هر چه از نقش این رمان‌ها در شکل‌گیری شخصیت ما گفته باشیم بازهم کم است! شما می‌توانید برای سفارش این بهترین رمان‌های جهان، از سایت کتابانه، مرجع فروش کتاب، استفاده کنید.

رمان‌هایی که معرفی شد، از بهترین رمان‌های کلاسیک دنیا بودند که به پیشنهاد کارشناسان سایت کتابانه معرفی شده است. از نظر شما جای چه رمان کلاسیکی در این لیست خالی است؟

۳ Comments

  1. چطور داستان دو شهر رو فراموش کردید؟ و اما پیرمرد و دریا؟ یا دِزیره؟ جِین ایر؟ بابا لنگ دراز؟ آن شرلی؟ حتما این آثار معرکه رو هم اضافه کنید.
  2. جای کتابهای زیر خالی هستند. ابله اثر داستایوسکی ترجمه بیگدلی خمسه انفجار در کلیسای جامع اثر آلخوکار‍‍پانتیه چاپ قبل از 1356 روستاهای تو اثر چزاره پاوه زه جنایت و مکافات از داستایوسکی ترجمه مهری آهی آزردگان از داستایوسکی-مشفق همدانی سکه سازان-آندره ژید-ترجمه دکتر حسن هنرمندی آسیاب کنار فلوس-جورج الیوت-ابراهیم یونسی زوربای یونانی-نیکوس کازنتزاکیس-محمد قاضی قربانی-مالاپارته-محمد قاضی کلیم سامکین-ماکسیم گورکی-محمد قاضی دکتر ژیواگو-بوریس پاسترناک-دکتر محیط جنگ وصلح-تولستوی-سروش حبیبی
  3. سلام.ارزش رمان خارجی بستگی به مترجم داره.حالا شما که زحمت می کشید و کتابها را برای فروش ارائه میکنید پس با ترجمه خوب بگزارید.لذت خواندن کتاب سرخ و سیاه بخاطر ترجمه خوب عبدالله توکل است.صد سال تنهایی با ترجمه بهمن فرزانه ارزش دارد.آناکارنینا با ترجمه بیگدلی خمسه .بینوایان با ترجمه حسینقلی مستعان.مادام بواری با ترجمه محمد قاضی.بابا گوریو با ترجمه به آذین یا ترجمه بهزاد.برادران کارامازوف با ترجمه مشفق همدانی یا بیگدلی خمسه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت