فعالیت ها و کتاب ‌های نشر افق

آشنایی با فعالیت ها و کتاب ‌های نشر افق

یکی از محبوب‌ترین نشرهای فعال در حوزه کتاب کودک و نوجوان، «نشر افق» شناخته است. فروشگاه اینترنتی کتابانه با افتخار میزبان بهترین کتاب های نشر افق است؛ شما هم اگر به کتاب های این انتشارات تحسین‌شده علاقه‌مند هستید، خواندنِ ماجرای خلق انتشارات افق و سفر کوتاه به دنیای بی‌نظیر کتاب هایش را از دست ندهید.

معرفی نشر افق

نشر افق از موفق‌ترین ناشرهای ایرانی در زمینه نگارش و ترجمه کتاب در رده های سنی مختلف است. این انتشارات با مدیریت «رضا هاشمی‌نژاد»، در خیابان انقلابِ شهر تهران قرار دارد و از سال 1369 فعالیت‌هایش را به‌طور رسمی آغاز کرد.

در ابتدای کار، نشر افق کتاب های خود را تمام و کمال به عشق کودکان ارائه می‌کرد، اما از سال1381، رویکرد این انتشارات کمی تغییر یافت و تصمیم بر این شد که در کنار کتاب های کودک و نوجوان، به انتشار کتاب های بزرگ‌سال هم توجه شود.

نشر افق تاکنون بیش از 1500 عنوان کتاب برای بزرگ‌سالان و کودک و نوجوان چاپ کرده است که پیشرفت درخشانی برای یک انتشاراتِ متولدِ دهه هفتاد محسوب می‌شود.

ارتباطات و تجربه های جهانی انتشارات افق

باتوجه به نقش پررنگ فضای مجازی در تشویق به کتاب‌خوانی و وجود نرم‌افزارهای ایده‌پرداز برای خرید فایل الکترونیک کتاب ها، نشر افق در سال‌های اخیر، با بهترین‌های این حوزه همکاری داشته است. همکاری نشر افق با اپلیکیشن‌های کتاب‌خوانی باعث دیده‌شدن هرچه بیشتر این نشر و سهولت در دسترسی به کتاب های معروف انتشارات افق شده است.

انتشارات افق تجربه‌های جهانی موفقی هم داشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به برقراری همکاری فرهنگی با موسسات مشهور و انتشارات‌های خارجی اشاره کرد. اگر بخواهیم صرفا از افتخارات این انتشارات بگوییم، فرصتی برای معرفی کتاب ها باقی نمی‌ماند!

جالب است بدانید که بهترین کتاب های نشر افق، بارها از سوی نهادهای مختلف ایرانی و غیرایرانی برگزیده شده‌اند. نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز افتخار تقدیر از این انتشارات را به‌عنوان انتشارات برگزیده در 8 دوره پیاپی دارد. البته موفقیت‌های نشر افق به حضور در نمایشگاه‌های داخل کشور ختم نمی‌شود؛ این انتشارات تحسین‌برانگیز، سابقه حضور چندین‌باره در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب، ازجمله نمایشگاه فرانکفورت، لندن، قاهره و بولونیا را هم دارد که اتفاق ادبیِ قابل‌توجهی است.

انواع کتاب های نشر افق

وقتی وارد وب‌سایت کتابانه یا غرفه نمایشگاهی نشر افق می‌شوید، اولین چیزی که نظرتان را جلب می‌کند، تنوع بی‌نظیر کتاب ها است. شاید این انتشارات تا سال‌ها پیش، صرفا در زمینه کتاب های کودک و نوجوان حرفی برای گفتن داشت، اما امروز به‌عنوان یکی از قدرت‌مندترین نشرهای حوزه بزرگ‌سال هم می‌توانیم از انتشارات افق نام ببریم.

دسته‌بندی جذاب کتابانه از بهترین کتاب های نشر افق در فرایند انتخاب کتاب موردعلاقه‌تان بسیار کمک‌کننده است؛ پس ادامه مقاله را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید!


خرید کتاب های فندق انتشارات افق

کتاب های فندق (کودک) نشر افق

نشر افق نه‌تنها برای کودکان، بلکه برای خردسالان ( گروه سنی 3 تا 6 سال) نیز کتاب های هیجان‌انگیزی تدارک دیده است. کتاب هایی که از جذابیت بصری خاصی برخوردار هستند و تصویرگریِ فوق‌العاده آن‌ها بارها مورد‌ِ تقدیر قرار گرفته است.

کتاب های خردسال نشر افق

خردسالان در فرایند خرید اینترنتی کتاب های نشر افق انتخاب‌های منحصر‌به‌فردی دارند. به‌عنوان مثال، آن‌ها می‌توانند انواع کتاب های تصویری، شعر مخصوص خردسالان و یا شعر به همراه رنگ‌آمیزی را انتخاب کنند. موضوعاتی که اغلب برای این طیف سنی پیشنهاد می‌شود، ساده‌ترین مفاهیمی را در بر دارد که کودکِ خردسال لازم است در این سن بداند.

تقویت خلاقیت بصری و فکری، افزایش اشتیاق خردسال به انجام فعالیت‌های فردی و اجتماعی، آشنایی با حیوانات و سرگرمی‌های کودکانه از جمله موضوعاتی است که کتاب های خردسال نشر افق، به لطفِ آن‌ها برای مخاطب جذاب می‌شوند.

خرید کتاب های خردسال افق

مطالعه‌ی بیشتر: آشنایی با فعالیت ها و بهترین کتاب های انتشارات پرتقال


کتاب های کودکان نشر افق

پرفروش ترین کتاب های نشر افق ویژه کودکان، کتاب های بالای 6 سال (گروه سنی ب) سال را شامل می‌شود و موضوعات متنوع‌تری دارد. این کتاب ها در دسته‌بندی‌های رمان کودک و نوجوان، افسانه و قصه تصویری ارائه می‌شود. کودکان باتوجه به علایق و همراهی والدین در تصمیم‌گیری برای انتخاب کتاب، می‌توانند کتاب هایی با موضوعات علمی، قصه‌های کهن و افسانه‌ها، طنز، فانتزی، ماجراجویی، کارآگاهی و مهارت‌های زندگی را خریداری کنند.

همچنین نشر افق در سبکی کم‌تر دیده‌شده، کتاب هایی را برای تشویق کودکان به انجام فعالیت‌های فردی و اجتماعی و آموزش فلسفه به کودکان منتشر کرده است که به شرط همراهی و صبوریِ والدین، نتایج فوق‌العاده‌ای را به ارمغان می‌آوَرَد

خرید کتاب های کودک نشر افق

کتاب های نوجوان نشر افق

نوجوانان معمولا افراد مهجور و مظلوم کتاب‌خوانی هستند! از آن‌جایی‌که دو سر طیف یعنی کودک و بزرگسال، بیشترِ توجه و نگاه نویسندگان یا مترجم‌هارا به سمت خود جلب کرده‌اند، جست‌وجوی کتاب های مناسب برای نوجوان‌ها دقیقا مانند خودِ این دوران، پرالتهاب و چالش‌برانگیز است. با این‌حال نشر افق یکی از مهم‌ترین ناشرهایی است که به نگارش و ترجمه کتاب های مناسب برای گروه نوجوان توجه ویژه‌ای دارد.

نوجوان‌ها معمولا مطالعه رمان را ترجیح می‌دهند؛ بنابراین نشرافق جذاب‌ترین رمان‌های نوجوان را برای آن‌ها منتشر کرده است. پرفروش ترین کتاب های نشر افق، در ژانرهای وحشت، طنز، ماجراجویی، فانتزی، کارآگاهی، عاشقانه، اجتماعی، تاریخ و فرهنگ، قصه‌های کهن و افسانه برای نوجوانان کتاب‌خوان فرصت مطالعاتی هیجان‌انگیزی محسوب می‌شوند.

خرید کتاب های نوجوان نشر افق

کتاب های بزرگسال نشر افق

انتشارات افق در زمینه نگارش داستان‌های ایرانی و ترجمه داستان‌های خارجی برای بزرگسالان هم به بسیار فعال بوده است. اگر علاقه‌مند به رمان‌های کلاسیک هستید، یا به نوشته‌های مدرن‌تر علاقه دارید، خوب است بدانید که بهترین کتاب های نشر افق طیف وسیعی از علایق را پوشش می‌دهد.

کتاب های داستانیِ این انتشارات در دسته‌بندی موضوعی سیاستِ روز، کتاب های سفرنامه، کتاب های خاطرات و زندگی نامه، مطالعات و شعر ارائه می‌شوند، اما نمی‌توان کتاب های بزرگسال افق را صرفا به همین دسته‌بندی محدود کرد. کیفیت آثار ترجمه شده و قدرت‌مندی قلمِ نویسندگان ایرانی در کتاب های معروف انتشارات افق، به اندازه‌ای است که به محضِ آغازِ مطالعه، دیگر نمی‌توانید دست از کتابِ موردعلاقه‌تان بکشید!

خرید کتاب های بزرگسال نشر افق

بهترین مجموعه کتاب های نشر افق

در بحث کتاب و کتاب‌خوانی، “بهترین” دقیقا صفت مناسب برای کتابی است که از صمیم قلب دوستش دارید! بهترین کتاب های نشر افق، آن‌هایی هستند که بیشترین بازخورد مثبت را از سمت مخاطبان گسترده کتاب های این انتشارات داشته‌اند.


مجموعه کتاب های کلکسیون کلاسیک

یکی از تجربه‌های لذت‌بخشِ هر نوجوان، غرق‌شدن در سرزمین رویاهایی است که قرن‌ها از او فاصله دارد! ازطرفی شنیدن مشهورترین رمان‌های نویسندگان برجسته دنیا، شاید در حوصله نوجوان‌ها نگنجد اما، نشر افق علی‌رغمِ ریسکِ «دوست داشته نشدن» یکی از بکرترین ایده‌هایش را برای مخاطبان نوجوان ارائه کرده است: ایده خلاصه‌کردن رمان‌های کلاسیک و مشهورِ طولانی!

مجموعه کتاب های کلکسیون کلاسیک از نشر افق، فرصتی برای مطالعه آثار کلاسیک هیجان‌انگیزی مانند بی‌نوایانِ «ویکتور هوگو»، دیویدکاپرفیلدِ «چارلز دیکنز» و همه رمان‌های بزرگِ دنیا است.

خرید مجموعه کتاب های کلکسیون کلاسیک نشر افق

مجموعه کتاب عاشقانه های کلاسیک

حتی اگر تاکنون تجربه خرید اینترنتی کتاب های نشر افق را نداشته‌اید، بدون شک تماشای جلدهای خاص و گل‌گلیِ کتاب های عاشقانه کلاسیک حتی از پشت مانیتور کامپیوتر، برای خرید کتاب وسوسه‌تان کرده است! این مجموعه فوق‌العاده کاربردی، بهترین رمان‌های عاشقانه جهان را با ترجمه‌هایی روان و دلنشین، بازهم برای مخاطبین نوجوان، با افتخار منتشر کرده است.

البته این برچسبِ عاشقانه را باید از زاویه دیگری نگاه کرد؛ همه رمان‌های عاشقانه، ترویج عشق‌های پوشالی یا روابط فانتزی نیستند و قصد تخریب لطافت و روحیه نوجوان‌هارا ندارند! درحقیقت نشر افق با تیزبینی و بازنگری‌های بسیار، کتاب هایی را جهت ترجمه و انتشار برای نوجوان‌ها برگزیده است که آن‌ها بتوانند جدای از برقراری ارتباط با روایت احساسی، فرهنگ، تاریخ و ادبیات یک ملت را با دیدی بازتر موردتوجه قرار دهند.

در این مجموعه جذاب 17 جلدی، شما صرفا شاهد عاشقانه‌ترین رمان‌های جهان نیستید، بلکه این اصالت و ادبیات یک دوره یا یک ملت است که قرار است شگفت‌زده‌تان کند!

خرید مجموعه کتاب های کلکسیون عاشقانه های کلاسیک ق

مجموعه کتاب های رمان‌های جاویدان جهان

مجموعه کتاب رمان‌های جادویدان جهان، نگاهی دیگر به رمان‌های محبوب و مشهور قرن‌های پیش است. رمان‌هایی که اگر هزاربار هم بخوانید، بازهم ارزش مطالعه دوباره را دارند. برای خرید اینترنتی کتاب های نشر افق، نیاز به پیداکردن جهان‌بینی نسبی از آن‌چه ترجیح می‌دهید که نوجوان‌تان بخواند، دارید.

البته که رمان‌های مشهور، یک نسخه تجویزی تمام‌عیار برای همه نوجوان‌هایی است که به ادبیات کلاسیک و رمان علاقه نشان می‌دهند اما، اگر قرار باشد به دلیل سنگینی متون کلاسیک یا پیچیدگی داستان دیگر هرگز به سراغ رمان‌های این‌چنینی نروند، بهتراست فرایندِ کتاب‌خوانی با کتاب های روان‌تر و ساده‌فهم‌تر صورت بگیرد؛ یعنی انتخاب‌هایی مانند کتاب پینوکیو، شاهزاده و گدا، سرود کریسمس و کتاب های فوق‌العاده دیگری که انتشارات افق در مجموعه رمان‌های جاویدان جهان منتشر کرده است.

خرید مجموعه رمان های جاویدان جهان نشر افق

کتاب های کلاس اولی، کتاب اولی

یکی از پرفروش ترین کتاب های نشر افق برای کودکان، کتاب های کلاس اولی، کتاب اولی است. این مجموعه کتاب جذاب، بهترین انتخاب برای کودکان زیر 7سال است. پس اگر می‌خواهید شاهد رشد فوق‌العاده زبانی کودکان، برانگیختگی صحیح احساسات‌شان و بروز مهارت‌های مختلف آن‌ها از 7سالگی به بعد باشید، این مجموعه کتاب نشر افق را پیش از شروع کلاس اول برای کودکان بخوانید.

جالب است بدانید مهم‌ترین هدفی که این مجموعه کتاب دنبال می‌کند، کمک به آسان‌خوانی کلاس‌اولی‌ها است و درعین‌حال، هیچ عجله‌ای برای آموزش در این راستا ندارد!

کتاب های کلاس اولی، کتاب اولی در 5 سطح تالیف شده است، ابزار گفتمان این کتاب با کودکان، داستان‌های شیرین و متنوع است؛ درنتیجه بهتراست والدین هم‌گام با مولفین، از سطح یک خواندن کتاب برای کودکان را شروع کرده و تا پیش از هفت‌سالگی قله‌های سطح پنج را هم فتح کنند!

خرید مجموعه کتاب های کلاس اولی، کتاب اولی نشر افق

مجموعه کتاب های تاریخ ترسناک

کتاب های تاریخ ترسناک رویکردی کاملا خلاقانه و نوین در بین بهترین کتاب های نشر افق دارند. این کتاب ها هم برای ترسیدن است و هم برای جسارت پیدا کردن در مواجهه با ترس‌های برجسته تاریخ!

مطالعه تاریخ جهان برای نوجوانان و آشنایی با آن‌چه دنیا را تغییر داده است، می‌تواند جدا از آشنایی آن‌ها با تاریخ و فرهنگ ملت‌های مختلف درطول دوران‌های متفاوت، پلی باشد به سمت تغییر جهان در جهتی که ابدا ترسناک نباشد؛ مخصوصا برای آن‌هایی که طعم ظلم را در تاریخ چشیده‌اند.

مولف این مجموعه کتاب هشت‌جلدی، «تری دیری»، نویسنده انگلیسی است که کتاب های مشهورش به 28 زبان مختلف، ازجمله پارسی، ترجمه شده و طرفداران زیادی دارند.

خرید مجموعه کتاب های تارخ ترسناک نشر افق

مجموعه افق دانش

مجموعه افق دانش، علم را به قابل‌فهم‌ترین و جذاب‌ترین زبانی که می‌تواند، به کودکان و نوجوانان انتقال می‌دهد. آن‌چه که نشر افق را از سایر نشرهای فعال در حوزه کودک و نوجوان متمایز می‌کند، رویکرد چندبعدی و متنوع این نشر است.

باوجود تسخیر قلب کودکان و نوجوانان به لطفِ کتاب های داستانی و رمان، نشر افق اقدام به چاپ کتاب هایی با محوریت آموزش علمی، مخوصا برای طیف سنی نوجوان کرد. از جمله این کتاب ها می‌توان به مجموعه‌های دانش‌نامه اخترشناسی، دانش‌نامه تمدن‌های جهان باستان، دانش‌نامه آب‌وهوا و دانش‌نامه بدن انسان اشاره کرد که از پرفروش ترین کتاب های نشر افق هم به حساب می‌آیند.

خرید کتاب های علمی نشر افق

مجموعه کتاب های ترانه های می می نی و مامانی

با خرید مجموعه کتاب می‌می‌نی، یک پک دوازده‌جلدی از شیرین‌ترین قصه‌های منظوم کودکانه را تهیه می‌کنید که برای کودک‌تان دنیایی از تجربه‌های لذت‌بخش است. همچنین از مزیت‌های این کتاب، ارائه کلیه جلدها با دو نوع جلد سخت و نرم است که می‌توانید براساس ترجیح خودتان برای خریدن آن‌ها تصمیم بگیرید.

«ناصر کشاورز»، شاعر شناخته‌شده اشعار کودکانه، قصه‌های‌ کتاب های‌ می‌می‌نی‌ را سروده است. این کتاب ها، روایت‌های شعرگونه‌ای از بچه‌ میمون بازیگوشی است که در هر جلد، با مشکل و حادثه‌ای روبه‌رو می‌شود؛ گاهی مشکلی برایش به وجود می‌آوردند و گاه، خودش مشکل‌ساز افراد دیگر می‌شود!

مجموعه کتاب ترانه های می‌می‌نی از کتاب های معروف انتشارات افق است که چگونگی رویارویی با همه این مسائل را به کودک یاد می‌دهد؛ آ‌ن هم با شادترین شعرهای کودکانه!

خرید مجموعه کتاب های می می نی از نشر افق

مجموعه کتاب های باغ وحش کوچک من

مجموعه کتاب های باغ وحش کوچک من از نشر افق، مجموعه‌ای 5 جلدی است که داستان‌ها و اشعارِ جالب‌توجهی برای آشنایی طیف خردسال با حیوانات دارد. این مجموعه کتاب، یکی از لذیذترین لقمه‌های کتاب‌خوانی است که می‌توانید برای فرزند خود بگیرید!

اطلاعات بی‌نظیری از حیوانات، ظاهر و سبک زندگی آن‌ها، درکنار اشعار و داستان‌های فوق‌العاده به قلم «مصطفی رحماندوست»، یکی از محبوب‌ترین شاعران کودک و نوجوان، می‌تواند فرصت خوبی برای آشنایی یا آشتی کودکان با دنیای معصوم و تماشاییِ حیوانات باشد.

خرید کتاب‌های باغ وحش کوچک من

مجموعه کتاب های نی نی داینا و بچه های دنیا

نی‌نی داینا و بچه‌های دنیا به قلم ناصر کشاورز، بهترین راه برای برقراری ارتباط‌های عاطفی و از جنس محبت بین والدین و کودکان خردسال است که به‌لطف تصاویر دلنشین و شعرهای کودکانه ارزش بیش از یک‌بار خواندن را دارد.  کتاب های نی نی داینا و بچه های دنیا ترانه‌هایی برای پرورش کودکان شاد است که تجربه‌های شنیداری و دیداری بچه هارا به طرز بی‌نظیری تقویت می‌کند.

خرید اینترنتی کتاب های نشر افق، مخصوصا کتاب هایی با موضوعاتِ این‌چنینی، برای حس‌آمیزی کودکان هم یکی از بهترین راه‌ها است.  در هر صفحه از کتاب نی‌نی داینا و بچه‌های دنیا، دایناسوری به نام «داینا» سعی می‌کند که با بچه‌های متفاوت از هرجای دنیا ارتباط بگیرد و با آن‌ها دوست شود.

اگر فرزند شاد و رهایی می‌خواهید که از قافله رشد مهارت‌های گروه سنی‌اش عقب نماند، تهیه این کتاب، به ویژه از چندماهگی به‌بعد، به‌شدت توصیه می‌شود.

خرید مجموعه کتاب های نی نی داینا از نشر افق

مجموعه کتاب های ترانه های نیایش

مجموعه کتاب های ترانه‌های نیایش، مجموعه‌ای ده‌جلدی است که در دسته بندی کتاب های بالای 3 سال (گروه سنی الف) قرار می‌گیرد. این مجموعه شعر خردسال در وزن‌ها و آهنگ‌های متفاوت سروده شده است و به همین خاطر، حس‌آمیزیِ موسیقیایی کودک را عمیقا افزایش می‌دهد.

ترانه‌های نیایش، درحقیقت مناجات‌های کودکانه‌ای است که در خالص‌ترین شکل ممکن و با زبان کودکانه، لزوم  برقراری ارتباط با پروردگار را در قالب ترانه‌های جذاب منعکس کرده و بچه‌ها را به نیایش و درخواست از خدا به‌واسطه مهربانیش تشویق می‌کند.

خرید مجموعه کتاب های ترانه های نیایش از نشر افق

مجموعه کتاب های صدای چی بود؟

این مجموعه، یک پک جذابِ 5 جلدی از نشر افق برای آشنایی کودکان با انواع صداهایی است که در محیط پیرامون‌شان می‌شنوند. در سری کتاب های صدای چی بود؟ شعرهای شاد و کودکانه‌ای وجود دارد که با همراهی تصاویر تماشایی، توجه و اشتیاق کودک را به کتاب جلب می‌کند.

درحین آشنایی و برانگیختن احساس شنیداری کودکان با تشخیص صداهای مختلف، آشنایی با انواع شغل‌ها، حیوانات، وسایل نقلیه، طبیعت و وسایل خانه هم صورت می‌گیرد؛ به گونه‌ای که در کوتاه‌مدت افزایشِ درک کودک در زمینه‌های ذکرشده، والدین را به‌شدت شگفت‌زده خواهدکرد!

خرید مجموعه کتاب های صدای چی بود از نشر افق

مجموعه کتاب های آموزش مفاهیم پایه

آموزش مفاهیم پایه، یکی دیگر از ایده‌های جذاب نشر افقی‌ها است. این کتاب ها در 4 جلد، تلفیق کتاب های تصویری خانم «ساندرا بوینتون» و اشعار کودکانه «مریم هاشم‌پور» هستند. مخاطبان این مجموعه جذاب، خردسالان هستند. درست زمانی که کودک در مرحله آشنایی با محیط اطراف قرار می‌گیرد و  توانایی‌ها، مهارت‌ها و استعدادهایش نیاز به رشد و پرورشی جدی‌تر پیدا می‌کنند، این کتاب و بیانِ شیرینش به یاری شما می‌شتابد.

مجموعه‌ی چهارجلدی آموزش مفاهیم پایه از نشر افق، شعر و تصاویر رنگی‌رنگی دارد که درعین جذابیت، درتلاش است که کودک را با مفاهیمی مانند صداها، رنگ‌ها، حیوانات، بهداشت خواب و از این دست مفاهیم ساده، عمیقا آشنا کند. این کتاب ها شعله های اشتیاق کودکان زیر سه‌سال را به مطالعه، حسابی شعله‌ور می‌کنند، پس تا دیر نشده است برای خرید اینترنتی کتاب های نشر افق، به‌ویژه این مجموعه‌کتاب، دست بجنبانید!

خرید مجموعه کتاب های آموزش مفاهیم پایه

مجموعه کتاب های جودی دم دمی

مجموعه کتاب های جودی دم‌دمی و دوستان، یک مجموعه ده‌جلدی از بهترین کتاب های نشر افق، به نویسندگی «مگان مک‌دونالد» است و با ارائه داستان های کودکانه خنده‌دار و ماجراجوییِ جذابی که دارد، صددرصد کودک شما را شیفته کتاب‌خوانی می‌کند.

این مجموعه روایتی از تجربیات دخترکی شاد و ماجراجو به نام جودی دم‌دمی است که در هر تجربه و اتفاقات پیش‌رویِ او، فرصتی برای رشد وجود دارد؛ بنابراین کودکان در هر جلد، با شخصیت جودی بیشتر آشنا می‌شوند و برای مطالعه جلدهای بعدی، مشتاق‌تر خواهندبود.

خرید مجموعه کتاب های جودی دم دمی و دوستان

مجموعه کتاب های آ مثل آمبر

کتاب های آ مثل آمبر از نشر افق بمب شیطنت و خنده‌اند! مخصوصا اگر هر 5 جلد از ماجراهای شاد این دخترک بازیگوش را تهیه کنید. یکی از مهم‌ترین اتفاقات در کتاب‌خوانی کودکان، وجود تجربه‌های مشابه و آشنایی است که نباید از آن‌ها خجالت کشید یا پنهان‌شان کرد. آمبر دخترک باهوش هشت‌ساله، می‌تواند الگوی مناسبی برای کودک شما باشد؛ چون از بروز احساسات واقعی‌اش ترسی ندارد!

درعین‌حال، نثر کتاب های آ مثل آمبر روان و قابل‌درک است و مطالعه‌اش برای آن دسته از کودکانی که تازه خواندن و نوشتن را یاد گرفته‌اند، لطف دیگری دارد. از تصویرگریِ بی‌نظیر کتاب هم بهتراست چیزی نگوییم تا خودتان با خریدنش هم‌پای کودکان ذوق کنید!

خرید کتاب های آ مثل آمبر از نشر افق

مجموعه کتاب های آرچی کوچولو

شورای کتاب کودک مجموعه کتاب های آرچی کوچولو از نشر افق را یک اتفاق خوب در ادبیات کودک می‌داند. کتابی که به‌واسطه شخصیت‌پردازی بی‌نظیر و متناسب با نیازهای رشد شناختی کودکان، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای والدینی است که می‌خواهند مهارت‌های مختلف کودک را تقویت کنند.

کودکان سه تا پنج‌ساله عاشق شخصیت‌های غیرانسانی و غافل‌گیرکننده‌اند! بنابراین نویسنده این کتاب، آرچی کوچولو، بچه کرگردن بازیگوش و ماجراجویی را به آن‌ها معرفی می‌کند که درباره همه چیز سوال می‌پرسد. آرچی از سوال‌کردن و کنکجاوی نمی‌ترسد؛ درعوض همیشه عطش کشف محیط و کسب تجربیات تازه را دارد.

این مجموعه‌کتاب از پرفروش ترین کتاب های نشر افق، دقیقا متناسب با ویژگی‌های ظاهری و رفتاری کودکان سه تا پنج‌ساله تهیه و تدوین شده است و قرار است حسابی برای پرورش و بهبود احساس عزت‌نفس در کودکان غوغا کند!

پس اگر کودکی را می‌شناسید که والدینش دغدغه تقویت هوش هیجانی و اجتماعی او را دارند یا مایل هستند که تجربه‌های جدید و ارضاء حس کنجکاوی کودکان در بستری امن اتفاق بیفتد، مجموعه‌ کتاب آرچی کوچولو را با اطمینان به آن‌ها پیشنهاد کنید.

خرید مجموعه کتاب های آرچی کوچولو از نشر افق

مجموعه کتاب های خودم می‌خوانم

اگر در جست‌وجوی یک مجموعه‌کتاب فوق‌العاده با تصاویر جذاب و متن روان برای ایجاد عادت مطالعه در کودکان هستید، مجموعه کتاب های خودم می‌خوانم از نشر افق درست‌ترین انتخاب است. این کتاب در 42 جلد تصمیم دارد فرزندتان را یک کتاب‌خوان حرفه‌ای و مشتاق به مطالعه بار بیارود!

البته این نهایتِ کار نیست؛ یک جلد اضافه با عنوان” شب به شب دیکته شب” نیز در کنار جلدهای دیگر این مجموعه قرار گرفته است که هدف آن را تکمیل می‌کند. در هر جلد از مجموعه ‌کتاب خودم می‌خوانم، یکی از حروف الفبا با داستان‌پردازی خلاقانه و تصاویر جذاب آموزش داده می‌شود و همین لذت درک الفبا همراه با شور و هیجان، فرایند آموزش و رشد را برای کودک دلنشین‌تر خواهد کرد.

خرید مجموعه کتاب های خودم می خوانم از نشر افق

مجموعه کتاب های آرتمیس فاول

مجموعه کتاب های ﺁﺭﺗﻤﯿﺲ ﻓﺎﻭﻝ از نشر افق، یک ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻫﺸﺖ‌ﺟﻠﺪﯼ ﺍﺯ ﮐﺘﺎﺏﻫﺎﯼ ﻓﺎﻧﺘﺰﯼ است که تجربه‌های هیجان‌انگیز و ماجراجویانه را برای مخاطبین نوجوان به همراه دارد. این مجموعه‌کتاب که با استقبال جهانی مخاطبان رو‌به‌رو شده است، روایت‌گر ماجراهای پسربچه نابغه‌ای به اسم آرتمیس فاول است که تصمیم می‌گیرد بعداز مرگ پدر، ثروت خانواده را دوباره به دست آوَرَد.

این پسرک باهوش و ماجراجو، جلد اول مجموعه‌کتاب هایش را با یک گروگان‌گیریِ آغاز می‌کند؛ یک گروگان‌گیری عجیب و ترسناک! این مجموعه‌کتاب ها از کتاب های معروف انتشارات افق هستند که فرصت مناسبی برای آشتی نوجوانان با ادبیات داستانی است.

مجموعه کتاب های آرتمیس فاول می‌تواند نیاز نوجوان‌ها را به هیجان و لذت درک دنیای فانتزی قهرمان‌های داستان را در سالم ترین بستر ممکن، برآورده سازد.

خرید مجموعه کتاب های آرتمیس فاول از نشر افق

مجموعه کتاب های آخرین شاگرد

مجموعه‌ کتاب های آخرین شاگرد، یکی دیگر از مجموعه‌های کاربردی و فوق‌العاده از سری رمان‌های هیجانی و فانتزی نوجوان است. این رمان چندجلدی روایتِ قهرمان‌هایی است که  عهد می بندد از انسان‌ها در برابر موجودات ناشناخته‌ای مثل جادوگرها، شبح‌ها و مردگان محافظت کنند! همین‌قدر هیجان‌انگیز و وحشتناک!

البته احساسی که این‌گونه رمان‌ها به مخاطبان انتقال می‌دهند، احساس ترس مخربی نیست که آسیب‌زا باشد؛ بلکه درصورت شناخت درست از روحیات نوجوان، با هدیه‌دادن این کتاب به او، دریچه‌ای جدید از دنیای داستان‌های فانتزی را به رویش باز می‌کنید و همچنین به صورت غیرمستقیم، قوه تخیل نوجوان را هم قلقلک می‌دهید! چه چیزی از این بهتر و موثرتر؟!

خرید مجموعه کتاب های آخرین شاگرد از نشر افق

مجموعه کتاب های سیپتیموس هیپ

مجموعه هفت‌گانه‌ی سیپتیموس هیپ هم برای نوجوانانی که به قصه‌های فانتزی علاقه دارند، یکی از جذاب‌ترین کتاب های دنیای جادوگری محسوب می‌شود. نشر افق علاقه کودکان و تمایل آن‌ها به پرسه‌زدن در دنیای غیرواقعی را نادیده نمی‌گیرد؛ موضوعی که اکثر کتاب های کودک نادیده‌اش می‌گیرند.

لازم است در فرایند خرید اینترنتی کتاب های نشر افق با ژانرهای فانتزی، این نکته را بدانید که تهیه این کتاب ها، لزوما به معنای دورکردن نوجوان از فضای رشد مهارت‌ها و نادیده‌گرفتن ادبیات فاخر ملت‌ها نیست؛ نشر افق جنس علاقه‌مندی نوجوان‌ها را در دنیای بی‌انتهای ادبیات به‌خوبی می‌شناسد و از فرصت مطالعه غیردرسی در دوران نوجوانی که مانند شمشیر دولبه حسابی تند و تیز است، جذاب ترین شان را برای  مخاطبین نوجوان گلچین می‌کند؛ باشد که در آینده هم به لذت مطالعه کتاب های غیردرسی آگاه و  مشتاق باشند!

خرید مجموعه کتاب های سیپتیموس هیپ از نشر افق

مجموعه کتاب های جنگ آوران جوان

مجموعه کتاب های جنگ‌آوران جوان یک مجموعه کتاب خواندنیِ 12 جلدی است که از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز هم بوده است. در این مجموعه کتاب، قهرمانِ نوجوان با هیجانی‌ترین و فانتزی‌ترین اتفاقات رو‌به‌رو می‌شود و نوجوان شما می‌تواند رفیق خوبی برای این همراهی ترسناک اما هیجان‌انگیز باشد.

این مجموعه از کتاب های بالای 12 سال (گروه سنی د) است و درصورت علاقه به ژانر فانتزی انتخاب بسیار مناسبی می‌باشد.

خرید کتاب های جنگاوران جوان از انتشارات افق

پرفروش ترین کتاب های نشر افق

در ادامه به بررسی پرفروش ترین کتاب های نشر افق که در وب‌سایت کتابانه موجود هستند، می‌پردازیم؛ کتاب هایی که هرکدام از شاهکارهای حوزه خود محسوب می‌شوند و صد در صد ارزشِ دست‌ِکم یک‌بار خواندن را دارند!

کتاب ماتیلدا

کتاب ماتیلدا از بهترین کتاب های نشر افق در حوزه کودک و نوجوان است. جالب است بدانید که آوازه این کتاب نه‌تنها در ایران، بلکه در کل دنیا پیچیده است و در لیست صد رمان برتر کودک و نوجوان، رتبه سوم را دارد. ماتیلدا کوچولو دخترکی باهوش و مهربان است و البته نمی‌توانید او را بدون اشتیاق عجیب و غریبش به «خواندن» تصور کنید!

قصه ماتیلدا می‌تواند قصه همه کودکانی باشد که استعدادهای بی‌نظیری در وجودشان دارند، اما بزرگ‌ترها عادت کرده‌اند که این استعداد هارا نادیده بگیرند!

تصویرگری‌های کتاب ماتیلدا فوق‌العاده جذاب است و حتی جایزه «هانسکریستین آندرسن» را هم در سال 2002 به خود اختصاص داده است. خلاصه که این کتاب شیفتگان زیادی دارد و البته مطالعه آن منحصرا به کودکان توصیه نمی‌شود، حتم داریم که بزرگ‌ترها هم عاشقش می‌شوند!

خرید کتاب ماتیلدا

کتاب انگشت جادویی

کتاب انگشت جادویی نحوه آشنایی کودک و نوجوان با غول بی‌شاخ‌ودم خشم را نشان می‌دهد و روایت‌گرِ این است که خشم، چگونه می‌تواند همه چیز را تغییر دهد. از جذابیت قصه همین را بگوییم که دخترک داستان یک انگشت جادویی دارد و همین انگشت، سرآغاز اتفاقات هیجان‌انگیز دیگر است.

انگشت جادویی دخترک قدرتی دارد که به وقت خشم و ناراحتی او از هرچیز، می‌تواند دلیل ناراحتی و خشمش را در کسری از ثانیه نابود کند! اوایل داستان انگشت جادویی فقط زمان‌هایی به کار می‌آید که دخترک واقعا ناراحت است؛ اما از یک جایی به بعد، طمع ادب‌کردن همه آدم بدها و البته تغییر شرایطی که دخترک دوست ندارد به جانش می افتد و انگشت جادویی مدام خراب‌کاری به بار می‌آورد.

اینجا است که کودکِ قصه ما و کودکان دیگر با راهکارهای واقعیِ کنترل خشم، پذیرش یا تغییر شرایطِ دوست‌نداشتنی آشنا می‌شوند. این داستان هم یک شاهکار دیگر از نویسنده کتاب ماتیلدا، آقای «رولد دال» است که از بهترین نویسنده‌های آثار کودک و نوجوان و کتاب های معروف انتشارات افق به‌شمار می‌رود.

خرید کتاب انگشت جادویی

کتاب آقای روباه شگفت‌انگیز

برای کودکانی که به حیوانات و ماجراهای فانتزی مربوط به آن‌ها علاقه‌مند هستند، این کتاب یک انتخاب عالی است. کتاب آقای روباه شگفت انگیز از آثار رولد دال است و همین برای این‌که بدانید تا چه اندازه با کتاب ارزشمندی روبه‌رو هستید، کافی است.

مکالمه شخصیت‌های کتاب آقای روباه شگفت‌انگیز از نشر افق، سرشار از طنز و شیرین‌زبانی‌هایی است که کودکان می‌پسندند. این کتاب روایت‌گر ماجرای آقای روباهی است که همسایه سه مزرعه‌دارِ حواس‌جمع است. چرا حواس‌جمع؟! چون این مزرعه‌دارها حسابِ مرغ‌های‌شان که روباه از آن‌ها برای سیرکردن شکم خانواده‌اش غارت می‌کند را دارند! همین موضوع، آغاگر کشمش و درگیری میان روباهِ شگفت‌انگیز و مزرعه‌دارها است.

خرید کتاب آقای روباه شگفت‌انگیز

کتاب جایی که کوه بوسه می زند بر ماه

رمان‌های نوجوان معمولا با حساسیت بیشتری نوشته می‌شوند؛ چرا که حساس‌ترین گروه سنی آن‌هارا مطالعه می‌کنند! بنابراین قرار نیست هر کتابی را به بهانه پرفروش‌بودن به مخاطبین وب‌سایت کتابانه توصیه کنیم. کتاب جایی‌که کوه بوسه میزند بر ماه از نشر افق، ماجرای دخترکی به نام «مین‌لی» است که چاره‌ای به جز تغییر ندارد!

زندگی فقیرانه در روستایی کوچک روح او پژمرده کرده است، اما تنها سرگرمی‌اش هنوز که هنوز است پابرجا است؛ قصه شنیدن از پدر و رویا بافتن تا بی‌انتها! قهرمان قصه‌هایی که پدر برای مین‌لی می‌گوید، پیرمردی دانا است و مین‌لی یک‌روز تصمیم می‌گیرد هرطور که هست این پیرمرد را پیدا کند. سفرهای جذاب دخترک باعث می‌شود که کودک و نوجوان شما مرزهای رویا را جایجا ‌کند و با کوله‌باری از اشتیاق، همراهِ مین‌لی می‌شود.

خرید کتاب جایی که کوه بوسه می زند بر ماه

کتاب بابابزرگ سبیل موکتی

درست است که از جذابیت کتاب های کودک و نوجوان انگلیسی زبان و سایر ملت ها نمی‌توان گذشت، اما وقتی با قلمی این‌چنین قدرتمند در میخکوب‌کردن کودکان و نوجوانان پای کتاب غیردرسی روبه‌رو می‌شوید، جای شک نیست که نویسندگان ایرانی هم در جذب مخاطبین کودک با ارائه بهترین‌های‌شان می‌توانند حماسه‌ساز باشند! کتاب بابابزرگ سبیل موکتی از نشر افق را «علی اصغر سیدآبادی» نوشته است. ماجرای کتاب از زبان نوه خانواده روایت می‌شود و درباره رشد غیرقابل کنترل سبیل‌های پدربزرگ او است. همه اهالی خانواده پیشنهاد کوتاهی این سبیل‌های دردسرساز را می‌دهند، اما نوه او پیشنهاد جالب‌تری دارد که در این راه، کودکان و نوجوانان زیادی با نقشه هیجان‌انگیزِ او همراه می‌شوند

خرید کتاب بابابزرگ سبیل موکتی از نشر افق

کتاب ماه بر فراز مانیفست

کتاب ماه بر فراز مانیفست، یکی دیگر از پرفروش ترین کتاب های نشر افق در وب‌سایت کتابانه برای نوجوان‌های عشقِ رمان است. این کتابِ خوش‌نام در سال 2011 برنده معتبرترین جایزه‌ی ادبیات کودک دنیا شده است که همین موضوع، والدین را برای خریدنش حسابی وسوسه می‌کند.

ماجرای کتاب درباره دختری به نام «آبیلین» است که به ناچار توسط پدرش به شهر «مانیفست» فرستاده می‌شود تا دوران نوجوانی خود را در آن‌جا بگذراند. دخترک در شب اول اقامتش، جعبه‌ای را پیدا می‌کند که رازهای شهر مانیفست را در درون خود دارد! در ادامه آبیلین سعی می‌کند تا با کمک پیش‌گوی شهر به رازهای پدرش که مرموزترین شخصیت کتاب است پی ببرد!

ماجرایی که مرزهای خیال و فانتزی را برای کودکان و نوجوانان جابجا می‌کند و علاقه‌شان به کتاب‌خوانی را چندین برابر، بیشتر!

خرید کتاب ماه بر فراز مانیفست

کتاب پیرمرد و دریا

کتاب پیرمرد و دریا رمانی کوتاه اما شاهکار از «ارنسنت همینگوی»، نویسنده محبوب آمریکایی است. جالب است بدانید که همینگوی درحین نگارش این کتاب به اندازه‌ای درگیر نوشتن شده است که بدون کوچک‌ترین ارتباطی با دریا، نشانه‌های دریازدگی از خود نشان داده و راهی بیمارستان شده است! این یعنی تجربه نویسندگی در حیرت‌انگیزترین حالتِ ممکن!

بزرگ‌سالان بدانند که این کتاب به گفته خود همینگوی، کوله‌باری از تمام تجربیات ادبی و هنری او است. پس برای خواندنش یک لحظه هم تردید نکنید! ماجرای کتاب پیرمرد و دریا از نشر افق، روایت تلاش‌های یک ماهی‌گیر کوبایی است که به دنبال صید‌کردن یک نیزه‌ماهی غول‌پیکر است، درحالی‌که به مدت 48 روز هیچ صید موفقی نداشته است. این پیرمرد به‌آسانی تسلیم نمی‌شود و ماجراهای جالب‌توجهی در این مسیر برای او رقم می‌خورد.

خرید کتاب پیرمرد و دریا

کتاب منِ او

رمان‌های پرفروش و محبوب پارسی‌زبان کم هستند، اما هستند! شاید کم‌تر کتاب‌خوانی باشد که اسم «رضا امیرخانی» و کتاب های او به گوشش نخورده باشد.

کتاب منِ او، از بهترین کتاب های نشر افق است که برای طرفداران رمان و تاریخ، انتخاب فوق‌العاده‌ای است. امیرخانی در این کتاب روایتی جذاب را از عشقی دیرینه تعریف می‌کند؛ به ‌گونه‌ای که مخاطب با گوشت و پوست خود تجربه‌اش کند، با اشک‌های عاشق اشک بریزد و با لبخندش تا آسمان‌ها برود!

منِ او روایت عشقی پاک اما محال است که از عشق‌های کلیشه‌ای فاصله می‌گیرد و درعینِ‌حال، حال‌وهوای اصیلِ تهران قدیم را برای مخاطبان تداعی می‌کند.

خرید کتاب من او از نشر افق

کتاب این ناقوس مرگ کیست؟

نشر افق علاقه و ارادت بسیاری به آثار مشهور ارنست همینگوی دارد. کتاب این ناقوس مرگ کیست، شاهکاری دیگر از رمان‌های همینگوی است که در چاپ نخست خود تجربه فروش حیرت‌انگیزی را داشت و باتوجه به اینکه سال‌ها از نگارش این کتاب می‌گذرد، بازهم جزو کتاب های پرفروش انتشارات افق محسوب می‌شود.

ماجرا از این قرار است که در این رمان جنگی، خبرنگاری آمریکایی در گروهی ضد‌فاشیست ثبت‌نام می‌کند. مسئولیت‌ها و تعهدهای بعدیِ او موقعیت چالش‌برانگیزی را به‌وجود می‌آورد که بهتراست برای بهتر درک‌کردنش کتاب را تهیه کنید. چرا که از خرید آن هرگز پشیمان نخواهید شد.

خرید کتاب این ناقوس مرگ کیست؟

کتاب سه گانه نیویورک

اگر طرفدار هیجان، حل معما و ماجراجویی‌های مرموز هستید، این کتاب از آقای «پل‌استر» به‌شدت پیشنهاد می‌شود! در کتاب سه گانه نیویورک نویسنده با دیدگاه پست‌مدرن و سبکی متفاوت از آن‌چه تاکنون خوانده‌اید، داستانی را خلق می‌کند.

مطالعه این کتاب به شناخت نسبی از جامعه امریکا در دوران زندگی نویسنده کمک قابل‌توجهی می‌کند. نشر افق ناشر اختصاصی آثار پل‌استر است و در سه‌گانه نیویورک ما کتاب را با ترجمه‌ای روان و وفادار به متن اصلی از او می‌خوانیم.

خرد کتاب سه گانه نیویورک از نشر افق

کتاب نفحات نفت

صفِ خرید کتاب های رضا امیرخانی، از آن صف‌هایی است که هیچ‌گاه خالی نمی‌شود! بنابراین این‌جا است که لذت خرید اینترنتی کتاب های نشر افق در بی‌دردسرترین حالت ممکن به شیفتگان رمان و ادبیات داستانی توصیه می‌شود!

کتاب نفحات نفت رمان نیست اما مانند بقیه آثار امیرخانی، گوشه‌نظری خاص و منحصربه‌فرد به تاریخ ایران دارد. از روزگاری می‌گوید که «دکتر مصدق» برای ملی‌کردن نفت تلاش می‌کرد؛ از روزگاری که خلاصی از استعمار آرزو بود و درنهایت به امروز می‌رسد؛ روزگاری که هنوز بزرگ‌ترین مسئله جامعه‌اش «نفت» است و فروش بهتر نفت! این کتاب از پرفروش ‌ترین کتاب های نشر افق به نویسندگی رضا امیرخانی است؛ پس اگر قلم این نویسنده را می‌پسندید، با تجربه خواندنش لذت را بر خود تمام خواهید کرد.

خرید کتاب نفحات نفت

کتاب هرگز ترکم مکن

نشر افق درزمینه ترجمه بهترین رمان‌های خارجی برای بزرگ‌سالان، استادانه‌ترین رویکردهارا دارد: انتخاب‌های درست از نویسند‌ه‌های مشهور.

رمان هرگز ترکم مکن اثری به‌یادماندنی از «کازئو ایشی‌‌گورو» است. نویسنده ماجرای یک مدرسه هولناک را روایت می‌کند! مدرسه‌ای که به کودکان زیادی پناه داده است اما این پناه‌دادن، تاوان بزرگی برای کودکان بی‌گناه داشته است.  این داستان روایت ظلمی است که از انسان به انسان می‌رود و جان پناهی به عظمت عشق  و دوستی، که می‌تواند راهی هرچند کم‌رمق برای نجات باشد. کتاب هرگز ترکم مکن با بهترین ترجمه از «مهدی غبرایی» منتشر شده است و روان‌بودن ترجمه نشر افق درعین وفاداری به متن اصلی، دلیل دیگری برای پرفروش‌بودن این کتاب است.

خرید کتاب هرگز ترکم مکن

تنوع بی‌نظیر بهترین کتاب های نشر افق در کنار حمایت از قلم نویسندگان ایرانی، اتفاق خوش‌یمنی است. فروشگاه اینترنتی کتابانه با افتخار، میزبان پرفروش ترین کتاب های نشر افق است و همچنین مشتاقِ شنیدن نظرات مخاطبانی است که از این انتشارات کتابی تهیه کرده‌اند.

شما به نشر افق در زمینه آثار کودک و نوجوان چه امتیازی می‌دهید؟ در حوزه کتاب بزرگ‌سال چطور؟! اگر نظر یا پیشنهادی در این حوزه دارید، ما همواره مشتاق شنیدن آن هستیم.

مطالعه بیشتر: بهترین رمان های روسی را بشناسید!

سوالات متداول

پرفروش ترین کتاب های نشر افق را از کجا تهیه کنم؟

فروشگاه‌های اینترنتی، به‌ویژه کتاب‌فروشی آنلاین کتابانه از پرفروش ترین کتاب های نشر افق حمایت می‌کند و به مناسبت‌های مختلف، تخفیف‌های خوبی را برای انواع کتاب در نظر می‌گیرد که فرصت خرید ایده‌آلی است.

بهترین کتاب های کودک و نوجوان را چه انتشاراتی چاپ می‌کند؟

خرید کتاب برای کودک و نوجوان از حساسیت خاصی برخوردار است؛ بااین‌حال کتاب های نشر افق در این حوزه از بهترین‌ها بوده‌اند. ضمنِ این‌که این کتاب ها تاییدیه شورای کتاب کودک و بسیاری از کارشناسان این حوزه را نیز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت