loader-img
loader-img-2
کتابانه
کتابانه
  1. خانه
  2. محصولات

دکتر مهدی الوانی

سید مهدی الوانی؛ خالق رشته مدیریت دولتی و یک نویسنده تمام‌عیار! هرگاه قرار بر این باشد از برترین اساتید دانشگاهی که در حوزه تخصصی خودشان دستی بر قلم دارند بنویسیم، بدون شک تعهد بزرگتری بر گردن ما خواهد بود. دراین صفحه از وبسایت کتابانه نیز، با افتخار میزبان کتاب‌ها و زندگی‌نامه سید مهدی الوانی، پدر علم مدیریت ایران، آن‌هم از نوع دولتی‌اش هستیم؛ علمی که به‌واسطه مقالات دکتر الوانی، تدریس، فعالیت‌های پژوهشی و به طور کلی قلم ایشان، …
اطلاعات بیشتر
جدیدترینپرفروش ترینپربازدید ترینگران ترینارزان ترین
0 کالا
متاسفانه موردی یافت نشد

سید مهدی الوانی؛ خالق رشته مدیریت دولتی و یک نویسنده تمام‌عیار!

هرگاه قرار بر این باشد از برترین اساتید دانشگاهی که در حوزه تخصصی خودشان دستی بر قلم دارند بنویسیم، بدون شک تعهد بزرگتری بر گردن ما خواهد بود. دراین صفحه از وبسایت کتابانه نیز، با افتخار میزبان کتاب‌ها و زندگی‌نامه سید مهدی الوانی، پدر علم مدیریت ایران، آن‌هم از نوع دولتی‌اش هستیم؛ علمی که به‌واسطه مقالات دکتر الوانی، تدریس، فعالیت‌های پژوهشی و به طور کلی قلم ایشان، امروزه به بهترین شکل ممکن برای دانشجویان و علاقه‌مندان ارائه شده است. اگر شما هم از دانشجویان رشته‌های مدیریت بوده یا صرفا علاقه‌مند به مطالعه زندگی پرفراز و نشیب بزرگان علوم در حوزه‌های مختلف هستید، خوب است بدانید که آشنایی با کتاب های رشته مدیریت به قلم دکتر مهدی الوانی و تلاش‌های ایشان در زمینه خلق این آثار، اتفاق ارزشمندی است؛ این مطلب را از دست ندهید! دکتر مهدی الوانی

مهدی الوانی کیست؟

سید مهدی الوانی، استادتمام دانشگاه علامه طباطبایی، پژوهشگر و نویسنده ایرانی است که در رشته مدیریت دولتی، فعالیت‌های ویژه‌ای داشته است. ایشان توانستند در مدت زمان تدریس خود، این رشته را به جامعیت بی‌نظیری برسانند و همچنین، کتاب‌های بسیار خوبی مانند کتاب مدیریت عمومی دکتر الوانی را بنویسند. در سیر این مطلب، گذری به دوران کودکی خواهیم زد و درنهایت، بهترین کتاب های دکتر مهدی الوانی را برای دغدغه‌مندان رشته‌های مدیریت، معرفی می‌کنیم.

زندگی نامه مهدی الوانی

سید مهدی الوانی در دی ماه سال 1323 در محله امیریه تهران به دنیا آمد. پدر و مادر او انسان‌هایی خودساخته و معتقد به معنویات بودند که در طی سال‌ها با گذر از رنج‌ها، بستر مناسبی را برای ادامه تحصیل فرزندان‌شان فراهم نمودند. ارادت این استاد دانشگاه و نویسنده پژوهشگر نسبت به مفهوم خانواده، به اندازه‌ای است که پدر علم مدیریت ایران، در بسیاری از گفت‌وگو‌ها و نشست‌های معرفی آثار، از پدر خود به عنوان بهترین الگوی زندگی‌اش یاد می‌کند.

دوران تحصیلات اولیه سید مهدی الوانی

دکتر الوانی تحصیلات ابتدای خود را در مدارس بنامی مانند بیهقی و مصباح مرجانی سپری کرد؛ البته مطابق با خاطرات مهدی الوانی از روزهای کودکی، تحصیل در مدرسه بیهقی خاطرات غمباری از تنبیه دانش‌آموزان با فلک، فضای بی‌لطف و سراسر غبار را در ذهن او نشانده است. به گفته خود او، مدرسه مصباح مرجانی محیط آرام‌تری داشته است و در نهایت در همین مدرسه، آقای الوانی موفق به دریافت گواهی‌نامه ششم ابتدایی شد؛ این گواهی‌نامه راه ایشان را برای ادامه تحصیل در دبیرستان حکیم نظامی تهران هموار ساخت. در سال 1342 مهدی الوانی، پدر علم مدیریت ایران، دیپلم ریاضی خود را از دبیرستان مروی دریافت نمود. زندگی نامه مهدی الوانی
مطالعه بیشتر: آثار و زندگینامه محسن نظری

دوران تحصیلات اولیه سید مهدی الوانی

آقای الوانی رشته ادبیات انگلیسی را در دانشگاه ملی ایران انتخاب نمود؛ ایشان معتقد است در این دوران به‌واسطه حضور اساتید برجسته، جوانه‌هایی از اشتیاقِ نویسندگی در وجودش کاشته شد. البته که فارغ‌التحصیلی ایشان در سال 1349 هیچ‌گاه باعث نشد که این بذرِ تشنه و مایل به رشدِ نوشتن را نادیده بگیرد. سید مهدی الوانی در ادامه مسیر، به مرور ریشه علایق خود را کشف می‌کرد؛ در همین راستا در سال 1351 از مقطع کارشناسی ارشد مدیریت آموزش و پرورش فارغ التحصیل شد. جالب است بدانید که کتاب های دکتر مهدی الوانی حاصل صرفا حاصل مطالعه ایشان در این مقطع نیز نبوده اند! ایشان در سال‌های بعد، به مطالعه رشته علوم اداری در دانشگاه تهران مشغول شدند و پس از آن، ضمن ازدواج و تشکیل خانواده، کار خود را به صورت رسمی در وزارت کشاورزی آغاز نمودند.

عشق و ازدواج

سید مهدی الوانی در سال 1355 ازدواج کرد. ثمره این ازدواج، دو فرزند به نام‌های پیمان و پریسا است. اطلاعات بیشتری از همسر ایشان در دسترس نیست اما، جالب است بدانید که دکتر الوانی در طرح‌ریزی درس مدیریت تطبیقی از همسرش کمک قابل‌توجهی گرفته است.

سید مهدی الوانی و دوراهیِ تدریس یا سیاست!

دکتر الوانی در وزارت کشاورزی، کارشناس بهبود روش‌ها بود. ایشان به‌عنوان رئیس اداره کشاورزی مشغول به کار شد اما، دیری نگذشت که شعله‌های اشتیاق به تدریس، کار دستش داد! مهدی الوانی اگرچه که بعدها با رشته علوم اداری مقطع کارشناسی ارشد از همین دانشگاه فارغ‌التحصیل شد اما، آن سال‌ها تصمیم گرفت با منصب اداری خود در وزارت کشاورزی وداع کند و یک مربی آموزشی شود! دکتر مهدی الوانی کیست؟

ادامه تحصیل و مهاجرت موقت به آمریکا

حتما با مطالعه مقالات دکتر الوانی یا سایر آثار او، به پیشینه زندگی ایشان در آمریکا پی برده‌اید. دکتر الوانی کمی پس از لبیک گفتن به امور آموزشی، تصمیم گرفتند برای چندمین بار ادامه تحصیل دهند؛ این‌بار هدف اصلی ایشان به‌طور ویژه اخذ مدرک کارشناسی ارشد و دکترای مدیریت دولتی از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بود؛ موفقیتی که باعث شد درنهایت لقب" پدر علم مدیریت ایران" در حوزه مدیریت دولتی، نصیب ایشان شود.

افتخارات و جوایز دکتر مهدی الوانی

سید مهدی الوانی در سال 1361 تصمیم گرفت به ایران بازگردد. ایشان توانست در سال 1370 به درجه استادی برسد و همچنین در 1377به عنوان استاد نمونه برگزیده شد. علاوه بر موارد ذکرشده، حتی اگر کتاب مدیریت عمومی دکتر الوانی یا سایر آثار مشهور ایشان را نخوانده باشید، خوب است بدانید که ایشان به‌واسطه قلم درخشان و پیشینه پژوهشی، به عنوان چهره ماندگار سال، در سال 1382 مورد تقدیرهای بسیاری قرار گرفتند. همین موضوع برای تایید وجهه علمی، پژوهشی ایشان و ترغیب مخاطبان به خواندن دستِ کم، مقالات دکتر الوانی، کفایت می‌کند!

ادامه فعالیت‌ها پس از بازنشستگی

سید مهدی الوانی، پدر علم مدیریت ایران، درحال‌ حاضر ریاست دانشکده مدیریت و حسابداری قزوین را برعهده دارد. همچنین ایشان در تمام این سال‌ها، اشتیاق به تدریس را در خود زنده نگه‌داشته و این‌روزها، یکی از بهترین اساتید در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران است. بیوگرافی سید مهدی الوانی

کتاب‌های مهم و برجسته مهدی الوانی

برخی از مهم ترین کتاب هایی که دکتر مهدی الوانی در تالیف یا ترجمه آنها نقش داشته است، عبارتند از:
  • کتاب مباحث ویژه مدیریت دولتی
  • کتاب رفتار سازمانی
  • کتاب تئوری سازمان
  • کتاب مدیریت عمومی
  • کتاب توسعه مهارتهای مدیران
  • کتاب مدیریت تحول در سازمان
  • کتاب مدیریت دولتی نوین
  • کتاب مدیریت تولید
  • کتاب فرایند خط مشی گذاری عمومی
  • کتاب تصمیم گیری و تعیین خط مشی دولتی
  • کتاب روش شناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع
  • کتاب روش شناسی پژوهش کمی در مدیریت: رویکردی جامع
  • کتاب مدیریت توسعه
  • کتاب نظریه های سازمان دولتی
خرید کتاب های مهدی الوانی

خرید کتاب های مهدی الوانی از کتابانه

وبسایت کتابانه، یک فروشگاه خرید آنلاین است که در پرتاب کتاب‌ها به مقصد آغوش کتابخوان‌ها یدی طولانی دارد! اینکه از واژه پرتاب حرف می‌زنیم، به معنای موشکی‌ترین سرعت ممکنی است که در روند تحویل کتاب‌های مدنظرِ مخاطبان وجود دارد! از آن‌جایی‌که کتاب مدیریت عمومی دکتر الوانی و سایر کتاب‌های ایشان، برگ برنده دانشجویان رشته‌های مرتبط و حتی علاقه‌مندان به این حوزه است، پیشنهاد می‌کنیم خرید کتاب های دکتر مهدی الوانی را با کتابانه تجربه کنید؛ به لطف همان سرعت موشکی که قولش را دادیم، کتاب‌ها در یک چشم به هم زدن به دیدارتان می‌آیند!
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل